Esikoispoika viisi-kuusivuotias ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuvaemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pikkuvaemo

Aktiivinen jäsen
20.06.2006
1 181
0
36
Heips mammakollegat,

onko kellään kokemusta tilanteesta, jossa perheeseen syntyy vauva ja esikoinen on sekä poika että jo "iso"?

Meille on syntymässä keväällä vauva ja poika täyttää toukokuussa kuusi vuotta. Mietin vaan miten pojat sopeutuvat vauvaan, kun eivät ehkä samanlailla hoida vauvaa kuin tyttölapset.

Kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Kiitos jo etukäteen vastauksista, pikkuvaemo

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaemo:
Heips mammakollegat,

onko kellään kokemusta tilanteesta, jossa perheeseen syntyy vauva ja esikoinen on sekä poika että jo "iso"?

Meille on syntymässä keväällä vauva ja poika täyttää toukokuussa kuusi vuotta. Mietin vaan miten pojat sopeutuvat vauvaan, kun eivät ehkä samanlailla hoida vauvaa kuin tyttölapset.

Kaikki kokemukset ovat tervetulleita. Kiitos jo etukäteen vastauksista, pikkuvaemo

poika joka 5vee odotti innoissaan poikavauvan syntymistä ja kinuaa jatkuvasti vauvaa nyt syliin mutten uskalla vielä antaa kuin sohvalla istuttaessa sillä meidän 4kk vauva on jo niin raskas ja osaa purnata vastaan kun sylissä istuu

on tosin vähän mustasukkaisuuttakin esiintynyt varsinkin illalla kun olen poikien kans yksin ni en aina ehdi isomman kans leikkiä koko aikaa.

minä oon kans miettiny ihan samaa ku esikoinen on nyt 5 ja helmikuussa olis pikkuveli/sisko tulossa että mitenköhän se onnistuu sitte käytännössä..esikoinen kyllä odottaa jo vauvaa tulevaksi (ei saa kuulema olla poika) mutta on sanonut että hän ei aio vauvaa hoitaa tai saatikka sen kanssa leikkiä..saas nähdä miten käy.. :whistle:

Kiitos vastauksista, lisääkin saa laittaa =) .

Ollaan kerrottu pojalle jo vauvasta ja hän on aivan innoissaan. Jos vauva on tyttö, he kuulemma menevät heti naimisiin :laugh: .

Meillä poika on aika empaattinen tapaus ja suunnittelee jo kovasti kuinka keinuttaa vauvaa kehdossa ja rauhoittelee.

Yksi ilta hän pohti että kummasta äiti sitten pitää enemmän, hänestä vai vauvasta. Vastasin tietenkin, että molemmista yhtä paljon, johon poika: "mutta entäs jos se vauva on ihan kaameen näkönen?!" :laugh:

Yhteistyössä