Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Oon luvannut itselleni, että en ala miettimään ja keksimään päässäni mitään oireita, mutta... Nyt on ollut tänään alamahassa kipuilua ja alaselässäkin. En tiedä johtuuko sitten mahdollisesti tulevasta oviksesta, mutta vähä ihmetyttää kuiteskin. :O Mulla on nyt jotenkin sellainen tunne, että tästä kierrosta tärppää! :)

Tänään kävin kirjastossa rohmuamassa kaikki raskaus- ja synnytysaiheisia kirjoja, myös lapsettomuutta käsitteleviä. Ompahan lukemista nyt, ku mulla on monta vapaa päivääkin. :)
 
Rone
joo on kyllä keskustelu tyrehtynyt, mutta toivottavasti on vain väliaikaista :)

Mulla alkais huomenna vika liuska pillereitä, mutta en tiiä että jääkö se nyt vikaks vai ei. Koska nyt vasta alkokin ne pelot kummittelemaan. Ensinnäkin, jos tulisin heti raskaaksi, en ehkä ehtisi olla tarpeeks kauan töissä että sais korotettua äp-rahaa. Ei luultavasti ehittäis rempata jne. Mutta, jos en tuliskaan heti raskaaksi ni ehittäis tehdä ehkä vaikka mitä remppaa ja maksaa lainoja pois. On taas ajatukset niin sekasin ku vaan voi olla. Kun haluan lopettaa ne pillerit NYT, mutta sitten taas en. Kun eihän sitä tiedä että tärppääkö heti vai vuosien päästä... ja työpaikasta sen verran, että en voi odottaa sitä vakipaikkaakaan, koska siellä missä olen töissä on tapana kirjoittaa "pätkäsopimuksi". Joo, ei kuulosta hyvältä. Sen verran tiedän, että syksyksi asti on ainakin töitä. Mutta varmuutta ei ole onko syksyllä töistä tai siitä, että paljonko silloin edes olisi töitä.
En nyt osaa taas selittää ja järjestää ajatuksia, mutta siis PELOTTAA!
Tai sitten vain panikoin aivan turhasta... Tarvii nyt miettiä ja ensimmäiseksi keskustella miehen kanssa ja kysyä siltä mitä tehdään. Itse kun ajattelen enimmäkseen tunteella näitä asioita ja mies järjellä.
Mutta, onhan mulla vielä kuukaus miettiä ja keskustella.

Btw, katsoiko kukaan "Hiljaa toivotut" dokumentin?
 
Täällä on menny vähän hiljaseksi joo :)

Rone Lopeta vaan ne pillerit NYT. Saattaa olla että sulla menee pari kk ainakin että kierto edes alkaa. Mä tuskailen just ku nyt kp jotain 36 ja menkkoja ei näy ja raskaan en ole :( ottaa päähän, olis pitäny lopettaa nuvaringi jo syksyllä että olis kierto ehtiny tasaantua. mulla oli kyllä se tilanne, että luulin että mies haluaa alkaa yrittään vasta vuoden pää mut se haluski jo nyt :) Ärsyttää vaan kun en nyt edes tiedä että ovuloinko vai mitä.

Ymmärrän Rone noi sun pelot. Muakin pelottaa, lähinnä että ei rahat riitä kun kumpikin ollaan vielä opiskelijoita ja pitkään. Mutta oon ottanu asenteen että vauva saa tulla ja sit kun se tulee niin me pärjätään. Muutkin pärjää niin miksi ei me. Ja mullahan äitiysraha on huimat 500 e /kk + lapsilisä.

