Esikoinen haaveissa vuodelle 2012

  • Viestiketjun aloittaja Tigu
  • Ensimmäinen viesti
Tupu_
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ...................KP................jännäpäivä

Tupu.....................28...................14.. ..................24-27...................?
Mea83..................27...................2..... .................27-30..................1.11-3.11
Haaveilija.............27....................3.... ..................27-31...............28.10-1.11
Marjutan..............27....................3..... .................28-31..........................?
Salla....................26....................6.. ....................29-42...........................?
Vauveli2012.........27...................3........ ..............28-32...........................?
Alissa_L...............32....................3.... .................28-30.................?
Erika...................27...................12... .................28-40..........................?


Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

Tigu.....................27..................12.5. ....................?......................3.
Krisse..................27..................13.5.. ...................?......................1.
Mea_79...............31..................18.5..... ................?......................1.
Pamsu.................27....................5.7... ..................?......................2.
Sini84..................27..................13.7.. ................19.3....................2.
Saga1982...........29..................17.7....... ..............?.......................4.
Dahlia.................22..................20.7... ................31.3...................20.
Woman82...........29....................1.8....... ............12.4....................4.
Myy-84................27..................19.8........ .............?.....................12.
Emma80.............30...................21.9...... ...............?.......................2.
Marian90............21...................5.10..... ...... ....n. 26.5....................1.
Adya-86..............25...................7.10........................?......................3.
Marie Claire.........29....................01.10..................?........................?

No niin nyt on tämäkin lista päivitetty :) ei enää meinannut perässä pysyä! Hurjasti onnea plussanneille!
 
Viimeksi muokattu:
Mea83
Kiitos Tupu päivityksestä :)

Täällä kp 14, mutta ovulaatiosta ei tietoakaan. En tosin ole nyt tikuttanut sitä, mutta limoista ja haluista kyllä yleensä sen ovulaation luulen tunnistavani. Paino sanalla luulen ;) Saas nähdä siis ovuloinko edes vielä ja kuinka pitkä kierto tästäkin tulee. Toivottavasti ei taas tota 2 kk sentään..
 
Salla
Kovasti onnea kaikille plussanneille!

Täällä on kierto tällä hetkellä aivan sekaisin. Ensin oli tosiaan sen 42 päivääja seuraava olikin sitten 17 päivää. Ja tähän asti on tosiaan ollu aika lailla 30-31 päivää. Toivotaan että tästä alkaa taas normaalit kierrot.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++
 
Mea83
kp 21 ja nyt vasta limoista päätellen ovulaatio!! Mitä ilmeisimmin kierto siis venähtää taas pitkäksi. En tiedä johtuuko ovulaatiosta, mutta ihan superhuonolla päällä oon ollut tänään. Että se siitä oviksen hyöhyntämisestä ;)
 
Mea83
Kamalaa kun sitä on vieraantunut luonnollisesta kierrosta ihan! Ai PMS-oireet tulee niin ajoissa??? On se hyvä kun on ihan pihalla taas. Siinä tapauksessa vois hyvin olla siitä kyse, muistelisin että ennen pillereitä mulla oli melkoiset kiukuttelukohtaukset ennen menkkoja.
 
Haaveilija
Moikka!

Ja onnea kaikille plussanneille :)

Täällä kp25 menossa ja tunne on että menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä :( tosin nyt mulla ilmaantu jo kp17 ihan hirmu raivarit ja sitä kestiki melkein koko viikon, eipä ennen noin pitkää kestäneitä kiukkukohtauksia ollukaan. Siinä oli jo miehelleki kestämistä vähä enemmän... Kiukkukohtauksien aikaan alko myös hurja makeanhimo, en muista että ennen pillereitäkään ois tollasta ollu noin voimakkaasti. Oloki on kuin ilmapallolla kun turvonnu olo ja muutama finniki ilmaantunu. Huhhuh että voiki olla kaikki oireet samalla kertaa, nyt jo toivon että ne menkat alkais ni pääsis taas uutta kiertoo kohti ja elämä normalisoituis näiden kiukkujen jälkeen..

