Eskarin alku ollut takkuista :( ***muoks: juttelin eskariopen kanssa***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jellonainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun tyttö kun kävi eskatia, siellä oli sääntö ettei saanuy leikkiä kokoajan saman kaverin kanssa. Opet myös jakoivat lapsia leikkeihin, periaatteena että kaikki on kaikkien kavereita.

En voi sanoa törmänneeni tähän muualla.

Ap- ja Ip-vetäjät ei tarvi KUMMOSTA koulutusta.
Esim 4H ottaa työttömiä alle 25v, jotta saavat niistä kovat tuet ittelleen ja kouluttavat jonkun 2vkoa...
Ja niilä on OIKEA koulutettu ihminen tarpeen vaatiessa puhelimen päässä, joten kaikki määräykset täyttyvät näin!
Ihme pulju.

Ja vanhemmat ei välitä...

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
:hug:
Meillä alkoi just kolmas vuosi ja syrjintää on ollut eskarista asti. :( En oikein tiedä mitä enää tekisin...

eikö ole kamalaa, äidin sydän ratkeaa... :( kyllä sitä toivoisi viisaita ja taitavia opettajia ja ohjaajia lasten elämään, joilla olisi aikaa ja taitoa puuttua epäkohtiin!

Ainakaan meidän kunnassa koulu ei järjestä eikä vastaa ip-toiminnasta, tänä vuonna ensimmäistä kertaa, meillä opettajilla on ip-kerhon vetäjien puhelinnumero, joka on jo ollut itselläni kovassa käytössä kun etsiskelen kadonneita lampaitani.. Tämä "yhteistyö" pitäisi ainakin meillä olla jotenkin paremmin suunniteltua, mutta kun ip-kerhon vetäjät vaihtuvat joka vuosi, ja järjestävä tahokin vaihtuu, jos ei joka vuosi niin usein kuitenkin, että hankalaa on..

Oletko ap keskustellut noiden iltapäiväkerhon tätien kanssa? Eskariopettaja ei välttämättä ole varsinaisesti missään tekemisissä näiden tätien kanssa, koska hänen päivänsä kuluu eskariryhmän opetusasioissa, ja siitä hän jatkaa muihin töihinsä. Toki minäkin ihmettelen miksi hän ei voisi välittää viestiäsi eteenpäin, mutta helpompaa olisi tietysti jos itse keskustelisit suoraa ko. tädin kanssa.

Itse olen sitä mieltä, että tyttöjen pitää harjoitella sitä ryhmässä toimimista, ja sosiaalisia suhteita ilman aikuista MUTTA kuitenkin niin, että aikuinen seuraa sivusta, ja ohjaa ja puuttuu tarvittaessa asioihin.
Kenenkään ei kuuluisi viettää päiviään yksin, enkä ainakaan minä katsele kauaa ryhmää, joka selvästi ulkoistaa yhden oppilaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nostaja:
tekisi mieli huutaa!!!

Mä riehuin oikein urakalla miehelle puhelimessa. Ottaa niin päähän. Todella kovat odotukset oli koulun alkuun.... siis minulla. Ajattelin että nyt pojalla on kavereita kun yhden luokkalaisen kanssa on leikkinyt pitkin kesää, mutta.... kylmä pyyhe vaan naamalle. Mun poika notkuu yksin ilman kavereita koulun pihalla ja se toinen poika leikkii niiden kiusaajien kanssa. Ja kun luokalle tuli uusi poika niin tämä on jo mukana syrjimässä mun lasta :headwall:
Huomenna varmaan pitää mennä koululle puhumaan opettajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja nostaja:
tekisi mieli huutaa!!!

Mä riehuin oikein urakalla miehelle puhelimessa. Ottaa niin päähän. Todella kovat odotukset oli koulun alkuun.... siis minulla. Ajattelin että nyt pojalla on kavereita kun yhden luokkalaisen kanssa on leikkinyt pitkin kesää, mutta.... kylmä pyyhe vaan naamalle. Mun poika notkuu yksin ilman kavereita koulun pihalla ja se toinen poika leikkii niiden kiusaajien kanssa. Ja kun luokalle tuli uusi poika niin tämä on jo mukana syrjimässä mun lasta :headwall:
Huomenna varmaan pitää mennä koululle puhumaan opettajan kanssa.

mullakin poika kyseessä, luulin et pojat ois solidaarisempia ja ottavat mukaan porukkaan paremmin, erehdyin. mrr!! minäkin ota pian opeen yhteyttä, ei tätä voi kauan katsella

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ainakaan meidän kunnassa koulu ei järjestä eikä vastaa ip-toiminnasta, tänä vuonna ensimmäistä kertaa, meillä opettajilla on ip-kerhon vetäjien puhelinnumero, joka on jo ollut itselläni kovassa käytössä kun etsiskelen kadonneita lampaitani.. Tämä "yhteistyö" pitäisi ainakin meillä olla jotenkin paremmin suunniteltua, mutta kun ip-kerhon vetäjät vaihtuvat joka vuosi, ja järjestävä tahokin vaihtuu, jos ei joka vuosi niin usein kuitenkin, että hankalaa on..

