Esikoista yrittämään 2012!

  • Viestiketjun aloittaja Sennay
  • Ensimmäinen viesti
Mä päätin etten mitään vauvalehtiä ostele (okei, oon myös jo eksyny kirjastosta lainaileen kaikenmaailman vauvakirjoja ;) ) Mutta sitten törmäsin tämmöseen:

Sanoma Magazines Finland – Tarjous

Ja tätähän ei lasketa ostamiseksi. :)

Toivottavasti en nyt riko mitään sääntöjä mainostamisesta tms, mutta luulenpa että täältä joku muukin voisi haluta tuon tilata. :)

Mä onnistun näköjään olemaan suurinpiirtein selväjärkinen tän asian kanssa aina tonne kierron puoliväliin asti ja sitten se jännittäminen taas alkaa. Jos kierto on yhtäkuin kuun ekasta päivästä vikaan niin ei niitä päiviäkään voi olla laskematta edes vahingossa kun kokoajan näkee päivämäärästä että mikä kiertopäivä on menossa. :D Nyt pääsääntösesti aika rento fiilis. Jotenkin en osaa pitää itsestään selvyytenä että tää kävis nopeesti, mutten myöskään stressaa siitä jos niin ei tapahdu. Menee niin kuin on tarkotettu. Lähipiirissä ollu sen verran näitä tapauksia että on kestäny kauan raskautua ja pari keskenmenookin. :'(

Lumihiutaleelle iso onnittelu menkoista. Itteä jännitti sillon niiiin paljon että tuleeko ne ajallaan vai alkaako heittään. Varmasti tosi helpottunu olo nyt kun ne alkoi. Saitko selvää niistä sperma-analyysin tuloksista?

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!
 
Cattibrie samoin kävi minulle. "En osta vauvalehtiä" ja kappas, nyt on jo kaksi lehteä luettavaa.. Alkukierto meni rauhallisesti, ei mitään ajatusta asian hyväksi. Nyt sitten tekis mieli vaan pupuilla ja kirjottaa kaikki ovisoireet ylös ja ja.. Maha on kipeä. :D
 
Lumihiutale: Onnittelut menkoista. Kerrohan sitten kun saat sperma-analyysin tulokset "suomennettua"!

Tuntuu jotenkin ahdistavalta tehdä mitään raskauteen/vauvaan liittyviä ostoksia vielä. Ostin nyt vitamiinipurkin (Minisun) ja sekin jotenkin ahisti ja tuntu että nyt se apteekin kassa kategorisoi mut raskaana olevaksi/aikovaksi ja kotona pistin purkin äkkiä piiloon kaapin perälle, ettei kukaan kaveri vaan kylään tullessa nää ja tee päätelmiä. En tiedä onko tää jotain taikauskoa vai mitä, mutta jotenkin ajattelen, että vasta sit kun oon varmasti raskaana niin voin alkaa edes miettiä siihen liittyviä hankintoja. Ehkä se on jotain itsesuojeluakin. Että jos kauheesti valmistautuis etukäteen, niin sit jos ei tuukaan raskaaksi niin pettymys on kahta suurempi.
Nyt arvon ton Cattibrien linkin kanssa että tilaisinko vai en..

mimmilii, tervetuloa mukaan keskusteluun :)
 
Viimeksi muokattu:
Jippii se on nyt sit pois! :)
Aamulla kävin kierukan poistattamassa ja ei tuntunu missään. Samalla sain ohjeet lääkkeisiin ja perjantai iltana alkaa piikkien pistäminen ja samalla sitten yritys. Tuli myös rautatableetteja sekä b-vitamiinia ostettua. Toivotaa et tärppäis nopee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs
Ihanaa että täällä on paljon hyviä uutisia vaikka uusia plussia ei olekaan tullut! Onnittelut Mirkkuselle kierukattomuudesta! Siitä se sitten lähtee :D

Mulla oli viime kierto samoin kuin sulla Cattibrie eli menkat alkoi eka päivä. Eipä ollut kauhean vaikea pysyä kärryillä :D Jännitys taas menee niin että jännitän ja odotan kierron ekat päivät ihan malttamattomana ja oviksen jälkeen olo on seesteisempi kunnes jännitys on ihan hurjaa loppukuusta!

