Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläkin menee luultavasti maaliskuun puolelle jännäpäivä, aikaisintaan 1. päivänä vois uskaltautua tekemään testin jos siltä näyttää. Ovispäivästä en oo ihan 100% varma kun niin monena päivänä kipuili ja limaili. Pari päivää oli (luultavasti) oviksen jälkeen taukoa ja nyt taas vuotaa ja nipistelee :p Joka päivä kyllä pupuiltiin niinä limapäivinä että odotukset on taas korkealla..

Atlantis* tervetuloa haaveilemaan/jännäilemään! :)

Sajj, taisitte kyllä hyödyntää juuri oikean päivän ;) Nyt pidetään peukut pystyssä että plussaat!!

Nyt plussatuulia maaliskuuhun! ;)

Heippa.

Mä täällä käyn vielä lukemassa teidän kuulumisia ja pidän peukkuja pystyssä. Toivottavasti pian pärjää.
Mä tuolla plussanneiden puolella kirjottelen aikakin ahkeraan kun ihmettelen näitä raskaus asioita. Toivottavasti saadaan teidätkin pian sinne puolelle.

Mulla menny kaikki ok. Maha on hiemannollut kipeenä välillä, mutta se nyt on normaalia ymmärtääkseni. Perjantaina on eka neuvola!

Mutta plussaonnea teille kaikille!!

Nanna79, hyvä kun kaikki on hyvin :) Mä oon myös siellä teidän puolella käyny kurkkimassa aina välillä, tuntuu kaikilla olevan kaikki hyvin! On kivaa kun voi käydä sieltä lueskelemassa teidän kuulumisia :)

Kiitoksia kaikista tsemppauksista! Oon tosiaan itsekin lukenut, että munasolu irtoaa 24-48h ovisplussasta, hyvä kun Mymmeliini mainitsit siitä :)
Ovistesti tehty tällekin päivälle, siinä näkyi kyllä viivanpaikka, mutta väriä siinä ei ollu, eli eikö se sillon ole ihan nega? Toivotaan nyt kovin, että munasolu on irronnut eilen. Vois tänään yrittää vielä hyödyntää sitä vähän lisää, kun munasoluhan voi elää vuorokauden. Ja jos ovisplussa tosiaan oli eilen, niin munasolu irtoaa tänään, eli pakkohan tänään on peittoja heilutella! Mitenköhän tuon miehen saa innostumaan, kun joutui jo eilen aika koville :D Huh, näistä seuraavista parista viikosta tulee kyllä pitkät. Nyt pitää yrittää rauhottua ja keskittyä kaikkeen muuhun, muutoin tulee aika kova tipahdus maanpinnalle jos menkat alkaa.

Nyt kun katselin kalenteria, näkyy selkeästi, että kierron pituus on lyhentynyt tasaisesti jollei sitä km-kiertoa lasketa. Viime kiertohan oli vaan 29 päivää! Mutta sehän on vain positiivista, kunhan ei ihan olemattomiin lyhene :) Kertoo kai siitäkin, että kroppa rupee palautumaan e-pillereiden hormoneista. Voisin itseasiassa muokata tota listaa omalta osaltani hieman, kierron pituutta ja jännäpäivää.

Ens viikolla alkaa maaliskuu, kevättä kohti mennään. Ja maaliskuulle plussia, toivotaan Dahlia- että maaliskuu on teidän onnenkuukausi! Ja meidän kaikkien muiden myös, tietenkin!

Viimeksi muokattu:
Maanantai 21.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

MaMaCat..............37...................8.......................26......................25.2
Dahlia- ................22..................15......................30......................1.3
Lilli-84.................26...................6....................23-26....................1.3
Atlantis*..............42...................7.....................24-28...................5.3
Sajj......................22...................5.....................29-32...................7.3
Myy-84
................27...................6.....................27-31...................11.3
Rht.......................26...................4........................28.....................16.3
mari974..............36...................1.........................?.........................?
Kittycat................25...................1.........................?.........................?
Janette................29.................~1v.......................?..........................?
tinsku..................21...................3..........................?.........................?
Kookos74............36...................2.....................27-32......................?
Kaarina................31...................5........................29........................?

