Esikoista yrittämään 2012!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vitsi ku oon sekasin! Nyt on siis kp 17 :D Eilen koitin tehdä vielä Wondfon One Step-ovistestin, ja tuli vaan tosi hailura viiva, eli kyllä mulla tais tässä kierrossa olla ovis about kp 14-15 :)

Nää sivut toimii edelleen tosi huonosti, lataa yhtä sivua auki noin 10 min, ja tekstit näkyy ihan sekasin...Hymiöitä en pysty liittää enkä paksuntaa tekstiä tms...

ralliruutu: Toivottavasti nyt lykästää :)

Mary Ann: Ette siis kuitenkaan oo kokonaan luopuneet lapsiajatuksesta, mutta ette vaan enää laske päiviä tms? Onko teillä muuten hyvä suhde, mutta tää yrittäminen on sitte tuonu riitoja vai? ..anteeksi uteluni, ei ole pakko vastata :) Ajattelin vaan kun mainitsit että seksiin liittyen on ollu vaikeuksia jo aiemmin. Meillä seksielämään on liittyny monenlaista pettymystä ja kangertelua, eikä kaikki edelleenkään ole täydellistä, mutta nyt kun takana on reilut neljä vuotta avioelämää, on asiat kuitenkin jo huomattavasti paremmin. Halusin vaan sanoa tämän kannustukseksi, kun muistelen, että ette vielä hirveän pitkään olleet olleet yhdessä. Ja jos joskus kaipaat juttukumppania parisuhdeasioiden tiimoilta niin laita vaikka yksityisviestiä. Pahoittelut jos meni liian henkilökohtaiseksi. :ashamed:

Hydrangea: En oikein ymmärtänyt lääketieteellisiä yksityiskohtia, mutta kiva että olet saanut positiivisia uutisia :)

Täällä kp 18 ja ovulaatiota testailen, toistaiseksi tuloksetta. Silti nyt on taas jotenkin toiveikkaampi olo, ei välttämättä raskautumisen suhteen, mutta sen puolesta, että vaikka lasta ei kuuluisikaan niin se ei ole maailmanloppu.

Moikka! Olen seurannut tätä ketjua jo jonkin aikaa, ja nyt päätin itsekin vähän rustailla tänne :) Kesän jälkeen ollaan aloitettu yritys, ja nyt olisi menossa yk3/kp22 . Hetken kesti selvitellä tätä hiisin koodimaailmaa ja päästä kärryille :confused: =) On ollut jännää seurata oman kropan toimintaa, hormoniehkäisyä kun ehti käyttää 15vuotta..Huoh.. (ensin pillerit ja sitten ehkäisylaastari, ikää 33v). Kierto on ollut nyt luomuna 29-35, ja menkat ovat ainakin vielä todella paljon niukemmat kuin ehkäisyn aikana. Onko muilla käynyt näin? Ovista tikuttelin ekaa kertaa tässä kierrossa, kun tuntuu että oon aika hukassa sen kanssa... Kiva saada täältä vertaistukea :)

Ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! +++++

Mulla on nyt terolutien aikana ollu tosi niukat menkat, yleensä kestäny noin 3 päivää...

Mun kaksplussa ei toimi edelleenkään kunnolla tällä dna:n mokkulalla, joten en oikein pysty täällä käydä kirjottelemassa, mutta nyt siis kp 18, alotin tänään viimeisen tero-kuurin. Saa nähä tuleeko terojen jälkeen menkkoja taas luomusti ollenkaan...toivottavasti tollasia ei tartteis miettiä vaan ois tärppi käyny tässä kierrossa :D

Milya: Harmillista. Aikamoinen onnenpotkuhan se ois kyllä ollu, jos ois heti ekasta tärpänny. Kärsivällisyyttä :)

LilyAlice: Tervetuloa mukaan :) Saitko bongattua ovulaation testeillä? Itsekin koitan nyt taas noita testejä käyttää, vasta yhdessä kierrossa oon aiemmin niitä käyttäny. Minusta haastavinta testien käytössä on ylipäänsä muistaa tehdä se :D

Milya, pahoittelut menkoista ja parempaa uutta kiertoa.

