Itsellä kuukautiset vain odotuttavat.. Pahus! Toiveet ovat korkealla meillä molemmilla. Kuinka pian raskautumisesta on aiheellista alkaa haaveilemaan plussan näkymisestä raskaustestissä? Kaksi negatiivista takana, mutta oireet eivät ole kadonneet minnekään (pahenevat vain). Tai voivathan nämä olla stressiä tai vatsatautiakin.. Pahus!! :ashamed:
jeenin oireista tunnistan itselleni samoja juttuja: painontunnetta, vatsan nipistelyä ja turvotusta (työhousut ovat nyt viime viikosta lähtien olleet todella tiukat napin kohdalta!!), tunne vatsan edessä olosta,.. Viimeksi tänään vaistomaisesti, ajattelematta sitä edes sen kummemmin nousin autosta työntämällä ovea auki jaloilla ja sitten kömpimällä ulos "ison vatsani kanssa". Tajusin asian hullunkurisuuden vasta kotiovella. Lisäksi olen ollut äärimmäisen uupunut, kärsinyt päänsärystä, potenut menkkaoireita neljä päivää silloin kun niiden olisi pitänyt alkaa (oireet loppuivat kuin seinään) sekä nyt kuluneen viikon aikana myös jatkuva
etominen on alkanut. Hengästyminen tai voimakkaat hajut saavat pahoinvoinnin varmimmiten aikaan, samoin nopea ylösnousu istualtaan tai makuultaan. Sidettä olen pitänyt päivittäin jo viikon verran, eikä siihen ole tarttunut yhtään mitään. Enkä koskaan ole joutunut odottelemaan menkkojen alkua, pikemminkin olen aina ollut ajoissa ja vuotanut usein ja paljon (jo ennen pillereitä/rengasta). Vatsassa on sellainen jatkuva "paine" ja tunne, että jokin on muuttunut..
Olin aivan varma ettei etominen voisi mitenkään johtua raskaudesta vielä tässä vaiheessa, mutta työterveyslääkäri totesi sen hyvinkin olevan mahdollista kuullessaan vauvasuunnitelmistamme. Jouduin käymään sairaslomapäivän yökkäilyn takia (asiakaspalveluammatti, jolloin ei suotavaa olla pahoinvoiva ihmisten edessä + työpisteeltä ei pääse oksentamaan jos tarve tulisi). Huh! Tämä haluaisi jo jotain selvyyttä suuntaan taikka toiseen.
Missä vaiheessa voin olla luottavainen raskaustestin negaa kohtaan ja uskoa, ettei vauva tosiaankaan ole vielä tuloillaan? Millä viikoilla olette saaneet positiiviset tulokset? Olisin myös kiinnostunut tietämään, oletteko saman kierron aikana testanneet negoja ja jos, niin montako sellaista?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!