Esiteinin järkky huone.... milloin saan siivota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sgssggsgs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
:laugh: :laugh: :laugh: Mä luen tuon otsikon koko ajan, että Einsteinin järkky luonne...

No...

Einstein kehittyi kielellisesti varsin hitaasti, minkä hän itse myönsi. Einstein kertoo, että hän halusi luoda ainoastaan täydellisiä lauseita, ja siksi hän ensin mietti mielessään lauseen rakenteen, toisti sen kuiskaten, ja vasta varmistuttuaan lauseen täydellisestä muotoilusta hän esitti vastauksen kysyjälle. Tästä tavasta hän luopui vasta seitsemän- tai kahdeksanvuotiaana. Aivan varmaa ei ole, johtuiko Einsteinin tapa pyrkimyksestä perinpohjaiseen täydellisyyteen vai hitaasta kielellisestä kehittymisestä. Siksi perheen sisäkkö kutsui häntä usein "tärähtäneeksi". Albert viihtyi paremmin omissa oloissaan rakennellen palapelejä ja pystyttäen torneja. Hän ei piitannut muiden lasten pihaleikeistä eikä muiden pikkupoikien tappeluista. Einstein sai lempinimen "Veli Pitkäpiimä". Häntä kutsuttiin myös nimellä "kelpo mies", koska hän teki läksyt ennen kuin lähti muiden kanssa leikkimään, kun hän ylipäätään lähti. Jos Einstein pakotettiin mukaan peleihin, hän oli mieluiten erotuomarin asemassa. Tehtävä sopi hänelle hyvin, sillä hän oli luonteeltaan sovitteleva, ja myöhemmässä elämässä hänet tunnettiin pasifistina. Einstein osasi olla myös hyvin ärhäkkä, elleivät asiat menneet hänen tahtonsa mukaan. Hänen ollessaan viisivuotias hänelle palkattiin kotiopettaja. Opettaja lopetti työnsä pian, koska hänen oppilaansa saattoi saada raivonpuuskia, kun opetus ei mennyt Einsteinin mielen mukaisesti. Opettaja tuli joskus jopa tuolilla lyödyksi.

Mulla meni aina viikko/kuukausirahat jos ei ollu huone siivottu...

Kannattaa muuten olla joku oma paikka semmosille vaatteille, joita ei vielä viitsi pyykkiinkään laittaa, mutta ei ole aivan puhtaitakaan (esim jotku pari kertaa käytetyt tuulihousut, päivän pidetty huppari..). Ne on niitä vaatteita, jotka tahtoo jäädä lattialle pyörimään!

Mutta kertokaas mulle mistä se johtuu että kun on sängyt petaamatta ja tiskit laitamatta niin koko koti on sekaisin? :D[/quote]

Meillä ei pedata sänkyjä lähestulkoon koskaan (lapset vielä pienempiä, nukkuvat omassa makkarissa ja vanhemmat omassa, päivisin näissä tiloissa ei juuri oleskella). Leikkihuone on erikseen.

Tiskit pöydällä ei mua ole koskaan häirinneet; kyllä ne koneeseen päätyy viimeistään kun astiat alkavat loppua. Näistä huolimatta meillä on puhdasta ja aika usein kohtuullisen siistiäkin. Toki 2 ja 4 v saavat epäjärjestystä aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sgssggsgs:
Meillä tytöllä on koko ikänsä ollut vaikeuksia pitää huone siistinä... Nyt koululaisena n. kerran vuodessa siivoaa kunnolla, oikeasti siistiksi. Ennen siivosimme yhdessä, nyt kun on 12v. niinmielestäni on oma tehtävänsä siivota ainakin romut lattialta, et voi imuroida...

Normaali viikkosiivous on imurointi 10cm alueelta huoneesta, kun enempää ei ole tyhjää tilaa..

Viskoo kaikki, siis kaikki lattialle, karkkipapereista sukkiin jne jne jne..

Valittaa ku ei oo sukkia, mut kas kas eikai niitä oo jos nurkassa on 20 paria paskaisia sukkia...

Nyt olen vaatinut siivoamaan huoneensa jo kaksi kertaa. Loppu viikosta vaadin kolmannen ja viimeisen kerran, ja jos ei taaskaan tapahdu mitään........ sitten siivoan itse sen, tosin sitten lähtee kamaa oikeasti roskiin ja urakalla.

teksi mieli laittaa kuvakin tänne, se huone on nimittäin ihan järkyttävä...

Mites teidän koululaisten huoneet? onko kellään tällaista suttaliisaa ku täällä?

meillä minä uhkaan meidän 4v ja 2,5v sillä, että äiti tulee mustan jätesäkin kanssa jos huonetta ei siivota. Kyllä alkaa nopeasti leikkikalut ja tavarat menemään paikoilleen. Olen muutaman kerran jo kerännyt kamat muovipussiin varoitukseksi. =)

meillä minä uhkaan meidän 4v ja 2,5v sillä, että äiti tulee mustan jätesäkin kanssa jos huonetta ei siivota. Kyllä alkaa nopeasti leikkikalut ja tavarat menemään paikoilleen. Olen muutaman kerran jo kerännyt kamat muovipussiin varoitukseksi. =)
Mä käytän samaa, tehoo hienosti. Siinä vaihees ku menee sitä jätesäkkiä hakemaan, alkaa kummasti tapahtuun :)

Yhteistyössä