Ostin 2 pakettia hänen toivomia Star Wars-Legoja. Aika kalliita olivat, mutta toisaalta, synttärit vain kerran vuodessa, ja legoista on ilon pitkäksi aikaa,
Mulla on tapana riehaantua näiden lahjahankintojen kanssa, joten minä saisin olla enemmänAlkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:Oho, ompas ollu.. Meillä meni esikoisen lahjaan vaan joku reilu 40e :ashamed:
En, mutta synttärinä pitää saada, mitä haluaa. Ja esikoinen todella harvoin mitään pyytää. En kasvatusmielessä viitsinyt terotinta hankkiaAlkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:meinaat sitten opettaa toisen kalliille
Peesaan ja lapset oppii todella nopeasti eivätkä tyydy enää "halpoihin"Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Meillä on lapset joutuneet oppimaan sen, että jos jotain kallista tarvitsee tai haluaa, niin joutuu sitten odottamaan siihen synttäriin tai jouluun. En pidä mitenkään pahana, että lapsille hankkii joskus jotain kallistakin, kunhan ei tee sitä joka päivä ja aina kun lapsi älyää sellaista kitistä.
Ei tietenkään pidä käyttää lahjoihin enempää rahaa kuin mihin on varaa. Mutta esim viime vuonna mun oli ostettava likalle yksi tietokoneohjelma, jota se tarvitsi opinnoissaan. Koska se maksoi useita satoja euroja, ostin sen hänelle synttärilahjaksi enkä vain siksi, että se piti joka tapauksessa ostaa. Junnulle taas ostin viime vuonna synttärilahjaksi 140 euron maihinnousukengät, joita se tarvitsee harrastuksessaan. Mutta nekin siis sai nimenomaan synttärilahjaksi eikä siksi, että niitä tarvitsee. Ostan yleensäkin lapsilleni lahjaksi sellaista kalliimpaa, mikä kuitenkin on jossain vaiheessa ostettava. Hyvin ovat oppineet, että en voi ostaa kaikkea heidän tarvitsemaansa aina silloin, kun tarve ilmenee vaan sitä joutuu odottamaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mulla ei yksinkertaisesti ole varaa hankkia mitään noin kallista kenellekään vaikka synttärit onkin vain kerran vuodessa
Tuo on ihan totta Likka tuskin enää edes suostuisi Paintilla mitään kuvankäsittelyjuttuja tekemään, junnulle Paint kelpaa vielä ihan hyvin. Tosin on kyllä junnukin alkanut kaivata Adoben Photoshopia ja kaiketi mun on se junnulle hankittava. Noh, jos joululahjaksi sitten.Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:Peesaan ja lapset oppii todella nopeasti eivätkä tyydy enää "halpoihin"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ei tietenkään pidä käyttää lahjoihin enempää rahaa kuin mihin on varaa. Mutta esim viime vuonna mun oli ostettava likalle yksi tietokoneohjelma, jota se tarvitsi opinnoissaan. Koska se maksoi useita satoja euroja, ostin sen hänelle synttärilahjaksi enkä vain siksi, että se piti joka tapauksessa ostaa. Junnulle taas ostin viime vuonna synttärilahjaksi 140 euron maihinnousukengät, joita se tarvitsee harrastuksessaan. Mutta nekin siis sai nimenomaan synttärilahjaksi eikä siksi, että niitä tarvitsee. Ostan yleensäkin lapsilleni lahjaksi sellaista kalliimpaa, mikä kuitenkin on jossain vaiheessa ostettava. Hyvin ovat oppineet, että en voi ostaa kaikkea heidän tarvitsemaansa aina silloin, kun tarve ilmenee vaan sitä joutuu odottamaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mulla ei yksinkertaisesti ole varaa hankkia mitään noin kallista kenellekään vaikka synttärit onkin vain kerran vuodessa
Mä olen ollut aina yh, joten mun muksut on tottuneet jo ekasta joulustaan lähtien siihen, että lahjaksi tulee nimenomaan sitä tarpeellista. Toki lahjojen joukossa on sitten ollut leluakin, mutta suurimmat investoinnit lahjoissa olen aina tehnyt siihen tarpeelliseen. Meille systeemi on luontunut ihan hyvin, sillä olen itse vm 1961 ja mun lapsuudessani joululahjaksi saatiin just villasukkia, luistimia, suksia, monoja jne. Toki niitä lelujakin paketista löytyi, mutta niiden hinta oli varmasti huomattavasti pienempi kuin näiden tarpeellisten lahjojen.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tosi hyvä juttu. Toivottavasti toimii meilläkin sitten isompana. Nyt olisi vaan hel.vetinmoinen itku jos ostaisin jotain tarpeellista leikki-ikäisille, jotka saa lelun vaan jouluna ja synttärinä. Ja vaikka erilaista kenkää suksia luistimia ja pyöriä tarvitaan vähän väliä, silti lapsille pitää ostaa lelu synttäriksi ja jouluksi. Mutta ehkä jossain iässä sen tarpeellisen kalliin saa antaa syntymäpäivälahjaksi. Olisi kiva juttu.
