Eli eskarissa oli eilen ns kouluvalmius-testit. Pojalla tulos oli huono. KELTO suositteli psykologille menoa mutta sanoi että hänen kanta on että pojan pitäisi tuplata eskari. Eskari-open kanssa menemme palaveriin perjantai-aamuna, psykologi on nyt lomalla eli en saanut vielä aikaa varattua.
Tiedostan että poika tulee muita jäljessä esim kynänkäytössä sillä hän ei ole koskaan ollut kiinnostunut piirtämisestä/värittämisestä . Hän on aina ollut kova leikkimään ja on vieläkin mutta syksystä alkaen skarpannut tosi paljon kynänkäytön suhteen ja sitä on treenattu kotona, ja ihan selvää kehitystä on tapahtunut.
Täällä on kaksi eskariryhmää, toisessa opettaja vaatii suurinpiirtein aakkosten osaamista, osaavat jo hiukan lukea yms yms. Sitten taasen tässä ryhmässä missä poika on, panostetaan siihen että osataan käyttäytyä muiden kanssa, ruokailla, hoitaa wc-asiat yms yms eli opetusmeiningit ovat aivan erilaisia.
Miten suuntaa-antavina ja luotettavina te pitäisitte tällaista testiä joka tehdään samana kaikille vaikka opetusmetodit ovat eri? Testissä oli siis pitänyt tunnistaa kirjaimia, äänteitä, matikkaa oli ollut .
Poika sanoikin eilen että ei heille oo aakkosia opetettu joten miten hänen pitäisi ne osata.. Mietin vain että miksi eskarista ei ole kerrottu jos ongelmia on...
Tää on tällainen mun sekanen pohdinta sillä shokki on aika kova ku puskista sanotaan ettei teidän pojan kannata mennä vielä kouluun.
Tiedostan että poika tulee muita jäljessä esim kynänkäytössä sillä hän ei ole koskaan ollut kiinnostunut piirtämisestä/värittämisestä . Hän on aina ollut kova leikkimään ja on vieläkin mutta syksystä alkaen skarpannut tosi paljon kynänkäytön suhteen ja sitä on treenattu kotona, ja ihan selvää kehitystä on tapahtunut.
Täällä on kaksi eskariryhmää, toisessa opettaja vaatii suurinpiirtein aakkosten osaamista, osaavat jo hiukan lukea yms yms. Sitten taasen tässä ryhmässä missä poika on, panostetaan siihen että osataan käyttäytyä muiden kanssa, ruokailla, hoitaa wc-asiat yms yms eli opetusmeiningit ovat aivan erilaisia.
Miten suuntaa-antavina ja luotettavina te pitäisitte tällaista testiä joka tehdään samana kaikille vaikka opetusmetodit ovat eri? Testissä oli siis pitänyt tunnistaa kirjaimia, äänteitä, matikkaa oli ollut .
Poika sanoikin eilen että ei heille oo aakkosia opetettu joten miten hänen pitäisi ne osata.. Mietin vain että miksi eskarista ei ole kerrottu jos ongelmia on...
Tää on tällainen mun sekanen pohdinta sillä shokki on aika kova ku puskista sanotaan ettei teidän pojan kannata mennä vielä kouluun.