Esikoinen haaveissa vuodelle 2012

• Viestiketjun aloittaja Tigu
  • Ensimmäinen viesti
Mea_83
Eipäs ole tullut hetkeen kirjoitettua. Vissiin pieni "ei tästä mitään tule"-fiilis ollut ilmassa. En siis saanut mitään oviksen tapaistakaan kierrossa tikkuun. Nyt vahvat pms-oireet ilmassa ja odottelen tädin saapumista. Tänään testattu eka nega.

Mannana
Hei!​

Tervetuloa Lotta!​

Salla, emme ole vanhemmille tai kenellekään kertoneet. Äitini tuossa yksinään avautui -- toisaalta ei ole koskaan ahdistellut vauvakysymyksillä, selittänee asiaa. Toisaalta jos vanhemmilla on ollut ongelmia niin sehän on 50%/50% kummasta puoliskosta on ollut kysymys anyway.​

Jep, Mea83 ja muut. Hiljaisempia aikoja näköjään elellään. Syön itse nyt toista kertaa näitä teroluteja. Päätin jättää oviksen testauksen ensi kiertoon, mutta nyt olis kyllä tietenkin sellainen fiilis, että olis kiva ollut tietää oliko sitä vai ei! Oletettu oviksen ajankohta kyllä hyödynneettiin tehokkaasti ja mukavasti jo pimeiden syysiltojen piristämiseksi. :) Terolutit on tuoneet tällä kertaa mukanaan aamusta iltaan pienen äklötyksen. Vielä neljä pilleriä ja sitten tätiä odottelemaan. Olen jo henkisesti asettunut testauspäiväksi loppuviikon ei ensi vaan sitä seuraavalla viikolla. Jospa siis sinne saakka ilman tätiä päästään!​

Tsemppiä kaikille ja jaksamista vuoden pimeimpään aikaan! Kertokaahan kuulumisia! Lohduttavana voi aina pitää sitä, että täältä on melkein joka kerta joku plussannut, ja plussanneiden lista on aika pitkä. :)

Mannana kp 21, seuraava testi (ehkä) 23.12, yritystä heinäkuusta alkaen.​

Tupu
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ...................KP....................jännäpäivä

Tupu.....................28...................16.. ..................24-27.........................29.12.
Mea83..................27...................3..... ..... ............29-32.............8.12-11.12
Vauveli2012.........27...................3........ ..............28-32.........................?
Alissa_L...............32....................3.... .................28-30..........................?
Erika....................27...................14.. . .................28-40..........................?
Emmastiina..........35...................3........ ..............31-32................?
Mannana.............
Salla....................27...................9... ....................26-31.....................n. 25.12.
Lotta...................27...................3........................27-31........................?

Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

Tigu.....................27..................12.5. ....................?......................3.
Krisse..................27..................13.5.. ...................?......................1.
Mea_79...............31..................18.5..... ................?......................1.
Pamsu.................27....................5.7... ..................?......................2.
Sini84..................27..................13.7.. ................19.3....................2.
Saga1982...........29..................17.7....... ..............?.......................4.
Dahlia.................22..................20.7... ................31.3...................20.
Woman82...........29....................1.8....... ............12.4....................4.
Myy-84................27..................19.8........ .............?.....................12.
Emma80.............30...................21.9...... ...............?.......................2.
Marian90............21...................5.10..... ...... ....n. 26.5....................1.
Adya-86..............25...................7.10......... ...............?......................3.
Marie Claire.........29....................01.10........ ..........?........................?
Haaveilija.............28......................10. 11.................7.7........................3.

Tulinpa taas listaa päivittämään ja lisäsin jännäpäivänkin, vaikka tässä kierrossa tuskin toivoa on. Laskujen mukaan ovuloin ensi vkl. Mies menee kuitenkin juuri ennen ovista kiveskohju leikkaukseen. Plussaa odotan kyllä mielelläni vaikka toiset 16 kiertoa, jos tästä leikkauksesta vain jotain apua olisi. Kovin paljon en kyllä netin uumenista menestystarinoita löytänyt.