mä en ymmärrä tollasta asennetta. eikö ikinä sais ostaa lapselleen jotain kallista?Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:meinaat sitten opettaa toisen kalliille
Ei se nyt ihan noinkaan mee. Meidän lapset ovat saaneet hinnaltaan hyvinkin vaihtelevia lahjoja. Ikinä ei oo tullu narinaa asiasta. Aina ovat kuitenkin saaneet haluamansa, koska toiveet ovat olleet kohtuullisia ja ne on pystytty toteuttamaan.Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:mä taas mietin sitä et jos nuorena opettaa sen et synttäreinä saa jotain kallista niin niiden lahjojen hinnat pukkaa kasvamaan joka vuosi mitä vanhemmaksi tulee.. Pian on pleikkari 3:sta, monta peliä, kannettavaa tietokonetta ym...
oon nimittäin oman pikkeveljeni kohdalla tämä huomannu.. on saanu synttäreinä aika kalliita omia haluamiaan lahjoja.. Viime vuonna halus 400e ilmakivääriä... (no sai sen ku alko harrastamaan ampumista) mut enivei..
sit jos ei saakkaa nii auta armias...
No ei tietenkään kaikki olekkaan samanlaisia.. Lähinnä viittasin et noin saattaa käydä.. Esim. mun kummipoika 9v on kans aika saanu sen mitä on toivonu kun ne hinnat niis on ollu aina kohtuullisia, eli ei se järjestänsä noin mene..Alkuperäinen kirjoittaja intiaanikesä:Ei se nyt ihan noinkaan mee. Meidän lapset ovat saaneet hinnaltaan hyvinkin vaihtelevia lahjoja. Ikinä ei oo tullu narinaa asiasta. Aina ovat kuitenkin saaneet haluamansa, koska toiveet ovat olleet kohtuullisia ja ne on pystytty toteuttamaan.Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:mä taas mietin sitä et jos nuorena opettaa sen et synttäreinä saa jotain kallista niin niiden lahjojen hinnat pukkaa kasvamaan joka vuosi mitä vanhemmaksi tulee.. Pian on pleikkari 3:sta, monta peliä, kannettavaa tietokonetta ym...
oon nimittäin oman pikkeveljeni kohdalla tämä huomannu.. on saanu synttäreinä aika kalliita omia haluamiaan lahjoja.. Viime vuonna halus 400e ilmakivääriä... (no sai sen ku alko harrastamaan ampumista) mut enivei..
sit jos ei saakkaa nii auta armias...
Itse en ole lapsena saanut juurikaaan muuta kuin AINA tarpeellista lahjaksi ja siitä jäi kyllä lapsena paha maku Omilleni en halua sellaisia muistoja kun ei kerran ole pakko.
Asia erikseen jos ei taloudellisesti pysty toteuttamaan lapsen toivetta. Enkä nyt puhu muusta kuin synttärilahjasta. Ei meilläkään lapset saa jatkuvasti kalliita juttuja eikä edes niitä halvempiakaan.