~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

SuukkoSuulle ai että neljä päivää sinulla enää töitä.
oon kyllä kade! onneksi mullakin alkaa ens viikolla
talviloma. sitten ois viikon lomautus ja sitten enää
6päivää töitä...jesh!alkaa tää olo olemaan jo
sen verran raskas ettei enää oikein jaksais töissä
olla.

nibbler Ei ollut tuossa listassa meidän aluetta. En muista sellaisesta lukeneeni neuvolan odotushuoneessa, mutta täytyy seuraavalla kerralla katsoa. Luulisi, että siitä olisi perhevalmennuksessa puhuttu, jos sellainen ryhmä täällä olisi.

Perhevalmennuksesta londiliina kyseli. Mun mielestä siitä ei ole ollut mitään hyötyä. Meillä osiot oli imetys ja lastenhoito, fysioterapeutin ohjeet raskaana ja synnytyksen jälkeen ja viimeisenä perhe ja parisuhde. Fysioterapeutin osuus oli täyttä asiaa, mutta kun olin jo selkäni takia käynyt kahdella eri fysioterapeutilla, niin olin jo aikalailla samat ohjeet saanutkin. Mutta nuo kaksi muuta osiota koin täysin turhana.
Meillä ei valmennukseen kuulu synnytystä ollenkaan ja Taysissa ei niitä kierroksiakaan ole enään. Minä tosin päätin mennä sinne Vammalaan, jossa kierros järjestetään ja sitä ennen käyn pelkopolilla. Että synnytyksestä saan sitten tietoa suoraan synnytyslaitokselta.

No sepä juuri! Ei luulis hirmusen vaikea olevan ymmärtää lausetta jossa lukee, että uusi pino on avattu.. Mut juu, mie oon kai ny huonol tuulella vaa et jaksasin olla mukava ni taijan vetäytyy puis :D:D Eli mie en sanona mitää! :$ B)

Heräskö Suukkis paremmalla tuulella? Vaikka en mä edes huomannut, että olisit ollut huonolla tuulella :D

Mä nukuin sikeesti vessareissuun asti ja sen jälkeen en enään nukahtanut. Niinpä kukun täällä ja ihmettelen mitä tekisi :whistle:

huomenta!! =)

minäki kirjottelen täältä harjoittelukoneelta silmät sikkurassa vielä.. koko viikko ollu aika härdelliä, ei oo onneks ku 5h työpäivä tänään...

perhevalmennuksista mun mielestä on aika tyhmää, jos meilläkin on fysioterapeutin luento tms, koska meillä alkaa vasta huhti-toukokuussa valmennus... mitä hemmettiä mä sillon semmosella teen :kieh: ois ollu jo monesti tarpeen...

ai on Daadelilla r-diabetes?? eiku niin varmaan luinkin sillon joskus aiemmin.. mä mittasin eilen täällä iteltäni verensokerin ennen ku menin syömään, olin vissii ollu 3h syömättä, ja näytti 3,6... pitäis joku aamu tehdä itellee "sokerirasitus" :p

ja painosta tällä kertaa... kahdessa viikossa on noussu vaan puol kiloa *röyhistää rintaansa =) en mitenkää tyytyväine oo itteeni!! sit kumminki neuvolan puntaris näyttää jotai iha hämäriä ku päivällä on taas aika.. enkä ny nii paljon pelkää punnitusta et jättäisin aamupalan väliin sitä ennen.

Suukkis just sulla oli joku yli 20pv töitä :eek: kivaa, että pääsette tekee vielä pienen lomareissun miehen kanssa ennen vauvan syntymää. meilläkin on suunnitelmissa lähtee vähän ajelee kuhan aloitan kesäloman.

Talvis ja vissii 24+5

johanna joko sulla tuntuu kylkiluissa potkut? mulla on nyt parin pvän aikana tuntunu ihan hämärältä toisessa kyljessä.. ihan ku toine yrittäis läpi :D ei ne satu mut tuntuu aika epämukavilta, siks meinasinki että joko tärähtelee luihin...

B)

sähän oot Talvis saanu hyvin painon pysyy kuris! mäkin kovasti yritän syödä pienempiä annoskokoja ja muuttaa sellasia kaloripommeja joihinkin edes vähemmän kaloreita sisältäviin herkkuihin. en oo uskaltanu kuitenkaan käydä puntarilla, meen varmaa just ennen seuraavaa neuvolaa joka ois kuukauden päästä =)
mites sie harjottelus oot jaksanut olla?

Suukkis jaksaa kyl ihailtavasti touhuta! mie olin eilen töitten jälkeen pari tuntia kaupungilla, kävin vaatekaupoil ja kirjastossa ja sen jälkeen olin ihan töttöröö. mieskin soitteli siin just ennen ko olin kotii lähdössä ni kysy vaan et mistä lenkkipolulta sä soitat :/

Eilen tarttui mukaani taas muutama vauvanvaate :heart: tuleekohan muuten niitä lyhythihasia bodyja myyntiin tässä kevään/kesän tullessa? mie niitä kaipailisin kovasti. sisäkäyttöönhän ne ilmanmuuta tulee, mut aattelin et vauval voi olla aika lämmin sit nukkua siin omas pesässään ja kyllä se sylikin lämmittää :heart: pitkähihaiset toimii kyl jos kesä tulee olee samanlainen ko viimeks, mut joku sammakkomies tms. oli ennustanu intiaanikesää! B)

Zoe: tietäisitkö sä sen kotkan lastentarvikekirppiksen osotetta ja ehkä aukioloaikojakin?
tääl kun ei oo tuommosta niin jos sitä ajelisi kotkaan täs keväämmällä... koitin googletttaa mutten löytäny...