Taustalla:

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä........................................yritys alkaa

Tigu........................27..........................................maaliskuu 2011
Merimari79............31..........................................keväällä 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................26..........................................kesällä 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011.................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?..........................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011....................?..........................yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?..........................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ............?..........................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011.....................?..........................yk6

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Lyhensin siis vähän tota mun kierron pituutta ja aikaistin jännäpäivää muutamalla päivällä :)
Näyttää kyllä ihan älyttömän hyvältä tuo plussanneiden lista!

Sajj;10808721]Maanantai 21.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

MaMaCat..............37...................8.......................26......................25.2
Dahlia- ................22..................15......................30......................1.3
Lilli-84.................26...................6....................23-26....................1.3
Atlantis*..............42...................7.....................24-28...................5.3
Sajj......................22...................5.....................29-32...................7.3
Myy-84
................27...................6.....................27-31...................11.3
Rht.......................26...................4........................28.....................16.3
mari974..............36...................1.........................?.........................?
Kittycat................25...................1.........................?.........................?
Janette................29.................~1v.......................?..........................?
tinsku..................21...................3..........................?.........................?
Kookos74............36...................3...................27-32......................20.3
Kaarina................31...................5........................29........................?

Taustalla:

nimim.......................ikä........................................yritys alkaa

Tigu........................27..........................................maaliskuu 2011
Rose.......................24..........................................kesällä 2011
Marjutan................26..........................................kesällä 2011
Emma80................30..........................................elokuussa 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011.................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011.................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... .........6.9.2011.................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...........11.9.2011.................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ..........20.9.2011.................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... ......1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ........25.9.2011.................yk1
tinni...................30...................2.2.2011...... .............?..........................yk1
Nanna79...........31...................4.2.2011....................?..........................yk5
eppe.................22...................4.2.2011........ ............?..........................yk4
eltsu.................29...................6.2.2011........ ............?..........................yk2
Mymmeliini......26...................6.2.2011.....................?..........................yk6

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Eipä onnistunut tästä kierrosta. Nyt tilasin Mammaks verkkosivun kautta ovistikkuja, jos niistä olis jotain apua.

Kookos74, suosittelen mielummin tilaamaan kotitesti.fi:stä ovistikut. Mulla meinasi palaa käpy viime kierrossa niiden mammaksi.fi tikkujen kanssa kun niissä tulee millon minkäkinlainen haamu. Näissä kotitestin tikuissa haamut on hyvin vaaleita viivanpaikkoja, ei tarvitse ihmetellä että onkohan tulos nyt negatiivinen vai positiivinen.

Heippa hei...
Täällä mennään kiertopäivää 16, eikä mitkään suuret odotukset tule jännäpäivänä olemaan, kun pupuiltu ei olla paljon mitään...Viime viikon keskiviikkona muutettiin pariksi viikoksi isäni taloon asumaan seuraksi kissoille ja koiralle... Eikä siellä olla kertaakaan tehty mitään..
Kyllä se on vaan kamalaa kun on niin väsynyt että ei edes jaksa peittoa heilutella... :/ Jos meillä on aamuvuoro niin kumpikin on ihan poikki jo kun päästään 16 maissa kotiin ja melkein suoraan nukkumaan...Iltavuoro-viikon kohalla taas jaksettais koko yön, harmi vaan kun se ei vaikuta koskaan ajottuvan sopivasti ovulaationi kohalle...
Joten jännäpäivänä ei kyllä tällä kertaa hirveesti jännäillä...Kesää odotellessa että jaksaisi paremmin... :)

Tsemppiä kaikille...

Menkat aluillaan, jos huomisen laskisi ekaksi päiväksi, kun aamuun mennessä alkanee kunnon vuoto. Laskeskelin, että kierto olisi 27 päivää ollut, eli eka jännäpäivä olisi 20. tai 21.3. Näinkö näitä lasketaan vai onko mulla vielä termit hukassa? Mutta kuitenkin, jos joku osaava päivittää tuota listaa, niin mut saa nyt sitten nostaa tuonne yrittävien osastoon ja eka jännäpäivä voisi olla noin 20.3. ja kierto 27 päivää.
Jännää, kun oikeasti nyt tää alkaa. Ja aurinkoloma luvassa parin viikon päästä miehen kans kaksistaan, eli rennolla mielellä lomaa odotellaan ja tulevaisuus näyttää, tarttuuko "tuliaisia" mukaan :-)

