Esikoinen haluaa laihduttaa ja vaihtaa koulua, kun siellä haukutaan.

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
Vitun hienoa, onhan nyt jo toinen koulupäivä menossa |O |O |O

Oon tätä asiaa miettiny... sallitaanko erityislapsille enemmän huonoa käytöstä, kuin ns. "terveille".

Eli saavat siis kiusata/haukkua enemmän, ilman että siihen kukaan (vanhemmat) puuttuu, ja huonoa käytöstä sallitaan enemmän, koska ovat "erityis"lapsia?

Näitä sotkuja selvitellessäni olen tullut siihen tulokseen, että asia on juuri noin, ei raaskita kieltää, juuri tuon "erityisyyden" takia.

:( Onpa kurjaa. :( Tottahan se on, että jotkut lapset saavat käyttäytyä miten huvittaa, jos heillä on siihen "oikeuttava" diagnoosi. Vanhemat vetoavat siihen. MUTTA, en toki yleistä, aina noin ei todellakaan ole. Millainen se luokka/koulu on jossa esikoisesi kä?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
:( Onpa kurjaa. :( Tottahan se on, että jotkut lapset saavat käyttäytyä miten huvittaa, jos heillä on siihen "oikeuttava" diagnoosi. Vanhemat vetoavat siihen. MUTTA, en toki yleistä, aina noin ei todellakaan ole. Millainen se luokka/koulu on jossa esikoisesi kä?

Käy dysfasialuokkaa, ja on 10v. Ja kyllä mä ainakin näissä tapauksissa olen tasan sitä mieltä, että annetaan olla kuin pellossa, kun "on jo sitä, tätä ja tuota vaivaa".

Sallitaan. Erityislapsen käytös pitää hyväksyä jos vaan vanhemmat sen todistaa että lapsi on erityislapsi.

Mua tais kiusata aikanaan varsinainen erityislapsi... En salli omaa / omille lapsilleni samaa kohtelua ikinä mitä hulluilta kakruilta tulee verbaalisessa ja fyysisessä kiusaamisen muodossa. Kenenkään ei tarvitse olla kiusattava edes yhtä minuuttia. Kíusaajaa ei tarvitse hyväksyä vaikka sillä olisikin päässä vikaa. Rikos on aina rikos.
Väkivalta on rikos myös lasta kohtaan.. Moni kiusaajan äiti unohtaa sen puolustaessaa väkivaltaista Nico-Petteriään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Käy dysfasialuokkaa, ja on 10v. Ja kyllä mä ainakin näissä tapauksissa olen tasan sitä mieltä, että annetaan olla kuin pellossa, kun "on jo sitä, tätä ja tuota vaivaa".

Olen samaa mieltä. olen ollut erityiskoulussa avustajana. Opettajilla tuollainen asenne, uskomatonta.

Tilanne oli meilläkin kuvailemasi kaltainen, viisitoista vuotta sitten.

Olin jo toivonut, että muutosta olisi tullut. Toivottavasti jaksat olla aktiivinen koulun suuntaan.

:( Onpa kurjaa. :( Tottahan se on, että jotkut lapset saavat käyttäytyä miten huvittaa, jos heillä on siihen "oikeuttava" diagnoosi. Vanhemat vetoavat siihen. MUTTA, en toki yleistä, aina noin ei todellakaan ole. Millainen se luokka/koulu on jossa esikoisesi käy?

Diagnoosin varjolla ei kyllä saisi tehdä noin, että annetaan elää kuin pellossa. :kieh: :snotty: Valitettavasti kaikki vanhemat ei sitä tajua, tai pareminkin halua tajuta. :|

Alkuperäinen kirjoittaja qaz:
Tilanne oli meilläkin kuvailemasi kaltainen, viisitoista vuotta sitten.

Olin jo toivonut, että muutosta olisi tullut. Toivottavasti jaksat olla aktiivinen koulun suuntaan.

Meillä oli palaveria viimeksi opettajan ja rehtorin kanssa... Hyvin meni muutama kk, ja sitten taas.. Rupee konstit loppumaan.

:o

Laita tyttö meille asumaan ja samaan kouluun omien epeleideni kanssa, jo loppuu ääliömäisyydet.