Nyt on alkanu tulemaan jo sukulaisiltakin vihjeitä vauvasta ja kyllä on hiukkasen hankalia tilanteita..Itse näin ensimmäistä kertaa unta että tein plussatestin ja kyllä seuraavana aamuna sekin sitte kiukutti kun olikin vaan unta.. Anoppi esitteli tekemiään vauvan peittoja, tiedä sitten oliko se vihje meille vai oliko tehny jollekin muulle, ei hirveästi viittiny kysellä.. Oma äiti on säästelly jotain lakanakankaita ja muutamaa kertaa esittäny vähä vihjaillen että niistä sitte vauvalle lakanat ja nyt yks perhetuttu oli vielä nähny unta että vauva ois tulossa.. Kaiken tän lisäks tänään vielä työkaverikin totesi että eiköhän se olis jo aika.. Mä en todellakaan usko mihinkään enneuniin tms mut nää kaikki vihjailut ym on tullu viikon sisällä ja pistää jo vähä miettimään.. Varmaan niistä se mun uniki sitte johtui mut vähä masentaa kun tunne alkavista menkoista niin vahva.

Että tällästä täällä :D Plussatuulia kaikille! :)
 
Emmastiina
Täällä ilmoittautuu myös yksi uusi yrittäjä. Ikää 34vee ja vauvakuumetta takana pari kuukautta, aiemmin olen ollut absoluuttinen "ei ikinä" ihminen. Menkoista ei mitään hajua, tulee kun on tullakseen joten ei mitään hajua mistään kiertopäivistä tai ovulaatioista. Kuukausi sitten tehtiin päätös että nyt saa tulla jos luoja suo ja kuinka ollakaan nyt on NIIN kauan viime menkoista ettei tää ole enää normaalia. Kaksi testiä tehnyt molemmat selkeä nega mut nyt viikonverran jo ihan samanlaisia oireita mitä te muut olette kuvanneet, kylmä,kuuma, huono-olo, vatsanpohjassa samanlainen kipu kun aina menkkojen alkaessa mut ne ei vaan ala. Eli toivo elää mutta en pysty uskomaan et alkais heti ekasta kerrasta, olis ihan liian epätodennäköistä mut silti sitä vaan miettii että jos ehkä sittenkin. Eli liityn tähän yrittäjien kaartiin!
 
Haaveilija
Tervehdys taas!

Tervetuloa mukaan Emmastiina!! Lisää itsesi listaan :)

Nyt on vähän pakko avautua tännekin kun miestä ei raaski liikaa kuormittaa :D Kp 27 siis menossa,joten viikonlopun aikana odotellaan menkkoja... Edellisessä viestissä ehdin jo toivoa että ne alkais ja elämä rauhottuisi taas.. Mutta mutta...

Alavatsassa edelleen osittain tunne että menkat alkaa, mut myös vähä toisenlaisia tuntemuksia, en nyt vaan osaa kuvailla niitä. Tänään ollu koko päivän vähä hassu ja etova olo, ihanku koko ajan olis pala kurkussa.. Mua ei ikinä oo närästäny,joten en voi sanoa tietäväni miltä se tuntuu, mutta veikkaan että tän päivän mua on enemmän tai vähemmän närästäny.. Luin myös jostain että joillekin tulee aftoja ennen plussausta ja sellanenkin löytyy tällä hetkellä..

Oon kyllä niin pönttö kun taas kuvittelen liikoja ja ihan koska vaan totuus taas tulee vastaan.. Yhtään ei helpota se että luen kaiken maailman keskusteluja taas raskauden ensioireista.. Niin olin päättäny että enää en kuvittele ja toivo liikoja,mutta kuinkas kävi :) Raivarit onneks jo vähentyny, tällä viikolla ei oo palanu pinna kun ehkä kerran, mieheen kuinkas muutenkaan..

Huoh, vähä helpotti :) Seuraavan kerran avaudun varmaan sitte menkoista..
Plussaa vaan kaikille meille! :) Mitä muille kuuluu?
 
Mea83
Emmastiina, tervetuloa mukaan! Itse olin kans joskus sitä mieltä, että mulle ei lapsia tule. Ajattelin olevani liian itsekäs äidiksi ja takaraivossa kummitteli myös pelko siitä, että lapsesta tulisikin vaikkapa alkoholisti, narkki tms. Mutta näin ne vaan hormonit tekivät täälläkin tehtävänsä ;)

Haaveilija, tutun kuuloista pohdintaa sielläkin! Tosin tässä kierrossa olen varma menkkojen tekevän tuloaan, sen verran kamala pms-hirviö musta on muovautunut :D eilenkin olin kamalan huonolla tuulella, ahmin keksejä ja tänään makaan sängyn pohjalla migreenin kera. "ihanaa" tämä naisen elämä välillä..
 
