H
Harmittaa
Vieras
Mulla on aika etäiset välit äitiini verrattuna moniin ystävieni äiti-tytär-suhteeseen ja tämä vaivaa mua välillä aika paljon. Ystäväni ovat äitiensä kanssa tekemisissä monta kertaa viikossa, vähintään puhelimitse, mutta itse en ole nyt esimerkiksi kuullut äidistäni mitään muutamaan viikkoon. Äitini on ollut aina läheisempi siskoni kanssa ja aina minullekkin hän puhuu siskostani eikä ole kovin kiinnostunut lapsistamme ja elämästämme muutenkaan. En edes itse viitsi soitella hänelle, kun hän puhuu vain itsestään tai siskoni elämästä tai muista lapsen lapsistaan. Hän ei useimmiten muista mitään meidän lasten menoista tms., jos olen niistä hänelle maininnut, eikä hän edes oikeastaan kysele mitään meidän elämästämme. Tällä hetkellä meidän nuorin lapsi on 3kk, eikä hän ole kovinkaan innokaasti häntä käynyt katsomassa kuten ei meidän esikoistakaan vauva aikana, mutta toisia lapsenlapsiaan hän kyllä hössöttää. Tämä on aika outoa ja tuntuu välillä aika kurjaltakin minusta, mutta äitini on aina jotenkin syrjinyt minua ja olen siihen jotenkin tottunut. Taloudellisesti pärjäämme paremmin, kuin vanhempani, joten se voi myös olla yksi syy äitini käytökseen ja olenkin huomannut hänessä kateutta... Onko teillä muilla äitiine hyvät/huonot välit? Jotenkin mua aina nolottaa sanoa kavereille, että en ole äidistä kuullut mitään vähään aikaan, vaikka asutaan samalla paikkakunnallakin...