Esikoishaaveiden taaperot

ta leikkipuisto kuulosti hauskalta :D oliks siel paljon vanhempia lasten kanssa...?

em meillä onneksi tuo anoppi tulee kyl sanomaan ihan päin näköä... että ei toikaan kiva ole.
mutta tärkeintä on että saitte sovun aikaiseksi...
meillä ei varmasti sopua synny koskaan... sen verran jääräpää akka toi anoppi on.

täällä taas sairastetaan...

onneksi ei oo mitään eritystä vaativaa...
Kimillä todettiin korvatulehdus... onneksi antibiot on ja poika on liki normaali ja vain väsynyt :D

itse painan töitä, ja poden huonoa omaa tuntoa kun nään perhettä vähän :(
mutta toisaalta nautin töissä olosta, vaikka siellä on joka päivälle haasteita enemmän ja vähemmän... tällä hetkellä enemmän.
:D

mutta nyt kolmen päivän ansaittu loma, ja vain muutama työpuhelu näille päiville sovittuja ja pari palaveria, onneks ne saa vapaana sitten pois jälkeen päin...
et siis mikä vapaa???!!!
 
HanTa pikaista paranemista kimille!

leikkipuisto on muuten ihan tavallinen aidattu leikkipuisto, mut siellä on aamupäivästä kaksi tätii, jotka vähän keksii jotain puuhaa lapsille ja sitten siellä on hiekkaleluja ja sisätilat auki, jossa mm. vessat ja sisäleluja. Siellä oli siis tosi paljon äitejä ja isejä lapsineen...puol kahdentoista maissa kävi kato ja suurin osa lähti vissiin lounaalle/päiväunille. Mekin lähdettiin siinä 12 tienoilla eka vaan syötiin siellä eväät.

no eipä kuullosta kovin vapaalta...heh! varmaan ihanaa kun saa taas tehdä jotain aikuisten oikeesti kehittävää. Mä kaipaan niin töihin, mutta pelottaa, et kaipaanko sitten kuitenkin takas kotiin. hankalii nää jutut...
 
ta kyllä mä ainakin kaipaan kotiin... mut lohduttaa kyl ajatus ihan hirveesti et syyskuusta lähtien / elokuunlopusta lähtien saan sit taas olla vuoden päivät kotona :D

ja sitten kun ollaan hirveellä kiukulla niin odotan kyllä et pääsen töihin ;)
 
HanTa sä tuut takas kotiin ku mä meen takas töihin. :)
mä oon lohduttanut itseäni sillä, että muistele millanen oli viime talvi, huh,huh! rankka oli näin jälkikäteen muisteltuna. Vaikka jaksoihan sitä silloin päivä kerrallaan. Kesällä on vaan fiilis ihan toinen, tykkään kesästä,aurinkoa, lämpöa ja paljon ulkona oloa! Ihan hyvä et meen syksyllä töihin. jaksaa sitten ihan toisella lailla tulevan talvenkin ku saa uutta ajateltavaa ja aikuista seuraa. Illalla on sitten mukava palata kotiin ku onkin jo ikävä poitsua. Syödään ja leikitään yhdessä koko loppu ilta.
 
TA Jussi suunnitelmat kuulostaa hyvältä :D
Itse olin eilen 14 h töissä ja tänään olis 12 edessä.

mies ja poika anopilas... ja on muuten niin luokattoman huono yö takana että huh...
heräsin tunnin välein siihen et poika huutaa kurkkusuorana...
siis ihan kun mä täältä kuulisin 150 kilsan päähän toisen itkun.

ta järkyttävintä mitä mä tajusin töistä, on yksin kertaisesti se... että aikaa on ihan tuskaisen vähän perheelle... se on meilkeen aamuvuoron jälkeen, päivällinen, iltapala ja nukkumaan... siis meilläkin mennään yö unelle 19.
ja kun pääsee 15 töistä, on pkl.lla 15.45 ja kotona 16.15...
niin ei siihen oikeesti jää paljoo aikaa...
varmaan siks meilläkin on alettu syömään purkkiruokia enemmän, ellei ole eiliseltä jäänyt ruokaa... mä ihan oikeesti pysty päivittäin tota kolmee tuntiini käyttää vain ruuan laittoon ja syömiseen...

iltavuoro on sit jo kivempi kun herätään kuudelta ja vien pojan 11 pk.hon... siin on enemmän aikaa, riippuen nukkuuko lapsi aamu-unet vai ei.

mutta täällä soi kohta herätyskello merkiksi, et sais herätä :D ja alkaa lähteä töihin...

joten oiikein leppoisat jussit, niille jotka sitä on päässyt viettämään :D
 
Mu pittää tos joku kerta käydä teijä kaik jutut lävitte, jääny tää lukemine vähän. Mut kuha täs poika menee unelle sit iltasel, ni jos sit lukis :)

Mut kommentoin täs välis pikaseen..

bb, ei oo ollu paitsi et verenpaineetha mul on korkeel usein. Mut ei oo viel ollu kovinkaan korkeet, tosin tää kunnon turvotus on tullu ny vasta viimesen kk aikana ja neuvola o viimeks ollu kuukaus sitten. Toisessa silmässä sumentunu pari kertaa, mut se on vaa ollu semmost et osittain, ni oon miettiny et onks silmää vaa menny jotai tai ripsi osunu tms. Mut tuli mieleen kyl raskausmyrkytyskin ku oha siinäki näköhäiriöt oireina. Mut muutoin ei oo mitään ja maanantaina ny on neuvola, sillon ainaki saa tietää onko pissassa proteiinia ja millaset on verenpaineet..