Haaveilija
Joo niin mäkin olin ihan varma että sieltä ne menkat tulee, mutta kun tarkemmin kävin laskee niin kaikki tuntemukset mahassa ja ärtymykset alkoi jo kaks viikkoa ennen menkkoja kun yleensä siis paria päivää aikasemmin vasta.. Nyt siis kp28 eikä tuntemuksia että alkais.. Viime kierto olis siis 27 päivää että kunnon jännäily viikonloppu tulossa siis :)
Hiukka etova olo ollu tänäänki, tosin molempina päivinä voi johtua siitä että ei oikein oo ehtiny syödä. Tänää kuitenkin töissä jääkaappia avatessa sieltä tuli ihme hajuja tosi voimakkaan tuntusesti, mitä paria tuntia aikasemmin ei tullu.. Välillä on myös huimannu, mut seki voi johtua syömättömyydestä. Nyt pitäis vaan laittaa jäitä hattuun että ei tuu liian suurena pettymyksenä..
 
Mea83
Kp25 ja ei ihmeitä tuntemuksia vielä vatsassa. Sen sijaan muita PMS-oireita kyllä löytyy: itkuherkkyys, järjetön kiukkuisuus, siivousinto, makeanhimo... Ja rinnat on kasvaneet myös. Jospa tässä kierrossa menkat alkaisi ajallaan. Tärppiin en jaksa uskoa, koska kierron keskivaiheilla ei juuri ollut seksiä miehen haluttomuudesta johtuen.
 
Haaveilija
Kp30 eikä menkkoja vieläkään... Mahassa tuntuu vaikka miltä ja jatkuvast saa käydä vessas tarkistamassa joko alko.. Tänää taas lievää pahoinvointia ollu ilmassa ja ihanku rinnoissa tuntuis välil hassulta,nännit on ainaki kipeet ja herkät. Se ei oo mielikuvituksen tuotetta mut noi muut hyvinki voi olla kun sitä plussaa niin toivoo :D Mies toi viikonlopun kunniaks vähä sidukkaa mulle mut hittolainen kun ei uskaltanu yhtäkää ottaa:) ens viikonloppuna sit jos tipahtaa maan pinnalle. Eilisellä kauppareissulla olin jo ostamas testiä mut sit jäi hyllylle kuitenkin.. Koskahan tässä rohkaistuis ja testais.. Viikonloppu menny peittojen alla jännitellessä kun on niin kylmä.. Onneks huomen taas pääsee töihi ja saa vähä muuta ajateltavaa. Noh, nyt kun tänne taas päivittelin ni eiköhän ne menkat sieltä kans ala.. Miten muilla menee?
 
Mea83
Ollaanko me haaveilijan kanssa ihan kahdestaan jäljellä tässä topicissa??

(.) itellä tänään järjetön pahoinvointi ja närästys, rinnat on selkeän turvonneet ja vähän kipeät. Pahoinvointi tosin johtunee liiasta kahvista ja stressistä.. Alavatsaa nippailee myös ja päätä särkee. Kävin tänään jo ostamassa raskaustestejä tuplapaketin, niin joskus ylihuomenna voisin sitten tiputella itseäni pilvilinnoista ;)
 
Haaveilija
Nega testattu nyt illalla eli kp31.. Ostin ihan vaan niitä cittarin pregchek -testejä kun ajattelin että tässä vaiheessa en kyllä pistä enempää rahaa niihin.. Oli pakko ottaa varmuuden vuoks kaks tuplapakettia :D Aamulla testaan uudellee ellei yön aikana ala menkat. Oon kuitenki koko illan juossu vessassa kun tota kahvia taas tuli litkittyä kivasti päivän aikana... Mahassa tuntuu taas vähä erilaiselta mitä aiempina päivinä ja yön aikana kaikki tissituntemukset oli omituisesti hävinny.. Ehkäpä taas turhaan kuvittelen vaan :( Korkkaanpa siis viikonloppuna juomatta jääneen siiderin ja kattellaa huomen taas tuntemuksia uudelleen..
Niin ja näköjää me Mea83 ollaa kahestaa täällä :D Ja toivottavasti sulla ei kierto venyis vaan plussa yllättäis kuitenkin :)
 
Emmastiina
Heips kaikille. Poistuin hetkeksi tuonne odottajien puolelle kun sain heti viestini jälkeen clear bluen digital testillä "raskaana 1-2". No nyt viikkoa myöhemmin vahvistettu (3 testillä) tieto etten ole raskaana. Päässä myllertää, vituttaa... Menkat siis myöhässä 2 viikkoa ainakin (en todellakaan tiedä millon niiden pitäisi tarkastiottaen tulla). Mitähän kävi? Testi reagoi kemialliseen, ovulaatioon? Blääh. Eiku yritystä kehiin uudestaan.

