ETÄISIEN PUOLISOT!!!

• Viestiketjun aloittaja Kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
Jaaha..on tainnut täälläkin alkuperäinen kysymys ja aihe muuttua...
No, se iänikuinen ex vastaan nyxit jne...
Jotenkin tuntuu että asiat taistelee eikä ihmiset vai miten lienee..
Harmittaa turhat rätinät ja omistuksen halut mutta niin on monta tarinaa kuin kolikolla puoltakin..
Meidänkin piirissä on paljonkin eronneita toiset enemmän ja toiset vähemmän sivistyneesti...
Erotilanteita kauhistellaan ja rahanahneutta päivitellään ja kenties hurskastellaan ettei meillä noin koskaan ja sopimuksen nimiin vannotaan..
Mutta kun tunteet tulevat peliin niin siinäpä ei paljon hurskastelut ja sopimukset päde-ellei ole sitten mustaa valkoisella ja viraston kautta!!!
On se vaan jännä seurata niin läheisiä kuin julkkiksiakin kuinka toiset osaavat tyylikkäästi erota ilman kamalia vuodatuksia ja huoltajuuskiistoja
ja toiset taas kiusaavat toisiaan ja itseään...Niimpä...oppimista meillä kaikilla.....
Erokin koettu....

ei käy
Mieheni lapset eivät ole kertaakaan tulleet meille sen jälkeen, kun kävin äitinsä kanssa keskustelemassa aikuisten kesken käyttäytymisestä jne. En ole kieltänyt tulemasta, siis missä vika?? Itse yh:na (hyvin toimeen tulevana sellaisena) muutaman vuoden eläneenä en voi käsittää naisia, jotka eivät tajua sitä, ettei niillä lapsilla eletä!!! Elämä jatkuu, ihmiset vaihtuu.. Ja ennen kaikkea: Ei sitä OMAA katkeruutta kannata siirtää sukupolvelta toiselle... Herranen aika naiset!! Hankkikaa oma elämä ja unohtakaa se p....keleen exä.. Ketä sen ajatteleminen auttaa?? Ja muistakaa:
Jos ajattelet päivittäin "vihollistasi", olet päästänyt hänet liian lähelle itseäsi... Siinäpä illan mietelause! Öitä!

ent suuruusperhe
Meillä välillä meni minun omista lapsistani saamani elatusmaksu puolison lasten tapaamiskuluihin kun exä keksi muutti kauas ja isän haettava lapset

Itse olen sitä mieltä että vapautus elatusmaksuista ilman muuta jos lapset pitkiä aikoja etävanhemmalla

Niin laissa sanotaan että molemmat vanhemmat osallistuvat elatukseen kykyjensä mukaan. Usein lähivanhemman varallisuus unohdetaan!!!

Kuten otsikko kuuluukin en jaksanut sitä taistelua - valitettavasti kaksivuotias menetti koti-isän.

Tsemppiä kaikille ihmsisuhdekiemuroissa ja etenkin lapsille voimia kasvaa aikuisten päähänpistojen kanssa ;)

Sivusta katsoja
Moi!
Mutta onpa sitä sellaisiakin x-kumppaneita, kun perheeseen syntyy lapsia ruvetaan kiusaamaan elatusmaksun nousulla. Muuten ei kiinnosta sen taivaallista millon se raha tilille rapsahtaa. Eli selkeästi ollaan kateellisia toisen onnellisuudesta kun ei itsellä oikein putkeen mene!
On todella hienoa että osataan puhua asiat halki kuin aikuiset konsanaan, paitsi eipä se aina näytä onnistuvan.
Onnea heille jotka osaavat hoitaa asiat niin ettei siitä LAPSET kärsi. Eroon tarvitaan aina kaksi!!!
KOMMENTTEJA! PS. sohaisinko muurahais pesää???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.05.2005 klo 18:03 Sivusta katsoja kirjoitti:
Moi!
Mutta onpa sitä sellaisiakin x-kumppaneita, kun perheeseen syntyy lapsia ruvetaan kiusaamaan elatusmaksun nousulla. Muuten ei kiinnosta sen taivaallista millon se raha tilille rapsahtaa. Eli selkeästi ollaan kateellisia toisen onnellisuudesta kun ei itsellä oikein putkeen mene!
KOMMENTTEJA! PS. sohaisinko muurahais pesää???
Kieltämättä luonnevikaisia yksilöitä on varmasti joka ihmisryhmässä..
ja on ihan omakohtaista kokemustakin siitä, että kun uusperheeseen syntyy se yhteinen lapsi, niin exä alkaa tehdä kiusaa..mutta ei voi muuta kun yrittää purra hammasta ja antaa ajan kulua!
Paras olla lähtemättä itse riitelemään exien juttuihin, ajan kuluessa voi olla tyytyväinen itseensä vaikka tilanteessa tekisi mieli mennä ja vääntää se exä solmuun... :)
En nyt sanoisi että tää nyt niin muurahaispesä on...se pysyköön leikissä ken uskaltaa :p