Mukavaa joulunodotusta kaikille ja haikaralle kirjeitä Korvatunturin sijaan. :)

nadine77
Heippa haaveilijat!

Täällä 34-vuotias esikoisesta haaveileva ilmoittautuu joukkoon. Yrityskertoja on 6 ja kaikki perustavaa laatua olevat hedelmällisyystestit on tehty ja kaiken pitäisi olla kunnossa ja miehellä erinoimaset simpat. Kierto säännöllinen 28/29 pv ja ovis aina kp 14 tai 15.

Luin juuri koko tämän piiiitkän ketjun läpi, kun piti saada piristystä / vertaistukea... Juuri tänäaamuna tuli täti kylään, vaikka viime kierrossa todella luulin tärpänneen. 6 pv oviksen jälkeen tunsin erittäin selkeää pistävää tunnetta kohdun alueella, ja TIESIN että oli kiinnittymiskipua, josta toiveet sitten nousivatkin. Ainoa muu normaalista poikkeava tuntemus oli elohiiren tyyppinen nykiminen alavatsalla parina iltana tuon jälkeen, josta myös luin, että voisi kertoa raskaudesta. Mitään varsinaisia oireita ei ollutkaan ja viiden (nyt 6) pettymyksen jälkeen olin luvannut itselleni etten kuvittele mitään pahoinvointeja ja huimauksia itselleni enää. Tuo kiinnittymiskipu oli kyllä niin erikoinen tunne, etten osaa sanoa mitä muuta se olisi sitten ollut. Mutta koska menkat siis alkoivat tänä aamuna niin ei kai se alkio sitten tarttunut kunnolla kuitenkaan :-(

Tosi mahtavaa lukea että täällä on muutamat kauvan yrittäneet onnistuneet. Kyllä sitä raskautta ja vauvaa ihan takuulla arvostaa eri tavalla kun on joutunut pitkään yrittämään.

Lisään itseni kohta tuonne listaan. Ja kiva että on muitakin omaa ikäluokkaa olevia yrittäjiä täällä, Emmastiina!

Itkut on nyt tältä kierrolta itketty, aika kaamea maanantai tosiaan oli :-( Mulla menee aina se päivä ainakin epätoivossa ja kyynelissä, kiva tihrustaa itkua töissä... Mutta nyt kohti uutta ovista, joka sattuu joulupäivälle tai tapaninpäivälle. Jos vaikka tulisi joululahja sieltä :)

nadine77
Eli tässä listaa:

nimim.....................ikä.................YK.. ...................KP....................jännäpäivä

Tupu.....................28...................16.. ..................24-27.........................29.12.
Mea83..................27...................3..... ..... ............29-32.............8.12-11.12
Vauveli2012.........27...................3........ ..............28-32.........................?
Alissa_L...............32....................3.... .................28-30..........................?
Erika....................27...................14.. . .................28-40..........................?
Emmastiina..........35...................3........ ..............31-32................?
Mannana.............
Salla....................27...................9... ....................26-31.....................n. 25.12.
Lotta...................27...................3.... ....................27-31........................?
nadine..................34.................6.. ........................28-29......................8.1

Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta

Tigu.....................27..................12.5. ....................?......................3.
Krisse..................27..................13.5.. ...................?......................1.
Mea_79...............31..................18.5..... ................?......................1.
Pamsu.................27....................5.7... ..................?......................2.
Sini84..................27..................13.7.. ................19.3....................2.
Saga1982...........29..................17.7....... ..............?.......................4.
Dahlia.................22..................20.7... ................31.3...................20.
Woman82...........29....................1.8....... ............12.4....................4.
Myy-84................27..................19.8........ .............?.....................12.
Emma80.............30...................21.9...... ...............?.......................2.
Marian90............21...................5.10..... ...... ....n. 26.5....................1.
Adya-86..............25...................7.10......... ...............?......................3.
Marie Claire.........29....................01.10........ ..........?........................?
Haaveilija.............28......................10. 11.................7.7........................3.

nadine77
Asun eri aikavyöhykkeellä joten siksi postailen "tähän aikaan" kun te vielä nukutte... :)

Joten joutessani lisää tarinaa....