Tiistai 22.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä​

MaMaCat..............37...................8.......................26......................25.2.
Dahlia- ................22..................15......................30......................1.3.
Lilli-84.................26...................6....................23-26....................1.3.
Atlantis*..............42...................7.....................24-28...................5.3.
Sajj......................22...................5.....................29-32...................7.3.
Myy-84................27...................6.....................27-31...................11.3.
Rht.......................26...................4........................28.....................16.3.
Kookos74............36...................3...................27-32......................20.3.
Tigu......................27..................1........................27.....................20.3.
Kaarina................31...................5........................29........................?​

Taustalla:

nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Emma80................30..........................................elokuussa 2011​

Plussanneet:
flowers.gif

Mymmeliini......26...................6.2.2011.....................?..........................yk6​

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.​

Tervetuloa yrittäjien listalle Tigu! Muistan niin hyvin tuon tunteen kun viimein sai alkaa yrittää.:) Voi kun vieläkin jaksaisi olla niin onnellisen toiveikas ja optimistinen kuin sillon... Nauti täysin rinnoin noista fiiliksistä!​

Mulla on vähän sellainen olo että tästä kierrosta ei meillä nappaa. Mulla on huomenna iltapäivällä papa jota edellisenä iltana ei periaatteessa pitäisi hirveesti harrastella, nyt on menossa kp15. Olen usein myös todella arka papan jälkeen päivän pari, joten otollisin aika menee luultavasti vähän sivusuun.
Torstaina onkin sitten lääkäri, menen vaatimaan tujumpia särkylääkkeitä menkkakipuihin ja mahdollista lähetettä endotutkimuksiin. Saas nähdä kuinka käy! Niin paljon muuta jännättävää ja ajateltavaa tässä kierrossa että tuskin jaksan hirveesti panostaa tähän tärkeimpään viikkoon.​

Hei vaan kaikille ja tervetuloa Atlantis* joukkoon mukaan! Tigulle myös onnea alkavaan yritykseen!

Kevätaurinko alkaa pikkuhiljaa lämmittämäänkin ja toivottavasti kovat pakkasetkin alkavat hellittää... Hyvillä mielin kohti kevättä siis. :)

En halua Atlantis*:sta masentaa, mutta kävin itse syksyllä yksityisellä gynellä ja minulle sanottiin, ettei jokapaikassa enää oteta edes 38-vuotiaita lapsettomuustutkimuksiin. Voihan se olla, että minua vaan peloteltiin, etten itse lykkää tuota perheenperustamista liian pitkälle. Luulisi ainakin yksityisellä puolella saavan palvelua, jos siitä on valmis maksamaan. Kunnalliset palvelut onkin sitten aina aivan eri asia.

Tsemppiä kaikille vaan yrittämiseen ja plussatuulia! Toivottavasti itse pääsen loppukeväästä mukaan aktiivisempaan jännäilyyn. ;)

Hui!!! Mitä täällä oikeen tapahtuu?? Mä oon välillä käyny lukemassa täällä teijän juttuja, mut en oo kerenny käydä kirjottelemassa. Oon kuitenkin jännitelly teijän puolesta ja pitäny tiukasti peukut pystyssä jokaisen teijän kohdalla. Ja edelleen jatkan.... peukut taas pystyyn.

Ite kirjottelen tonne vauvat.net sivuille. Siellä on tosi laaja se keskustelupalsta.

Halusin nyt tulla vähän kertomaan kuulumisia, ku täällä jossain välissä joku tais toivoo plussanneiden kuulumisia.