Tity
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2005 klo 11:54 Tantu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 11:15 norppa74 kirjoitti:
Meilläkin se tilanne, että tyttö meillä koko kesän, eikä äiti suostu maksuttomiin kuukausiin, vaikka hänellä ei mene senttiäkään siihen lapseen koko kesänä. Ei ole harrastumaksuja, lapsi syö meillä, kuluttaa sähköt ja vedet meillä jne. Olen pohtinut, että mihinkähän tahoon voisi olla yhteydessä jos asiaan haluaisi muutosta??
Lopuksi vielä sanoisin, että enpä suosittele pohtimaan asiaa liikaa, koska kyseessä on asia joka kuuluu vain lapsen vanhemmille.
"Kuuluu vain lapsen vanhemmille..." Niinpä niin, nykyisillä kumppaneilla ei olekaan mitään oikeuksia, mutta velvollisuuksia kyllä löytyy. Koska lasten asiat eivät tippakaan kuuluu exän nykyiselle puolisolle, ei hänen myöskään tarvitse osallistua mitenkään lasten ruokintaan, vaatetukseen, viihtymiseen, ei mihinkään eli voivat jättää lapsien olemassa olon huomioimatta. Eikös vaan?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 12:33 Tity kirjoitti:
"Kuuluu vain lapsen vanhemmille..." Niinpä niin, nykyisillä kumppaneilla ei olekaan mitään oikeuksia, mutta velvollisuuksia kyllä löytyy. Koska lasten asiat eivät tippakaan kuuluu exän nykyiselle puolisolle, ei hänen myöskään tarvitse osallistua mitenkään lasten ruokintaan, vaatetukseen, viihtymiseen, ei mihinkään eli voivat jättää lapsien olemassa olon huomioimatta. Eikös vaan?
En minä ole sanonut, että lapsien olemassa olon tai viihtymisen voi jättää huomioimatta, en todellakaan. Sosiaalinen vanhemmuus on täysin eri asia kuin, se, että on heistä elatusvelvollinen.
Valitettavasti sosiaalisilla vanhemmilla on kyllä enemmän velvollisuuksia kuin oikeuksia. Huomattu on... :\|

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 12:33 Tity kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2005 klo 11:54 Tantu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2005 klo 11:15 norppa74 kirjoitti:
Meilläkin se tilanne, että tyttö meillä koko kesän, eikä äiti suostu maksuttomiin kuukausiin, vaikka hänellä ei mene senttiäkään siihen lapseen koko kesänä. Ei ole harrastumaksuja, lapsi syö meillä, kuluttaa sähköt ja vedet meillä jne. Olen pohtinut, että mihinkähän tahoon voisi olla yhteydessä jos asiaan haluaisi muutosta??
Lopuksi vielä sanoisin, että enpä suosittele pohtimaan asiaa liikaa, koska kyseessä on asia joka kuuluu vain lapsen vanhemmille.
Erittäin hyvin huomioitu Tity!!!
Huomaamaton ja mistään vastuuta ottamaton äitipuoli on joidenkin kirjoittajien mieleen...Ilmeisesti paras joillekkin olisi kun ex ei koskaan laittaisikaan uutta eli paras olisi kun ei olisi äitipuolia ollenkaan!!! Miksi ette sitten olisi jättäneet eroamatta kun ette kestä että joku muukin lastanne hoitaa...??!!
Tantun kommentit menee kyllä ajoittain hyvinkin ristiin...riippuen hyvin pitkälti siitä kenelle vastailee!!!Taitaa olla joillakin kirjoittajilla liiankin "tutun"kuuloisia tilanteita..Vai miksi hyökkäät joitain kohtaan enemmän vaikka samasta aiheesta puhutaan??!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 14:21 Vierailija kirjoitti:
Tantun kommentit menee kyllä ajoittain hyvinkin ristiin...riippuen hyvin pitkälti siitä kenelle vastailee!!!Taitaa olla joillakin kirjoittajilla liiankin "tutun"kuuloisia tilanteita..Vai miksi hyökkäät joitain kohtaan enemmän vaikka samasta aiheesta puhutaan??!!
Tähän olisin todella kiinnostunut kuulemaan, että missä kohtaa kommenttini menevät ristiin. Itse olen ainakin kokoajan
a) pysynyt mielipiteessäni
b) käyttänyt samaa nimimerkkiä