Ja pieni gallup kuukautisista:

Kuinka monta pv vuoto teillä kestää? Monta päivää vars punaista verta ja montako tuhruvuotoa?

Kyselen siksi, kun aloin jo vuosi sitten epäilemään, että jotain olisi pielessä (liian ohut kohdun limakalvo) kun menkat kestivät vain n. päivän (kunnon vuotoa) plus kaksi tuhrua... Pillerit lopetin jo kolme vuotta sitten minkä jälkeen ollaan käytetty ehkäisynä "varovaisuutta" eli keskeytettyä siemensyöksyä viime kesään asti, jolloin alettiin yrittämään vauvaa. Hyvin se toimi kun ei kolmeen vuoteen tapahtunut vahinkoa! Itse epäilin jo silloin että onkohan niukat menkat syynä ettei vahinkoa käynyt, mutta mies väittää että oli vaan niin 100%:sen varovainen. No, oli miten oli...

Tein viime kesänä sitten tuntikausia tutkimusta netissä päivittäin (kyllä, kuulun niihin jotka googlettaa KAIKEN ja perusteellisesti) ja törmäsin useampaan tutkimukseen jossa akupunktiolla todettiin olevan erittäin myönteinen vaikutus hedelmällisyyteen. Hakeuduin syyskuussa konsultointiin paikalliselle aku-klinikalle (aivan ihana paikka!) ja aku-lääkäri teki siellä tutkimuksensa ja hoitosuunnitelman minulle. Olen käynyt nyt miltei 3 kk ja kuukautiseni ovat runsastuneet huomattavasti, ovulaatio on tullut miltei kellonajalleen säännölliseksi ja PMS oireet lieventyneet selkeästi! Tämän tiedon valossa siis todella on syytä odottaa että pian tärppäisi... Aku-klinikan seinällä on jatkuvasti kasvava lista vauvojen kuvista naisilta jotka on onnistuneet kaikkien jo kokeiltujen muiden hoitojen jälkeen. On tosi rohkaisevaa. Mut samalla niin ahdistavaa joka kerta kun itellä ei vielä tärppää!

Hyvää viikkoa teille kaikille ja toivottavasti palaatte pian tänne lukemaan ja kirjottamaan kuulumisia!

Tupu
Heippa Nadine ja tervetuloa mukaan haaveilemaan. Osallistun heti tätigalluppiin :) Mulla on kanssa aina ollut aika niukat menkat, kestää yleensä kolme päivää. Kolmantena on jo ihan tuhrua, joskus neljäntenä saattaa vielä tulla jotain ihan pientä. En ole kyllä suuremmin tuosta niukkuunesta ollut huolissani, koska käsittääkseni "normaalit" menkat ovat 2-7 päivää.

Toinen juttu mikä pisti silmään oli tuo elohiirikommentti. Viime kuukaudet kun on sattuneesta syystä jokaista pientäkin nipistystä tarkkaillut ja tosiaan pari kertaa on elohiiri alavatsalla ollut. Raskaana en taatusti ole, mutta pisti miettimään jospa onkin ollut pari varhaista keskenmenoa?

Voi voi, pitäisi kyllä hillitä tätä liikaa vouhottelua :) lähdenkin tästä illallisen laittoon siis!

Tupu GMT+1 ;)

nadine77
Toinen juttu mikä pisti silmään oli tuo elohiirikommentti. Viime kuukaudet kun on sattuneesta syystä jokaista pientäkin nipistystä tarkkaillut ja tosiaan pari kertaa on elohiiri alavatsalla ollut. Raskaana en taatusti ole, mutta pisti miettimään jospa onkin ollut pari varhaista keskenmenoa?