Minä katoin hiljaa toivotut! Oli kyllä hyvä dokumentti, lapsettomuudesta ei kauheasti puhuta. Tajusin itekki nyt paremmin, että ei se niin fiksua ole hirveenä udella toisilta että no millonkas teille tulee vauva. Voihan olla että vauvaa yritetty jo kauan tai ei ole mahdollisuutta saada lapsia. Se dokumentin naislääkäri oli niin ihanan olonen! Rauhallinen ja kannustava. Jotenki sitä ajattelee, että ei se lapsettomuus meidän kohdalle satu mutta mistäs sen tietää. Ihan hullua, että se toinen pariskuntakin oli yrittäny 8 vuotta! Huh. Onneksi kummatkin sai lapsen :)

Meiltä kysellään ihan jatkuvasti että millon meille tulee lapsia. sukulaiset ja kaverit tenttaa. Sillon ku ei vielä oltu naimisissa ni se ei häirinny. Sit kun mulle tuli vauvakuume ja miehelle ei niin ne kysymykset ärsytti, teki mieli vastata että "tulis jos tuo mies haluas mun kans lapsia". Nyt kun ollaan alettu yrittään ja siis vaikka on vasta yk1 niin ne kysymykset ärsyttää kun en oo ollenkaan varma että kroppa edes toimii. Ei niitä lapsia tehdän, niitä saadaan. tai no vähän voi ovistikuilla yrittää tehdä :D (ostin just niitä)
 
Heippa ihanaiset :D

Pääsin vihdoin ja viimein ajan kanssa koneelle, niin ajattelin tulla kertomaan viimeisimmät kuulumiset.

Oli nimittäin se eka ultra maanantaina. Viimeisistä menkoista laskettuna silloin olisi ollut viikkoja 11+3. Itse olin omien tuntemusten ja oletusten mukaan laskenut että viikkoja voisi olla noin yksi vähemmän. Ultrassa sitten selvisikin, että tää pikkukaveri mahassa onkin yli KAKSI viikkoa nuorempi kuin menkoista laskettuna. Eli maanantaina oli mittojen mukaan 9+1.
Aika lailla yllättynyt olin, koska sen mukaan tämä olisi saanut alkunsa joulupäivänä. Silloin jouluviikolla ei edes ehditty pahemmin petihommia puuhata, eli todellinen lottovoittaja tämä taitaa olla :)

Kaikin puolinmuuten näytti kaikki hyvältä ultrassa. Sydän sykki villisti, lapsivettä oli hyvin jne. Kahden viikon päästä mennään uudelleen ja silloin sitten pitäisi niitä viikkoja olla kasassa niin että saadaan otettua niskaturvotus.

Se tässä vähän ketuttaa että just kun ehti ajatella, että kohta ollaan selvitty riskiviikoista, niin sitten tuleekin vielä kaksi viikkoa lisää odotettavaa. No, pääasia että kaikki on hyvin.

Mulla siis laskettu aikakin sitten muutui yli kaksi viikkoa myöhemmäksi ja on nyt 16.9.


-Piikikäs 9+4-
 
Piikikäs: Hienoa kuulla että kaikki on kunnossa :)

Sitten hölmö kysymys (Piikikkäälle tai muille tietäville): Mitä noi viikot tarkottaa, siis miksi on x + y eikä vaan yhtä lukemaa?

Tämä nyt on hieman aiheen laitamilta, mutta meikäläisen outoja mielenliikkeitä vauva-aiheen tiimoilta: Tänään jotenkin liikutuin kun kuuntelin töissä lasten kanssa yhtä Pentti Rasinkankaan laulua (ei tyypiltään mitenkään koskettavaksi tarkoitettu):

"Arvaas mitä eilen tehtiin sillä aikaa kun/
isä jälleen kerran soitti pitkän puhelun/
Me isän kumisaapas täyteen vettä kaadettiin/
ja sitten uitettiin kylpyankkaa/
ja vauvaa myös/
Se kroolas ihanasti!/
Vauvaa myös..."

Lastenlaulu - Arvaas - YouTube

Se mielikuva salaa ihanasti kroolaavasta vauvasta vaan jotenkin.. No, ehkä ei hyödytä yrittää selittää paremmin :cool:

Rone, kirjoititEnsinnäkin, jos tulisin heti raskaaksi, en ehkä ehtisi olla tarpeeks kauan töissä että sais korotettua äp-rahaa.
En nyt ole varma puhutaanko samasta asiasta, mutta oletko huomannut tämän:

Lainaus Kelan sivuilta Kela - Päivärahan määrä työntekijälle
"Jos sinulla ei ole ollut tuloja sairauden, työttömyyden tai muun vastaavan syyn vuoksi yhtäjaksoisesti päivärahakautta edeltävältä 6 kuukauden ajalta, voit esittää tulot niiltä ajanjaksoilta, joina olet työskennellyt. Voit esittää työtulot kuitenkin vain päivärahakauden alkamisvuodelta ja sitä edeltäneeltä kalenterivuodelta yhteensä enintään 6 kuukauden ajalta.