Omakohtaista kokemusta ja tutunkuuloisia tilanteita minulla on muutaman vuoden ajalta kahden lapsen SOSIAALISENA vanhempana ELI ÄITIPUOLENA olemisena. Lisäksi perheessäni on yhteinen alle vuoden ikäinen lapsi. On kokemusta exän solvauksista itseäni ja miestäni kohtaan. On kokemusta mustasukkaisuudesta, katkeruudesta, kateudesta.
Siitäkään huolimatta en pidä itseäni niin paljon muita ihmisiä parempana, että katsoisin olevani oikeutettu arvioimaan mieheni exän rahankäyttöä tai lastensa kasvatusta. Asioita jotka kaikessa yksinkertaisuudessaan eivät minulle kuulu.
Jos koet eriävän mielipiteen pelkästään loukkauksena tai hyökkäyksenä itseäsi vastaan, suosittelen miettimään kaksi kertaa, ennen kuin esität minkäänlaisia mielipiteitä mistään asiasta.
Ei minulla ole mitään syytä riidellä tai hyökkäillä ketään vastaan mutta jos ollaan keskustelupalstoilla, kunnon keskusteluun kuuluu myös mielipiteidensä perustelu, vai mitä? Jos olen sitä mieltä, että elatusvelvollisten raha-asiat eivät kuulu kenellekään muulle kuin elatusvelvollisille, en valitettavasti ole niin lahjakas, että osaisin tätä asiaa vähemmän "loukkaavasti" sanoa.
On hyvä, että on huolehtivia äitipuolia ja hyvinvoivia uusperheitä, niin kuin sanottu, se ei tarkoita pelkästään sitä että ostelee paljon asioita lapselle.

Kyllä musta elatukset kuuluu myös äitipuolelle...mut tää on vaan mun mielipide.

Meillä ainaki yhteiset rahat ja jos elatukset nousee ni kyl se jossain tapauksessa saattaa olla niin,et mäki joudun maksajan rooliin.

Sen oon kyllä nyt huomannu,että mun pitäis inhota mieheni exää ja lasta yli kaiken,että hänellä olisi hyvä mieli...nyt kun tilanne on se,että mulla ei oo mitään heitä vastaan ja jopa kuvittelin,että voisin tulla exän kanssa toimeen ni on hän päättänytkin alkaa inhoamaan minua ja estämään isän tapaamasta poikaansa ja alkanut vaatimaan elatusmaksujen korottamista. Vaikkakin meillä on mieheni kanssa yhteinen lapsi,joka vie osansa miedän rahoistamme.

Katkeruus ja kauteus paistaa läpi hänen toiminnassaan. Olenkin päättänyt ottaa neutraalin asenteen. Miestäni kyllä neuvon pitämään puoliaan...tykkäsi exä siitä tai ei.

Jotenkin tuntuu,että monilla pääsee unohtumaan se LAPSEN OIKEUS tavata isäänsä. Mieheni kuitenkin on kunnollinen mies, joka vaan sattui olemaan liian nuori poikansa syntyessä ja heräsi tähän isyyteen vasta meidän yhteisen lapsen syntymän jälkeen. Oli kylläkin käynyt katsomassa poikaansa,mutta harvoin.

Kaikesta huolimatta en edelleenkään inhoa exää ja toivon,että hänkin joskus kasvaa aikuiseski ja yrittää päästä elämässä eteenpäin ja unohtamaan menneet.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 21:43 Mary kirjoitti:
Ideologiasi mukaanhan sitten voisi myös vaikka sanoa esim. että kyllä minä voin varastaa kaupasta, koska se on vaan mun mielipide.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 22:14 Tantu kirjoitti:
\
Ideologiasi mukaanhan sitten voisi myös vaikka sanoa esim. että kyllä minä voin varastaa kaupasta, koska se on vaan mun mielipide.
Heh heh!!!

Kyllä asioita voi tarkoituksella ymmärtää väärin. Ajatus vaan oli se,että vaikka minusta ne kuuluu myös äitipuolelle ni aina joku on sitä mieltä,ettei ne kuulu jne...siksi vaan tuo,että sehän on vaan mun mielipide =).

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 22:39 Mary kirjoitti:
\
\
Heh heh!!!

Kyllä asioita voi tarkoituksella ymmärtää väärin. Ajatus vaan oli se,että vaikka minusta ne kuuluu myös äitipuolelle ni aina joku on sitä mieltä,ettei ne kuulu jne...siksi vaan tuo,että sehän on vaan mun mielipide =).
Ni ja en oo kyl ikinä kuullu,et joku on varastamisen jälkeen sanonut,että sehän on vaan mun mielipide... huomasitko kuinka voin ymmärtää viestisi väärin, jos vain haluan.

Ei kannata takertua pikkuseikkoihin, kun kuitenkin ymmärtää idean.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2005 klo 22:39 Mary kirjoitti:
\
\
Heh heh!!!

Niinpä niin. Asioita voi vääristellä omaan mielipiteeseen sopiviksi mielin määrin.
Yhteiskunta asettaa meille tietyt normit, ja olen todella kiitollinen, etten vielä ole missään paperissa elatusvelvollinen muista lapsista kuin omasta huollettavastani.
Siinä ei liene tulkinnanvaraa?

Yhteistyössä