Eskarista

  • Viestiketjun aloittaja Reija
  • Ensimmäinen viesti
Reija
Mietin tässä mimmosen repun ostais eskarilaiselle...millasia ootte ostanu/aiotte ostaa?
Mitä muuta tulee huomioida, sadevaatteet?
ääähh, siis mitä kaikkea mun tulee ostaa?
 
miten ihmeessä
te olette kotona pihalla jos kurikset on eskarissa? vai onks kaikilla kahdet? vai oonko mä ihan ääliö ku luulen et 4tunnin eskari-aika ei riitä todellakaan päivän ulkoiluksi?
 
No meiän tuleva eskaripoika valitsi eilen intersportin alesta ihan ite repun.Sellasen ihan normaalikokoisen maastokuvioisen CatManDoon selkärepun.

Eipä sekään tarttis,kun ei tarvii muuta kuin sadevaatteet ja sisätossut kuskata,mutta on hälle kummiskin niin iso asia (ja eskari on tossa "oikeessa koulussa" ala-asteen yhteydesä )että halusin sen hälle ostaa,kun isosiskokin reppua valkkas.Ja vielä pitää mennä ostamaan penaalit ja muut tykötarpeet. :)
 
Mulla meni hermo niiden kurakura housujen kanssa joten useampi vuosi ollaan menty kosteussuojatuilla vaatteilla...eskarissa ulkoili niillä vaatteilla ja kotiin tultua jatkoi pihassa samoissa kamppeissa.

Reppu oli mukana päivittäin, tuollainen spider reppu joka on hiukan pienempi kun normi reppu =) Siellä kulki sisä vaihtovaatteet ja reissuvihko, kun bussilla siis eskarissa kulki joten en nähnyt päivittäin opeja enkä voinut vaihtaa kuulumisia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Eihan eskarilaisella tarvitse mitaan reppua olla. Tai jos nyt varavaatteet sinne laitat, vai mita meinasit?
kyllä se joku reppu voisi olla reppuvihkoa ja viestejä varten. Ja meillä eskarissa lapset halusi läksyjä ja niin kerran viikkoon oli yksi "läksytehtäväkin".
varavaatteet omaan lokeroon (jos päiväkodin yhteydessä on eskari) , noin meidän tenavat ainakin teki,ja sadetakki sinne omaan naulaan roikkumaan (jos ei kulkeutunut sateella kotiin)

 
Mä luulin kanssa, että pieni reppu riittää vaan eipä riittäny, ihan koulurepun kokoinen piti ostaa, kun eskarikirjaa raahasivat kotiin harva se päivä ja aina välillä piti viedä sitä sun tätä ja totakin vielä... Repussa piti myös olla reissuvihko, penaali, kyniä ja jotain vaihtovaatetta ja jumppa- ja suihkukamat myös. Meillä eskari oli samassa tilassa koulun kanssa ja kesti sen 4tuntia, josta yleensä viimeisen olivat ulkona... Eskari ei meillä vaatinut kurahousuja, mutta taksi vaati, joten varsinkin tullessa piti olla kurat jalassa tai ei hyvä heilunu :whistle:
 
Meillä oli eskari koulun yhteydessä (luulen että se vaikuttaa joihinkin asioihin ), ja reppu kulki joka päivä mukana (tarhalla yleensä reppu jäi sinne viikoksi jos ei ollut pyykkiä tullut ) ja reppun tarvitsi olla tarpeeksi iso että eskari kirja mahtuu. Noilla kun tuli kerran viikossa läksyjä. Kurahousuja eivät käyttäneet lainkaan, sadetakkia ja kumisaappaita kyllä käytettiin.

Vaihtovaatteet, penaali ja omat kynät kulki mukana ja sisäliikuntavaatteet silloin kun niitä tarvittiin.
 
Meidän eskarilaiselle on varattu reppu, joka tosin oli viime vuonna jo kerhoreppuna. Spiderman-reppu. Reppuun penali, jossa pari kynää ym (sai synttärilahjaksi) ja jotain vaihtovaatetta+tossut?

Poika menee koulun eskariin, joten ulkoiluksi taitaa jäädä tuo matka kouluun ja takaisin. Inhoan kurahousuja, joten ehkä jotkut kosteussuojatut olisi paremmat?
 
Khimaira
Onkohan koulun yhteydessä olevassa eskarissa ulkoilu samalla tavalla kuin päikkärin yhteydessä? Vai onkohan ulkoilu siellä lopussa?

Esikko oli päikkärin eskarissa, eikä siellä tarvinnut kuin pienen repun vaihtovaatteille. Läksyjä ei tullut ikinä, eikä kirjaa tarvinnut kuljetella ikinä kotiin.
 
Meillä taisivat olla ulkona heti aamusta n. 1-1½ tuntia, ja sen lisäks harjoittelivat välituntia eli olivat sen vartin pihalla samoin kuin koululaiset. Tietysti niillä oli lisäks "oppituntejakin" ulkona. Mun on vaikea muistaa miten se tarkkaan meni, kun Hurrikaani oli myös hoidossa, joten ulkoilua oli myös iltapäivällä varsinaisen eskarin jälkeen.
 
eskaritäti
Eräs eskari täti kommentoi,että jos ei ole kurahousuja,niin kummasti ne eskalaisetkin ehtii kastella kosteussuojatut housunsa läpi tuona lyhyenä ulkoiluaikana..ja useasti ne on vielä semmoiset housut joita ei kuivuriin saa laittaa.. Ja silloin siis ehdottomasti ainakin oltava ne sisähousut erikseen!! Ja muistakaa nimetä KAIKKI vaatteet!

Meidän eskassa läksyä tulee kerran viikkoon ja repussa on hyvä kantaa kirja ja kynät, myös tiedote laput kulkee siellä hyvin,muuten unohtuvat helposti lokeroon.
 
Meillä eskarit on tossa ala-asteenyhteydessä,ja nää pienimmät on aina amut ulkona tonne ruokailuun asti.Eli kurat pitää olla mukana.Ja vaihtovaatteet sekä penaali tykötarpeineen.
Että ihan tarpeeseenkin on kyllä toi normalikokoinen reppu.Tosi meillä kotona toiset kurat,ja sanoin pojalle,että nää uudet kurat voi ihann jättää sinne koululekin.
 
neljän äiti
Meillä kaikilla ollu jo hieman isompi eskarireppu.kellään tosin ei ole ollu penalia-ei ole tarvineet. reppu hyvä,sinne jumppakamat,eskarikirja,vihkot ja retkillä eväät yms. Kurikset roikkuu tarhassa...
 

Yhteistyössä