Esikoisen odotusta

  • Viestiketjun aloittaja Kesämami
  • Ensimmäinen viesti
Kesämami
Täällä kovasti odtellaan ensimmäsitä pienokaista syntyväksi. Olen juuri 20.v. vanha ja olen ollut valmis saamaan lapsia jo muutaman vuoden ajan. Nyt vaan kaikki palaset on loksahtanut paikoilleen ja sisälläni kasvaa uusi elämä. Odottavan aika on pitkä, mutta uskon lapsen syntymän kruunaavan kaiken. Nyt eletään raskausviikkoa 22 ja maha kasvaa hyvää vauhtia. Onko muita esikoisia odottavia äitejä? Minun kaveripiirissäni ei ole vielä paljon äitejä ja tuntuu, että vanhat kaverit jäävät taka-alalle omasta halustaan...
 
kesämami
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 19:34 taizii kirjoitti:
Moikka! Kiva kuulla, mä olen 18 ja koko ajan kauhee vauvakuume...Se olis niin ihana, mutta mies ei oikein halua vielä. Ja mä taas aattelen rahaa ja opiskeluja...
Jos mies on töissä, raha ei ole niin suuri ongelma, kyllä sit pärjää, kun lisäksi saat vielä lapsilisän äitiyspäivärahan ym. Kyllä se sun mieheskin lämpeää ajatukseen, kun vähitellen otat asian puheeksi (mutta ei kannata painostaa..) mistä päin suomea muuten oot?
 
Turusta..

Mutta mun isän painostus opiskeluun on todella kova ja sitä mä kyllä pelkään.
Oon miettinu avopuolisoni kanssa, et ainakin vuos odotettais vielä. Jos pääsisin yliopistoon sisälle ja sit opiskelis hetken ja sit yrittäis...Mut emmä tie.
Haluan ja en halua...
 
kesämami
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 19:48 taizii kirjoitti:
Turusta..

Mutta mun isän painostus opiskeluun on todella kova ja sitä mä kyllä pelkään.
Oon miettinu avopuolisoni kanssa, et ainakin vuos odotettais vielä. Jos pääsisin yliopistoon sisälle ja sit opiskelis hetken ja sit yrittäis...Mut emmä tie.
Haluan ja en halua...
No kyllä opisekelukin on tärkeää! Itselläni on ammattikoulu alla ja jatkokoulutukseen aion hakea ammattikorkeaan, mutta en vielä muutamaan vuoteen. Seuraavaksi keskityn perheeseen. Tauko koulusta tekee hyvää ja samalla saan toteuttaa unelmaani olla nuori äiti. Toisaalta haaveilen isosta perheestä, mutta aika näyttää mitä tuleva tuo tullessaan. Askel kerrallaan. Ps. minäkin pelkäsin isäni suhtautumista vauva uutiseen, mutta kun sain sen sanottua ja isäni sulateltua, hän on nyt mitä innokkain ilosesta tapahtumasta! =)
 
kesämami
Voiku heinoo. Kovin kuluu päivät välillä hitaasti, kun muistuu taas mieleen, että uusi pieni ihminen on tulossa. Välillä taas viikot menee hulisten töitä tehdessä kunnes taas havahtuu potkuihin.. Odottava aika on pitkä. Miten on loppu aika? mateleeko? Miltä teen mahat näyttävät? Ovatko isoja rantapalloja vai minkä näkösiä? Oon kuullu sanottavan, et jos vatta on alhaalla tulee poika ja jos vatta on ylhäällä tulee tyttö. Onko teiän vauvojen sukupuolia veikkailtu? vai ootteko ottanu selvää?
 
Meillä esikoinen oli selvä poika rv19+4. tää kakkonen oli epäselvä poika rv20+0,mutta viime keskiviikkona,rv36+5 kätilö veikkas tyttöä =) mulla vaan sellanen tunne että tämäkin ois poika =)

masut on ollu aikalailla samanlaisia molemmissa,tässä toisessa vaan isonpi ku mitä ekassa..
 