Mulla on siis tullu ny 1kg/vko!!!! Eli turvotusta on tosi paljon ainaki just jaloissa. Kiloja o tullu yhteensä ny jo 12. Atestaha koko aikana tuli se 10,2kg. Mut on mul ny n. 7kg alhasempi lähtöpainoki ku sillo.

Ja toi syöminen.. ni juu, suurin syy lienee kyllä siinä et on toi oksennusrefleksi niin herkkä. Koska kyllähä Atteki söi karkeita vähäsen sillo yhes vaihees, mut sit tuli oksennustauti pväks ni tul takapakkia. Mut sillonki ku söi karkeita ni ain meinas oksentaa, piti vaa saada se keskittyminen muualle ettei tullu ylös.

Mut kaikki aikanaan.. Ei syö meidän ruokia ku ite en saa niitä nii pehmosiks et söis. Piltin puurojauheestakin tehty puuro on liian karkeeta, siis se 1-3v tarkoitettu. Tavallista puuroo ei syö millään. Ei vaikka siis laittasin sileeks ne hiutaleet. Mut kai seki jos jaksais vaa koko ajan sitä yökkäilyä ni saattais tottua.. mut ny on välil nii väsy, et ei vaa jaksa ni menee helpoimman kautta.

Ny tekeen uunilohta ja uusia perunoit.. =)
 
suukkis tollasta se mullaki oli ja pissa aina puhdas paitsi käynistysaamuna protskut 3+. Että kannattaakyllä olla tarkkana ja jättää kaikki,mausteiset,suolaiset,salmiakki,lakut ym pois. JA rajottaa telkkarin kattomista. noi kaikki nostaa paineita-

Kiitos onnitteluista! :)

bb&Viola + 'kirppana 8+6
 
Rajottaa telkkarin kahtomista, hääh? Semmosesta en oo koskaa kuullutkaan :D Mut lakritsia en oo syöny muutoinkaan, suolaa en koskaan lisää ruokiin enkä käytä mausteseoksia juurikaan. Eli noi kaikki ainaki on minimissä, mitkä sanoit :) Mut saa nähdä sitten maanantaina, että missä lukemissa paineet on.. En kyl usko, et ois kovinkaan korkeat kun ei tunnu siltä. Tosin en tiedä miltä ees pitäis tuntua :D Tällä hetkellä mul ei oo ku toi kauhea turvotus..
 
SS Mulla kun oli paineet korkeella en saanut: katsoa telkkaria,olla koneella ja piti olla hämärässä huoneessa. Kaikki noi nostaa kuulemma paineita. Ainakin osastolla oli se telkkari tosi pannassa kun se kohottaa paineita. ainaki siitä jaksoi muistuttaa hoitajat ja kätilöt.
 
bb, okei. En ollu koskaa kuullu ni kuulosti hassulta :) Tosin en mä telkkua kahto ku ehk tunnin päivässä, mut koneella kyl tulee oltua liikaa..

Joopa, heräsin sit pissahätään eikä enää sit nukuttanu. Ja jalat kipeenä het aamusta turvotuksen vuoks :(

Ny luin teidän jututki läpi, siis kylläki vaa tän pinon, mut kummiskii :) Jospa sitä vähitellen taas tännekin rantautuis takas ees sen verran, et pysyis jutuissa perässä B)

Huomen olis siis neuvola jo onneks ja tiistaina Atte meneeki sit yöhoitoon anoppilaan. Jeee! Mie saan vaa olla ja vaiks mässäillä karkkia :heart:
 
SuukkoSuulle: toivottavasti ei oo raskausmyrkytys. Mullakin proteiinit näkyi ihan loppu vaiheessa. ja sairaalassahan sen takia makasin melkein viikon ennen ku synnytys käynnistettiin. Mullakin oli et ei saa kattoo telkkaa, neuloo tai lukee lehtiä kokoajan, mut mä en juuri totellut ku meinasin kuolla tylsyyteen jo muutenkin. Kaikki tommonen kuuleman nostattaa paineita ja sitte piti juoda 2l vettä/mehuu...kyllä siinä sai litkiä vettä ja sainkin kokoajan hoitajan kimppuuni ku en vaan jaksanut jouda semmosta määrää.
mullakin oli tosi hyvä olo, ainoastaan kauheen turvonneet jalat...siksikin oli tosi kamalaa makaa sairaalassa...kun fiilis ois ollut tehdä kaikkea kotona.
 
