Eskariopet tai opettajat perhepäivähoitajat tms huomiooo kyssäri joululahjasta

"jaa"
:attn:

nostan vielä kerran... tuo yhteinen lahja vois olla kaikkein paras. Meidän koulussa 2 eskari ryhmää ja ovat paljon toistensa kanssa tekemisissä niin vois ehkä jopa kai kenties harkita että keräis yhteisen rahan toisenkin ryhmän kanssa ja ostais molemmille jotain.... vai onko kökkö idea???
On ja ei. Tuossa on se huono puoli, että kaikki vanhemmat eivät ehkä halua osallistua. Voi olla lapselle kurjaa, jos tietää olleensa ainoita, joka ei ole lahjaan voinut antaa mitään.
 
[QUOTE="jaa";22216232]On ja ei. Tuossa on se huono puoli, että kaikki vanhemmat eivät ehkä halua osallistua. Voi olla lapselle kurjaa, jos tietää olleensa ainoita, joka ei ole lahjaan voinut antaa mitään.[/QUOTE]

Tuskin vanhemmat sitä lapselle menee mainostaan että ei tullu sitten osallistuttua kerhotätin joululahjaan vaan ostettiin tällanen tyhmä kivipeikko taas tänävuonna. Jos perhe kokee oman lahjansa paremmakis kuin yhteinen, niin ei se lapsi siitä mitään alemmuudentunnetta koe, ettei saanut osallistua yhteisen kukkapuskan ostoon.
 
"jaa"
Tuskin vanhemmat sitä lapselle menee mainostaan että ei tullu sitten osallistuttua kerhotätin joululahjaan vaan ostettiin tällanen tyhmä kivipeikko taas tänävuonna. Jos perhe kokee oman lahjansa paremmakis kuin yhteinen, niin ei se lapsi siitä mitään alemmuudentunnetta koe, ettei saanut osallistua yhteisen kukkapuskan ostoon.
Ööh... jos on vaikka vähävarainen perhe, jolla ei ole varaa eikä edes halua hankkia minkäänlaista lahjaa? Totta kai, jos päätätte, että yhdessä hankitte jotain, lahja on silloin koko luokalta, osallistui joku tai ei. Silti lapsi itse voi tuntea ittensä noloksi, kun tietää muiden osallistuneen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja miettivä;22216538:
miä oon miettinyt, et oisko pöhköä ostaa kivat heijastimet (esim puinen suojelusenkeli tai joku huovutettu kukka) eskaritädeille?
Eikös tuollaisia anneta niille eskareille ja ekaluokkalaisille.
 
"vieras"
Meillä oli keväällä eskarilaisten yhteinen lahja. Korttiin kirjoitettiin, että eskarilaiset vanhempineen. Kenenkään nimiä ei siis eritelty, kuka oli maksanut ja kuka ei. Näin sen minusta pitää mennä, jos ostetaan koko ryhmän yhteinen lahja.
 
"vieras"
Minä annan yleensä jonkin sellaisen arkastelujutun, mistä lto tai ope saa uuden idean uudelle lapsiryhmälle. Olen itsekin ope, ja minusta on kiva saada lahjaksi uusia ideoita. Koriste-esineet jäävät kaappiin, koska en halua lomalla muistella työasioita, kiitos kuitenkin niistäkin.
 

Yhteistyössä