eskarilaisen haku ei onnistu toisen lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *****
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
siihen lapseen ei saa sanallista kontaktia haettaessa,joudun taluttaa hänet pois,ja pahimmillaan hakea itse vaatteetkin, juoksee vaan ja koettaa heitellä tavaroita sinne sun tänne.ÄRSYTTÄÄ. se saattaa auttaa jos uhkaan että pelit menee,välillä niilläkään(eikä muillakaan etuisuuksien menettämisellä)ei ole mitään väliä hänelle. kerran kun olin nuoremman kanssa häntä hakemassa sain mustan silmän :(

joo, kato kun pienenpi meinaa mennä siel rappusiin ym(mistä ei vielä selviä ehjänä) otin siis pienemmän syliin ja rupesin nostaa eskarilaista toisella kädellä pois kun ei uskonut sanaa(yritti tiputtaa isoa puunoppaa alas kaappien päältä,joka ois voinut kolahtaa hänen omaan päähän) hän ei uskonut sanaa, otin siis lanteiden kohdalta kainaloon ja pois sieltä=> löi molemmin käsin taaksepäin ja osui silmääni.lääkärireissu siitä tuli.

en tajua miten eskarilaisen kanssa ei pärjää puheella, mutta ei pärjää kun hän ei tottele lähes koskaan.

Onkohan sulla itselläsi jotain ongelmia kanssa? Hae kasvatusapua! Ei se ole lapsen vika jos puheella ei pärjää, ellei ole autistinen tai jotain? Lapsi ei jostain syystä nyt kunnioita sinua pätkääkään. Katse peiliin, syy on siellä.

[QUOTE="Halikatti";22340223]Onkohan sulla itselläsi jotain ongelmia kanssa? Hae kasvatusapua! Ei se ole lapsen vika jos puheella ei pärjää, ellei ole autistinen tai jotain? Lapsi ei jostain syystä nyt kunnioita sinua pätkääkään. Katse peiliin, syy on siellä.[/QUOTE]

Mun mielestä kuulostaa kyllä enemmän että kyse on erityislapsesta. Ei huonosta kasvatuksesta. Erityislasten vanhemmat muuten saavat todella usein kuulla siitä miten huonosti lapsi on kasvatettu. Ja että nyt olisi jo korkea aika opettaa lapselle sitä ja tätä ...

Laita sille nuoremmalle valjaat tai sido kärryyn (tai istuta johonkin turvalliseen nurkkaan) ja anna kivaa tekemistä (uusi lelu/kirja/nakerreltavaa) sen aikaa, kun keskityt TÄYSIN eskarilaiseen ja hänen hakemiseen/pukemiseen. Näin pysyt rauhallisena ja opit ehkä eskarilaisesta jotain uutta liittyen hankalaan hakuprosessiin.

Olisiko henkilökunnalta mahdollisuus saada mitään apua hakutilanteessa? Kaipa he poikaa seurattuan ovat huomanneet, että poika tarvitsee erityistä tukea ja ymmärtävät hankalan tilanteesi. Juttele asiasta eskarin henkilökunnan kanssa.

Olisiko henkilökunnalta mahdollisuus saada mitään apua hakutilanteessa? Kaipa he poikaa seurattuan ovat huomanneet, että poika tarvitsee erityistä tukea ja ymmärtävät hankalan tilanteesi. Juttele asiasta eskarin henkilökunnan kanssa.

Kysy olisiko mahdollista, että poika olisi pukeutunut valmiiksi jo tiettyyn aikaan ja sitten vain haet hänet. Ainakin joissain eskareissa tämä on mahdollista.

Eskarilainen on huomannut saaneensa yliotteen tuossa hakutilanteessa ja sinä ap et oikein taida pärjätä lastesi kanssa. Laitat sen pienemmän rattaisiin tai valjaisiin siksi aikaa kun haet isompaa. Isomman lapsen lu menet positiivisessa hengessä, moikkaat ja kysyt miten päivä on mennyt. Jututat ja samalla avitat vaatetta päälle ja tavaroita kasaan. Jos alkaa temppuilemaan, pysyt rauhallisena etkä ala heti uhkailemaan. Tuskin itsekkään olisit hyvällä mielellä jos heti aletaan "ampumaan kovilla". Minun mielestäni ei tarvitse lähteä edes lahjonta linjalle, koska et voi joka päivä luvata lapselle jotain palkontoa tuollaisesta normaalirutiinin kuuluvasta asiasta. Et vaan menetä malttiasi vaikka tapahtuisi mitä.

Mitä sitten vaikka joudutkin taluttamaan tai vaikka kantamaan hänet sieltä pois? Kunhan teet sen niin, ettet itse provosoidu jäkättämään ja riitelemään lapsen kanssa.