Jos olet viimesten 6 kuukauden aikana tehnyt pätkätöitä ja ollut niiden välissä työttömänä työnhakijana, voidaan vanhempainrahasi laskea myös pätkätöistä ansaittujen vähintään kuukauden tulojen perusteella. Päivärahasi voidaan laskea myös vähintään kuukauden työtulojen perusteella, jos olet aloittanut uuden työn tai palannut äskettäin työhön esim. sairauspoissaolon tai vanhempainvapaan jälkeen ja työssäolosi olisi jatkunut vähintään 6 kuukautta ellei uusi päivärahakausi olisi alkanut."

Eli minimiä korkeampaa päivärahaa voi saada myös pätkityn tai vasta vähän aikaa kestäneen työn perusteella. Itselläni on se tilanne, että nykyinen työsopimus päättyy toukokuun lopussa ja tod. näk. olen kesän työtön ja uusi sopimus alkaa taas elo- tai syyskuun alusta. Ensin ajattelin että sit pitäis ehtiä olla se 6kk töissä uuden sopimuksen alusta laskien, mutta sitten tajusin (? toivottavasti oikein..) että se kesän työttömyysaika ei vaikutakaan päivärahan suuruuteen. Korjatkaa jos olen väärässä. Tsemppiä pelkojen selättämiseen, Rone!

Sori kilometriviesti :)
 
Viimeksi muokattu:
Noi luvut tarkoittaa siis täysiä viikkoja ja päiviä. Eli mulla esim nyt 9 (viikkoa) + 4 (päivää). Huomenna on 9+5, sitten 9+6, ja sitten tuleekin 10+0 (koska viikko tulee täyteen silloin).
Eli kun tämä meidän lapsukainen on nyt tämän hetken laskujen mukaan saanut alkunsa sunnuntaina 25.12, lasketaan silloin olleen 2+0, ja seuraava päivä on 2+1. Ja aina sunnuntaisin mulla ikäänkuin tulee viikko aina täyteen ja maanantaina on aina se +1 päivä :D

Osasinko selittää ollenkaan ymmärrettävästi. Kysy ja kerro jos et tajunnut :)


Ja siis minä olen ymmärtänyt samalla tavalla tuon äp-rahan, että se voidaan laskea myös pienemmältä pätkältä, jos tulot on vaihdelleet paljon viimeisen puolen vuoden aikana.


Peloista vielä. Mulle tuli silloin heti plussan jälkeen sellainen pikku paniikki, että onko tämä nyt ollenakan viisasta ja tuleeko tämä sittenkin liian aikaisin, onko meillä oikeasti varaa tähän, ehditäänkö ostaa kämppä, ja miten meillä tulee olemaan varaa lainan lyhennyksiin jne...
Nyt on ajatukset rauhoittuneet ja jotenkin seesteinen ja varma olo, että kyllä tässä hyvin käy ja asiat lutviintuu.
Kai se on se tuleva elämänmuutos joka pelottaa ja on ihan luonnollistakin. Onhan nämä jutut tosi suuria asioita, ja yksi tosi suuri askel siinä on jo se päätös aloittaa yritys...se on ikään kuin se ensimmäinen hyppy tuntemattomaan ja siinä antautuu sellaisten asioiden vietäväksi, joita ei enää oikein sitten pysty hallitsemaan. Niin paljon toiveita, epävarmuutta ja tuuria näihin hommiin liittyy, että pelko on ymmärrettävää. Rohkeutta ja tsemppiä teille kaikille :heart:

Onkos tässä koska ja kenellä tulossa seuraavat testauspäivät ajankohtaiseksi? että tiedän taas tulla tänne jännittämään :D
 
Moikka kaikille!

