Espanjan matkailijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja traveller
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kokemukset ovat kohta kolmen vuoden takaa, mutta pikaisesti paikallisjunan sivuilta katsottuna liput ovat nykyisinkin samanhintaiset kuin silloin. Eli on halvempaa, sekä ruoka, vaatteet osin ja myös tuo matkustaminen (siitä mulla kokemusta paikallisjunista ja busseista aurinkorannikolla). Ruoka on halvempaa niin ravintoloissa kuin ruokakaupoissakin. Jo esim. muutamalla eurolla saat alkuruoan, pääruoan ja jälkiruoan, jos syöt ns. menu del dia eli päivän menun. Merkkivaatteista saa Espanjassakin maksaa, mutta nekin halvempia kuin Suomessa. Lisäksi kannattaa tinkiä, varsinkin jos ostat basaareista tms. Ostoskeskusten kaupoissa en itse koskaan tinkinyt. Reilun 100km bussimatka (Fuengirola-La Linea eli kaupunki lähellä Gibraltaria) maksoi vajaan kympin.

Ja alkoholi on halpaa, isoja tölkkejä olutta sai vajaalla eurolla ja jos osti sixpackin viiniä, niin saattoi saada pari pulloa kaupanpäällisiksi. Viinikin halvimmillaan alle euron pullo.

Ruoka ja alkoholi halvempaa. Vaatteet halvempia, paitsi ketjuliikkeissä (esdim. H&M) samat hinnat kun suomessa. Turistikohteet (vesipuistot, eläintarhat ym.) saman hintaista kuin Suomessa. Viimeksi kesäkuussa käyty :)

Ja ainiin, ostin Espanjasta elämäni kestävimmät ja parhaimmat rintaliivit muutamalla eurolla :) Ostin kahdet, olisi pitänyt ostaa useammat! :D

Mihin päin Espanjaa olet matkustamassa?

Mä olin reissussa kuukauden, mutta ns. omatoimimatkalla, jossa vuokrasimme asunnon sieltä, elimme normaalia arkea, mutta myös tutustuimme eri paikkoihin ja kulttuuriin. Käyttörahaa mulla itselläni meni kuukaudessa noin 1200€, ja shoppailin omasta mielestäni aika paljon (toki enemmänkin olisin voinut ;) ). Lisäksi tuohon lennot ym. matkustaminen (juna kotimaassa x 2) ja asunnon vuokra.

Jos olette hotellissa ja aamupala kuuluu siihen, niin ruokaan n. 10-30€/hlö/pvä riippuen missä syötte ja kerran vai kaksi. Espanjassahan yleinen tapa on, että syödään päivällinen vasta meidän tapaamme nähden myöhään, eli alkaen noin 21-22, eli iltapalaa ei tarvita. Toki aamupalan jälkeen ehkä joku välipala tms. Shoppailuun saattaa kulua x määrä euroja =) Taksit ovat myös aika halpoja, mutta saattavat huijata ja matkan hinta kannattaakin sopia etukäteen (ja ehkä tinkiä). Malagasta lähtee aiemmin mainitsemani lähijuna Renfe Cercanias, jossa pisinkin matka (Malaga - Fuengirola) maksaa 3,50€. Ko. juna kulkee muistaakseni vajaan puolen tunnin välein. Busseilla pääsee kanssa helposti eri paikkoihin ja mun kokemuksen mukaan kulkevat aikataulussaan.

Yhteistyössä