Jos asiasta pitäisi jotain oppia niin seuraavaksi testaan ekan kerran kun maha alkaa kasvaa=) karmeeta saada tuollainen virheellinen- kuitenkin niin luotettava tulos!
 
Mea83
Emmastiina, pahoittelut siihen suuntaan, varmasti tosi kurja fiilis :( Soitahan ihmeessä lääkärille, paranee ultralla tarkistaa, ettei ole kyseessä epätäydellinen keskenmeno. Siinä alkionkehitys pysähtyy, mutta tyhjennytvuoto ei ala. Silloin hcg-pitoisuus voi laskea sen verran alas, että kotitestit ei sitä näytä.

Haaveilija, pahoittelut negasta. Tosin pieni toivohan vielä on ;)

).( Täällä ei oikeastaan mitään uutta kumpaankaan suuntaan. Alavatsassa jotain tuntemusta, periaatteessa saattaisi olla kumpaan suuntaan vaan. Aamusta teen cittarin halpisliuskatestin hillitäkseni laukkaavaa mielikuvitusta.
 
Emmastiina
Thanks...Ja tänään alko sit menkat eli viimeinen toivonkipinä valui pöntöön (kirjaimellisesti =) No nyt olen sen verran viisaampi et annas olla kun h-hetki lähestyy niin lukitsen tuon miehen sänkyyn just for my personal use. Eli toivo elää et josko seuraavasta...Tää kuulostaa karmeelta mut haluaisin antaa äitille joululahjana plussan ja teoriassa onhan siihen vielä mahdollisuus..

Jos nyt pitää itteään ruoskia niin minkä ihmeen vuoksi ihmisen pitää venata 35 vuotta ahaa elämystä kun olis voinu herätä ihan vähän aikaisemmin!

Tsemppiä teille muille.
 
Emmastiina
Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ...................KP................jännäpäivä

Tupu.....................28...................14.. ..................24-27...................?
Mea83..................27...................2..... .................27-30..................1.11-3.11
Haaveilija.............27....................3.... ..................27-31...............28.10-1.11
Marjutan..............27....................3..... .................28-31..........................?
Salla....................26....................6.. ....................29-42...........................?
Vauveli2012.........27...................3........ ..............28-32...........................?
Alissa_L...............32....................3.... .................28-30.................?
Erika...................27...................12... .................28-40..........................?
Emmastiina..........35...................2.......................28-30.....................29.11

Plussanneet:

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

Tigu.....................27..................12.5. ....................?......................3.
Krisse..................27..................13.5.. ...................?......................1.
Mea_79...............31..................18.5..... ................?......................1.
Pamsu.................27....................5.7... ..................?......................2.
Sini84..................27..................13.7.. ................19.3....................2.
Saga1982...........29..................17.7....... ..............?.......................4.
Dahlia.................22..................20.7... ................31.3...................20.
Woman82...........29....................1.8....... ............12.4....................4.
Myy-84................27..................19.8........ .............?.....................12.
Emma80.............30...................21.9...... ...............?.......................2.
Marian90............21...................5.10..... ...... ....n. 26.5....................1.
Adya-86..............25...................7.10......... ...............?......................3.
Marie Claire.........29....................01.10........ ..........?........................?



Lisäsin itteni yrittäjiin
 
Haaveilija
Tosi kurja juttu Emmastiina :( Mäkin vähä toivonu että jouluna vois sitte kertoa plussasta jos sellanen tulis. Täällä kp32, ei menkkoja ja aamulla negaa näytti edelleen. Torstaina testaan uudelleen jos tilanne jatkuu samana. Tänää ei oikein oo ollu tuntemuksia suuntaan eikä toiseen, että ota siitä sitte selvää. Olis kyl tosi v****maista jos täs vaiheessa kävis kierto venyy ku eka kierto pillereiden jälkeen oli sen 31 päivää ja toka lyheniki kivast 27 päivää.. Ärsyttää vaan kun joutuu koko ajan olee ph-suoja tai side housuissa jos menkat tulee niin yllättäen.. Haluaisin nyt vaan selvän tilanteen, selkeä plussa tai nega. Olipahan taas vuodatusta, mut alkaa taas olee aika hermoheikko olo.. Tsempit muille :)
 