HanTa joo se voi olla, et tuntuu et päivät loppuu kesken...poika menee sitten joka aamu 7 hoitoon ja haen kotiin siinä 16.30 tienoilla. Hoitopaikasta kotiin ei aja kun pari minuttia. Oon miettinyt että alkaisin tekee lyhennettyy työpäivää jos alkaa tuntuu siltä, ettei aika riitä perheelle. mutta sitten syksyllähän sen näkee miten alkaa sujumaan.
 
Heippa! Mullakin tuppaa välillä jäämään kaikki foorumit, en oikein jaksa kirjoitella mihinkään, jos jaksan edes lukea =)

Mut pitää yks asia tulla jakamaan :) plussasin tänä aamuna :heart:

Nyt syöttämään Minjaa ja muutoinkin ruuanlaittoon :wave:
Talvis ja Minja 1v
 
Kiitokset =) vielä jäi päivällä lisäämättä, mut se lienee sanomattakin selvää, et fb:n puolel ei ehkä kannata mitään kommentteja aiheesta laitella :D Aattelin olla tällä kertaa härski ja antaa ihmisten huomata raskaus itse, sen kummemmin asiaa "julkistamatta". Toki tää idea voi mennä heti alkumetreillä pieleen, lauantaina on kummitytön vanhempien häät, ja siellä on miehenki sukua ja kaikki miehen kaverit :D
 
Oiiii, Talvis :heart: Valtavan suuret onnittelut :heart: :flower: Mä olen niin kateudesta vihreä :ashamed:

Olitte töihin menosta jutelleet. Mä aloitan työt elokuun alussa. Eli typy on silloin vuoden. En haluaisi, mutta tarjottiin niin hyvää paikkaa etten vaan voinut kieltäytyä. Samoihin aikoihin töiden aloituksen kanssa tehdään myös talokaupat, että sekin pistää kiinnostumaan töistä eri tavalla. Oon nyt suorittanut työharjoittelua ja pakko myöntää, että kotoa poissa oleminen, aikuisten ihmisten seurassa on ajoittain aika ihanaa. Mutta silti koen laittavani tytön liian aikaisin hoitoon. Mutta niin kai se on, äidit tuntee aina jostain huonoa omaatuntoa. Nyt ollaan ajateltu asia niin, että odotan ensin vakituista sopimusta (jonka hyvällä tuurilla saan jouluna) ja sitten mietitään pikkusisarusta.

En malttaisi odottaa :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Talvis:
Kiitokset =) vielä jäi päivällä lisäämättä, mut se lienee sanomattakin selvää, et fb:n puolel ei ehkä kannata mitään kommentteja aiheesta laitella :D Aattelin olla tällä kertaa härski ja antaa ihmisten huomata raskaus itse, sen kummemmin asiaa "julkistamatta". Toki tää idea voi mennä heti alkumetreillä pieleen, lauantaina on kummitytön vanhempien häät, ja siellä on miehenki sukua ja kaikki miehen kaverit :D
Me kerrottiin meidän hissä,mutta ei se yllätyksen tainnu tulla :DD
 
Onnea hirmuisen paljon Talvis!!!! Ihanaa!! :heart: :heart:

Mulla ny siis paineet oli 134/98, toisel mittauskerral 138/95... Ja turvottaa nii hemmetisti, nytki tullu kahessa pvässä kilo lisää... Niiiiice one. Noh, ens vkon ma viimeistään katotaan paineet taas ja jos on korkeemmat ni lähete äitipolille. Pissa kummiski ol puhdas nyt. Ja aiemmin aattelin sinne jo soitella et tarkastettais jos tää turvotus tällain lisääntyy..
 
SuukkoSuulle voi ei, kuullostaa niin tutulta noi sun oireilut. Toivon niin ettei kuitenkaan ois sama ku mulla. Onneksi sullakin noita raskausviikkoja on jo ihan kivasti.ä
Jos kuitenkin on raskausmyrkytystä ni toivottavasti vielä kuitenkin hetkeksi rauhoittuisi noi oireilut ni saisit vielä muutaman raskausviikon lisää.

Minulla oli rv34+5 neuvolassa paineet ekan kerran koholla niin paljo, et sain kotiin verenpainemittarin ja käsky kävi et pitää mittailla joka päivä lepo/tavallinen paine ja kirjaa ylös.
Kävin ekassa kontrollissa äippä polilla rv 35+6, mut sillo kaikki oli viel hyvin (vaik proteiinia löyty ja paineet koholla) ni pääsin kotiin.
sit lopulta jouduin sairaalaan(toisella äippäpoli vierailulla) rv36+6 ja vauva syntyi (käynnistyksellä ) rv38+0

kaikkea hyvää sinulle toivotan koko sydämestäni. :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Heinäkuu niinhän se taitaa olla, että teet miten vaan ni aina jostain tuntee huonoa omatuntoa. Tsemppiä uuteen työpaikkaan ja toivottavasti saat pian vakkari paikan ni pääsette sitä kakosta duunailemaan. ;) :heart:
 

Yhteistyössä