Itse voit myös muuttaa, jos rappusten alle mahdut. ;)

*muoks*

Sitä vain vielä, että useasti juuri se ns. erityislapsi on se, joka tarvitsee tarkempaa opastusta ja lyhyempää liekaa.

Diagnoosin varjolla ei kyllä saisi tehdä noin, että annetaan elää kuin pellossa. :kieh: :snotty: Valitettavasti kaikki vanhemat ei sitä tajua, tai pareminkin halua tajuta. :|

Ei sais ei... Meillä on aina esikoista kohdeltu, kuin tervettä lasta, ts. vaadittu yhtä hyvää käytöstä, kuin "normaaliltakin" lapselta. Ottaa todella raskaasti haukkumiset... Nytkin puhui koko illan koulun vaihtamisesta |O |O |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Sallitaan. Erityislapsen käytös pitää hyväksyä jos vaan vanhemmat sen todistaa että lapsi on erityislapsi.

Mua tais kiusata aikanaan varsinainen erityislapsi... En salli omaa / omille lapsilleni samaa kohtelua ikinä mitä hulluilta kakruilta tulee verbaalisessa ja fyysisessä kiusaamisen muodossa. Kenenkään ei tarvitse olla kiusattava edes yhtä minuuttia. Kíusaajaa ei tarvitse hyväksyä vaikka sillä olisikin päässä vikaa. Rikos on aina rikos.
Väkivalta on rikos myös lasta kohtaan.. Moni kiusaajan äiti unohtaa sen puolustaessaa väkivaltaista Nico-Petteriään.
Ei tarvitse hyväksyä, muttei myöskään yleistää. Mä en anna oman lapseni tehdä ihan mitä vain, pelkästään sen perusteella että on ns. erityislapsi. Päinvastoin, vaadin hälle tarkempaa kuria. Vaikka sekään ei lienee hyvä asia.

Ei sais ei... Meillä on aina esikoista kohdeltu, kuin tervettä lasta, ts. vaadittu yhtä hyvää käytöstä, kuin "normaaliltakin" lapselta. Ottaa todella raskaasti haukkumiset... Nytkin puhui koko illan koulun vaihtamisesta |O |O |O |O

:( Onko tuota haukkumista yritetty saada loppumaan? Tai siis onko koulussa puututtu siihen miten?

Muoks. Vastasitkin jo yllä.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Laita tyttö meille asumaan ja samaan kouluun omien epeleideni kanssa, jo loppuu ääliömäisyydet.

*muoks*

Sitä vain vielä, että useasti juuri se ns. erityislapsi on se, joka tarvitsee tarkempaa opastusta ja lyhyempää liekaa.
Nimenomaan.

*muoks*

Hää on poika :) Oon miettiny, et menisköhän lapsi mummolan vieressä olevassa kyläkoulussa, tän kevään? Saisin aikaa miettiä ratkaisua, vaikka ei tuokaan mikään ratkaisu ole.

:( Onko tuota haukkumista yritetty saada loppumaan? Tai siis onko koulussa puututtu siihen miten?

On koulussa puututtu. Fyysinen väkivalta, kuristamine,lyöminen jne. jota syksymmällä oli on loppunut. Haukkuminen jäi.
Järkyttävää mitä poikasi on joutunut kestämään. :o :( Mutta, tuo haukkuminenkin pitäisi saada pois, ehdottomasti. Voi vain kuvitella mitä se tekee lapsen itsetunnolle. :|

Hää on poika :) Oon miettiny, et menisköhän lapsi mummolan vieressä olevassa kyläkoulussa, tän kevään? Saisin aikaa miettiä ratkaisua, vaikka ei tuokaan mikään ratkaisu ole.

Aina parempi!! Heka on pyytänyt isoveljeä. (Mistä minä sen tytön keksin? :o :D )

Mutta jos kyläkoulussa on pienet ryhmät, hyvät opettajat ja avustaja, ajatus on mielestäni perushyvä.