Joku oli kysynyt tuhrutteluvuodosta kesken kierron. En nyt näe kuka oli kysyjä kun viesti jäi edelliselle sivulle, mutta mulla oli viime kuussa omituisesti oviksen aikana pientä tuhrua. Niin pientä että pikkuhousuihin asti ei tullut mutta näkyi kuitenkin. Ilmeisesti ovulaatio voi aiheuttaa sitä kun hormonitasot tippuu sieltä ovista edeltävästä huipustaan. Olikohan siis sellaisesta vuodosta kyse?
 
Catida: Mulla ihan sama, eli en halua ostaa mitään vauvalle, ennen kuin olen "tukevasti" raskaana. Muutenkin tiedän shoppailuhulluuteni, se lähtis vain käsistä :), eli parempi odottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille kuumeilijoille! :)

Tänään mulla oli aika gynelle. Lääkäri kommentoi sperma-analyysin tuloksia. Sanoi, että todella hyvät on tulokset ja kyllä me sut näillä raskaaksi saadaan. Ihana lääkäri! :D Sain myös terot ja clomit, clomit saan alottaa huomenna ja terot sitte 15-24 kp. Sanoi, että jos raskaus ei ala 2 kierron jälkeen, niin munasarjojen ultraäänitutkimukseen.

Todella hyvä mieli jäi käynnistä, kun sai vielä ohjeetkin, millon ei saa olla yhdynnässä lääkehoidon aikana ja millon kannattaa olla, jotta hedelmöittyminen on varminta :)

Muoks: Sperma-analyysissä siis oli kaikki ok, ainut "miinus" oli, että miehen sperma pakkautuu "klönteiksi" osittain, mutta se ei kuulemma haittaa mitään :) siittiöitä näytteessä oli yhteensä 645 miljoona, huh ! :D liikkuvia oli muistaakseni 75% ja liikkumattomia 25%. En muista kaikkea, kun se lappu jöi lääkärille, kun sen piti sanella se :) Mutta kaikki on kunnossa, se on tärkeintä! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs
Noniin. Ovistikut nätissä rivissä ja toissapäiväisen + eilisen tikussa kaikkein komein viiva, nyt alkoi jo haalistua. Ei kuitenkaan ollut kontrolliviivan vahvuista.. Saas nähä. Tänään on ollut alavatsakipuilua, ei pahaa kuitenkaan. Ajattelin yrittää tuota isännystä tuonne peiton alle houkutella :D Väliraporttia teille tyttöset. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs ja Typy85
Täällähän on ihan tekemisen meininki! Jee...kyllä luulis kohta plussia tulevan. Pidän sormet ristissä.

Mä menin nyt sitten tilaamaan sen vauvalehden. Alun perin olin päättänyt että vasta sitten kun riskiviikot on ohi, mutta sitten tuli sähköpostiin sellainen ystävänpäivätarjous, jota en voinut vastustaa :D

Muuten vauvajuttujen ostamatta jättäminen on ollut ihan helppoa. En mitään vaatteita, leluja tms. osta ennen kuin ollaan pidemmällä. Ehkä odottelen sinne toiseen ultraan asti, ennen kuin alan tavaraa keräämään...mutta saas nähdä miten käy.

Ens maanantaina meillä on eka ultra, jossa mittaavat myös niskaturvotuksen, ja ottavat multa verikokeen jonka avulla ns. Down-seula on tarkempi. Tällä hetkellä mennään rv 10+6, eli ei enää pitkä matka sinne "maagiseen" 12 viikkoon.

