Etätyö: Teetkö tai haluaisit/voisitko tehdä?

Tällainen kysymys tuli mieleen, kun tässä taas pitäisi pikku paussin jälkeen palata ns. sorvin ääreen.

Olisiko mahdollista että siirtyisit osittain tai kokonaan etätyöskentelyyn? Tai haluaisitko olla sellaisella alalla johon sisältyy etätyötä? :) Kertokaapa hyviä ja huonoja puolia.
 
"vieras"
Haluaisin. Mulle sopis se, että ei tarvis aina nähdä ihmisiä ja että voisi tehdä oman aikataulun mukaan. Mutta en haluaisi tehdä kokonaan etätyötä, koska se taas olisi liian yksinäistä hommaa.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
"vieras"
Mulla on oma yritys, joka toimii kotoani käsin. Ei siis ole edes vaihtoehtoa tehdä töitä missään muualla, vielä... olen tätä nyt muutaman vuoden tehnyt ja alkaa vähän ärsyttää se, että työt on koko ajan päällä ja mielessä. Toisten ihmisten seuraa en juuri kaipaa, kun työ vaatii hyvää keskittymistä.
 
agagas
Olen tutkinut asiaa ja voisin sanoa, että 60% ihmisistä ei pysty tekemään etätyötä.

Etätyössä karkaa helposti arjen rutiini = 07 töihin ja 15.30 kotiin jne. Etätyössä käy helposti niin että päivä päivältä torkkuu pitempään ja puuhaa omiaan ja työt lipsuvat ja lipsuvat, ja aina tulee niitä omia "tärkeämpiä" menoja.

Yksityisyrittäjillä etätyö onnistuu paremmin, kun on tavallaan oma elämä enemmän pelissä + motivaatio kohdallaan.
 
[QUOTE="vieras";27264995]On asiakaskontaktit, mutta työ on sen luonteista, että kaikki pyörii lähinnä sähköpostitse. Myyn siis palveluita ja työ tehdään tietokoneella.[/QUOTE]

Itsekin istun päivät tietokoneella, teen siis käännös- ja testaushommia sekä kirjoitan erilaisia tekstejä. Keskittymiskyky ei ole parhaasta päästä, esim. siivoton koti häiritsee... Toisaalta on ihanaa, kun voin tehdä aamusta vaikka muutaman tunnin, käydä päivällä asioilla ja jatkaa taas iltapäivästä tai illalla.

Tykkään kans siitä, että pääsen työn kimppuun heti kun herään, kahvikuppi vaan käteen ja hommiin.
 
Fiia
En tee enkä pysty, koska työskentelen laboratoriossa. Kerran olen saanut tehdä yhden päivän töitä etänä kun oli ylimääräinen paljon aikaa vievä tietokoneella tehtävä homma työn alla, mutta tällaisia mahdollisuuksia tulee tosi harvoin.
 
Teen töitä kotoa käsin (oma yritys) ja hemmetin yksinäistähän se on... Työajat ei todellakaan 9-16 , vaan pesen pyykkiä, laitan ruokaa, katson 2-v muksua ja siivoan kämpän siinä samassa, ja tietty notkun FB.ssä ja vilkuilen täällä palstalla... ;)
 
Tällainen kysymys tuli mieleen, kun tässä taas pitäisi pikku paussin jälkeen palata ns. sorvin ääreen.

Olisiko mahdollista että siirtyisit osittain tai kokonaan etätyöskentelyyn? Tai haluaisitko olla sellaisella alalla johon sisältyy etätyötä? :) Kertokaapa hyviä ja huonoja puolia.
Teen osittain eli 20-40% etänä.
Mies tekee noin 80%.
Ihanteellinen ratkaisu lapsiperheessä.

:)
 
"Jenis"
Teen etätyötä säännöllisesti, työnantaja kannustaa siihen ja työn luonne (kirjoittamista yms.) on sellainen että se tulee rauhassa parhaiten tehtyä.

En oo samaa mieltä tuon aiemmin kommentoineen kanssa siitä että etätöissä alkaa lipsumaan - mulla ainakin on hommat sellaisia että deadlinet paukkuu jos ne alkaa lipsumaan, plus että kotona olen varmaan 30% tehokkaampi kuin konttorilla.
 
[QUOTE="Jenis";27265755]
En oo samaa mieltä tuon aiemmin kommentoineen kanssa siitä että etätöissä alkaa lipsumaan - mulla ainakin on hommat sellaisia että deadlinet paukkuu jos ne alkaa lipsumaan, plus että kotona olen varmaan 30% tehokkaampi kuin konttorilla.[/QUOTE]

Deadlinet painaa mullakin päälle, mutta joskus tulee silti laiskoteltua. Sitten vaan teen joku toinen päivä pidempään ja toisaalta mun tarvii olla usein illallakin tavoitettavissa aikaerojen takia. Välillä on kivakin painaa duunia kun oikein innostuu eikä tarvi miettiä, että pitäisi lähteä kotiin.

Tuo on kans hyvä puoli, että ei tarvi laittautua vaan pääsee tosiaan heti töiden kimppuun. Mies tekee kans joskus etäpäiviä, mutta se on kyllä sitten vähän rasittavaa, kun molemmat pyörii kotona.
 
"vieras"
Teen vähän olosuhteiden pakosta tällä hetkellä vain etätöitä. Kotona olo on kivaa, mutta ei tuo ole mulle oikein sopiva työskentelymuoto, koska en saa piiskattua itseäni työhön. Hommat roikkuu ja kaikki jää viime tinkaan, joten tuntuu, että olen koko ajan töissä. Huomattavasti aikaansaavampi olin toimistossa.
 
Avokonttori
Teen välillä etätöitä, n. päivän kahdessa viikossa. Olen projektipäällikkönä rahoitusalalla.

Etätyöt sopivat silloin, kun on saatava dokumentteja kirjoitetuksi tai on paljon meilikeskusteluja käynnissä. Silloin jään yleensä kotiin, sillä työkaverit keskeyttävät työni usein, avokonttorissa kun ollaan. Mutta enimmäkseen tykkään olla toimistolla, silloin saan asioita paremmin hoidettua, kun voi pitää palavereita lyhyellä varoitusajalla - ja itse kävellä sen kollegan pöydän viereen keskeyttämään hänen työnsä omalla kysymykselläni :)
 

Yhteistyössä