Tupu GMT+1 ;)
No mulla on sellainen teoria (pitää googlettaa vielä ja kysyä mun aku-lekurilta, se on ihan hero, tietää kaiken), mut jos vaikka siellä oli kiinnittymisyritys, mut se ei onnistunut kunnolla ja kohtu sitten "ravisteli" itseään jotta se alkio irtoaisi. En tiedä onko toi ihan loogista. Jos löydän lisätietoja niin raportoin.

Viimeksi muokattu:
Ninni*
Moi! Taidanpa minäkin liittyä tähän ketjuun. Aluksi vannoin, että en varmasti mene nettiin avautumaan, mutta nyt alkaa tuntua, että ehkä sitä henkistä tukea kuitenkin tarvitsee samassa tilanteessa olevilta :)

Olen 28-vuotias ja naimisissa. Miehelläni (joka on minua vanhempi) vauvakuumetta on ollut jo jonkin aikaa. Itse olen ollut sillä kannalla, että odotetaan vielä, koska olen akateeminen pätkätyöläinen ja halusin vakaamman työtilanteen ennen lasta.

Jätin kuitenkin pillerit pois syyskuussa ja kolme kiertoa on nyt ollut. Ovulaation olen tuntenut joka kerta kp:n 21 kieppeillä, mutta tulosta ei ole tullut :( Kaikki mahdolliset raskausoireet olen osannut kuvitella, mutta kaksi negatiivista raskaustestiä todistanevat, että vauvaa ei ole tulossa. Viime kierrossa oli ihan varma, että ovulaation jälkeisellä viikolla tuli kiinnittymisvuotoa ja tunsin vihlontaa munasarjoissa, mutta taisi mennä mielikuvituksen piikkiin, koska menkat on nyt käynnissä.

Ironista sinänsä, että ajattelin nuorempana, että en ehkä halua lapsia ollenkaan ja nyt, kun lasta ei parin kuukauden yrittämisen jälkeen kuulukaan, olen aivan epätoivoinen. Niin se mieli muuttuu.

Mea_83
Tervetuloa kaikki uudet!! :) Ja kiva, kun keskustelu on vilkastunut!
Menkkagalluppiin: nyt ilman pillereitä kestää vuoto rasittavat 7 päivää! Tästä 4 päivää kunnon vuotoa. Pillereiden kanssa oli vähän niukemmat, mutta silti saman pituiset. Mulla on aina ollut näin, nuorempana kadehdinkin kavereita, jotka kertoi ihanista 3 pvän menkoista :)

).( kp 35 ja negaa näyttää! Hemmetin hemmetti, kierto senkun venyy. No, tämä kierto nyt varmastikin oli jostain syystä anovulatorinen, ainakin kovasti olen sitä mieltä, ei mitään ihmeellisiä limoja, ei plussaa tikkuihin... Ai niin, vuosiakin tuli täytettyä, päivitin siis listaa. Vielä en ole sitä gyneaikaa saanut varailtua, aattelin katella vielä pari kiertoa ja sitten vasta. Pelottaa vissiinkin jos tiedossa on jotain negatiivista uutista.

nimim.....................ikä.................YK.. ...................KP....................jännäpäiv ä

Mea83..................28...................3..... ..... ............29-32.............8.12-11.12
Mannana.............
Lotta...................27...................3.... ....................27-31........................?
nadine..................34.................6.. ........................28-29......................8.1

Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta

Erika
Moi! Tervetuloa Nadine ja Ninni minunkin puolesta! Mealle onnittelut synttäreiden johdosta! Ja Tupulle & miehelle tsemppiä operaatioon ja pikaista toipumista!

Menkkagalluppiin vastauksena, et mulla tädin vierailu kestää n. 3 pv vuotoa ja 2-3 pv tuhrua. Melko normit olettaisin. Sitä olen kyllä miettiny, et onkohan menkkoja edeltävä tiputteluvuoto (2-4 pv) normaalia, onko sitä kellään teillä?

