esikoisen äiti kyselee nolona, että onko ihan normaalia kun 7kk lapsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli-80

Vieras
1. ei meinaa nukahtaa öisin, hirveä kirkuminen ja itkeminen, välillä sitten naurataan. 2. ei huoli enää maitoa päivällä, syö kyllä ruokaa mutta vesikään ei kelpaa ja olen vähän huolissani. nestehukkahan tässä vielä tulee!!! ja 3. kakkaa 3-5 kertaa päivässä, ei ripulia mutta ollaan miehen kanssa ihan ihmeissämme. rauhoittakaa joku minua ja sanokaa että meillä on ihan normaali pikkutyttö ! :( :(

Alkuperäinen kirjoittaja äityli-80:
1. ei meinaa nukahtaa öisin, hirveä kirkuminen ja itkeminen, välillä sitten naurataan. 2. ei huoli enää maitoa päivällä, syö kyllä ruokaa mutta vesikään ei kelpaa ja olen vähän huolissani. nestehukkahan tässä vielä tulee!!! ja 3. kakkaa 3-5 kertaa päivässä, ei ripulia mutta ollaan miehen kanssa ihan ihmeissämme. rauhoittakaa joku minua ja sanokaa että meillä on ihan normaali pikkutyttö ! :( :(

ihan normaalia, meillä aika samaa touhua, tyttö 6,5kk, kakkii joka välissä. itse ratkaisin ruoka juoma ongelman lataamalla purkillisen ruokaa vellipulloon ja maitoa päälle, ravistus ja avot, ruoka ja juoma samalla kertaa =) hyvin on kelvannut.

1. miten nukkuu päikyt? Kuulostaa että on yliväsynyt nukkumaanmenoaikaan ja sitten tuota yliväsyneen käytöstä.. :)
2. aloittakaa ruokailut maidolla? Ettei saa kiinteistä mahaa niin täyteen ensinettei enää miatoa huoli.. maitoa vaikka desi ja sitten sapuskaa.
3. suolentoiminta yksilöllistä, kuulostaa ihan ok:lta. :)

Varmaankin normaali pikkuneiti siellä asustaa.. =)
Meillä oli kans kiinteiden aloittamisen jälkeen tuota maidon dissaamista ja varmaan monilla muilla. Ja esikoinen kakkasi kerran päivässä, pikkuveikka kolmisen.. ;)

ja jos lapsi voi hyvin, eikä ole väsynyt ja veltto niin ei huolta nestehukasta, kyllä se sitten juo kun on jano jos muuten on terve.
yö rytmikin löytyy ajan kanssa, meillä on juuri uusia taitoja alettu oppimaan sen takia yöt on tosi levottomia :)

Vielä sen verran että kannattaa varmaan tosiaan aiemmin viedä koisimaan ja jogurtista ja velleistähän saa myös maitoa ettei sen takia kannata olla huolissaan, tosin hyvähän sitä jotain on juodakin. Tilkka mehua mukaan mauksi..?

Imetätkö vai annatko pullosta? Meillä imetysongelmaan auttoi, että imetin ensi ja sitten vasta ruokaa. Annoin myös ruoka iltapainotteisesti eli aamulla pääasiassa rintaa. Tuon ikäinen saattaa tehdä muuten helposti imemislakkoja.

Mielestäni kaikki kuulostaa aika normaalilta :)

Onko hampaita tulossa? Meillä ei silloin maito kelvannut ja mahakin oli vähän kuralla. Ja yöuniinkin vaikutti, tosin olen samaa mieltä että kuulostaa yliväsyneen käytökseltä. Tsemppiä. :)

nukkuu kahdet päikkärit, mutta joskus nekin jäävät välistä, en tajua miksi, vaikka viedään esim. rataskävelylle missä yleensä nukahtaa... syö hyvin ja touhuaa kovasti joten tuskin on kipeä :) ollaan parina iltana annettu varalta kipulääkettä mutta lopetettu kun ei näytä auttavan... sanoin kyllä miehelle että minusta tuntuu, että tyttö hakee nyt sitä omaa unirytmiään... !

Yhteistyössä