Tänään ensimmäistä kertaa eksyin tälle keskustelupalstalle ja jäin heti koukkuun. :D Olen 25-vuotias ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Yhdessä ollaan oltu kuusi vuotta ja tähän aikaan kuulunu tietty niin alamäkiä kuin ylämäkiäkin. Itse olen kovin lapsirakas ja vauvakuumetta on ollut jo useamman vuoden. Tuo mieheni ei vaan ole oikein ollut samoilla linjoilla, kunnes viime kesänä alkoi puhumaan yhteisestä lapsesta... Tuolloin olin ihan puulla päähän lyöty... :D Pohdin pitkään, kuinka tosissaan hän oikeasti mahtaa olla... Noh muhun iski yllättäen kuitenkin pieni epävarmuus ja oli koulu vielä kesken ym. Pitkin loppuvuotta aina ajoittain otettiin asia puheeksi, mutta kummempiin tekoihin se ei kuitenkaan johtanu...

Kunnes nyt tammikuussa 2012 mies taas ehdotti, josko jättäisin pillerit pois ja alettaisiin yrittämään omaa vauvaa. Ja nyt asiaa pitkään miettineenä jätän pillerit pois! :D Eli siis meillä aletaan esikoista yrittämään nyt helmikuussa 2012! :) Hieman jänskättää teidän kirjoituksia luettuani toi et miten omat menkat lähtee rullaamaan pillereiden lopettamisen jälkeen... Mutta sen näkee sitten ajan kanssa, enkä aio stressata (ainakaan tietoisesti :D) asiasta, vaan aion nauttia nyt tästä kuumeesta! :)
 
Piikikäs ihanaa :heart: Milloin ne ottaa ekan ultrakuvan? Linkität sen sitten meille jahka se otetaan :) Oon niin onnellinen sun puolesta! Niin ja tietenkin muidenkin meidän masulaisten :)

Kovasti tervetuloa Pepsimax86! Mitä pillerimerkkiä käytit ja kuinka kauan? :) Täältä saa tosi hyvää vertaistukea.

Täällä eletään kp38:a. Jos edellinen kierto toistaa itseään niin kierto venyy 42 päiväiseksi, toivottavasti ei ainakaan pitene. Olen aika pessimistinen, mitään ajoittaista masukipua kummempaa ei ole ollut. Eikä me ehkä pupuiltukaan oikeina päivinä, kun en viitsinyt isäntää ovisplussalla kiusata :ashamed: Mutta aika näyttää. Testaan varmaan viimeistään viikon kuluttua, toisaalta tekis mieli jo nyt juosta vessaan mutten halua tuhlata testejä. Huoh, oispa tuo kierto ees vähän lyhempi ettei olis aina niin pitkä matka ovikseen..
 
Juu, "Hiljaa toivotut" tuli katsottua. Sinäänsä jonkun verran avasi sitä tunnemaailmaa lapsettomuuden takana. Varsinkin sitä toivoa aina testiä tehdessä ja suurta pettymystä negatiivisesta tuloksesta. Tottakai enemmänkin sitä tunnemaailmaa olisi voinut vielä tuoda esille (näin totesi myös itsekin omakohtaisesti asian kanssa tekemisissä ollut tuttavani) ja kuinka rankkoja nuo hoidot ovat jne. Todella pitkä taival toisella parilla oli takana ja aivan mahtavaa sitten, että lähes hoitojen lopetuksen aikaan sitten tuli luomuplussa. Pisti miettimään, että ehkä siinäkin kuitenkin osiltaan on stressi siitä lapsenteosta ollut niin iso, että kun ajatuksesta alettiin ehkä vähän luopua ja tehdä "surutyötä", niin tärppäsikin.

