esikoisen hitaasti käynnistyvä/etenevä synnytys ja toinen synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hertta_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hertta_

Vieras
Onko kenelläkään kokemusta erittäin hitaanlaisesti käynnistyvästä synnytyksestä ja toisenlaisesta/samankaltaisesta toisesta synnytyksestä?
Synnytystä edelsi ensinnäkin yö supistellen n.10min välein, sitten seuraavana päivänä menivät vedet mutta supistukset hävisivät. Odottelua. Yöllä supistelua erittäin harvakseltaan, mutta yöunet vähäiset sairaalassa. Odottelua... Seuraavana yönä 12h ajan napakkaa supistelua n.6min välein, petidiinistä ei apua, tuloksena tässä vaiheessa vasta 2,5cm auki! Sitten käynnistystippaan lopulta, koska omat supistukset taas lähes hävisivät...
Mietin tässä toisen synnytyksen kulua, toivottavasti avautumisvaihe olisi todellakin vähän nopeampi!

Sama asia kiinnostaa! Minulla oli lähes sama kohtalo alun käynnistymisen osalta kuin hertalla. Lopulta jouduttiin sektioon, koska avautuminen pysähtyi 4 cm:iin. Olin jo saanut epiduraalinkin, jonka jälkeen 8-9 tunnissa ei enää tapahtunut avautumisessa muutosta. Vauvan sydänäänet vain heikkenivät aina kun tiputettiin oksitosiinia. Onneksi lopulta tuloksena oli terve vauva. Kohta toinen tulossa ja synnytys on alkanut pelottaa.

Joo, täällä yksi ainakin. Mulla esikoisen synnytys kesti 14,5 tuntia jonka jälkeen jouduttiin sektioon heikentyneiden sykkeiden vuoksi, tuohon 14,5 tuntiin (jotka olis siis synnytyssalissa ollut, kotona supistukset kestivät jo vuorokauden) olin auennut 4 senttiin...

Toinen synntys kesto 29,5 tuntia, olin jo joutumassa sektioon kun viimeinkin aukesin riittävästi ja sain luvan alkaa ponnistaa, no omat supistukset loppuivat ja imukuppi tuli apuun kun yrityksistä huolimatta en jaksanut enää ponnistaa ilman supistuksia!

Kolmas sitten taas tuli nopeasti. Synnytyksen kokonaiskesto n. 4 tuntia, sairaalassa kerkesin olla vain tunnin kun kaikki oli jo ohi, meinas tulla kiire kun sairaalaan meiltä on matkaa liki 100 kilometriä enkä osannu edes aatella että on kiire kuin aiemmat synnytykset oli niin hitaita!!

esikoinen syntyi 26 tuntia lapsivesien menosta. varsinaisen synnärin pituutta en tältä istumalta muista, sillä synnytys ei kuitenkaan suostunut käynnistymään vielä vesien menosta ja tippaakin tarvittiin jouduttajaksi. kakkosen synnäri kesti 9 tuntia ja kolmas synnytys kesti 4 tuntia. se tuntui jo nopealta edellisiin verrattuna, enkä osannut todellakaan siihen varautua. sairaalamatka on onneksi vain kymmenen minuuttia, joten hyvin ehdittiin :).

Yhteistyössä