Oletko ap keskustellut noiden iltapäiväkerhon tätien kanssa? Eskariopettaja ei välttämättä ole varsinaisesti missään tekemisissä näiden tätien kanssa, koska hänen päivänsä kuluu eskariryhmän opetusasioissa, ja siitä hän jatkaa muihin töihinsä. Toki minäkin ihmettelen miksi hän ei voisi välittää viestiäsi eteenpäin, mutta helpompaa olisi tietysti jos itse keskustelisit suoraa ko. tädin kanssa.

Itse olen sitä mieltä, että tyttöjen pitää harjoitella sitä ryhmässä toimimista, ja sosiaalisia suhteita ilman aikuista MUTTA kuitenkin niin, että aikuinen seuraa sivusta, ja ohjaa ja puuttuu tarvittaessa asioihin.
Kenenkään ei kuuluisi viettää päiviään yksin, enkä ainakaan minä katsele kauaa ryhmää, joka selvästi ulkoistaa yhden oppilaan.

Olisitpa ollut mun pojan eskari ope. Mutta et varmaan. Pojan eskariopettajan mielestä kaikkia ei tarvitse ottaa mukaan. Yhden voi hyvin jättää leikkien ulkopuolelle, kun kaikki ei vaan tykkää kaikista. :/ Uskoisin että siitä se kierre sitten alkoi.

Olisitpa ollut mun pojan eskari ope. Mutta et varmaan. Pojan eskariopettajan mielestä kaikkia ei tarvitse ottaa mukaan. Yhden voi hyvin jättää leikkien ulkopuolelle, kun kaikki ei vaan tykkää kaikista. :/ Uskoisin että siitä se kierre sitten alkoi.

niin, opestakin se on paljon kiinni.

Niin eihän kaikki voi tykätä kaikista, eikä tarvitsekaan, mutta ei se sitä tarkota (mun mielestä ) että ketään voi jättää ulkopuolella.. Mutta opetkin on erilaisia ja näkevät asiat eri tavoin..

Itse koen, että asioista pitää puhua, mielummin liikaa kuin liian vähän. Itse yritän aina lähestyä ihmisiä sillä tavalla tiedustellen, ja kysellen, ja huomioon ottaen, mutta olen kyllä myös tosi tiukka.
Mutta tiukkakin voi olla ystävällisellä ja miellyttävällä tavalla.

Tarkoitan vain, että ehkä ap:n kannattaa vielä ottaa asia puheeksi eskariopettajan kanssa ja varsinkin sen ip-tädin kanssa, ja ikään kuin mennä "pyytämään apua".
Kun jotkut ihmiset eivät ikävä kyllä osaa ottaa kyselyä kyselynä, vaan ottavat sen itseensä ja alkavat puolustella itseään vaikkei varsinaista syytä puolusteluun edes ole. Ja näin se pointti menee ihan ohi.
Kuten nyt ap:lla kuulostaa käyneen.

Ole vain tiukkana ja ota vaikka koulun rehtoriin yhteys jos ei ip kerhon ohjaajille puhuminen auta. Toki nyt on vasta alku, mutta kannattaahan siitä heti puhua että huomioidaan se ujompikin lapsi.
Meillä viime vuonna eskarissa poika joutui ryhmästä syrjityksi, alkuun leikki kivasti ja sai kavereita mutta sitten alkoi syrjintä. Meidän poika ei oikein ymmärtänyt näiden toisten tyttöjen kiusaamisia sun muita. Luulen että oli vain tämä yksi "jengin" pomo joka sitten keksi että meidän pojan kanssa ei leikitä.
Eskariope suhtautui asiaan kohtuullisen hyvin, mutta muut pk:n hoitajien mielestä varmaan ollut mitään ongelmaa. Puhuttiin eskarin vaihdostakin, mutta jatkoi samassa ryhmässä ja keväällä leikki näiden muidenkin kanssa, kertoi itse päässeensä "jengiin".
Asiaa olisi minun mielestä voinut silti paljon paremminkin hoitaa.
PIdä vain lapsesi puolta, en minäkään sitä ymmärrä että jos tarvitsee hoitoa eskarin jälkeen riittäisi vähemmän hoitajia kuin pk:ssa.