Lueskelen juttuja, mutta eipä sitä toki hirveästi itellä kuulumisien kirjottelua oo. Tavallista arkea ja taustalla pohdintaa, että lopetanko ne pillerit nyt sitten huhtikuussa vai uusinko vielä reseptin ja jatkan pillereiden popsintaa. Toisaalta voisihan sitä lopettaa pillerit enivei ja käyttää vaikka jotain ehkäisypuikkoa, jos nyt tuntuu et ihan vielä ei oo valmis antamaan 100% lupaa vauvan tulla. Saas nähdä mihin sitä päätyy. Enemmän tässä talokuume tällä hetkellä painaa päälle. :D
 
Tervetuloa Pepsimax86! Joukkoon iloiseen mahtuu vielä hyvin ja kyllä, tämä palstailu on todella koukuttavaa :D Itse seuraan tätä pinoa ja sitten tuota "kuvia plussatesteistä" -pinoa. Sieltä on ihana katsoa muiden viivoja ja mahdollisia viivojen vahvistumisia ja sitten haaveilla siitä omasta plussasta :heart: Että miltä se sitten näyttää kun viiva alkaa piirtymään ja mitä tunteita se herättää.

Mulla on vähän samanlainen tilanne kuin Vernalla että muutkin kuumeet on nyt niin vahvana, että meinaa ihan vauvakuumeilu unohtua! Teemme remonttia talomme yläkerrassa, joten sisustuksen suunnittelu vie nyt kaiken ajan. Olen todella intohimoinen sisustaja ja mieheni jaksaa aina nauraa kun surffaan netistä vaikka mitä juttuja illat pitkät :D Hän ei edes tajua mitä kaikkea voinkaan löytää sieltä ja mitä kaikkea olen suunnittellut! Remontti on kyllä edennyt todella vauhdikkaasti, joten jo nyt hieman ahdistaa, että mitä sitten kun se on ohi? Ryöpsähtääkö se vauvakuume sitten ihan hallitsemattomaksi? Jaiks.

Tämän kierron ensimmäisen testin meinaan tehdä ensi viikon ke tai to. Nyt on menossa kp 19 ja dpo 6-7. Eli ajoissa taas testaan, mutta kun en malta odottaa!
 
Rone
Oi paljon onnea Karole!! :heart:

Joo, no mähän oon ollu opiskelija eli en ole hirveästi päässy tienaamaan. Paitsi nyt olen tilapäisesti pari kuukautta töissä ja sen jälkeen taas 2 kuukautta vaan viikonloppusin. Eli kesällä pääsen taas alottaa kunnolla noi työt. Mutta tulipan taas tollanen lievä paniikki ylle, jonka oon onneks nyt saannu rauhottumaan.
Lopetan ne pillerit nyt tän liuskan jälkeen, koska eihän sitä tosiaan tiedä kauan mun kropalla kestää palautua. Oon kuitenki kohta 5 vuotta syönny e-pillereitä. Ja tiedän et mua vituttais ihan sikana, jos jatkaisin viel pillereitä ja sit ku lopettaisin ne ni mun kroppa ei toimiskaan heti. Eli parempi lopettaa nyt ja kattoa kuinka alkaa paikat pelittämään.

Verna ja Typy85 oli noista muista kuumeista kirjottanu. Mulla on se vauvakuume yhä pahin, mutta nyt ku alkaa pikkuhiljaa kevät koittamaan, niin olen kyllä muutakin ajatellut kun sitä lasta. Nimittäin puutarhahommia!! En ole mikää viherpiipertäjä, enkä osaa oikeastaan mitään. Sen jälkeen kun muutettiin tähän ok-taloon aloin kiinnostua kukista jne. Ja nyt odottelenkin innolla että nouseeko ne mun tulppaanit ja krookukset sieltä maasta vai ei. Olen nyt kyllä kovasti yrittänyt opetella istuttamisen jne. puutarhahommien alkeita, jotta ihan kaikki ei menisi pieleen. Tän kesän projektina olis jonkinlainen kasvimaa tehdä, mutta saa nähdä....

Harrastaako kukaan muu viherpiipertämistä?
 
Ensi viikolla täälläkin pitäisi testailla. :)
Erityisiä oloja ei oo oikeestaan kyllä ollut. Voi olla kans et en oo kauheesti huomannu ku keskittyny kipeenä olemiseen. Toivotaan, että se ei haittaisi plussan tuloa. Viikon kohta ollut kurkku kipeä ja ääni kadoksissa. Välillä on iltasin nipistellyt mahasta. Ja keskiviikkona pientä lämpöäkin oli.
 