Hain muuten kirjastosta niitä nimikirjoja ja ne oli ihan plus-miinus-nolla. Ei löytynyt mitään kivaa. onhan meil sentäs yks nimi katottuna, mut ois kiva keksiä edes joku vaihtoehto. Tai sitten se nimi on niin ment-to-be :D

Tänään Jossu sanoo POKS! 25+0! :heart:

johanna mä en oo viel annoskokoihin sen suuremmin puuttunu. ruisleipää vedän vaik se närästää :/ mut ehkä ei oo ollu semmost pohjatonta nälkää, ja oon huomannu ettei masukaan oo kasvanu oikeestaan yhtään... eikä oo vatsa supistellu, et jos vauva kerää voimia seuraavaa kasvuspurttia varten =) ja harjottelussa oon ihan hyvin jaksanu... ei oo ehtiny voivottelee sohvalle että voi voi kun väsyttää :D on ollu ihan rentoaki, nytki oon istunu tunnin vaan koneella.. kaks 45min pituista hoitoa oon antanu kahtena päivänä, ja muuten hoitanu vastaanottoa. onnea poksuista :heart:

heips kaikki =) eilen johonkin keskusteluun kirjoitin mutta tais olla vanha... :| mutta uus yritys =) tuolta vauvakuumeisten puolelta haluaisin tänne odottavien puolelle änkeä :) 18pvä olis pitäny tulla täti kylää, 17pvä tein apteekin testin joka näytti haaleaa plussaa ja sitten 18pvä kävin aamulla labrassa ja positiivinen se sitten olikin :heart: eka neuvola käynti olis 24.3.. mä oon niin onnellinen!!! :p

koskas alkaa viimeinen kolmannes? rv 26 vai 28? mietin vaan niitten maitohappobakteerien kannalta... vaikka onko nyt parilla viikolla niin väliä. mut tänään ois tarkoitus käydä apteekissa vähän hiplaamassa.

johanna joo, mä oon ite allerginen ja atooppinen, siks. =) ja on viime aikoina ollu vähän suoliongelmiaki, toimii miten sattuu ja on tukala olo lähes koko aika... ruisleipä, kasvikset, puuro ja runsas vesi ei enää tehoo... :/

Talvis niinpä!! Tää aika vaan hupenee johkin :D Iha just oli yli 20pvää töitä ja ny enää vaivaset neljä jälellä.. Ei tätä tajua, et mite tää aika näi äkkiä lipuu ohitte.. Eli muistakaas nauttia kunnolla raskaudestanne!! Outoa muute et fysioterapian ohjeistushommeli olis vasta sit myöhemmin! Meillä meinaa se on sinänsä osa perhevalmennusta, mut sitä järjestetään tosi usein ni mieki kävin siel jo jotain 11 vkolla muistaakseni!! (olis voina aiemminki mut unohin ain) Ja hienoa, et ei oo paino noussu ny enempiä! =) Kolmas eli tietenkin viimeinen raskauskolmannes alkaa rv 28 eli ku siirryt 29.vkolle :) Tosin mieki alotin maitohappobakut vasta rv 33.. hyi mua..

Tuosta painosta.. Aika hassua kyllä se et mulle on tullu se viitisen kiloa (ny olettasin et AINAKI ees se kuus) ku miettii et eilenki vedin kaks kunnon ateriaa (ok, toises oli salaattia aika paljo, toises ei muuta ku riisiä ja kanaa), SIPSEJÄ ties kui paljon.. Ainaski öö.. miltei 150g ja pepsiä 0,75l!! Ni on se kumma jos mun paino ei nouse! Onkohan mussa joku lapamato :eek: Muutenki aina ainakin 20 vkolle asti söin suklaataki iha hillittömiä määriä ja nytki vedin suklaalevyn kahes pvässä sillo ku oli apea mieli ja itketti jostai syystä töissä. Iha outoa ku luulis, et musta tulis iha kauhee pontso ja vaavikin ois aika iso! Ni sit sf-mittaki on keskikäyrän alapuolella.. pimeetä! Tosin en mie yritäkää painoo lisätä, mut mulle tulee noit ihme mässäilykausia joskus :D Joskus tosi useinkin.. Mut ton pepsin oon kyl huomannu olevan joku ihme raskausajanhimo! Ku sitä en yleensä muutoin ees juo paitti jos syö jossai roskaruokapaikas.

Tervetuloa Hoyyo!! :flower::hug: Ja onnea raskautumisesta!! Tarrasukkaliimahökötyksiä mukaan matkalle ja sitä rattaa!!

Sompio juu mie oon aina hyvällä tuulella :D mut joskus vaa vähä ilkeilen tahalteni.. :ashamed: tosin en mie silti pahalla :)

Tääl kans poksuu taas!! 34+0!! :heart: :heart:

Moikka! Mäkin voisin vähitellen siirtyä tänne puolelle.. =)

Plussasin jo pari viikkoo sitten, mutta oon vuotanu niukasti siitä lähtien kun menkkojen ois pitäny alkaa, niin oon ollut sen takia vähän epäileväinen tän raskauden suhteen.. Eilen kävin sitten ultrassa, jossa pieni sydän sykki! :heart: Viikkoja ois nyt kasassa noin 6+2.. =)

Yhteistyössä