Ja rappujen alla on pölyistäkin... :ashamed:

Olen kuullut tuollaista normaalien koulujen erityisluokilta, mutta uutta oli että myös erityiskouluissa. Omalla lapsellani on viivästymä, mahdollisesti dysfasia. Olen itse opettaja, ja en todellakaan hyväksy, että erityislapsi saa käyttäytyä miten huvittaa. Tiedän omasta kokemuksesta, että erityislapsen opettaminen tavoille on todella työlästä. Itse yritän pitää lapsen kaikin keinoin aisoissa, ja pyydän myös päiväkodin hekilökuntaa tekemään samoin. Erityislapsikin oppii tavat, mutta on vain oltava erityisen sinnikäs, ja luovuttava omista menoista kasvatuksen vuoksi. Olen huomannut, että erityisopettajilla on jokus sellainen "lapsi pitää hyväksyä sellaisena kuin hän on " -asenne, jonka varjolla ei kielletä lasta riittävästi. Säännöt pitää saada luovuuden keinoin sinne pitkäkestoiseen muistiin (useimmilla se kuitenkin toimii hyvin) Joskus olen miettinyt, että oliko entisaikojen piiskaus ehkä jopa hyväksi näille lapsille, jotka eivät ymmärrä kielellistä viestintää normaalisti. No, en silti piiskaisi omiani enkä muitakaan, mutta teen kaikkeni, että lapseni oppii käyttäytymään ja oppimaan, ja pääsisi normaaliin kouluun.

Järkyttävää mitä poikasi on joutunut kestämään. :o :( Mutta, tuo haukkuminenkin pitäisi saada pois, ehdottomasti. Voi vain kuvitella mitä se tekee lapsen itsetunnolle. :|

Kirjoitan avustajalle tänään, oma ope on lomalla. Pyydän palaveria opettajan ja rehtorin kanssa, ja ajattelin pyytää, josko lapsi pääsisi kuraattorille juttelemaan? Olenkin ajatellut, että kun kasvokkain pääsen opettajan kanssa puhumaan, sanon, että rupeen tuleen välitunneiksi koululle, ja laskuttamaan koulua menetetystä työajasta.

Aina parempi!! Heka on pyytänyt isoveljeä. (Mistä minä sen tytön keksin? :o :D )

Mutta jos kyläkoulussa on pienet ryhmät, hyvät opettajat ja avustaja, ajatus on mielestäni perushyvä.

Ja rappujen alla on pölyistäkin... :ashamed:

En tiedä vielä tuosta kyläkoulusta.. täytyy ottaa selvää..

Kirjoitan avustajalle tänään, oma ope on lomalla. Pyydän palaveria opettajan ja rehtorin kanssa, ja ajattelin pyytää, josko lapsi pääsisi kuraattorille juttelemaan? Olenkin ajatellut, että kun kasvokkain pääsen opettajan kanssa puhumaan, sanon, että rupeen tuleen välitunneiksi koululle, ja laskuttamaan koulua menetetystä työajasta.
Tee noin! Varmaan pojan olisi hyvä päästä kuraattorin kanssa juttelemaan. Tiedätkö että onko kiusaajien vanhemat tietoisia kiusaamisesta? Olisiko heitä mahdollisuus saada mihinkään palaveriin, josko se auttaisi.

Tee noin! Varmaan pojan olisi hyvä päästä kuraattorin kanssa juttelemaan. Tiedätkö että onko kiusaajien vanhemat tietoisia kiusaamisesta? Olisiko heitä mahdollisuus saada mihinkään palaveriin, josko se auttaisi.

Kyllä he tietoisia ovat, ex on heille soittanut. Toisen kiusaajan kohdalla tilanne loppui, kun ex soitti, mutta toinen jatkaa, kiusannut kauiten lastani. Juuri hänen vanhempansa tuntuvat todella välinpitämättömiltä oman lapsensa käytöstä kohtaan.

Kyllä he tietoisia ovat, ex on heille soittanut. Toisen kiusaajan kohdalla tilanne loppui, kun ex soitti, mutta toinen jatkaa, kiusannut kauiten lastani. Juuri hänen vanhempansa tuntuvat todella välinpitämättömiltä oman lapsensa käytöstä kohtaan.

|O |O |O Eli todellakin, lapsi saa elää kuin pellossa. |O

Yhteistyössä