Voi Karole ihanaa!!
Toivotaan että tällä kertaa on oikeassa paikassa ja kaikki menee hyvin :heart:

Ultran kuvista
. Me saatiin viime viikon ultrassa jo kuvat, mutta ne on aika kököt, kun ottivat vaan tuosta vatsan päältä ultran (ovat siis aika rakeiset). Sitten parin viikon päästä pitäis tulla jo paremmat kuvat, niin voisin vaikka tänne jokusen linkittääkin. Mietin vielä vähän. Olen periaatteessa ollut vähän sitä mieltä etten noita kuvia ala jakamaa, mutta katsotaa :).
 
Minä olen aika ulalla näistä kaikista aiheeseen liittyvistä jutuista, ihanaa kun joku kysyi ja toinen selvitti mitä raskausviikoissa tarkoittaa esim 16+5 =) Nyt minäkin uskallan kysyä "tyhmän kysymyksen", mitä nää kp jutut on :O Sit oli joku muukin kyssä, mut enpäs nyt muista, jotain se oli joidenkin saamiin kuureihin...? Ja sit nää plussaamisjutut, WOOOOOT? :O

Vähän nolottaa kun en tiedä tällaisistä asioista. No, eipä niitä ole aiemmin tullut vastaankaan.

Itselläkin oli pillereiden pois jättö vähän kaks piippuinen juttu: olisi pitänyt käydä ostamassa niitä lisää, joten miehen kanssa tultiin siihen tulokseen, että sama se jättää ne pois jo nyt kuin kuukauden tai kahden päästä. MUTTA mehän ollaa menossa juhannuksena naimisiin, joten jänskättää, että JOS tärppääkin heti kohta, niin olenko häissä masu pystyssä :D No, kuitenkin tänään vaatekaappia siivotessani löysin pussin, jossa olis ollu 2kk:n pillerit (ne on ollu siellä vuoden, muuttanut sen verran ahkerasti etten oo ees muistanu pakanneeni niitä sinne pussiin :D) Mutta kun pilsut on jo pois jätetty niin eihän siinä enää sit mitään :D Jänskättää tekstejä lukiessani, et tuleeko niitä menkkojakaan ollenkaan.... Parin viikon päästähän se nähdään...
 
Mä kun olin palstailun aloittaessani ihan pihalla kaikista noista lyhenteistä ym, niin löysin sellaisen ketjun, jossa selitettiin kaikki ihmeellisimmätkin kirjainyhdisteet...hitsi kun en nyt yhtään muista mistä sen löysin. Se oli tosi hyödyllinen.

Sen verran nyt suorilta osaan valaista, että kp = kierron pituus. Eli edellisien menkkojen ekasta päivästä alkaa aina uusi kierto. Eka vuotopäivä on käsittääkseni kp1 (korjatkaa jos olen väärässä).
Plussaaminen tarkoittaa positiivisen raskaustestin saamista.

Muita usein vastaan tulevia lyhenteitä on
dpo, joka tarkoittaa kuinka monta päivää ovulaation jälkeen on kulunut. Ovulaatiotestejä tekevät, eli ovista tikuttelevat, käyttää yleensä tätä merkintää koska he tietävät melko lailla tarkalleen ovulaation ajankohdan ja pystyvät siten nuo päivät tarkalleen laskemaa.
yk= yrityskerta. Eli monesko kuukautiskierto yritystä on meneillään.

Kyselkää ihmeessä "tyhmiä", eihän näitä keskustelupalstan slangisanoja kukaan muuten opi :D


muoks. Löysinpäs. Eli täällä löytyy vaikka ja mitä:
Vauvapalstaslangia
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Karole! Oon tosi onnellinen sun puolesta!!

