Etäisä vaatii lapselta rahaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Historia tämä. Isä lähti 15 vuotta sitten toiselle paikkakunnalle ja jätti minut silloin 4- ja 6 -vuotiaiden lasten kanssa selviytymään yksin kauas kotipaikkakunnaltani (työn perässä ensin muutettiin) . Hän on nyt elellyt vaihtuvien naisystäviensä kanssa nämä vuodet. Onneksi löysin 2005 miehen ja hänen kanssaan meillä 9v lapsi ja olemme onnellisesti naimisissa. Isäpuoli maksellut ja kouluttanut tyttäreni parempipalkkaisena, itse olen hoitaja. Halusin pitää suhteet isään kuitenkin lasten suhteet isäänsä ja he tapaavat nyt pari kertaa vuodessa, isä ei ole ollut innokas. Nyt joulunaikaan oli ostanut tytöille reissun rodokselle ja käski nuoremman 18v tytön maksaa siitä 400 euroa. Olemme kustantaneet hänenkin ib-lukion ja kirjoittaa nyt. Vanhempi jo töissä ja omillaan ja hyvässä ammatissa. Mitä mieltä? Tulisiko minun maksaa?

Oli ostanut muka osin joululahjaksi ja 300 euroa kustantaa itse ja meidän pitäisi maksaa 400 euroa. En tiennyt reissusta. Itse annoin lapselle lahjaksi 350 euroa rahaa( tarkoitettu opiskeluun, bensaan yms.) ja vaatelahjakortin, hajuveden ja Pussilakanasetin. Asuu siis kotona vielä ja maksamme hänen elämisensä.

Oli ostanut muka osin joululahjaksi ja 300 euroa kustantaa itse ja meidän pitäisi maksaa 400 euroa. En tiennyt reissusta. Itse annoin lapselle lahjaksi 350 euroa rahaa( tarkoitettu opiskeluun, bensaan yms.) ja vaatelahjakortin, hajuveden ja Pussilakanasetin. Asuu siis kotona vielä ja maksamme hänen elämisensä.

Kyllä saa aikamoinen all-in-clusive loma olla kun rhodokselle 700€????

En haluaisi riitaa kun lapset kärsii, mutta ilmoittelen hänelle, ettei käy. Töissä on kuitenkin käynyt kaikki nämä vuodet ja muita lapsia eikä elatusmaksujakaan ole niin saa maksaa.

Kyllä saa aikamoinen all-in-clusive loma olla kun rhodokselle 700€????
Jospa tarkoituksena on maksaa lapsen matkan nimissä etäisän matka?

Mutta en todellakaan maksaisi. Kerran etäisä on puhunut itse hankkivan lahjaksi matkan, niin maksaa sen myös. Ihan turha vedota mihinkään "minä maksan oman osuuteni, sinä omasi" koska yhdessä ette ole moisesta mitään sopuneet.

Yhteistyössä