[QUOTE="vieras";22340462]Eskarilainen on huomannut saaneensa yliotteen tuossa hakutilanteessa ja sinä ap et oikein taida pärjätä lastesi kanssa. Laitat sen pienemmän rattaisiin tai valjaisiin siksi aikaa kun haet isompaa. Isomman lapsen lu menet positiivisessa hengessä, moikkaat ja kysyt miten päivä on mennyt. Jututat ja samalla avitat vaatetta päälle ja tavaroita kasaan. Jos alkaa temppuilemaan, pysyt rauhallisena etkä ala heti uhkailemaan. Tuskin itsekkään olisit hyvällä mielellä jos heti aletaan "ampumaan kovilla". Minun mielestäni ei tarvitse lähteä edes lahjonta linjalle, koska et voi joka päivä luvata lapselle jotain palkontoa tuollaisesta normaalirutiinin kuuluvasta asiasta. Et vaan menetä malttiasi vaikka tapahtuisi mitä.

Mitä sitten vaikka joudutkin taluttamaan tai vaikka kantamaan hänet sieltä pois? Kunhan teet sen niin, ettet itse provosoidu jäkättämään ja riitelemään lapsen kanssa.[/QUOTE]

Tuota kannattaa ainakin kokeilla :) Mulla oli lähipiirissä lapsi, joka vaikutti erittäin haastavalta. Tosiasia kuitenkin oli, että tämä lapsi oli huomannut, että huonolla käytöksellä hän saa vanhemmiltaan enemmän huomiota kuin hyvällä käytöksellä. Kyllä lasta huomioitiin hyvästäkin käytöksestä, mutta huonolla sai aina huomiota vielä lisää. Lapsi oli mulla aika usein hoidossa ja mä en huomioinut huonoa käytöstä, mutta hyvä huomioin. Ei mennyt kovinkaan kauaa, kun lapsi huomasi, että mä en alakaan "huutamaan ja tanssimaan ripaskaa", kun hän tekee jotain älytöntä. Tottakai mun piti huolehtia, ettei lapsi vahingoita itseään tai muita tai omaisuutta tms, mutta noissa tilanteissa otin lasta kädestä kiinni ja rauhallisesti ihan muista asioista jutellen talutin lapsen pois siitä tilanteesta. Mutta niin vaan kävi, että ei tämä lapsi sitten enää viitsinyt edes yrittää saada mua "tanssimaan ripaskaa".

[QUOTE="vieras";22340605]Kanna eskari rattaisiin niin eiköhän lopu siihen :D[/QUOTE]

Heh, oikeasti toi voisikin toimia. Ja samalla voisi kertoa, että joka kerta kun lapsi heittäytyy hankalaksi lähtötilanteessa, äiti pistää rattaisiin niin kuin vauvan.

[QUOTE="vieras";22340462]Eskarilainen on huomannut saaneensa yliotteen tuossa hakutilanteessa ja sinä ap et oikein taida pärjätä lastesi kanssa. Laitat sen pienemmän rattaisiin tai valjaisiin siksi aikaa kun haet isompaa. Isomman lapsen lu menet positiivisessa hengessä, moikkaat ja kysyt miten päivä on mennyt. Jututat ja samalla avitat vaatetta päälle ja tavaroita kasaan. Jos alkaa temppuilemaan, pysyt rauhallisena etkä ala heti uhkailemaan. Tuskin itsekkään olisit hyvällä mielellä jos heti aletaan "ampumaan kovilla". Minun mielestäni ei tarvitse lähteä edes lahjonta linjalle, koska et voi joka päivä luvata lapselle jotain palkontoa tuollaisesta normaalirutiinin kuuluvasta asiasta. Et vaan menetä malttiasi vaikka tapahtuisi mitä.

Mitä sitten vaikka joudutkin taluttamaan tai vaikka kantamaan hänet sieltä pois? Kunhan teet sen niin, ettet itse provosoidu jäkättämään ja riitelemään lapsen kanssa.[/QUOTE]

Hauskaa filosfiaa, muttet ole itse kokenut varmaan mitään tuollaista. Osaan kuvitella "häiriintyneen" eskarilaisen hölmöt touhut, vaikka menisi itse millä mielellä häntä hakemaan. Joku (diagnosoitava lapsi) kehittää hetkessä sellaisen sekoilun, ettei tosikaan.

Harmi että koko ryhmän avustaja joutuu avustamaan yhtä. Luulisi että tuollaisessa tapauksessa olisi jo mahdollista saada erityislapseksi erityisryhmään, ettei kaikkien tarvitse kärsiä yhden takia.

[QUOTE="vieras";22340696]Heh, oikeasti toi voisikin toimia. Ja samalla voisi kertoa, että joka kerta kun lapsi heittäytyy hankalaksi lähtötilanteessa, äiti pistää rattaisiin niin kuin vauvan.[/QUOTE]

Myönnän, voisin toimia noin, siitä idea. Jos homma on riistäytynyt noin pahasti käsistä, ukaasin pitää olla kamala ja osua suoraan hermoon. Mikään ei ole tuon ikäiselle pahempaa kuin joku vauvajuttu ja että joku voi nähdä.

