Esikoista yrittämään 2012!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoista yrittämään 2012!

belly.jpg

Tervetuloa mukaan kaikki jo esikoista yrittävät tai yrityksen aloitusta odottavat!
Jos haluat mukaan listalle tai haluat tietojasi päivitettävän, niin laitathan tiedot punaisella.

Esikoista yrittävät:

Nimimerkki.............ikä...............yk/ya
ralliruutu................23............ ...ya 10/2012
Na-nu................... 24.................ya 6/2012
haaveuni................27............... ya 7/2012
eläväinen...............19................ya 8/2012
Mary Ann................29...............yk 3
*Stiina...................24...............yk 6, ya 3/2012
miss_piggy..............31...............yk 6, ya 2/2012
Catida....................27................ya 3/2012
Hydrangea..............26...............yk 9, ya 1/2012

Yrityksen aloistusta odottavat:

images

Plussanneet:
LittleOne..................yk 6
kukkurukuu...............yk 3

Plussainneiden ketju:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2146826-esikoista-yrittamaan-pinosta-plussanneet-2011-ja-2012-a/sivu12.html

Hyödyllisiä linkkejä:
Ovulaation tunnistamisesta juttua

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan kaikki uudet :wave:

Mitenkäs teidän viikonloput sujui?
Täällä intouduin pitkästä aikaa kunnolla liikunnan pariin; zumbaa, kahvakuulaa ja eilen vielä shindo-venyttelyä. Mukavasti sai ajatuksia muualle. Tuosta shindo-venyttelystä vielä, että se kohdistuu kehon energiaratoihin, joten sillä pyritään ns. avaamaan elimistön "tukkoisuutta". Googlettelin vielä vähän, niin sillä ilmeisesti voisi olla apua myös lapsettomuuteen. Toivottavasti nyt innostuisi viikottain käymään siellä tunnilla, ainakin mukavasti se rentoutti.

Nyt menossa kp 11, oviksesta ei tietoakaan. Tikuttelut aloittelen vasta loppuviikosta. Perjantaina saisi aloittaa ekat Terot. :whistle:

Mukavaa viikkoa kaikille!

*Stiina, meillä oli kummitytön kastejuhla. Pääsin siis ihastelemaan ja sylittelemään ihanaa vauvaa. :)

ON: Dpo 2, jännää. Yritän malttaa sinne dpo 14 asti ja testaan sitten vasta, jos täti ei ole tullu. Otan sillo myös sitten terot, jos vuoto ei muuten ala.

Tänne ei sen kummempaa ku että äänihuulten tulehdus iski viikonloppuna, ääni ei kulkenu ja puhetta ei tullu...vieläki on ääni kadoksissa, mutta pikkuhiljaa helpottaa.

Ovista en tässä kierrossa oo tikuttanu, mutta nythän sen pitäis kaiketi hollilla olla ku on menossa kp 14, on tässä kyllä sänkyä natisutettu la ja su :D Terolutit pitäis alottaa kans huomenna taas, mutta taidan lykätä viikolla kun nuo viimesimmät menkat kesti sen 9 päivää...aattelin että ehtii se ovis sitte ainaki kunnolla olla ja mennä, ku jotenki pelkään että nuo terolutit vaikuttaa negatiivisesti siihen raskautumiseen..

minut voisi laittaa listalle, eli Na-nu 24v.yritys alkanut kesäkuussa 2012.

miten usein te teette ovulaatiotestejä?itse oon tehny pari päivässä sillon kun ovis pitäisi olla enkä oo ikinä saanu plussaa testiin.teenköhän sitten liian harvoin niitä?jos pari tuntia pitäisi olla vessassa käymättä ja vielä juomatta niin eihän sitä koko päivää voi olla juomatta :)

Na-nu, lisäsin sut mukaan. :) Mulla on myös sama taktiikka ovistestien kanssa kuin sulla. Eka tikutan vaan kerran päivässä, mutta kun viiva on alkanut vahvistua, niin sitten saatan tikuttaa kahdesti. Mä sain ekan plussani vasta tässä kierrossa (yk 9). :) Aamulla ei ollut vielä ihan plussa PC:n liuskassa, mutta illalla digi hymyili. Seuraavana aamuna oli taas jo hieman haaleampi.

Viimeksi muokattu:
Tänään dpo 4. Testit jo polttelis, mutta tosi tyhmää se olis nyt jo testata, kun alkio ei voi olla vielä edes kiinnittynyt. Ajattelin, että voisin yrittää malttaa mieleni ja testata vasta ens viikon torstaina (dpo 12). Dpo 10 testissä voisi jo jotain näkyä, mutta silloin ja seuraavana päivänä on menoja, niin en haluaisi testata, että testin tulos ei sitten pilaa päiviä.