Palstalta ollut vähän aikaa hiljaiseloa ja sitä sitä samaa "ei tästä mitään tule"-fiilistä ilmassa. Tässä kierrossa en ole jaksanut enää tikutella ovistakaan, vaikka ovistestejä kaapissa olis varmaan 20 kpl. Aamulämpöjenkin mittauksesta luovuin viime kierron jälkeen, koko projekti alko tuntumaan jo ihan tiedemiestouhulta. Se vielä ois puuttunut, että seuraavaks oisin vielä jotain lämpökäyröjä ruvennu piirtelee ;) Miehen simppatestitulokset tulee tällä viikolla, soittoaika lääkärille tosin oli alkuviikosta, jolloin selvisi, että tulos pitäs olla ihan ok. Pitänee sitte minunkin googletella, kunhan saan ihan kirjallista tietoa.

Rauhallista Joulun odotusta ja plussatuulia kaikille! Pitääkin kirjoitella toivelista haikaralle ;) Siihen menee tasan yksi rivi.

Ninni*
Uskon, että on ihan normaalia. Mulla ihan sama juttu: ensin 3 päivää tiputtelua ja sitten varsinainen vuoto. Ja sitä sitten tuleekin kuin saavista kaatamalla! Viikon verran kestää yhteensä tuota riemua.

Mulla oli viimeisimmäksi Cerazette-pillerit, joiden aikana ei ollut menkkoja ollenkaan. Kyllä oli järkytys, kun ekat varsinaiset menkat alkoi ja verta tuli ihan hirveästi. Jopa tamponi päästi läpi!

Lasketteko muuten nuo tiputtelupäivät jo kierron ekoiksi päiviksi vai alatteko laskea vasta, kun vuoto alkaa? Itse olen ajattelut, että eka "tuhrupäivä" on kierron eka päivä.

Mulla on melkein luovuttajafiilis jo nyt, vaikka vasta kolme yrityskertaa on takana. Ja sitten kun mulla ilmeisesti on myöhäinen ovulaatio (kp 21/28), niin ei hyvältä näytä. Siskoni on tullut molemmilla kerroilla raskaaksi ekasta kierrosta kuin sormia napsauttamalla. Ei ilmeisesti ole geeneissä :(

Tiputtelusta
Tiputtelu ei ole kyllä ihan normaalia. Kertoo usein joko heikosta keltarauhasesta (heikko ovulaatio) tai mahdollisesti jopa endosta, kuten minulla.
Jos tiputtelun lisäksi on muita 'oireita' kuten epäsäännölliset kierrot tms. kannattaa esim ovulointi varmistaa gynen pakeilla.
Kierto lasketaan ekasta kunnon vuotopäivästä, tiputtelua ei lasketa.

Ninni*
No minäpä varasin heti ajan gynelle. Mulla ei tosiaan ole moneen vuoteen ollut menkkoja, niin en edes muista, mikä on normaalia ja mikä ei.

Ja muutenkin varmaan hyvä käydä tässä vaiheessa tsekkaamassa, onko kaikki ok. Lähipiirissäkin on niin monilla ollut vaikeuksia raskaana tulemisen kanssa. Ja kyseessä kuitenkin nuoret, terveet ihmiset.

Mannana
Helou!
Vastaan ensin kuukautisgalluppiin. Käytin Mirena-kierukkaa viiden vuoden ajan, ja sen teho perustuu käsittääksen siihen, että se vapauttaa keltarauhashormonia paikallisesti kohdussa ja siten kohdun limakalvo ei pysty paksunemaan. On vissiin aika tyypillistä, että kuukautiset jää kokonaan pois tai ainakin vähenee. Minulla ne jäi hyvin ajoittaista ja pientä vuotoa lukuunottamatta kokonaan pois ja olin erittäin tyytyväinen tähän tilanteeseen koko ajan. :) Olen aina kokenut kuukautiset lähinnä riesana. Tämä siis ikävuodet 22-27.

