ESKARILAINEN YKSIN KOTONA ILTAPÄIVÄT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten toimitte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten toimitte

Vieras
Tuleeko kellään eskarilainen kotiin suoraa eskarista ja on yksin tai sisaruksineen (jos niin sisaruksien ikä) kotona kunnes vanhemmat tulee?

Onko nykypäivä niin kamalaa että tuon ikäinen on liian pieni olemaan yksin kotona, vai pärjääkö ne? Ennenhän tuo oli ihan normia..

Alkuperäinen kirjoittaja miten toimitte:
Tuleeko kellään eskarilainen kotiin suoraa eskarista ja on yksin tai sisaruksineen (jos niin sisaruksien ikä) kotona kunnes vanhemmat tulee?

Onko nykypäivä niin kamalaa että tuon ikäinen on liian pieni olemaan yksin kotona, vai pärjääkö ne? Ennenhän tuo oli ihan normia..

meidän eskarista kun ei saanut lähteä kotiin jos ei joku ennalta sovittu täysi-ikäinen häntä hakenut. mutta sekin on kuulemma kunta kohtaista. on meillä ekaluokkalainen yksin joka iltapäivä kotona tunnin pari.

ei todellakaan ole yksin eskarilainen iltapäivää. kyllä meillä on joku aina kotona odottamassa ja jos ei olisi että esim olisimme työelämässä molemmat niin silloin eskarilainen menis ip-kerhoon

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
saako eskarilainen edes tulla yksin kotiin eskarista. Tietääkseni ei.

Meidän tytön eskarissa sanottiin, että tietyillä lähikaduilla asuvat lapset saavat alkaa huhtikuussa kulkemaan yksin kotiin, JOS siellä odottaa aikuinen ja jos asia sovitaan vanhempien kanssa niin.

Mun mielestä on turha vedota siihen miten ENNEN toimittiin. Ajettiinhan ennen autollakin niin, että tupakka kärys ja ei ollut istuimia eikä turvavöitä. No joo, tupakoi jokkut vieläkin mutta silloin sitä ei edes katsottu pahasti. On paljon asioita joita ennen tehtiin mutta ne eivät ollet hyviä asioita!
MUN mielestä eskarilainen EI ole tarpeeksi fiksu olemaan tunteja yksin. Jos, niin EHKÄ selvästi vanhemman sisaren kanssa. :wave:

Ei ole meidänkään eskarilaiset joutuneet tulemaan tyhjään kotiin!
Ennen oli ennen, onneksi nykyään on havahduttu huolehtimaan lapsista paremmin kuin ennen:(
Itse en ole myöskään joutunut olemaan yksin kotona, äiti oli kotona:)

Mä en ole edes ajatellut tuota omaa eskarilaista jättää iltapäiväksi yksin!
Meillä eskari päiväkodin yhteydessä ja siirtyy päivähoitoon aina eskarin jälkeen. Haetaan sitten töitten jälkeen yhtäaikaa pikkusiskon kanssa kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Mun mielestä on turha vedota siihen miten ENNEN toimittiin. Ajettiinhan ennen autollakin niin, että tupakka kärys ja ei ollut istuimia eikä turvavöitä. No joo, tupakoi jokkut vieläkin mutta silloin sitä ei edes katsottu pahasti. On paljon asioita joita ennen tehtiin mutta ne eivät ollet hyviä asioita!
MUN mielestä eskarilainen EI ole tarpeeksi fiksu olemaan tunteja yksin. Jos, niin EHKÄ selvästi vanhemman sisaren kanssa. :wave:

Näin!

kyllä joku eskari-ikäinen varmasti pärjäisi, mutta mun mielestä se ei voi olla tarpeen. Eskari-ikäisellä on oikeus päivähoitoon eskarin jälkeen ja se ei voi olla rahasta kiini, sillä jos ei ole tuloja niin saa maksusta alennusta. Pienet hetket yksin silloin tällöin tuo vastuuta ja on varmasti kivakin mutta ei säännöllistä yksinoloa. meillä 2-luokkalainen sai onneksi iltapäiväkerhopaikan, ei olisi kiva hänenkään olla säännöllisesti yksin kun välillä pääsee klo 12 ja muut tulee kotiin vasta 16-17 aikaan.

Käsittääkseni eskari- ikäinen ei saisi lähteä edes yksin eskarista kotiinsa, vaan pitäisi olla joku aikuinen häntä vastaanottamassa... Eri asia sitten vuoden päästä, silloin asia on jo ok.

No ei todelakaan saa olla eskari yksin kotona iltapäivää. Eikä niitä edes päästetä eskarista kuin yli 18v aikuisen hakemana, että kävisit hakemassa sun eskarin ja sitte jättäisit sen yksin kotiin?? :o
Normaalit ihmiset laittaa eskarin hoitoon ja maksaa siitä että lapsi on turvallisessa hoidossa.

Juu ei ole meillä eskarit päikseen eikä ekaluokkalainenkaan vielä. Pitkiä on ne iltapäivän tunnit :/ Meilläki eskarilla oli sentään vaan 2h yksinoloa kun mies kotiutuis mutta voi vitsit jo 12 jo pääsis niin monta tuntia yksin :/

No ei todellakaan olisi voinut olla, ei veljen kanssa eikä ainakaan yksin. :o Meillä ainakin oltiin päiväkodissa loppupäivä eskarin jälkeen. PS: Meillä ei ekaluokkalainenkaan ole yksin koulun jälkeen, vaan ovat tunnin veljen kanssa ja sitten tuleekin jo isä kotiin.

oli päiväkodissa töissä ja hän sai neuvoteltua päiväkodin kanssa, että lapsensa menee eskarista kotiin, sinne sitten isompi sisarus tuli joskus 15-16 aikaan, vanhemmat 17 aikaan. Arvatkaa kuka sai olla niinä pitkinä iltapäivinä lapsen likkana? Milloin oli mitäkin pulmaa, hätää jne. Yritin puhua naapurille ei vaikutusta, koska päivähoito tulee kalliiksi..
Jouduimme muuttamaan pitkälti tämän takia :(

Alkuperäinen kirjoittaja heippa:
oli päiväkodissa töissä ja hän sai neuvoteltua päiväkodin kanssa, että lapsensa menee eskarista kotiin, sinne sitten isompi sisarus tuli joskus 15-16 aikaan, vanhemmat 17 aikaan. Arvatkaa kuka sai olla niinä pitkinä iltapäivinä lapsen likkana? Milloin oli mitäkin pulmaa, hätää jne. Yritin puhua naapurille ei vaikutusta, koska päivähoito tulee kalliiksi..
Jouduimme muuttamaan pitkälti tämän takia :(

Olisit ilmoittanut pk:iin ettei siellä ole ketään kotona moneen tuntiin. Ton ikäinen pitää jättää päiväkotiin hoitoon jos ei ole ketään kotona!

Meidän pk:sta ei saa lähteä yksin kotiin mutta sinne päin saa mennä yksin, kotoa lähdettäessä on vanhempien vastuulla mut päiväkodinsuulta taas heidän vastuulla.

Mun eskarilainen kyllä haluaa ja uskaltaa olla yksin kotona, ja pärjää hienosti yksin - sen puoli tuntia mitä on saanut yksinoloa kokeilla. Mutta en mä ikinä haluaisi enkä uskaltaisi jättää häntä kotiin koko iltapäiväksi, en edes harkitsisi sellaista vielä ekaluokallakaan!

Yhteistyössä