Esikoista odottavat - missä vaiheessa olette alkaneet hankkia vauvalle tavaroita?

Itseän askarruttaa sellainen asia, että missä vaiheessa sitä uskaltaa alkaa hankkia vauvalle tavaroita, vaatteita, pinnasänkyä, vaunuja jne. Kuinka moni on pitänyt esim. rakenneultraa sellaisena välietappina, että voi huojahtaa ja aloittaa shoppailun.

Esikoista odottaessa ainakaan itselläni ei ole mitään jo olemassa olevaa, sukulaisillakaan ei taida vauvan tarvikkeita olla jaossa, ne on menneet joko aikoja sitten tai sitten ne tarvitsevat kamoja parhaillaan itse.
 
Täällä kanssa samoja mietteitä, et milloin uskaltaisi hankkia isommat jutut (vaunut, turvakaukalot, hoitoalustan, lipaston vaatteille....jne.). Kaksoset tulossa ja esikoiset, niin kaikkea tarvitaan enemmän kuin yhtä vauvaa varten. Pari bodya ostin rv12 jälkeen, mut enempää en oo uskaltanut, vaikka toppahaalareita ja myssyjä olen kaupoissa hipastellut.

Pinnikset saadaan, joten niihin vain patjat ja liinavaatteet sekä täkit tarvii ostaa sekä reunapehmuste että reunapussit tarvikkeille.

Mie luulen, et rv 30 jälkeen tehdään hankinnat. Ehditään varmasti vielä tuolloinkin ja uskoisin kykeneväni itsekin kiertämään vielä tuolloin kauppoja miehen kanssa. Tietysti, jos hyvät vaunut löytyy tarjoushintaan, niin ne hankitaan aiemminkin.


Nonna ja sukeltajat 20+5
 
Huomenta! Mä sain kaverilta kauheen kasan vaatteita, jotka sopii molemmille ja sit oon kans ite ostanu kirppareilta. Samoin sellanen vauva riippukeinumatto on oottamassa. Kantoliinaa ja kestovaippoja alan ostamaan kunhan tulee hyvähintanen vastaan. Noita isompia tavaroita aateltii sitten kun/jos saa tietää kumpaa sukupuolta on.
 
Ite kanss mietin ja ressaan siitä että millon voin ostaa ja ukko yrittää mua hillitä :D olen 13. viikolla :D Ostin sukat ja ruokalaput h&m:ltä ku oli niin yltiösöpöt joten pakkohan ne oli ostaa :D Mulla ainakin on hirvee pelko siitä että jos en alota aikasin hankkimaan tavaroita niin unohan jotain enkä kerkee ostaa jtn elintärkeetä tai ei oo yhtäkkiä rahaa ostaa. Panikoin turhasta mutta ei peloille voi mitään :S
 
Mä oon ollu tosi aikaisessa, nyt on 26+6 ja meillä on oikeastaan kaikki valmiina :p

Olin kyllä ajatellut, että hankitaan vasta marraskuussa, eli jossain rv 30+ paikkeilla, mutta kun kerrottiin julkisesti raskaudesta rv 12 jälkeen, niin sukulaisilta ja ystäviltä alkoi tulemaan soittoja tyyliin "Meillä olis sitä ja tätä, jos haluatte niin tulkaa hakemaan." Niinpä me haettiin sit joskus rv 20 paikkeilla kolme säkkiä vaatteita, hoitopöytä, kylpyamme, turvakaukalo, sänky, babysitteri, syöttötuoli jne. :D Kieltämättä on hiukan ahdasta ja oon välillä turhautunut kaikkiin tavaroihin, mutta kun ilmaseksi saatiin niin haettiin. Lähipiirissä ei ole siis tulossa muita vauvoja näillä näkymin, joten moni sano että oli ajatellu alkaa myymään tavaroita eteenpäin. :D
 
No vähän hyvä ku on sukulaisilta saanu kaiken :D Saispa itekkin :p Pitää toivoo ettei kukaan sukulaisista yritä vauvaa tai oo jo raskaana :D Me ei olla vielä kerrottu kellekään tästä ku vasta sitten ku alkaa masu näkyä niin ehkä sitten vois itekkin kysyä vähän
 
Olen rv 26+5 ja meillä on pinnasänky (vanhempieni ostama), itkuhälytin (myös vanhempieni hankkima), turvakaukalo (saatiin lainaksi), vaatteita pari kassillista (ostoskassillista, ei jätesäkillistä :D), petivaatteet pinnasänkyyn ja äitiyspakkaukseen sekä pari hoitoalustaa ja lipasto vauvan vaatteille. Nyt kehitän stressiä siitä, kun ei ehditä moneen viikkoon katselemaan vaunuja. Ei huvittaisi sitten joulutohinoissa koittaa säätää näiden vauvan tavaroiden kanssa ja varsinkin kun kipuja on nyt jo, niin miten mahtaa olla sitten loppua kohti. Niin ja sitteri olis kai tarkotus hankkia ja kylpyamme vauvalle, mutta nuo eivät niin paljoa maksa.
 

Yhteistyössä