Meillä kaikki asiat jotenkin vaan seisoo paikallaan, ainoastaan vauva toivottavasti masussa kasvaa (sehän tietty on tärkeintä). Pitäisi saada asuntolaina-asiatkin järjestettyä ja asuntoja katsottua. Kotikin on ihan hävityksen kauhistus. Tällä viikolla väsymys ja paha olo on vähentyneet ihan tosi paljon, eli ehkä tässä kohta jaksaa tehdäkkin jotain muuta kuin töitä, syödä ja nukkua :).


Käyn täällä lueskelemassa teidän kuulumisia ja tulen taas jossain vaiheessa kertomaan omiani. Toivotaan että ulkona päivä päivältä keväisemmin paistava aurinko toisi mukanaan monta plussaa tähän ketjuun.
 
  • Tykkää
Reactions: Typy85
Tännehän on tullu taas paljon tekstiä ja paljon uusia kuumeilijoita! Kevät on vissiin vähän semmosta vauvailuaikaa :)

Onnea Limihiutale92!! Ihana kuulla et kaikki hyvin ja pääsette nyt hommiin :D

Hankinnoista Mäkin olen ajattellu että sitten vasta sen maagisen rajan jälkeen annan itselleni luvan innostua vaatteista ja tavaroista! Odotan NIIIN että pääsen Ikeaan shoppailemaan ja vertailemaan vaunumalleja. Lastenhuoneen sisustusta olen mielessäni pyöritelly ja kaverin vauvalle kutomani vielä keskeneräinen peitto on vähän salaa tehty valmiiksi meidän vauvalle :)

Yhden vauvalehden tilasin jo joulukuussa tommosen linkin kautta ja nyt ku ostin r-testejä ni tuli mukana vauvalehden näytenumero. Ajattelin vkl mennä kirjastoon katteleen vauvakirjoja ja käsityölehtiä :)

Mulla nyt kp 29/?, eka luomukierto siis. Vähän nippailee mahassa, mut tosi pienesti verrattuna mihinkään menkkakipuihin. Väsyttää ihan hulluna koko ajan, päikkäreitä oon ottanu koko viikon! Saapa nähä kuinka tässä käy. Yritän sinnitellä testin kanssa vielä ensi viikkoon. Jännää :)
 
Heippa vaan kaikille! Taidan jättää tämän palstailun täysin pois, olen liian stressaaja-tyyppi tällaiseen :) Haluaisin niin nauttia jo tästä vauvan yrityksestäkin ja elämästä vielä ilman sitä vauvaa, enkä jaksa enään laskea päiviä ja kuluttaa ovulaatiotestejä, joten kokeilen auttaisiko jos lopetan täysin vauvoista lukemisen ja oireiden ylöskirjailun ja muun vauvahömpän tältä erää.. luultavasti tulevaisuudessa jos plussa joskus pärähtää testiin, tulen katsastamaan miten meidän plussaketju voi ja saatan jopa änkeä itseni sinne (jos minut vielä huolitaan:D)

Toivon kaikille nopeaa plussausta ja ihanaa elämää vielä ennen vauvaakin ;) Nautitaan kaikesta kun vielä voidaan. Suuri kiitos ihanasta tukijoukosta! <3
 
Ovisviiva vahvistuu, eli ei se tainnutkaan vielä toissapäivänä olla oikea O :D Mahaa aristelee. Mies ei nyt jostain syystä syty, en viitsi ees sanoa että ois varmat päivät kun sit se tuntuis painostukselta. Katellaan miten tässä käy. No, ainakin ehkä ovuloin ja se kai lienee pääasia. :) Vai uskaltaisinko vihjata ovisplussasta? Mies kyllä tietää mun testailevan, mutta ei ole oikein kommentoinut mitään :popcorn:

//muok

lumihiutale92 kuulostaa toiveikkaalta :) Onnen hippusia lähetän sinne! Pidä meidät ajan tasalla. Varmasti on helpottunut olo, kun saa apua eikä tilanne siemennesteen suhteen ole lainkaan huono!
 