Tervetuloa LilyAlice! :wave: Haluatko mukaan meidän listalle? Myös mulla menkat on ollut niukemmat kuin pillereiden kanssa. Niukka vuoto sen sijaan on aina kestänyt aika pitkään, yleensä noin 5-6 päivää. Nyt menossa jo kp 6 ja vielä tulee vuotoa, joka on tänään ja eilen ollut poikkeuksellisen runsasta.

Catida, kävin verikokeissa, koska meidän lapsettomuuslääkäri pyysi tarkistamaan sokeriarvot, koska pco:seen usein liittyy insuliiniongelmat. Tulokset oli oikein hyvät, joten luulen että jatketaan ilman metformiinia, jota käytetään sekä diabeteksen hoitoon, että tukena lapsettomuushoidoissa pcolaisilla.

ON: Huomiselle illalle olisi vielä anazol jäljellä. Sitten on ensimmäinen satsi niitä syöty. Odotan torstain folliultraa jännityksellä. Jotain eloa on ehkä jo muniksissa ollut, kun hieman silloin tällöin nippailee.

Esikoista yrittämään 2012!

belly.jpg

Tervetuloa mukaan kaikki esikoista yrittävät!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Nimimerkki.............ikä...............yk/ya
Milya.....................21................yk 2
ralliruutu................23............ ...ya 10/2012
haaveuni................27............... ya 7/2012
Mary Ann................29...............yk 3
LilyAlice..................33...............yk 3
AnnuLiisa................25...............yk 5
*Stiina...................24...............yk 7, ya 3/2012
miss_piggy..............31...............yk 7, ya 2/2012
Catida....................27................ya 3/2012
Hydrangea..............26...............ya 1/2012, yk 10

images

Plussanneet:
LittleOne..................1.10.2012................yk 6
kukkurukuu...............15.10.2012..............yk 3
eläväinen.................15.11.2012...............yk 3
Na-nu......................17.11.2012.............. yk 5

Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Listaa päivittää: Hydrangea

Viimeksi muokattu:
LilyAlice: Mulla ainakin on niukentunut ja lyhentynyt vuodot e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Pillereiden kanssa menkat kesti 5pv, niiden lopettamisen jälkeen lyhenivät heti neljään päivään ja nyt pari viimeistä kiertoa menkat on kestäneet vain kolme päivää. Ensimmäisenä päivänä on ehkä vähän runsaampi vuoto kuin pillereiden kanssa (ja kivuliaampi myös, nykyään pitää aina ottaa ekana päivänä särkylääkettä), mutta sitten ne 2-3 seuraavaa päivää vuoto on jo niukkaa/tosi niukkaa.

Täällä jatketaan taustailua ilman vauvasuunnitelmia. Tosin tuli tässä itsekin todettua miten paljon sitä omalla mielikuvituksella saa aikaan. Samana päivänä kun alkoi viimeisimmät menkat, niin alkoi joku ihmeellinen ajoittainen ällötys/kuvotus. Ja siinä sivussa keksi sitten pari muutakin mahdollista raskausoiretta ja loppujen lopuksi oli pakko tehdä elämäni toinen raskaustesti eilen ennen pikkujouluja. Odotetustihan se negaa näytti niinkuin pitikin. Mutta hetken jo mietti, että ollaanko kuitenkin oltu liian huolimattomia, kun koko yhdynnän aikaa ei olla kumia käytetty ja osittain menty pelkillä varmoilla päivillä.

Sen voin mainita jos joku muu sattuu saman pulman kanssa painimaan, että e-pillerien lopettamisen jälkeen alkoi kamala naaman kukkiminen ja varmaan jo ihan akneksikin voisi luokitella. 3kk lopettamisen jälkeen tämä alkoi ja loppua ei näy (4/2012 siis pillerit lopetettu). Nyt kyllä vähän toivorikkaana olen, kun tuntuu että viimeisimmän kosmetologikäynnin jälkeen ei ole pukannut niin montaa kipeää näppyä lisää. Mutta onhan tämä aivan perseestä, kun pian 25-vuotiaana näyttää murkkuikäiseltä ja mihinkään ei kehtaa ilman puolen kilon pakkelikerrosta mennä. Mutta se nyt sitten onkin ainoa haittapuoli omilla hormoneilla elämisessä.

