Esimerkillinen tuleva äiti....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä miks?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jo.. Anteeks vaan siis etten ymmärrä miten joku kokee että on niin korvaamaton töissä ettei voi pidempään olla.
En MISSÄÄN mielestäni puuttunutkaan tuohon etteikö isä voisi/saisi hoitaa..

Itse en ikimaailmassa voisi mennä päiväksi pois noin pienen lapsen luota..
Ja ps. mitens imetys? :ashamed:

Mä oon mennyt töihin äitiysloman päätyttyä, ja imettänyt silti kaikkia lapsiani 2 vuotiaaksi - onnistuu. Noin pienelle pitää sitä maitoa myös lypsää, mutta ei oo mikään peruste!

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
No jo.. Anteeks vaan siis etten ymmärrä miten joku kokee että on niin korvaamaton töissä ettei voi pidempään olla.

Europarlamentaarikon työ ei ensinnäkään ole sitö, että istutaan 8 h putkeen yhdessä paikassa, vaan uskoisin, että avustajien avulla on mahdollista tehdä lyhyempää päivää.

Toiseksi, mä luulen, että Manner on vakavissaan tuon poliitikon uran suhteen, niin että nopea töihinpaluu on eräänlainen pakkorako, kompromissi ainakin. Sen raskaudestahan nousi jo kamala älämölö, saati jos se ilmoittaisi olevansa kaudesta 3 vuotta kotona - voisi olla, ettei jatkokautta tulisi.

Kolmanneksi, kaikki ei vain ole kotiäitityyppiä. Manner vaikuttaa sen verran tehopakkaukselta, että voisin kuvitella hänen edustavan juuri tätä toisenlaista äitiyttä. Se ei ole huonompaa, vaan erilaista. Ihan varmasti meistä jokainen ajattelee lapsensa parasta, ja toimii olemassa olevissa olosuhteissa kokonaisuuden kannalta parhaaksi katsomallaan tavalla.

Edelleen tökin herhiläispesää..
Miksi sitten "tehdä" lapsi kesken kauden?

Olet varmasti tietoinen siitä, että kaikki eivät raskaudu juuri silloin kun se olisi aikataulullisesti ideaaleinta. Manner oli miehensä kanssa yrittänyt jo kauan raskautta, nyt se onnistui. Onnea heille.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Et haukkunut, mutta sellaisen kuvan sain, että jotakuinkin sitä tarkoitit, ainakin lähelle....

Imettämättömyyteen voi olla ihan muutama muukin syy, kuin se ettei huvita.

Mielipiteitähän täällä vaihdellaan, se kai on osa pointtia. Eriävänkin saanee esittää?

Totta, en minäkään esikoista "pystynyt" imettämään kuin 3kk.. Kuten sanottu, imetykseen en jatka enempää..
Ja ei tosiaan ole tarkoitus haukkua, ääneen ihmetellä.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:

Europarlamentaarikon työ ei ensinnäkään ole sitö, että istutaan 8 h putkeen yhdessä paikassa, vaan uskoisin, että avustajien avulla on mahdollista tehdä lyhyempää päivää.

Toiseksi, mä luulen, että Manner on vakavissaan tuon poliitikon uran suhteen, niin että nopea töihinpaluu on eräänlainen pakkorako, kompromissi ainakin. Sen raskaudestahan nousi jo kamala älämölö, saati jos se ilmoittaisi olevansa kaudesta 3 vuotta kotona - voisi olla, ettei jatkokautta tulisi.

Kolmanneksi, kaikki ei vain ole kotiäitityyppiä. Manner vaikuttaa sen verran tehopakkaukselta, että voisin kuvitella hänen edustavan juuri tätä toisenlaista äitiyttä. Se ei ole huonompaa, vaan erilaista. Ihan varmasti meistä jokainen ajattelee lapsensa parasta, ja toimii olemassa olevissa olosuhteissa kokonaisuuden kannalta parhaaksi katsomallaan tavalla.

Tätä lastahan oli Mannerin mukaan "tehty" jo pidemmän aikaa. Oli sattumaa, että hän raskautui juuri nyt. Ja toisaalta - miksi ei?

Miksi ihmeessä lapsia tehdään koskaan kesken töiden? Ihmeellisiä juttuja sinulla, ainakaan minä en ole yhtään lasta voinut aikatauluttaa, että syntyisivät silloin kun mulle parhaiten sopii.

Isä on lapselle ihan yhtä hyvä hoitaja kuin äitikin. Imettää tämä ei voi, mutta työpäivän aikana voi tarjota pullosta lypsettyä rintamaitoa. Tälläisellä käytännöllä toimivat monet uraäidit euroopassa ja yhdysvalloissa, jossa äitiyslomat ovat hyvin lyhyet!

Uusimmat

Yhteistyössä