ESPOOSSA ASUVAT!!! kysymyksiä teille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttoaikeissa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttoaikeissa...

Vieras
millaista on asua espoossa? Mikä on paras/huonoin alue? plussat ja miinukset ja millaisia pväkoteja ja kouluja siellä on..? miten liikenneyhteydet toimivat ja mitä kauppakeskuksia siellä on? onko espoo ihan jättimäinen paikka???

Espoossa on metsiä, peltoja, kauppakeskuksia, mahtava luonnopuisto Nuuksio, rumia kerrostalolähiöitä, umarantoja... kaikkea.

Aika persoonaton paikka.

Todella huonoja alueita Espoossa ei ole kuin ehkä Suvela. Eikä sekään ole mikään slummi, missään tapauksessa, siellä on jopa varsin rauhallinen ja idyllinen omakotitaloalue.

Tähän tulee paljon kommentteja joissa ihmiset haukkuvat tiettyjä alueita ja kehuvat kalliita alueita. Me asumme Sunassa, joka on edullisempaa aluetta osin tuon Suvelan läheisyyden vuoksi. Täällä on aivan ihanaa ja valtavan rauhallista! Ostimme aikoinaan muistaakseni toiseksi edullisimman rivarin joka Espoosta löytyi emmekä voisi olla tyytyväisempiä!

Alkuperäinen kirjoittaja muuttoaikeissa...:
millaista on asua espoossa? Mikä on paras/huonoin alue? plussat ja miinukset ja millaisia pväkoteja ja kouluja siellä on..? miten liikenneyhteydet toimivat ja mitä kauppakeskuksia siellä on? onko espoo ihan jättimäinen paikka???
Vielä.

Espoo on valtavan laaja alue, ei mikään metropoli. Löytyy ihan melkein maaseutuakin.

Liikenneyhteyden Espoon sisällä ovat huonot, Helsinkiin pääsee helposti joka paikasta.

Joka paikassa on päiväkoteja, kouluja ja kauppakeskuksia.

Ihan on ok paikka ,palvelut pelaa paremmin kuin esim. Hesassa.
Huonojakin alueita on esim. Espoon keskus, Suvela, Matinkylä, osa Leppävaaraa joo .... ja tietenkin lähiöt kehä3 varrella.
Parhaita ovat Mankkaa, Tapiola, Lintuvaara, Uusmäki, Laajalahti

Karkeasti etelässä Länsiväylän varrella ja radan varressa on kaupunkimaisempaa. Pohjois-Espoosta löytyy taas "maaseutua". Pääreittejä pitkin bussit kulkevat hyvin Helsingin keskustaan (ja tietenkin junarata), mutta pohjois-eteläsuunnassa kulkee heikosti busseja. Isompia kauppakeskuksia ovat Sello Leppävaarassa ja Iso Omena Matinkylässä, Lippulaiva on vielä Espoonlahdessa. Yleistäen idässä ovat arvostetummat asuinalueet, lännessä heikommat. Meren rannalta löytyy kalleimmat asunnot Itse en muuttaisi ainakaan Espoon keskukseen, Soukkaan tai Espoonlahteen. Ei tää mikään jättimäinen paikka ole. Pinta-alaltaan iso.

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Ihan on ok paikka ,palvelut pelaa paremmin kuin esim. Hesassa.
Huonojakin alueita on esim. Espoon keskus, Suvela, Matinkylä, osa Leppävaaraa joo .... ja tietenkin lähiöt kehä3 varrella.
Parhaita ovat Mankkaa, Tapiola, Lintuvaara, Uusmäki, Laajalahti
... mutta myös Espoon keskuksessa ja Matinkylässä on kivoja alueita, ja toisaalta vaikka Tapiolan keskusta voi olla rauhatontakin.

Oikeesti kaikki Espoon asuinalueet on ihan ok. Osa on kallista ja hienoa, ja sano minun sanoneen siinäkin on omat ongelmansa kun on liian hienot naapurit.......

Muuttaisin heti takaisin sinne. Se on ehka muutaman vuoden paasta ajankohtaista. Lapsuudenkoti on edelleen Makkylassa, siina Lintuvaaran kupeessa. Olen asunut myos Haukilahdessa seka Laurinlahdessa. Rauhallista, hyvat ulkoilumaastot seka meren laheisyys on plussaa. :D

Mä en muuttais Suvelaan, Kivenlahteen tai Leppävaaraan. Mut kaikkihan riippuu siitä tykkääkö itse maaseutumaisemmasta paikasta vai et kaikki palvelut on lähellä, jälkimmäisessä just joku Leppävaara tai Tapiola olis oikea paikka ja sit sitä maaseutumaisempaa löytyy esim Kauklahdesta jossa ei ole kyllä juuri mitään :laugh: mutta täällä on mukava asua. :whistle:

Itse en viihtyisi Espoon keskuksen lähistöllä, enkä jossain Soukassa -ne on liian kaukana stadista. Espoo ei ole kaupunki, jolla on vain yksi keskusta, vaan pieniä keskuksia kuten Tapiola, Espoon keskus, Leppävaara, Matinkylä, Espoonlahti. Näillä alueilla on enemmän kerrostaloja ja kauppakeskuksia. Muuten on rauhallisia pientaloalueita ja teollisuusalueita, puistoa, metsää ja peltoa. Pohjois-Espoo on ihan pöpelikköä. Merenranta on kallista seutua ja Tapiola täynnä seniorikansalaisia. Etnistä väkeä löytyy eniten junaradan varreata Espoon keskuksesta ja Leppävaarasta. Päiväkodit yleensä hyviä, Espoon keskuksen alueella "liikaa" lapsia = hoitopaikat tiukassa. Itse viihdyn täällä!

kiitos vastauksista. siis espoossa ei ole vain yhtä keskustaa vaan jokaisella paikalla/lähiöllä omansa?? kuulostaa aika sekavalta kun olen tottunut pieneen kaupunkiin jossa todellakin on KUNNON YKSI KESKUSTA johon kulkee bussit lähiöistä..mä luulen että mahdan olla ihan hukassa jos sinne muutetaan. enhän mä ymmärrä niistä busseistakaan siellä mitään ja mitä vielä että on MONTA juna-asemaa???? täällä meillä on vaan yksi ja sekin turvallisesti tossa keskustassa. Espoon keskus ei siis ole sama asia kuin espoon keskusta??? kuinka lähellä tää espoon keskus sitten on esim leppävaaraa?

Ei nyt jokaisella lähiöllä omaa ole, mutta on niitä vähän ympääriinsä sen takia että ei kaikkien tarvitse tunkea samaan virastoon jos nyt oletettais että kaikille tulisi tarve hakea esim toimeentulotukea niin voisi olla yksi virastotalo vähän täynnä. Espoossa on 9 tai 10 junapysäkkiä jotka on nimetty lähiön mukaan, on esim Leppävaara, Kilo, Koivuhovi, Espoon Keskus. Tuo espoon keskus ei ole isoin keskus Espoossa vaan Leppävaara on ainakin isompi ja niin taitaa Tapiolakin olla jos en nyt hirveesti ole muuttunut parissa vuodessa.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Tähän tulee paljon kommentteja joissa ihmiset haukkuvat tiettyjä alueita ja kehuvat kalliita alueita. Me asumme Sunassa, joka on edullisempaa aluetta osin tuon Suvelan läheisyyden vuoksi. Täällä on aivan ihanaa ja valtavan rauhallista! Ostimme aikoinaan muistaakseni toiseksi edullisimman rivarin joka Espoosta löytyi emmekä voisi olla tyytyväisempiä!

Suna on ihan keskuspuiston vieressä, josta tosiaan löytyy sitä metsää ja kivat maastot koiran kanssa ulkoiluun, sienimetsään jne,,,

Espoosta tekee ihmisen kokoisen juuri se, että noita keskuksia on monta. Moni sitten sanoo, ettei tää oikea kaupunki olekaan, no väkiluvultaan sentään toiseksi suurin.

Minä viihdyn Espoossa erinomaisesti, enkä täältä halua mihinkään muuttaa. Palvelut tavoitettavissa, ihanat merenrannat, viihtyisiä pientaloalueita. Musta on täällä asuessani tullut täysin Espoolainen.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttoaikeissa.........:
kiitos vastauksista. siis espoossa ei ole vain yhtä keskustaa vaan jokaisella paikalla/lähiöllä omansa?? kuulostaa aika sekavalta kun olen tottunut pieneen kaupunkiin jossa todellakin on KUNNON YKSI KESKUSTA johon kulkee bussit lähiöistä..mä luulen että mahdan olla ihan hukassa jos sinne muutetaan. enhän mä ymmärrä niistä busseistakaan siellä mitään ja mitä vielä että on MONTA juna-asemaa???? täällä meillä on vaan yksi ja sekin turvallisesti tossa keskustassa. Espoon keskus ei siis ole sama asia kuin espoon keskusta??? kuinka lähellä tää espoon keskus sitten on esim leppävaaraa?

Vielä sellainen pointti, että Espoossa kuten muuallakin pk-seudulla se varsinainen kaupunki-keskusta on Helsingin keskusta - jonne on kaikkialta Espoosta vähintäänkin kohtuulliset liikenneyhtydet, yleensä jo varsin hyvät.

Yhteistyössä