Hydralle erityistsempit ja jaksamisia, toivottavasti teillekin plussa tulee taloon lopulta! Poikkeuksellisesti melkein kyyneliin liikutuin katsoessani sitä Erilaiset äidit -jaksoa, jossa 7 vuotta yrittänyt pari lopulta sai lapsen. (:

Catida: sain mielestäni bongattua oviksen, mutta melko myöhäisellä kp:lla, kp18..mutta oli siis todella selkeä tulos verrattuna aikaisempiin haalukaisviivoihin. Pregcheckillä tein ovistestit.

Hydrangea: kyllä mut voi laittaa listalle, kiitos kysymästä :) mulla on menkat niukentunu, mutta kestää melkolailla yhtä pitkään kuin ennenkin, 5-7 päivää. Aina ollut toooosi pitkät menkat ja sehän on kivaa se :)

Verna-: eipä tuollaisia muutoksia odota mielellään.. Muistaa vielä ne teinivuosien tuskat huonon ihon kanssa! Mulla ei vielä vastaavaa näkyvissä, mutta siskolla tuli raskauden aikana kovastikin näppyä hormonien ansiosta.

Hiisi, kun anoppi tuli kylään niin piti kiireen vilkkaa piilottaa kaikki testit ja todistusaineisto vauvantekoaikeista - ihan hyvät on välit, mutta jos se kuulis meidän suunnitelmista niin se kyllä villiintyis ja saattais muuttaa saman tien naapuriin! :laugh:

Catida, eipä lykästänyt tälläkään kerralla :p Olin kyllä ihan varma että tuli kiinnittymisvuotoa muutama tippa kp 22, mutta eipä näköjään tapahtunut mitään, sillä menkat näköjään erehtyivät päivästä ja tulivat tasan päivän myöhemmin. Pääseepä harjoittelemaan lisää sitä, miten lapsia tehdään...

Olihan se ihan odotettavissa, ettei se vielä tärppää, onnenpotkuhan se vaan olisi ollut, jos olisi tärpännyt. :) Mutta kyllä se tästä, ottaa sen ajan mitä ottaa.

Ja tosiaan tuo, kun laitoin, että siinä meni se kierto, oli pelkkä toteamus, en tarkoittanut sillä siis mitään sen kummempaa ja toivon, ettei kukaan ole sitä väärin käsittänyt. Harmitti vain, koska mieli teki tepposiaan (ei ollut siis ensimmäinen kerta kun näin tapahtui.)

Äh, en tiedä miten tämän nyt ilmaisisi, mutta tarkoitus ei ole ollut missään vaiheessa valittaa siitä, että yk2 alkoi, ei todellakaan. Ja pahoittelen, jos joku asian on niin ymmärtänyt. :(

Tiedän kuitenkin, että tämä voi olla pitkäkin "projekti".

Eilen tuli oltua viihteellä, nyt ei oo mikään paras mahollinen olo :D Jotenki yököttää.

Kp 19, ei muutaku piinaillaan :)

Ja kaksplussan sivut jatkaa toimimistaan ihan päin pyllyä..... Ei tuu mitään.

Ihmettelin minne meidän pino oli kadonnut, mutta kakkossivullehan se oli jo mennyt, niin täytyi kiiruusti tulla nosteleen.

Verna, kiitos tsempeistä. Mulla jäi tuo jakso katsomatta ja kun sen mainitsit, niin oli pakko katsoa Katsomosta. Niinhän siinä sitten kävi, että itkin koko jakson ajan. Täysin samoja ajatuksia on tullut pyöriteltyä kuin tämä pari. Toivottavasti meille kävisi vielä yhtä onnellisesti.