Viimeksi muokattu:
Ilo ja onni: ensimmäiset luomumenkat alkoi eilen! :) En ole varmaan ikinä ollut näin onnellinen menkoista! Vuodan kun pistetty sika ja kolmatta päivää sattuu niin prkleesti, mutta silti. :LOL: Ensimmäinen luomukierto oli siis mallikkaat 30 päivää eli sama mitä seitsemän vuotta sitten. Toivottavasti tässä pysytään. :)
 
Onnittelut Cumina menkoista!! Alkas nyt mullaki, en ala jos kierto venyy johonki miljoonaan päivään. Tein äsken testin joka epäonnistu. Oottelen tässä perjantai illan ratoksi pissahätää, menkkoja ja miestä kotiin. Haaveilen vauvasta ja karkkipussista. Ja vähän sipseistä. Taidan lähteä kauppaan ja sitten voicea katsomaan! Mukavaa vkl tyttöset! :)
 
Hellou,
minäkin uusi täällä :)

Täytän tänä vuonna 28 vuotta ja nykyisen mieheni kanssa olen ollut reilun vuoden. Mutta niin hyvältä ja oikealta tuntuu, että paukautettiin uutena vuotena kihloihin ja juhannuksena olisi sitten häät tiedossa :heart:
Olen ollu aina aika allerginen lapsille. Edellisessä 10 vuoden suhteessani mies oli kaikin puolin hyvä mies, mutta ilmeisesti väärä minulle koska lapset ja avioliitto ei tuntunut oikealta ratkaisulta. Mutta sitten kohtasin nykyisen kihlattuni ja pam, se oli menoa! Lapsiallergiakin katosi, kun löytyi se oikea mies rinnalle! Lisäksi hänellä on edellisestä suhteestaan 5v tytär, ja hämmästyin aidosti, kuinka ihanalta se tyttökin tuntuu, kuinka rakkaalta.

Joten: nyt sitten tarkoitus yrittää, josko meille suotaisiin yhteinen lapsi. Meneillään olevien menkkojen jälkeen en enää aloita uutta levyä. Olen käyttänyt pillereitä aikalailla 12 vuotta putkeen.

Jännittää aika kovasti!!! Varsinkin kun en ole koskaan ollut "äiti"-tyyppiä, mutten kyllä mikään bilehilekään. Hevostyttö lähinnä :) Mutta eipä tästä enää nuorruta joten let's see miten käy :confused:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Piikikäs
Tervetuloa mukaan Unesco! Elämä on kyllä jännää kun se osaa yllättää :) Mä uskon että kaikista tulee hyviä äitejä omalla tavallaan.

Mulla nyt kp jotain yli 30 en jaksa edes laskea. Ei mitään raskausoireita ja testin näyttää puhdasta negaa. Turhauttaa odotella menkkojaaaaaa..... Aloin panikoimaan että ei saada ikinä ollenkaan lapsia kun mulla ei tuu menkkoja. Ja toisaalta ajattelen että ehkä oonki raskaana ku testit ei oo 100 % varmoja!!! :LOL:

Vois ottaa bambi90:stä vähän mallia ja keksiä jotain muuta tekemistä hetkiseksi... Vaikka näitä teidän juttuja on niin koukuttava seurailla ja omia tuntoja on terapeuttista purkaa! Pitäs vaan malttaa rauhassa odotella. Mun pitää nyt olla kiitollinen että ollaan nyt jo kuitenkin jätetty ehkäsy pois ku syksyllä mies oli vielä sitä mieltä että sitten 2 vuoden päästä. Tulee jos on tullakseen. Yritän vähän relata. Jos ne menkatki tulis sieltä.

Miltä teistä tuntuu kun näette esim kaupungilla raskaana olevia naisia? Mä en saa silmiäni irti niitten mahoista ja olen hiukkasen kateellinen. Raskaana olevat näyttää niin onnellisilta ja kauniilta. Raskautta ja lasta on jo toivonut niin kauan ja nyt kun mies antoi viimein "luvan" ja heti ei tärppää niin masentaa tai jotain. Ihan hölmöä. Hullu avautuminen :D
 
Tervetuloa Unesco!

