etävänhemman luona käytettävät vaatteet

Etän kuuluu maksaa jos haluaa jotain normaalista poikkeavaa. Jos laitat lapsen mukaan varavaatteet jotka ei palaudu, niin sittenhän ne on siinä.
Jos etä vetoaa siihen että hän maksaa elareita joilla vaatteet ostetaan, niin osta kirpparilta etälle setti vaatteita.
 
pistän aina kotoa tarvittavat vaatteet ja varusteet mukaan=)Ei ole erikseen etä vaatteita,mutta myönnän kyllä pistäväni huononpia mukaan kun tuppaavat jäämään välillä isälle ne =) Mutta jos isä esim.ilmoittaa että juhliin menevät pistän juhlakamat mukaan.
 
Inala
Meillä kummallakin vanhemmalla on omat vaatteet muksuille. Kun alunperin erottiin, jaoin vaatteet kahteen suunnilleen samanlaiseen pinoon.. tosin meillä muksut ovatkin joka toisen viikon isällään ja joka toisen viikon täällä. Kumpikin ostaa luokseen vaatteita tarpeen mukaan, mutta ulkohaalarit on pääsääntöisesti ostettu yhdessä. Ei tarvitse tapella.
 
äiskä
Musta olis outoa jos poikapuolen äiti kävis vaatekaapilla kun hakee lastaan.
Kyllä hän ostaa kaappiin muutaman vaatteen joita poika käyttää siellä ollessaan.
Tulee välillä omissa, välillä ei.
Mut siitä en ole ottanut pulttia, pääasia että vaatteet päällä tulee kotiin!!
 
Minä laitan pojalle vaatteet mukaan mutten parhaita ja kalleimpia kun A) ne tosiaan ei aina palaudu eikä niitä "löydy" vaikka perään kyselee ja B) isät ei tunnetusti ole niin tarkkoja vaatteiden päälle, että jos niihin nyt jotain öljyä tai verta tai suklaata tai muuta huonosti pois lähtevää menee, niin eihän niitä pestä kannata tai edes huuhdella...
 
luulen,että jos isältä kysyisi minkäkokoisia vaatteita lapset käyttää tai kengän kokoa,niin ei sillä ois aavistustakaan =) Meillä on pitkä välimatka ja lapset tapaavat isää pari kertaa kuussa,jos isä asuisi lähellä niin silloin pitäisin isän luona jotain vaatevarastoa ettei tarvitsisi joka kerran pakata mukaan.
 
minä itte
Milloin sinne on jäänyt puhelin ja milloin liikkatunnilla tarvittavat kengät ja sitten itse saanut tuskailla ja lainailla ja improvisoida. Asutaan toisista 200 km.n päässä niin kauheen riidan kanssa oon käskenyt laittaan nykyään akuutit jutut postissa. Kyllä se vähän opettaa, mut monta vuotta jo ollut tuollaista välinpitämättömyyttä.
 
jaoin vaatteet erotessa kahteen pinkkaan, mutta toki ne kaikki nyt jo pieniä on... nyt etä vaatii, että minun kuuluu elatusmaksuilla ostaa KAIKKI isän luona käytettävät vaatteet. eikö se ole vähän hölmöä maksaa mulle elatumaksua, jolla ostaisin heillä käytettävät vaatteet...
 
Onpa vaikeeta taas
Alkuperäinen kirjoittaja DiivaNeito:
jaoin vaatteet erotessa kahteen pinkkaan, mutta toki ne kaikki nyt jo pieniä on... nyt etä vaatii, että minun kuuluu elatusmaksuilla ostaa KAIKKI isän luona käytettävät vaatteet. eikö se ole vähän hölmöä maksaa mulle elatumaksua, jolla ostaisin heillä käytettävät vaatteet...
No eihän lapsi tarvitse kahta vaatekaapillista vaatteita? laitat vaatteet lapsen mukana, ja ne lapsen mukana taas kotiin.
Kyllähän se on lähivanhemman tehtävä VIRALLISESTI vaatettaa lapsi.Meillä etävanhempi ostanut 10v aikana ehkä yhdet t-paidat, mutta tietysti nekin kulki lapsen mukana siellä missä lapsi on, eikä toisen vanhemman luona...
 
Minäkin
Pakkaan lapselle aina repun mukaan ja sinne vaihtovaatetta. Pyykit saa tuoda tullessaan kotiin. Minäkään en vaan enää nykyään viitsi laittaa parhaimpia/rakkaimpia vaatteita mukaan, kun ne tahtoo jäädä sille tielleen... Mutta jotain perusvaatetta.
En kyllä etän luo alkaisi koko vaatevarastoa ostamaan. Reppu tai kassi sit mielummin aina mukaan. Ja jos lapsi tarvii saappaita, sadetakkia tms. reissulla niin etä saa kyllä suunsa auki. Ei kaikkea oo pakko olla kaksin kappalein. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onpa vaikeeta taas:
Alkuperäinen kirjoittaja DiivaNeito:
jaoin vaatteet erotessa kahteen pinkkaan, mutta toki ne kaikki nyt jo pieniä on... nyt etä vaatii, että minun kuuluu elatusmaksuilla ostaa KAIKKI isän luona käytettävät vaatteet. eikö se ole vähän hölmöä maksaa mulle elatumaksua, jolla ostaisin heillä käytettävät vaatteet...
No eihän lapsi tarvitse kahta vaatekaapillista vaatteita? laitat vaatteet lapsen mukana, ja ne lapsen mukana taas kotiin.
Kyllähän se on lähivanhemman tehtävä VIRALLISESTI vaatettaa lapsi.Meillä etävanhempi ostanut 10v aikana ehkä yhdet t-paidat, mutta tietysti nekin kulki lapsen mukana siellä missä lapsi on, eikä toisen vanhemman luona...

olen laittanut lapsille vaatetta mukaan, mutta kaikki ne jää sinne ja lapset palautuu jo hieman pienissä vaatteissa takaisin, jolloin täältä pikku hiljaa vähenee oikean kokoiset vaatteet ja usein joudunkin uusia ostamaan. joskus sovin että vaihdetaan heillä heidän vaatteet ja tuon mukanani meidän vaatteet.... monta kertaa sinne on jäänyt tärkeitä asioita, kuten harkka/pelivaatteet ja sitte hädällä ostamaan uudet kun peli on ollut tulopäivänä....
 

Yhteistyössä