Isot onnittelut sinulle Rht! Jopas alkoi tämäkin kuukausi näyttää lupaavalta, ja muutama on vielä plussaamatta, vai mitä!
Kerroin tuossa aiemmin, että tuttavapiirissäni on paljon pariskuntia, jotka ovat olleet ihan toivottomia tuon yrittämisen kanssa ja silti on tärpännyt. Kahdella heistä (naisista siis) on ollut ihan oikea, lääkärin toteama syy sille, ettei lasta alkanut kuulua, mutta lopulta kuitenkin onnistui. Juuri nämä naiset ovat erityisen läheisiä minulle, joten tiesin aika tarkkaankin välillä tilanteen, ja ymmärrän täysin, että epätoivo iskee silloin, kun tiedetään, että mahdollisuudet ovat vähissä. Olin muuten noista tärpeistä niin onnellinen, että aloin itkeä.
Minä olen testaillut ovista tällä viikolla maanantaista alkaen peräti kahdella testillä. Ostin jossain vaiheessa Donnan
Untitled enkä ole sen avulla tullut hullua hurskaammaksi. Tällä viikolla kokeilin apteekista ostettuja First signal-testejä, ja kas kummaa: 1. päivänä ei näkynyt minkäännäköistä testiviivaa, 2. päivänä näkyi haamu ja päivä päivältä haamu on vahvistunut. Nyt tänään neljännessä testissä oli lähes yhtä tumma viiva kuin ohjeen mukaan pitäisi olla. Donna sen sijaan on näyttänyt koko ajan samanlaista, vaikka kuinka kääntelen mikroskoopin linssiä. Donnan pitäisi ennustaa ovulaatio kolmisen päivää etukäteen. Minulla se ei vaan toimi, vaikka toki tuollainen minimikroskooppi on vekkuli käyttää. Ensi kiertoon taidan tilata netistä halvempia tikkuja ison satsin.
Sitten vielä tätä omaa napaa sen verran, että jo lähes parantuneeksi luultu flunssa iskikin voimalla tällä viikolla ja keskiviikosta lähtien olen ollut kotona. Ensimmäistä kertaa elämässäni minulle on määrätty antibioottikuuri ja kolmioyskänlääkettä. No tottahan haluan päästä keuhkoputkentulehduksesta eroon, joten kiltisti syön kuurin, mutta hiukan harmitti kun luin antibioottien selosteesta, että niitä ei saisi käyttää, jos on raskaana. Ja jos toivookin raskautta, siitä pitäisi mainita lääkärille. En älynnyt tätä ollenkaan, kun reseptiä kirjoitettiin, eikä lääkärikään kysynyt, ei varmaan tämänikäisillä kovin usein ole raskaushaaveita. No, harmi vain, jos ovulaatio menee hukkaan. Tuosta Donnan toimimattomuudesta huolimatta en usko, että kovin montaa ovista on ollut tai oleva.
Jos nyt joku perheenperustamista miettivä "ulkopuolinen" lukee palstaa, niin minun esimerkkini kannustaa varmaan ja toivottavasti aloittamaan yrittämisen hyvissä ajoin ennen neljääkymppiä. Aika kuluu todella nopeasti, kuten jo Dahlia ja Myy-84 totesivat. No, minä olen onneksi hyvin valmistautunut siihen mahdollisuuteen, ettei ikinä tärppääkään. En siis ole kovin synkissä tunnelmissa täällä. (johtuukohan kolmiolääkkeestä..?)