Sitä ennen olin käyttänyt pillereitä 20-22-vuotiaana. Siispä normaalista kuukautisvuodosta on muistoja lähinnä teinivuosilta. Lopetin pillerit tilapäisesti vaihtoon lähtiessäni 22-vuotiaana ja normaalin kuukautisvuodon alkaminen kesti yli kolme kuukautta. Ah sitä paniikkia, kun huomasin ensinnäkin lopettaneeni pillerit kuin seinään ja teoreettinen raskauden mahdollisuus olikin olemassa... Sen jälkeen kuukautiset tuli "normaaleina" (kierto tasan 28 päivää, kesto n. 4 päivää) muutaman kerran ennen kierukan asettamista.

Nyt sitten kun kierukka otettiin pois, tiesin kyllä odottaa kuukautisten venymistä ja siinähän meni se sama reilut kolme kuukautta. Tällä kertaa vaan kierto ei käynnistynyt muuten normaalisti ja siksi nyt vedetään Terolut-keltarauhashormonikuureja aina kp15-24 (huvittavaa sinänsä, että keltarauhashormonit on taas asialla..).

Tänään kp27. Eilen alavatsaa jomotti siihen malliin, että kohta alkaa vuodot. Ei kuitenkaan ole vielä alkanut ja jos ei ala niin torstaina on testin paikka! :)

Mea38, ehkäpä ovulaation puuttuminen pidentää kiertoa? Tai jännityshän toiseenkin suuntaan säilyy vielä! :)

Uudet, tervetuloa keskusteluun! Kivaa, kun ketju aktivoituu. Kiinnostuin tuosta akupunktiohoidoista. Tosin nyt kun länsimaisen lääketieteen keinot on jo käytössä niin yhtä aikaa näitä tuskin voi soveltaa.

T: Mannana

Mea_83
Manana, itse olin jo täysin luopunut toivosta, mun mielestä mitään ovulaation tapaista ei ole kierrossa näkynyt, MUTTA nyt kp 39 ja halpistesti haamuilee!! :) :) :) Tosin en uskalla vielä iloita tosiaankaan, täytyy tehdä tikkutesti seuraavalla vessakeikalla ja katsoa onko liuskassa vikaa...

Emmastiina ei kirj.
Siis mitä...ONNEA MEA!!!! Ihanaa, ihanaa IHANAA!

Ja kiva tosissaan että täälläkin vilkastuu =) ON: ovisplussa todistetusti kp14 kierto siis lyheni 2 päivää edellisestä. Saan siis jännätä uuden vuoden lupausta =) Tikutin huvikseen Pregcheckin testeillä ja niistä ei ottanut mitään selvää. Joka päivä tuli vaan yhtä punainen viiva kun kontrolli, mut sit kp 14 tuli hymynaama ja kieltämättä liuskaan myös kontrollia vahvempi viiva. Ässäilyt osui kohdalleen joten nyt jännitetään.

Tupu.....................28...................16.. ..................24-27..............29.12.
Mea83..................28...................3..... ..... ............29-32.............8.12-11.12
Vauveli2012.........27...................3........ ..............28-32...............?
Alissa_L...............32....................3.... .................28-30................?
Erika....................27...................14.. . .................28-40...............?
Emmastiina..........35...................3........ ..............30-33................1.1.2012
Mannana.............
Salla....................27...................9... ....................26-31...............n. 25.12.
Lotta...................27...................3.... ....................27-31................?
nadine..................34.................6.. ........................28-29..............8.1

Plussanneet:

Mea_83
Kiitos Emmastiina! :) Ihan epäuskoinen olo, koska olin ihan varma että nyt en ainakaan raskaana ole ja testinkin tein suunnilleen "huvikseen" ku oli kaapissa :D Eikä kyllä mitään ihmeellisiä oireita, lukuunottamatta finnejä rintakehällä ja painon tunnetta alavatsalla. Muuten ihan normifiilikset :)

Mannana
Mea_83, upeaa, ihanaa!!! Tuollaisista kierroistahan ne plussat yleensä tuntuu tulevan, vähän ikäänkuin puun takaa ja yllättäen! :) :) :) Isot onnittelut!