Niin joo mulle vois päivittää että ya 2/2012

Täällä ois varmaan nyt ovikset aikalailla hyödynnetty, jos nyt semmosta on tässä kierrossa ollu... en tikuta, en sitte millään! :D Mun usko ovistesteihin on menny :p

*Stiina, joko on ovisoloja? Ootko jo aloittanut tikuttelut?

Mites muut? Onko muita piinapäiväläisiä? Mulla dpo 5. :D

Tänään kp 20. Vielä pitäis vuodon pysyä ainakin sen 4 päivää poissa. Lääkäri sanoi, että kierron pitää olla ainakin sen 24 päivää, että voin seuraavassa aloittaa anazolit. Sokerirasitukseenkin pitäis vissiin varata aikaa. Lääkäri sanoi, että kun pco:seen usein liittyy noi insuliiniongelmat, niin sokeriarvot olisi hyvä tarkistuttaa. Jos niissä on jotain ongelmaa ja ei pelkillä anazoleilla tärppää, niin sitten otetaan metmorfiini avuksi.

Hydra eilen aloitin tikuttamaan, eikä sen haaleampia viivoja ole ennen tullutkaan.. Eli aloitellen huomenna Terot normaalisti.. Olen asennoitunut, että tämä kierto on vain tämmönen "välikierto", että saa terot aloitettua ja toiveita enemmänkin sit sinne seuraaviin kiertoihin.

Tarkoitit varmaan metformiinia? Siitä olen lukenut paljon hyvää lapsettomuuden ja PCO:n kohdalla. Erityisesti jos on ylipainoa tai heikentynyt sokeriaineenvaihdunta. Mutta apua on ollut myös sellaisille, jolla ei ole näitä ongelmia ollut.
Tsemppiä piinapäiviin!

P.S. Mulle voi päivittää ya 3/2012

*Stiina, oho, meni näköjään kirjaimet väärin päin. :D Juuri tuota metformiinia tarkoitin. Toivottavasti terot sais sun kropan toimimaan. :) Eipä niiden aloitusta kannata kauaa miettiä, jos ovista ei bongaa, koska muuten sitä vuotoa voi joutua pahimmassa tapauksessa ikuisuuden odottamaan. Musta ainakin primojen/terojen käytössä kivaa oli se, kun tiesi aina tarkalleen, koska seuraavien menkkojen tuli alkaa ja kuinka pitkiä kierrot on, niin ei tarvinnu miettiä, koska pitäis testailla. Tähän kiertoon en nyt niitä viitsinyt ottaa, kun tuo aukkari sotki tilannetta ja hyvin luultavasti ovis tapahtu, mutta sitten jatkossa varmaan taas, jos anazolit ei saa ovista aikaseksi.

Hmmm. en tiä onko piinapäivät menossa vai mitkä, ku tietäs onko se ovis ollu :D No kai tässä jonkunlaiset piinat vois olla. Nyt on kp 17, aattelin että jos sitä uskaltais huomenna alottaa nuo terolutit...lykkäsin nyt tuota alotusta siitä kp 15, ku ilmeisesti terot pitäis ottaa vasta oviksen jälkeen.

Ootko Hydrangea huomannu siitä Gelee Royalista mitään vaikutuksia mihinkään? Ite en oo kyllä huomannu, mutta tosiaan oon nyt ottanu vaan 1tbl/pvä, ku säikähin vähän noita mun edellisiä ylipitkiä menkkoja että oliko johdannaista noista gelee royaleista :D

Tänään tuli ovis testit. Tekis kauheesti mieli alkaa testaileen jo mutta ohjeessa oli et kp 13 vasta kannattaa. Jos siis katsoin oikein. Katsoin niin että kierto olisi 30 päivää, nyt on tosin pari kiertoa venähtänyt 38 päivän pituisiksi. Joten jos kp13 ei näy mitään viivaa tai ihan tosi tosi haalee niin odotan pari päivää taas. Eniten pelottaa että en ovuloi ollenkaan. Mutta sitä mietitään sitten jos testeihin ei ollenkaa tuu mitään.
Onko teillä kenelläkään kokemusta davidin ovistesteistä? Niitä r-testejä on ainakin haukuttu että näyttää vääriä haamuja ja sit ei näytä mitää vaikka oliski raskaana? Mutta ite järkeilin että kai ne sitten ainakin suurimmalla osalla toimii kun ovat markkinoilla :D
Tilasin testit mammaksilta enkä yhtää tiennyt minkä merkkisiä tulee :D
Osaatteko suositella mitään mistä kannattaa tilat? kannattaako mammaksilta tilata ja mitä merkkiä yms?