Kannattaa keskustella eskarissa, voisiko lapsi olla valmiina odottamassa. Aika monissa paikoissa se sopii henkilökunnalle, koska lapsia hakevat ja odottelevat aikuiset + pikkusisarukset tukkivat eteisen jossa saattaa olla paljon lapsia samaan aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja erityisryhmään;22340736:
Hauskaa filosfiaa, muttet ole itse kokenut varmaan mitään tuollaista. Osaan kuvitella "häiriintyneen" eskarilaisen hölmöt touhut, vaikka menisi itse millä mielellä häntä hakemaan. Joku (diagnosoitava lapsi) kehittää hetkessä sellaisen sekoilun, ettei tosikaan.

Harmi että koko ryhmän avustaja joutuu avustamaan yhtä. Luulisi että tuollaisessa tapauksessa olisi jo mahdollista saada erityislapseksi erityisryhmään, ettei kaikkien tarvitse kärsiä yhden takia.

Eli olet sitä mieltä, että äidin kannattaa olla jo valmiiksi sotajalalla kun menee lastaan hakemaan? Heti käskytys ja jäkätys päällä?? Se, että menee iloisesti hakemaan lasta, antaa lapselle edes pienen mahdollisuuden tarttua positiivisuuteen ja että ehkä jopa huomio kiinnittyisi muuhunkin kuin riehumiseen. Ehkä ei onnistu, mutta sitten edetään vaan neutraalisti ja hoidetaan lapsi ulos sieltä eskarista. Mitä siinä menettää jos edes yrittää??

[QUOTE="vieras";22340774]Eli olet sitä mieltä, että äidin kannattaa olla jo valmiiksi sotajalalla kun menee lastaan hakemaan? Heti käskytys ja jäkätys päällä?? Se, että menee iloisesti hakemaan lasta, antaa lapselle edes pienen mahdollisuuden tarttua positiivisuuteen ja että ehkä jopa huomio kiinnittyisi muuhunkin kuin riehumiseen. Ehkä ei onnistu, mutta sitten edetään vaan neutraalisti ja hoidetaan lapsi ulos sieltä eskarista. Mitä siinä menettää jos edes yrittää??[/QUOTE]

Eikun tottakai voi yrittää! Mutta ymmärrän hyvin, että joku lapsi voi kehittää tuollaista aivan riippumatta siitä millä mielellä äiti menee ja miten siinä menettelee. Toiset vaan ovat vaikeita

Alkuperäinen kirjoittaja erityisryhmään;22340855:
Ja tässä on kyse ilmeisesti toistuvasta hankaluudesta. Esikoululainen ei enää kehittele tuollaista jos kaikki on kunnossa.

No jaa, eskarilainen voi olla vielä 5-vuotiaskin. Sekin jo vaikuttaa. Meidän eskarilainen ei ole erityislapsi, on eskarin puolesta todettu jo koulukypsäksi, eikä ole pahaa sanottavaa hänestä. Silti osaa juuri noissa hakutilanteissa olla joskus hankala. Ei lyö tai ole muuten väkivaltainen, mutta säntäilee sinne tänne. Esim. kesken oman pukemisen saattaa singahtaa katsomaan toisten leikkiä, ottaa takin naulakosta lattialle, mutta meneekin hakemaa käsineitä kuivauskaapista... Jos kaikki tulevat yhtaikaa pukemaan, on aina siellä viimeisten joukossa valmiina. Ei vaan ole siinä asiassa vielä oppinut.

Niin siis, oliko ertyislapsi vai tavallinen lapsi? Itselläni on kolme lasta, kaksi on tervettä, nopeasti oppivaa, osaavat käyttäytyäjne ja yhdellä on vaikea vammaisuus, autuismi. Lasten kanssa täytyy löytää keinot selvitä. Mut siis kysyn, että onko siis kyse tavallisesta vai eritt. lapsesta

huh onneks mä en antanu periks ja anoin taksikuljetuksen meijän eskarille koska mul o sellanen olo et tilanne vois ol samankaltanen ku hakisin!!paljonko teiltä matkaa eskariin??oisko mahdollista et pienempi ois vaikka naapurin kanssa sen aikaa??

[QUOTE="Halikatti";22340223]Onkohan sulla itselläsi jotain ongelmia kanssa? Hae kasvatusapua! Ei se ole lapsen vika jos puheella ei pärjää, ellei ole autistinen tai jotain? Lapsi ei jostain syystä nyt kunnioita sinua pätkääkään. Katse peiliin, syy on siellä.[/QUOTE]

no mikäs se syy sitten on? katsos kun sinähän et arvoisa arvostelija tiedä mitä tämän ongelman eteen on tehty,aika paljon enemmän mitä todennäköisesti sinä oman lapsesi kanssa,eikä se ole auttanut. ja hän käyttäytyy samalla tavalla muidenkin kanssa

Yhteistyössä