Pystytkö nyt "jälkikäteen" keksimään mitään erityistä fiiliksissä, esim. oliko aikaisemmat menkkamaiset kivut yhtään erikoisia tms? Eikös ole ihmeellistä tämä: periaatteessa aika samat oireet voi viestiä raskaudesta kuin menkoistakin tai ylipäätään hormonien liikkeistä. Ja oikeastaan kaikkein tyypillisimmään ihan alkuraskaus tuntuisi olevan oikeastaan oireeton! Päättele tästä nyt sitten mitään. :)

Anyway, toivottavasti tästä saa alkunsa meidän ketjun PLUSSA-AALTO!

Laskin viime viestissä muuten väärin. Tänään jo kp29, ei menkkoja. Kuten jo todettu, torstaihin ootellaan ennen mahdollista testailua...

Mea_83
Kiitokset onnitteluista, ja Manana, toivottavasti plussa-aalto tarttuu sinnekin! :) :)

Jälkikäteen mietittynä olen yhä sitä mieltä, etten ymmärrä miten olen raskaana :D :D Eli missään nimessa kp 14 lähimainkaan ei ole ovulaatiota ollut, tikuttelin sitä siitä aina kp 20 tietämille, jolloin "luovutin". Keskikierrossa oli niitä juoksevampia limoja, joita olen epäillyt ovislimoiksi. siinä 20 paikkeilla valkovuoto oli jo semmoista paksua, vaaleaa. Ei siis mitään ovisliman tapaistakaan :D Nyt jälkeenpäin kuin miettii, kp 27 paikkeilla varmaan se ovis on ollut, hassua, koska ei mitään tuntemuksia. Sillon luulin aavistelevani ekoja pms-oireita jo. koska kp 39 eka plussa ja vielä kp 37 tyylipuhdas nega aamupissasta, eli jos siitä sen 12 vähentää, eikos se olis kp 27 ovis? Ihmeen myöhässä siis.
No, tossa menkkojen ollessa myöhässä oli tosiaan alavatsalla "menkkamaista" kipua, ja finnit alkoivat kukoistaa. Lisäksi sairastuin flunssaan, mikä on tosi ihmeellistä mulle, en pariin vuoteen ole flunssaa saanut. Yleensä sentään töissä nään tosi paljon kipeitä ihmisiä, nyt en edes muista tavanneeni yhtään flunssaa potevaa koska olin vapaalla! Kavi mielessä että olisko tää plussa, mutta viime kierron luulotaudin takia unohdin asian nopeasti. Plussaa edellisenä iltana oli myös etovaa oloa, mutta luulin juoneeni kahvia liikaa. Ai niin, ja ainakin jo viikon ennen plussaa kävin pissalla öisin, mitä en yleensä tee.

Edit. lukuja korjailin oikeiksi..

Ninni*
Onnittelut täältäkin! Ehkä Meankin tapaus todistaa sen, että vauvanteosta on turha tehdä mitään tähtitiedettä ovulaatiotesteineen ja lämmönmittauksineen - se tulee, kun on tullakseen :)

Itse kävin tänään gynellä ultrattavana. Kohtu, munasarjat ja limakalvot täysin normaalit. Tiputteluun ei siis löytynyt selitystä, mutta kuulemma tässä vaiheessa, kun pillerit on monen vuoden jälkeen jätetty pois ja kierto vielä etsii uomiaan, se ei ole mitenkään epätavallista. Lääkäri vaan toivotteli onnea vauvantekohommiin :)

Yhteistyössä