Huh tulipas taas kysymyksiä :D Toivottavasti joku osaisi vastata. Ja tää testailu on mulle vielä aika uutta vaikka nyt on kolmas kierto ilman ehkäisyä menossa, mutta eka kierto kun yritän ovista bongata.

miss_piggy, mä oon syöny nyt sen 2 tbl/pv. Saattaa olla, että niistä on apua ollut, kun bongasin ekan ovikseni. :) Tai sitten oli vaan sattumaa.

eläväinen, mä kokeilin yhdessä kierrossa Davidin ovistestejä, enkä tykännyt ollenkaan. Niissä kontrolli oli tosi hailukka, joten musta tulkinta oli tosi hankalaa. Davidin raskaustesteistä ei myöskään mitään hyvää sanottavaa. Ne antaa mulla värittömiä viivanpaikkoja. En tiedä kuinka hyvin toimii sitten, kun oikeasti on raskaana. Noi värittömät viivanpaikathan on vain joidenkin testien ominaisuus ja ne ei tarkoita mitään. Oon kuitenkin lukenut paljon juttuja esim. tuolta r-testi ketjusta, että monet saanut normaaliherkkyyksisiin testeihin (esim. Pregcheck) aiemmin plussan kuin herkkään Davidiin. Mä oon tilannu PC:n testejä Raskauskeijusta ja CB:n digitaalisen testipaketin Suomen kotitestistä. Kauheesti muuta en ookaan tilaillut. Noita PC:n ovistestejä voin suositella. Niillä oon saanut suht selkeitä tuloksia. Tässä kierrossa myös varmistin tuloksen CB:n hymynaamalla.

Aijaa.com - yk9_kp14_ilta

• Tykkää
Reactions: LittleOne
mulla semmonen kokemus tosta CB:n digitaalisesta että viime kuussa testailin sitä ja sain vihdoin ja viimein sen hymynaaman mutta sitten seuraavana päivänä sitä ei enää tullukkaan :confused:

kohta taas pääsee testailee ku 2 puikkoo jäljellä :)

nnela, ovistesteissä ensimmäisestä plussatuloksesta arvioidaan oviksen tapahtuminen (normaalisti 24-48 tuntia plussasta) ja sen jälkeen ei tarvitse enää testata tai saada testiin plussaa. Oviksen jälkeen LH lähtee taas laskuun.

Kylläpä tämä taitaa taas haaveuneksi jäädä (siis oikeesti oon nähnyt monena yönä unta, että positiivinen raskaustesti tehty) ja jään tätiä odottelemaan. Ilmeisesti dpo 15 ja viikkoja laskurin mukaan olisi 4+1 vaan negaa vain tulee toisen perään :( Raskauskeijun herkkiä testejä on kulunut tällä viikolla, viivanpaikkoja olen nähnyt, vaan eipä ne siitä ole haamuksi tai plussaksi muuttunut :( Se taas näistä kaikista oireista.. Tulis vaan se täti, niin loppus piina tältäkin kierrolta.

haaveuni, negapahoittelut. :hug: Harmi, jos se tätikin nyt antaa odotuttaa itseään.

ON: Torstaina oli parin tunnin ajan hyvin voimakkaita nippailuja mahassa. Vähän samanlaisia kuin menkkojen aikanakin. Pelästyin jo, että nytkö se täti jo tuli. Vuoto ei ole kyllä ainakaan toistaiseksi alkanut ja nippailut on vaan jatkunut. Vauvakuumeissani googlettelin myös kaikenlaista kiinnittymiskivuista jne. Tänään (dpo 8) oli sitten pakko testata. En mitenkään pystynyt enää olla testaamatta, vaikka tiesin sen olevan ihan liian aikaista. Negahan sieltä tietenkin tuli. :ashamed: Onhan tässä vielä kaikki mahdollisuudet sille plussallekin, kun dpo:t tosiaan vasta noin vähän. Oon kuullu, että aikasintaan sen plussan voisi saada dpo 10. Mutta hätähousu mikä hätähousu! Seuraavan kerran testaan vasta aikaisintaan dpo 11-12.

Tänään dpo 9 ja mun kärsivällisyyttä koetellaan todenteolla noiden testien kanssa. Tekis niin mieli testata! Hitto, kun oon ostanut testejä jemmaan. Olis niin paljon vaikeempi lähtee tonne lumipyryyn hakeen testiä, kun ottaa se tuolta laatikosta. En kyllä takuulla testaa ennen kuin dpo 11-12 (ehkä :D).

tänään olisi kp 15 ja ovis olis laskujen mukaan kp 17.en oo päässy ovista testailee,varmaan illalla vasta kun lähden iltavuoroon töihin.töissä ei paljoo testailla ovista :D mut ehkä sit illalla kotona :)

kertoilkaahan jos plussaa tulee teille muille jotka sitä odottelette :)

Yhteistyössä