Jos olisit nyt raskaana niin voit jatkaa koulua,ku äityisloma alkaa vasta 30-50 päivää ennen laskettua.Ja koulu jää kesken ni ei se sun paikka siitä mihinkään katoa =) Varmasti pärjäät rahallisesti..kaikki pärjää.Itellä oiskelut kesken ja miehelläni kans,mutta pystytään hoitamaan ne.Lapsi ei ole mikään este,pitää vaan soveltaa... :hug: Saat opintotukea,mutta se pitää lakkauttaa sen ajaksi kun et poiskele nin saat äityispäivärahaa ja vanhempainrahaa..niin ja tietysti 17 vuotta lapsilisää.<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.07.2006 klo 17:43 krisse kirjoitti:
Olen 20 v nainen ja epäilen että olen raskaana, en ottanu vielä selvä. Nyt tämä asia koko ajan mielessä, itse haluaisin vauvan, mieskin varma suostuisi pitämään......mua vaan vaivaa koko ajan se että, ku mulla ei oo ammattia, pääsin just ylioppilaks ja sain jopa opiskelupaikan amk:sta ja nyt on tässä tilannessa.....mitä sitten? saanko enää opintotukea vauvan saatua ja miten muuten rahaasiat menee? Mulla itsella on nyt vakituinen työpaikka(mutta olen silti osa-aikainen työntekija)... Pysyykö rahaasiat samalla tasolla vauvan syntymän jälkeen? Mies myös opiskelee, vielä 1 vuosi jäljellä....
voithan hakea lykkäystä opiskeluihisi.
Raha-asiat ei varmaankaan pysy ihan samoissa kuin ennen, mutta hyvin varmasti pärjäätte, kun et kuitenkaan tule saamaan sitä minimiäitiyspäivärahaa. Äitiyspäivärahahan määräytyy tulojen mukaan.
 
Täällä kanssa yksi nuori odottaja.. ikää siis 18v. (täytän tänä vuonna 19v.) ja ensimmäistä lasta odotellaan. Rv nyt vasta 14 ja aika tuntuu menevän niin hitaasti.. :) Mut eiköhän se tästä.. Siinähän se aika kuluukin vauvaa miettiessä ja haaveillessa... :heart: =)
 
Olen 17 ja esikoistani odottelen =) Raskausviikkoja on nyt 35+3. Mieheni kanssa valmistaudutaan pikku hiljaa synnytykseen, kaikki rupee olee pikku hiljaa valmiina vauvaa varten. Emme tiedä vielä kumpi on tulossa, poikamasulta maha kyllä vaikuttaa. Varmaankin nyt lääkärin tarkastuksessa kysytään, kumpi on tulossa :)
 
Hei! Luin teidän juttuja ja aivan tulee oma esikoisen odotus mieleen. Luin kirjotuksianne ja huomasin, että moni ajattelee tulevan lapsen myötä raha-asioita ja moni on vastannut, että tuleehan se lapsilisä ja äitiysraha. Ensiksi voin kokemuksella sanoa, että se lapsilisä ja äitiysraha on aivan liian mitätön summa siihen verrattuna, mitä lapsi kuluttaa. Itse ajattelin joskus samaa, että kyllä sitä pärjätään lapsilisän ja äitiysrahan tuella, mutta aina sai penniä venyttää. Lapsi kuluttaa enemmän, mitä luulettekaan. Mutta onneksi on keksitty kirpputorit, mistä saa ihan hyviä vaatteita halvalla, mutta kaikkia asioita ei sieltäkään saa. En tahdo pelotella tulevia ensiäitejä, mutta se on hyvä tietää, että lapsia ei tehdä rahan takia. Onnea kaikille teille, jotka odotatte esikoistanne!
 
Janzu
Mä täytän reilun kk päästä 20v ja odottelen esikoistani. Oon VASTA viikoilla 10+1 mut kai tää tästä etenee. Paljon sai lisää virtaa, kun näki oman pikkuisen ultrassa :heart:. Mä opiskelen, mutta kyllä mulla jo ammattikin on. Lapsen isä on töissä (ei kylläkään vakituisessa). Mutta kyllä mä uskon, että me pärjätään. Onnea teille muillekin esikoisen osottajille! ;)
 
Höh kukaa ei kertonu onks käyny ja vauvakaupoissa? Ja mitä on ostanu valmiiks vauvaa varten..

Höö..mä olisin varmaan ihan ekana niissä ja koko raskausajan pyörisin kirpiksillä ostaas halpoja vaatteita ja kattelisin laupoista vaunuja ja turvakaukaloa. :D :D :D
 
Tunnustan että vaatteita on tullu ostettua jo jonkun verran :) Oli aivan pakko np-ultran jälkeen ostaa jotain, jotta tuntuisi vielä todellisemmalta. Pinnasänky on tilattu ja odotan kovasti että päästään avokin kanssa muuttamaan ja laittamaan vauvan huonetta ;)
 
mä vaan
meillä raskausviikko 22 menossa laskettu aika on 18.2 tuntuu tämä aika menvän todella nopeeta vasta oltiin viikolla 10.. Vaunut on jo valmiiksi ostettu samoin sänky.. sekä hoitopöytä on saatu sukulaisilta.. :heart:
 

Yhteistyössä