Mea83
Haaveilija, tosi kurjaa, toivottavasti ei kierto pitkity :(

).( Kp29, tarkistuslaskenta eilen kalenterista, aiemmat laskut heitti päivällä. Aamulla tein cittarin liuskan, ja ihmetyksekseni siihen tuli haamu!!!!! Tosin mies kieltäytyy sitä näkemästä, aluksi kyllä sanoi näkevänsä, ei vissiin halua, että tipun korkealta. No, aamusta huomenna paketin toinen liuska jos tätiä ei näy :)))
 
Emmastiina
Hienoa Mea83!

Olen vakavasti päättänyt etten testaile ennenkun menkat on myöhässä viikkoja. Niin paljon vieläkin harmittaa se että sain digitaalisella plussan mikä piti olla NIIN varma ja ehdin jo varaaman neuvolankin. En halua juhlia ja toivoa ja sit tippua kaivoon. Olenhan toki hieman naurettava kun muut yrittää vuosia ja mä olen skeptinen jo ekan yrityksen jälkeen (nolo...)

Mut kertokaahan miten tilanne edistyy!
 
Mea83
Emmastiina, ymmärrän erittäin hyvin päätöksesi. Ja minäkin tein testin vaan siksi, että ei mielikuvitus lähtisi laukkaamaan. Toisin kävi :D Ilmeisesti ovis olis tällä logiikalla myöhässä, 21 ainoa mahdollinen tärppipäivä, joka olis kp 16.
Nyt onkin sitten luulosairas päässyt täällä urakalla vauhtiin: väsyttää, alavatsaa särkee, on pahoinvointia, metallin makua suussa, pissalla juostaan ja niin edespäin ;)
 
Emmastiina
Ihanaa ja ihan sydämestä toivon että nyt tärppäsi!

Mäkin väsäsin itselleni sellaisen kalenterin mihin merkkaan menkat ja sitten ne mahdolliset tärppipäivät jolloin pitäisi peittojen heilua. Ainoa ongelma on se etten todellakaan tunnista ovista enkä myöskään tiedä kierron pituutta joten näitä päiviä-tai siis viikkoja on aika monta ;) Myös ovistestit jo valmiina odottamassa. Eli otan tästä nyt pienimuotoisen projektin itselleni ja katsotaan tuottaako suunnitelmallisuus tulosta. Tää ei ehkä ole asia mihin pätisi "hyvin suunniteltu on puoliksi tehty" mutta yritän silti!

Ja mä kuulun siihen joukkoon ihmisiä joka saa minkätahansa oireen luotua itelleni. Jos joku on yrjötaudissa niin johan tulee huono-olo samantien, saan myös mahan turpoamaan ja nippailemaan ihan vaan kuvittelemalla =)
 
Haaveilija
Ihanaa Mea 83!! :) Onnea haamusta :)
Sulla on Emmastiina oikein hyvät suunnitelmat oikein kalenteria myöten :D Mä kyllä ymmärrän sun ajatuksia siitä plussatestistä, kauhea tilanne. Ei meilläkään yritystä kovin kauaa takana oo ja monta kertaa on tehny luopua koko yrittämisestä kun tullu sellasia fiiliksiä että ei me ikinä saada vauvaa. On ne menkat ollu aina sen verran iso pettymys että en tiedä miten musta ois siihe että yritys ois kauheen pitkä. Oon nimittäin jo miettiny sitäkin että ois sit kiva esikoiselle saada mahollisimman pian sisarus.. Onneks toi mies kuitenkin on vähä enempi jäitä hatussa -asenteella, ja lohduttaa ja koittaa puhua mulle järkeä että vastahan me yritys on aloitettu, varsinkin niillä hetkillä kun on kaikkein epätoivoisin olo. Täällä ei edelleenkään menkkoja ja olo ollu aika oireeton. Huomen aamul taas testailemaan.. Niin ja mäkin oon tosi hyvä kuvittelemaan kaikenlaisia oireita itelleni ja uskottelen itselleni vaikka mitä. Välillä oon aivan varma että raskaana ollaan ja hetken päästä taas mieli on muuttunu..
 

Yhteistyössä