Ja Piikikäs mukava kuulla sun kuulumisia myös =)

Terve kaikki uudet! Näin nopeasti tulin koneella käymään ja ajattelin myös pitkästä aikaa päivitellä kuulumisia..Eli tänään nähtiin pikku tiitiäinen ensimmäistä kertaa ku oltiin varhaisultrassa! Siellä hänen sydän sykki villisti ja oli 4mm pitkä. On se vaan niin ihmeellistä ja että noin pienellä ihmisenalulla voi sydänkin jo olla..Kerrottiin tänään myös anoppilassa ja sunnuntaina sit omille vanhemmilleni. Ihanaa ja helpottavaa oli nähdä että kaikki on kunnossa. Ei tarvitse niin paljoa huolehtia sit jokaista kipuilua alavatsalla ;)

Tällä kertaa en muuta ehdi höpisemään. Ihanaa viikonloppua kaikille teille!!:heart:
 
Karole paljon onnea! :)

Rone täällä toinen viherjäärä! :D Oon kans aika onneton vielä ton puutarhanhoidon kanssa, kun viime keväänä vasta tähän ok-taloon muutettiin, mutta into on kova ja suunnitelmat suuret. Sisätilat pursuilee jo viherkasveja ja nyt siis yrittään uutta aluevaltausta. Siemeniä oon tilaillut hirveet määrät ja niitä pitäis alkaa esikasvattelemaan, ihanaa puuhaa keväälle :) Toivottavasti jokunen edes selviäisi hengissä kesään saakka! Kasvimaa on myös mulla suunnitelmissa, varovaisesti harjoittelemaan parilla lajilla.

Mä pääsen testailemaan vasta tuolla kuunvaihteessa. Oviksen ajankohdasta en oo ihan varma: sain ovisplussan kp 14, mutta tuntemusten perusteella veikkaisin oviksen olleen ehkä vasta kp 17. Mutta vasta opettelen kuulostelemaan kehoani ja kaiken maailman kipuiluja ja jomotuksia tuntuu nyt niin paljon että en oo varma mistään... Viime kierrossa ei tarvinnut testata kun menkat alkoi odotettua aikaisemmin, katsotaan nyt kuinka pitkälle tällä kertaa jaksaa sinnitellä :)
 
Huoh, mua niin masentaa tämä yrityksen aloituksen odotus. Tuntuu, että syksyyn on ikuisuus. Ja sitten, kun lapsi saa tulla, menee vielä enemmän tai vähemmän aikaa raskaaksi tulemiseen. Siihen päälle vielä yhdeksän kuukautta sitä varsinaista odotusta. Tuntuu, että olen kamalan vanha siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy, ja nyt kuluu täysin turhaa aikaa yrityksen aloittamisen odottamiseen. : / Tähän vielä päälle pelot lapsettomuudesta ja se, että mies vasta kypsyttelee ajatusta vauvasta. Kun ei voi vielä suunnitella mitään konkreettista, niin ajatus vauvasta tuntuu niin kovin kaukaiselta.

Pienenpientä lohtua tuo se, että mies on nykyään hieman enemmän kiinnostunut lapsista ja synnytyksestä. Puhuu siis joskus lapsista ihan yleisellä tasolla ja on kysellyt multa käytännön asioita synnytyksestä. Ehkäpä ajatus omastakin vauvasta kypsyy siellä takaraivossa pikkuhiljaa. ;)

Ainahan on myös olemassa häviävän pieni mahdollisuus, että tulisin vahingossa raskaaksi, sillä jätämme toisinaan kondomin pois "varmoilla päivillä". Näin tosin tapahtuu ainoastaan erittäin varmoilla päivillä, joten kovin todennäköistä se ei ole. Tämä pitää tottakai pientä toivonkipinää yllä joka kuukausi ja saa mut huomaamaan milloin mitäkin raskauden merkkejä itsessäni...

Tällainen vuodatus tällä kertaa. :D Kyllästyttää tämä odottaminen, ja mieli tekisi vain heittäytyä maahan kiukuttelemaan. Onneksi voin tulla tänne purkamaan sydäntäni!
 
Ihanaa Karole! :heart: Onnea!

