etäopiskelu äitiyslomalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli onko mahdollista suorittaa osan ammatillista koulutusta etäopiskeluna äitiyslomalla? Haaveena on suorittaa lähihoitajan tutkinto ja myöhemmin jatkaa amk:hon fysioterapia kolutukseen tai toimintaterapiaan. 12 opintoviikkoa olen nuoruudessa ehtinyt lähihoitajan tutkintoa suorittamaan ja nyt kun olisi aikaa, niin kovasti kiinnostaisi suorittaa opintoviikkoja ennenkuin kouluun menisin (vauva vasta 3kk joten siihen menisi vielä aikaa ennenkuin voin kouluun hakea) asiallisia vastauksia toivon, tiedän että äitiysloma on tarkoitettu nimenomaan äitinä olemiseen, mutta olen nuori (20v) ja meinaa aika käydä pitkäksi esim. vauvan nukkuessa (tiedän että se kasvaa ja valvoo tulevaisuudessa enemmän, mutta joka tapauksessa nukkuu päiväunia). Ja apujaki saisin tarvittaessa esim. kun joutuisin joinakin päivinä/iltoina käymään koululla. Tietääkö joku mikä oppilaitos mahdollistaisi tälläisen opiskelun pääkaupunkiseudulla?

Täällä yksi, joka hoitovapaan aikana viimeistelee tradenomiopintojaan. Verkossa olen pystynyt suorittamaan hyvin kursseja ja sitten käynyt lähiopetuksessa kerran viikossa. Mitään opintotukea en tietenkään nosta kun saan kotihoidontukea. Eräänlainen harrastus on tämä opiskelu.

Mä en ole mikään asiantuntija, mutta mahtaakohan täysin onnistua? Varmaan pitäisi olla jo suurinosa luettuna, ettei lähipäiviä tulisi kuin muutaman kerran. Tai sitten mieleeni tulee vain työohella, esim. oppisopimus. Tai toki iltakoulu? Luulen että niitä lähiopetuspäiviä tarvitaan kuitenkin vähän enemmän? Mutta jokatapauksessa tsemppiä ja Onnea jos se on mahdollista tehdä etänäkin :)

soittaa esim. amieduun ja kysyä asiasta. Kovasti olen koittanut etsiä netistä tietoa mutta ku googleen laittaa etäopsikelu ja lähihoitaja niin vastauskia tulee ammattikorkeakouluista, joista ei siis ole mitään hyötyä kun en ole toisenasteen tutkintoa suorittanut.

Yhteistyössä