eskarista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Sori tyhmä kysymys, mutta siitä esikoulusta, pitääkö sinne ilmoittautua ja miten, onko se maksullinen kuten päiväkoti, jne, kaikki tieto ja kokemukset tervetulleita, kauanko päivät kestää jne jne...mulla ei ole hajuakaan!

Treella ainakin päiväkodin eskarissa 5 päivää viikossa ja 4 tuntia kerrallaan ja ilmainen.Mielestäni ruokailu kuuluu myös päivään.Yleensä keväällä, olikohan maaliskuussa niihin on haku.Samaan aikaan kun koululaiset ilmoitetaan kouluun.Seurakunnan järjestämässä eskarissa 3 kertaa viikossa ja 3 tuntia kerrallaan.Kokemuksista en tiedä,oma lapsi menee vasta ensi syksynä.Kehuja ja hyviä kokemuksia niistä olen kuullut.

Kunnan järjestämä esiopetus on maksutonta ja siihen on oikeus kaikilla lapsilla! Yleensä sitä järjestetään koulun työskentellyaikoina, siis loma-ajat on samat kuin kouluissa, 4 tuntia päivässä ma-pe (en ole ihan varma meneekö se näin kaikissa kunnissa). Mutta koulukuljetus kuuluu myös esikoululaisille jos matka on yli 3 km, Ja ilmottautuminen on yleensä kevät talvella, kannattaa seurata paikallisia lehtiä tai voi asiasta toki kysellä vaikka lähimmästä päiväkodistakin.

Kiitokset vastauksistanne- olen taas viisaampi :) Poika on ensivuonna eskari-ikäinen, eli ajoissa olen liikkeellä asian kanssa. Käy seurakunnan kerhoa nyt 3 kertaa viikossa ja on innoissaan kaikesta askarteluista ym. Tuossa on ihan vieressä päikky ja koulu, käväisenkin sitten suraavaksi siellä.
Kiitos vielä kaikille vastanneille :flower:

Yhteistyössä