Täällä nyt kp35 ja se oletettu ovis oli kp29-31 välillä. Nyt on kaikki oireet loppu, tarkoitan mahanippailuja ja kosteusvaurioita :D Ei auta kuin odotella, kyllä siinä tuli ehkä pupuiltuakin silleen että kaikki on mahdollista. Hyvin menee ilman suurempaa stressiä :)
 
Hyvä, että Nallukkan nostelet kun tuntuu, että pino välillä tipahtaa jo toiselle sivulle. Hui! Hyvää ystävänpäivää minultakin!

Piikikäs Ihan mahtavaa, että sun raskaus on jo noin pitkällä! Aika menee niin nopeasti. Kohta sulla alkaa jo mahakin kasvaa :)

Tämä viikko lähti käyntiin nimellä piinaviikko kun ovisplussan sain testiin sekä pe että la. Oletan oviksen olleen siis joko la tai su koska tuo la:n plussa oli juuri ja juuri plussa. Joku voisi kyllä tulkita sen toisinkin. En meinannut ensin uskoa tuota pe plussaa kun se tuli jo kp 12 kun viime kierrolla se oli vasta kp 15. Ilmeisesti se voi heitellä jopa 3 pvää vaikka kierto onkin säännöllinen ollut!?

Nyt on puolestaan nuha oikein kunnolla päällä... Koko viikonlopun teki tuloaan ja tänään räjähti sitten käsistä. Töihin olen kyllä pystynyt tulemaan, mutta olo on kyllä tosi kurja. Hieman vain pelottaa, että voiko se myöhästyttää ovulaatiota vaikka hormonit kohdillaan olikin? Tai jopa estää kiinnittymisen? Pah, jos tämä kierto menee sen takia sitten mönkään.
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille! :hug:
Sisko kertoi eilen, että sen työkaveri oli sanonut, että ystävänpäivänä kun lohkaisee omenan, niin siementen määrä on tulevien lasten lukumäärä. :D En oo ite taikauskoinen, mutta en mikään tosikkokaan, pitäisikö ostaa omenoita tänään ;D

Eilen otin viimeiset clomit ja nyt on sitten pupuilukielto ens maanantaihin asti. On siinä miehellä oleminen :D Ja ens maanantaista lähtien pupuilua joka toinen päivä, näin määräsi lääkäri :D
 
lumihiutale92: On teillä tiukat ohjeet :D Mitäs mies tykkää "kuurista"?

Olen tässä viime päivinä kummastellut erinäisiä vauvaperheiden rahanmenoksi keksittyjä tuotteita. Enpä ole tiennytkään, että nykyään myydään erikseen tutteja 0-2kk, 2-6kk ja 6-16kk ikäisille lapsille :D Ja sitten näin yhden kaupan ikkunassa mainoksen vaatekappaleista, joiden tarkoitus on saada vauvan sukat pysymään paremmin jalassa. Ne oli ikäänkuin sukat joista oli kärjet ja kantapäät leikattu pois, ja kuvassa ne oli puettu tavallisten sukkien päälle ja ne sitten muka pitää sukat paikallaan. Hohhoijaa, mihin unohtuivat vanhat kunnon sukkahousut?

Vaan saapa nähdä kykeneekö sitä itse pitämään pään kylmänä tuoteviidakossa vai mihin kaikkeen tulee mainosten ja ylitsepursuavan tarjonnan keskellä haksahdettua.
 
Catida Kyllähän tuo mies on ku kuumilla kivillä, kun ei saa pupuilla :D Mutta yleensä minä olen se joka tekee aloitteen, niin toivotaan että ens viikolla mies on se ;D Mutta siis mies on kyllä kans niin tässä hommassa mukana, että pidetään kyllä näistä "kielloista" ja säännöistä kiinni, jotta saataisiin plussa :)

Meillä oli asiakkaana yks mummo, joka oli keksinyt kans leikata sukista kärjet pois ja kantapäät, niin pysy yöllä sukat paremmin jalassa :D Ja kyllä ne oikeesti toimikin! :D
 

Yhteistyössä