ON: Eilen otin viimeisen anazolin. Mitään sivuvaikutuksia en niistä oikeestaan huomannut, hyvä niin. Tavallista herkemmällä ja synkemmällä mielellä olin viikonloppuna, mutta sekin on alkanut helpottaan, kun kuuri loppui. Hieman nyt pelottaa, tuleeko tästä ensimmäisestä yrityskerrasta mitään, kun menkat senkun vaan jatkuu ja tänään jo kp 8! :mad: Yleensä mulla on sitä niukkaa vuotoa noin 5-6 päivää, joten tää on tosi poikkeuksellista. Kp 1-2 vuoto oli aika normaalia, kp 3-4 vuotoa ei ollut juuri ollenkaan, mutta kp 5-6 vuoto oli vielä normaalia runsaampaa. Näyttää siltä, että ehkä vähitellen voisi loppua. Hieman vaan huolestuttaa, ehtiikö limis kasvaa tarpeeksi ennen folliultraa ja ovista. Luulen, että tää kierto menee kyllä nyt taas pahasti pieleen. Siitäkään ei voi olla varma, että onko edes annostus riittävä ja tuleeko minkäänlaista vastetta. Ensimmäisinä päivinä kuurista oli hentoja nippailuja muniksissa, mutta nyt ei ole ollut mitään. Ajattelin, että huomenna kp 9 voisin alkaa tikuttaan, niin nään tuleeko edes minkäänlaista viivaa.

Heips, voisin kanssa alkaa kirjoitella täällä, jos mukaan vaan mahtuu. :) Oon 25v ja tällä erää on menossä kp 18/25-28 yk 5. Ovisplussan sain testiin viikko sitten maanantaina. Ja esikoista toivotaan saapuvaksi.

Meillä on sinänsä pyörät pyörähtäneet käyntiin jo tutkimusten kautta, tänään käytiin jättämässä miehen simpat tutkittavaksi. Multa kanssa otettu verikokeita, joiden tulokset saan huomenna.

Jee, täti taitaa vihdoin tehdä lähtöä! Jo oli aikakin! :)

Eilen iski joku kummallinen positiivisuushetki ja laitoin tilaukseen pari CB:n viikkonäytöllistä ja liuskaraskaustestejä yhdestä nettikaupasta, kun sitä on jo pari kertaa mulle suositeltu. Lisätikkuja CB:n hymynaamaan harkitsin, mutta mulla on niitä vielä 4 jäljellä sekä läjä PC:n ovisliuskoja, joten pärjään niillä tän kierron. Salaa elättelen toiveita, että ovistestejä olis turha tilata, kun vois pian jäädä käyttämättä. :rolleyes: No, ens kiertoon tilaan lisää ovistikkuja, jos tarvetta ilmenee.

Ei enää pitkä aika folliultraan! :popcorn: Voi kun munikset antais jotain merkkejä toimimisesta! Nippailuja kiitos! :) Unohdin tänään aamulla tikuttaa ovista, mutta täytyy katsoa, jos sitä illalla muistaisi. Luultavasti lääkäri antaa siihen torstaina tarkemmat ohjeet, vielä se ei siis ole tarpeellista, mutta oman mielenkiinnon vuoksi olisi hauska nähdä kuinka viiva tummuu vai tummuuko ollenkaan.

Hydrangea multa on hoidettu aikanaan klamydia, joka ehti jyllätä muutaman vuoden piilevänä ennen kuin se tuli ilmi.. Hieman elää pelko siitä, että tuo on ehtinyt vaikuttaa jo lasten saantiin. Siksi gyne näki tarpeelliseksi alkaa kartoittaa ajoissa. :)

Sain tänään ne labratulokset. Niissä kaikki ok, tosin oli sitten jäänyt ottamatta yksi koe.. Käyn sen vielä otattamassa, kun oli hoitajan virhe (unohtunut ilmeisesti labrakirjauksista). Mutta näillä tiedoilla mennään sinne asti kunnes tiedetään miehen simppatestin tulokset ja mun prolaktiini-arvo.

AnnuLiisa, voi harmi, toivottavasti se ei kuitenkaan aiheuttanut mitään haittaa. :hug: Siinä tapauksessa tosi hyvä juttu, että lähdette selvittämään asioita. Käsittääkseni klamydia voisi aiheuttaa tukoksia munanjohtimiin. Onko aukkariin meno ollut suunnitelmissa? Hieno juttu, että verikokeet oli ok. :) Mekin lähdettiin jo varhaisessa vaiheessa tutkimuksiin, kun mun menkat katosi pillereiden lopetuksen jälkeen lähes 4 kk ajaksi ja syytä lähdettiin selvittämään.