Mä käyn täällä kyllä säännöllisesti lueskelemassa teijän juttuja, mutta ei oo ite tullut kirjoiteltua. Mullakin menkkojen pitäisi alkaa tossa kuun alussa eli oireistakin päätellen oviksen aikoja elellään. On tää hormoonitoiminta vaan kummallista ja nyt vasta tajuaa ihan oikeesti kuinka paljon pillerit on vaikuttanut omiin haluihin ja kuivuuteen. Elämä ollut melko tasasta niiden pillereiden kanssa. :D

Nyt alkaa oikeesti löytymään se rento asenne täältäkin. Normaalia elämää plussaan asti ja tulee jos on tullakseen. Eli just niin kun sen alunperin piti ollakin. Kiertoahan nyt tulee puoliväkisin seurattua, kun se on tosiaan suunnilleen kuun alusta loppuun, mutta en todellakaan ala kellistämään miestä sen mukaan jos ei muuten tee mieli (tosin luonto on näköjään järkännyt tän homman sen verran hienosti että oisin voinu viimeset muutaman päivän viettää vällyjen välissä miehen kanssa. :D )
 
Onnea plussanneille:heart:!

Mulla kp 7, vielä muutamat kuukautiset, niin saa yritys alkaa. Mua on paljon mietityttänyt tämä yritysajankohdan suunnittelu, että kuinka yleistä se on ja onko se ylipäätänsä oikein. Mulla on jotenkin välillä ollut huono mieli siitä, että kuinka itsekkäitä minä ja mun mies ollaankaan, kun "suunnitellaan" vauvan yrityksen aloittamista näin tarkasti. Ymmärtääkö joku pontin? Siis suunnitellaan, että ensi vuonna olisi mukava saada vauva, työt olisi jo varmasti ok, hieman rahaa kerätty säästöön oman kodin oston jälkeen jne. Ja sitten on vielä se tieto, että jos ei saadakaan vauvaa, niin hukattiin vain aikaa odottamalla, ikää tulee koko ajan lisää, vaikka ei ollakaan vielä vanhoja.

Näin muuten unta viime yönä, että imetin tyttövauvaa, pelottavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Sennay
Onnea Karole uudesta plussasta!! :) Päivitän sinun tietosi molempiin ketjuihin. :)

Pepsimax86: Tervetuloa mukaan kuumeilemaan. :)

Tänne ei ihmeempiä, terolut-kuuri alkaa taas huomenna. Harmittaa vaan kovasti, kun ovulaatiota ei ole näkynyt, että liekö sitä sitten tapahtuu ollenkaan. Onneksi on toukokuuhun asti aikaa metsästellä sitä. :) Stressituntemukset taas menee vuoristorataa, vaikka yrityksen alkuun on vielä aikaa. Jospa sitä nyt stressais, niin ei sitten enää tarvitse. :p
 
Tervetuloa uusille! :)

ON: Täällä miehen kanssa kärvistellään viimeisiä pupuilukieltopäiviä. Molemmat on ku tulisilla hiilillä. :D Ja ovis on varmasti ovella, halut on ainaki sen mukaiset. :D Onneks maanantaina loppuu toi kielto.
Mulla oli äsken hoidossa yks tuttavan lapsi, 3 kk Maailman suloisin tapaus! Sai vähän vauvantuoksuja tuoksutella. Ja tulihan tuota muutamat kakkavaipat vaihdettua. :D Olis niin ihana se oma nyytti <3
 
Moi!
Ja kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Kiva lueskella teidän muiden kokemuksia! :)
nallukkan Merciloneja oon syöny viimiset kuus vuotta. Oliskin kiva kuulla teidän jo plussanneiden kokemuksia siitä kauan on menny raskaaksi tulemiseen aikaa, jos ootte pillereitä syöny? Vaikka tietenkin kaikki on tosi yksilöllistä...

Mulla nyt tyhjennysvuoto meneillään ja vähän jo jänskättää miten oma hormonitoiminta lähtee pyörimään, milloin ekat menkat alkaa, ja alkaako ylipäätänsä... :D ja tietty mahdollinen tuleva raskauskin vähä jänskättää! ;)
 
Tjot meininki vaihtui nyt jo ensimmäisten ovistikkujen tilaukseen. Ovis meni vatsataudissa joten ei paljoa asian eteen voinut tehdä, nyt ei malttais uutta odottaa. Kuume on noussut hirmuisella vauhdilla joten jotain raskautumisen maksimoinnin eteen pitää tehdä pupuilujen lisäksi.

Taas yksi kaveri ilmoitti raskaudestaan iloinen olen heidän puolestaan, kun vielä itsekin pääsisi raskaus seuraksi =)
 

Yhteistyössä