Muistan lukeneeni jostakin, että yleensä miehille riittää se, että nainen hyväilee miehen alapäätä. Mies ei kaipaa "hipelöintiä" muualta kehosta. Nainen taas kaipaa yleensä nimenomaan sitä, että aluksi mies herättelee himoja koskettelemalla, suukottelemalla ja silittämällä ihan muista kohdista kuin erogeenisista alueista (rinnat, emätin, takapuoli). Moni nainen syttyy siitä, kun esimerkiksi silitetään hiuksia, suukotellaan niskaa, annetaan käsien valua vaikkapa hiusten hyväilystä selkää pitkin vyötärön kaarelle jne. Kun mies hyväilee muita alueita ja suutelee, niin nainen lopulta himoitsee sitä, että mies vihdoin ei enää hyväile vain naisen vatsaa tai kaulaa, vaan vihdoin koskettaa jo rintojakin jne.
Perusongelma lienee on siinä, että yleensä mies antaa sellaista seksiä, jota hän itse haluaisi (= peniksen hyväilyä ja kun se seisoo, niin suoraan yhdyntään) ja nainen antaa sellaista seksiä, kun hän itse haluaisi (= hyväilyä, riittävän pitkä esileikki, paljon suutelua jne). Kumpikin on tyytymätön, kun toinen on tyytymätön, vaikka pitäisi tajuta, että seksissä pitäisi ottaa se toinen huomioon.
Naisena olen sitä mieltä, että jos nainen ei saa orgasmia ja mies taas saa, niin silloin ainakin osa rakastelukerroista pitäisi olla sellaisia, että nainenkin saa riittävästi haluamaansa seksiä, vaikkei sellainen seksi sitten ihan olisikaan sitä, mitä mies haluaa. Toisaalta jos suhteessa on rakkautta, niin eikös sitä pitäisi kummankin osapuolen olla ihan mielellään tekemässä asioita toisen mieliksi, vaikkei se juuri itseä niin kamalasti kiihottaisikaan? Ainakin minä tykkään antaa suuseksiä miehelle, vaikken siitä orgasmin partaalle kiihotukaan. Sen sijaan en pidä siitä, jos minun pitäisi koko ajan olla vain suihinottohommissa, jollen itse saa vastaavaa käsittelyä eli että myös minun seksitarpeistani huolehditaan.