Esimerkillinen tuleva äiti....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ymmärrä miks?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ymmärrä miks?

Vieras
http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Riikka+Manner+%C3%A4itiyslomalla+marras%E2%80%93helmikuun/1135250075021

ihan meinaa kolme kuukautta tohtia olla töistä pois?!?!

Anteeks? Hyvää esimerkkiä juu...

marras-helmikuu on 4kk joka on ÄITIYSloman pituus eli 1 kk ennen la:ta ja 3 kk sen jälkeen, sit alkaa vanhempain vapaa jonka voi kumpi vaan lapsen VANHEMMISTA käyttää

Toki ei sovi arvostella, mutta herää vaan kysymys minkälaista kuvaa tarjoaa perustyönantajalle..
Kun mun mielestä nää just romuttaa naisten äitiysvapaita yms etuja..

Miksi ihmeessä tästä tehdään aina nimenomaan ÄITEJÄ syyllistävä asia? Kun tälläkin lapsella on se isä. Ehkä isä jää lapsen kanssa kotiin, olisiko se nyt sitten niin kamala asia?

No, joillakin on muutakin elämää kuin se syntyvä lapsi, joka epäilemättä on vanhempiensa elämän keskipiste. Lapsi tulee keskelle elämää, ei pysäytä kaikkea muuta. Asiat on mahdollista järjestää monella tavalla, mitä siitä suotta tuomitsemaan.

Sitä paitsi, taitaa olla Euroopan mittakaavassa ihan normaalin mittain ä-loma tuo nelisen kuukautta - ja hyvin ovat pärjänneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Sitä paitsi, taitaa olla Euroopan mittakaavassa ihan normaalin mittain ä-loma tuo nelisen kuukautta - ja hyvin ovat pärjänneet.

Näin on, ja kun on töissä Euroopan parlamentissa niin voi toimia muun euroopan tavalla ja sillä lapsella on se isä, monihan muuttaa pysyvästi sinne rysseliin ja puoliso jää kotiin

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mä luulen että nuo kansanedustajat kuvittelevat olevansa korvaamattomia työssään ja siksi palaavat töihin pian lapsen synnyttyä.

On europarlamentissä, eli meppi, ei kansanedustaja.

En usko, että töihin paluu aikaisin kertoo mitään hänen kyvystään olla hyvä äiti. Lapsella on varmasti myös isä, joka häntä voi hoitaa. Toki tämä on raskas tapa, äidin on varmasti vaikea olla erossa lapsestaan kun vauva on vain muutaman kuukauden ikäinen.

No jo.. Anteeks vaan siis etten ymmärrä miten joku kokee että on niin korvaamaton töissä ettei voi pidempään olla.
En MISSÄÄN mielestäni puuttunutkaan tuohon etteikö isä voisi/saisi hoitaa..

Itse en ikimaailmassa voisi mennä päiväksi pois noin pienen lapsen luota..
Ja ps. mitens imetys? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ja kun sä et voi, niin kukaan muukaan ei voi, tai jos voi niin se on ihan paska mutsi??

ps. Kaikki ei imetä.

Haukuinko paskaksi?

Imetykseen en enempää viitti... =)

Mut tää olikin vaan mun mielipide, kattellin kuinka monella muulla täällä on samaa ajatusta.. Niin varmaan monissa muissakin avauksissa!?

Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Surullista. 3kk on pieni, vaikka isäkin hoitaisi.

Mutta et sure sitä, että isä lähtee töihin isyysloman jälkeen, vaikka silloin vauva vasta pieni onkin, enintään kolmeviikkoinen?

On kuitenkin eri asia verrata isää ja äitiä joka on odottanutkin vauvaa. Ja yleensä kai äidillä on läheisempi suhde vauvaan kuin isällä jos vauva on 3kk ikäinen. Ja entä imetys, vaikkakin tiedän ettei kaikki imetä. Ja lähinnä tarkoitin sitä, että mielummin isän hoitoon kuin jollekin vieraalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No jo.. Anteeks vaan siis etten ymmärrä miten joku kokee että on niin korvaamaton töissä ettei voi pidempään olla.
En MISSÄÄN mielestäni puuttunutkaan tuohon etteikö isä voisi/saisi hoitaa..

Itse en ikimaailmassa voisi mennä päiväksi pois noin pienen lapsen luota..
Ja ps. mitens imetys? :ashamed:

Europarlamentaarikon työ ei ensinnäkään ole sitö, että istutaan 8 h putkeen yhdessä paikassa, vaan uskoisin, että avustajien avulla on mahdollista tehdä lyhyempää päivää.

Toiseksi, mä luulen, että Manner on vakavissaan tuon poliitikon uran suhteen, niin että nopea töihinpaluu on eräänlainen pakkorako, kompromissi ainakin. Sen raskaudestahan nousi jo kamala älämölö, saati jos se ilmoittaisi olevansa kaudesta 3 vuotta kotona - voisi olla, ettei jatkokautta tulisi.

Kolmanneksi, kaikki ei vain ole kotiäitityyppiä. Manner vaikuttaa sen verran tehopakkaukselta, että voisin kuvitella hänen edustavan juuri tätä toisenlaista äitiyttä. Se ei ole huonompaa, vaan erilaista. Ihan varmasti meistä jokainen ajattelee lapsensa parasta, ja toimii olemassa olevissa olosuhteissa kokonaisuuden kannalta parhaaksi katsomallaan tavalla.

Ja muoks. Neljänneksi. Voihan sitä osittaisimettää, vaikka onkin töissä. Lypsää voi jne. Ja johan sitä nelikuiselle voi ruveta kiinteitä antamaan... ei kai tuo ruokapolitiikka ongelma ole, kun korvikkeetkin on keksitty.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ja kun sä et voi, niin kukaan muukaan ei voi, tai jos voi niin se on ihan paska mutsi??

ps. Kaikki ei imetä.

Haukuinko paskaksi?

Imetykseen en enempää viitti... =)

Mut tää olikin vaan mun mielipide, kattellin kuinka monella muulla täällä on samaa ajatusta.. Niin varmaan monissa muissakin avauksissa!?

Et haukkunut, mutta sellaisen kuvan sain, että jotakuinkin sitä tarkoitit, ainakin lähelle....

Imettämättömyyteen voi olla ihan muutama muukin syy, kuin se ettei huvita.

Mielipiteitähän täällä vaihdellaan, se kai on osa pointtia. Eriävänkin saanee esittää?

Uusimmat

Yhteistyössä