ON: Huomenna folliultra heti aamusta! Pitäkää peukkuja. Jännittää. :)

Hydrangea jossain vaiheessa varmasti kyllä, jos ei tässä nyt muutamaan kuukauteen ala tapahtua. Toki nyt vaan yritän ottaa rennommin tän kaiken. Se ei oo vaan ihan helppoa, kun joka puolelta (ja oikeesti tarkoitan että joka puolelta), tulee raskausuutisia ja katseita tyyliin "koskas teille?". Mies ottaa tän kans aika raskaasti ja miettii asiaa, vaikkei ajatuksistaa juurikaan puhu. Nyt vaan on pakko ottaa rennommin, muuten hajoaa oma pää. Tjottailu asenteella, mutta kuitenkin tarkemmin seuraillen omaa kroppaa ja sen toimintaa. Kuulostaa varmaan tosi rennolle :D

Folliultrassa käyty ja erittäin surkeita uutisia saatu. :'( Limis vain 4,4 mm ja isoin folli 6 mm. Ensi viikon keskiviikkona kp 17 katsotaan uudestaan onko ihme tapahtunut. Lääkäri sanoi, että follit voi vaan kasvaa hitaasti ja keskiviikkona pitäisi näkyä jotain jos on näkyäkseen. Itse epäilen kyllä koko asiaa, joten eiköhän tämä kierto ollut tässä. Ens kierrossa sitten tuplataan annos.

Pettymys purkautui itkuna. Lääkäri oli hyvin ymmärtäväinen ja lohdutti. Sanoi, että onnistuminen voi olla hyvin lähellä ja meidän tapaus pitäisi olla helpoimmin hoidettavissa. Ei vaan lohduta yhtään nyt. Osasin kyllä varautua tähän, että harvoin se ensimmäinen kierto tuo haluttua tulosta, mutta silti nää tosi surkeat tulokset harmittaa niin vietävästi. :(

Hydra: Laittaisin halihymiön muttaku ei mulla toimi nää sivut vieläKÄÄN kunnolla, niin ei pysty muutakuin *HaLi*.

Toivotaan että me kumpikin vielä plussataan... Itellä nyt siis kp 22, mulla on ollu kauheita ilmavaivoja parina päivänä, ja tänään on mahassa ollu tosi outo tunne koko päivän, siis alamahassa. En kyllä jaksa uskoa edelleenkään että olis tärppi käyny...jotenki musta tuntuu, että ei pupuiltu tässä kierrossa tarpeeks, ja nyt ei oo viikkoon harrastettu seksiä..oon ollu niin väsyny ku oon ollu töissä ja koulussa jne, ja sitte ku mua hois huvittanu niin miestä ei oo :/ No ens kierrossa sitte uutta yritystä vielä ahkerammin kehiin.

Menkat myöhässä... Ennen ovat alkaneet kuun 27.pvä, mutta nyt ei mitään merkkejä. Mahan selkeää turvotusta ja etomista ja jotain epämääräisiä vihlomisia havaittavissa... Hätäpäissäni testasin jo tänään mut nega tuli. Pitää varmaan yrittää jaksaa odottaa jokunen päivä ja testata aamuvirtsasta. Omanapailuks meni taas, mutta en ymmärrä näistä folliultrista yms. ni en osaa kommentoida.

Hydrangea: Voi että :( Voimia...

Itse olen vähän ihmeissäni ovulaatiotestien kanssa. Ensin oli testit selvästi negatiivisia, sitten eilen (iltapäivällä), kp 23, testiviiva oli paljon vahvempi kuin minään aiempana päivänä, mutta ei ihan yhtä vahva kuin kontrolliviiva. Tänään aamulla oli jo hieman eilistä haaleempi, ja nyt iltapäivällä taas ihan selkeä nega. Eli missään vaiheessa ei tullu oikeesti positiivista (yhtä vahvaa tai vahvempaa kuin kontrolliviiva) :confused: Joten mitä tästä nyt sitten pitäis päätellä...?

Yhteistyössä