Noh, mulla siis on nyt rv 10+1 joten..... HUI!! Kaikki on hyvin pienen alkutakkuilun jälkeen. Tuli juostua naistenklinikalla muutaman kerran tossa jokunen viikko sitten, ku masuasukki oli pitkään melkein 2 viikkoa pienempi, ku mitä piti. Naistenklinikalla siitä oltiin todella huolissaan ja mä sit panikoin itsekseni enemmän ja vähemmän. Multa otettiin sit enemmän ja vähemmän verikokeita ja ultrassakin oon saanu nyt juosta jo 4 kertaa. Se ensimmäinen virallinen ultra on vasta ens kuussa. Nyt siis masuasukki on ottanu kasvuspurtin ja viikot on suurinpiirtein sellaset, ku pitäis. Eli kaikki on nyt hyvin. Masusta löytyy siis yksi pikkunen jolla sydän lyö tosi nätisti ja vahvasti. Toivotaan, että pikkunen pysyy elossa ja kasvaa hyvin ihan sinne synnytykseen asti.

Oikein paljon onnea kaikille plussanneille!! Ihan mieletön plussaus rumba!!! Jatkakaa vaan samalla tavalla jatkossakin. Nyt menee hyvin.

Dahlia-, Sajj, Rht ----> Teijän kohdalla mä jannitän ehkäpä eniten. Olitte kuitenkin listalla ihan yhtäaikaa, ku mäkin. Jänniteltiin silloin yhdessä toisiamme... Nyt on mun vuoro yksin jännittää ja pitää peukkuja teille. Tsemppiä tytöt!!

Terve taas ja kiitos tervetulotoivotuksista! Huomasin tuossa että olen merkinnyt yrityskierrot (vai kerrat?) väärin, tämä onkin yk 8 eikä 7. Hah, onpa rohkaisevaa...

Lilli84 kirjoitti, että väsymys haittaa peiton heilutusta. Niin se on välillä täälläkin, ei tosin minulla päivätyöläisellä vaan vuorotyötä tekevällä miehellä. Toinen juttu on se, että optimaaliset päivät tuntuvat jotenkin kummasti osuvan aina juuri miehen iltavuoron kanssa yksiin, joten peittojen pitäisi heilua aika myöhään, jolloin minä taas en ole ihan parhaimmillani siihen puuhaan. En muuten hirveästi ihmettele, että joillakin perheellisisllä tuppaa seksielämä näivettymään arjen kiireissä! Minä esimerkiksi olen tuossa suhteessa aamuihminen, vaikka kaikessa muussa olenkin sitten iltavirkku.

Merimari79: et masentanut, tiedän että mahdollisuudet eivät kaiken kaikkiaan ole kovin suuret. Realisti ei masennu! :) Mietin niitä lapsettomuustutkimuksia siltäkin kantilta, ettei niistä kovin suurta hyötyä minulle taitaisi olla, en nimittäin aio mihinkään hoitoihin hakeutua. Kunhan nyt metsästän sitä ovista ja koitan sopivina päivinä houkutella miestä vähän innokkaammin makuuhuoneeseen. Kunhan nyt tulisi käytyä edes siellä gynellä.

Koitan nyt päivittää taas tuota listaa, kun sunnuntaina ei ihan nappiin mennyt.

Tiistai 22.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä​

MaMaCat..............37...................8.......................26......................25.2.
Dahlia- ................22..................15......................30......................1.3.
Lilli-84.................26...................6....................23-26....................1.3.
Atlantis*..............42...................8.....................24-28...................5.3.
Sajj......................22...................5.....................29-32...................7.3.
Myy-84................27...................6.....................27-31...................11.3.
Rht.......................26...................4........................28.....................16.3.
Kookos74............36...................3...................27-32......................20.3.
Tigu......................27..................1........................27.....................20.3.
Kaarina................31...................5........................29........................?​

Taustalla:

nimim.......................ikä........................................yritys alkaa​

Emma80................30..........................................elokuussa 2011​

Plussanneet:
flowers.gif

Mymmeliini......26...................6.2.2011.....................?..........................yk6​

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.​

Jepjep. Papassa käyty, on se vaan joka kerta yhtä inhottavaa. :S Täällä ovistestit taas vahvistuu, selvää plussaa ei vielä ole tullut mutta luulen että tänään/huomenna kp16/17 on hormonit huipussaan, kuten edellisessäkin kierrossa. Saas nähdä kuin sitä pysyy nahoissaan taas seuraavat viikot jos nyt saa jotain aikaiseksi...

Kiva kuulla että Tiinalla on kaikki hyvin! :)
Kiva että täällä käy raskautuneitakin kuumeilijoita katselemassa kuulumisia. Itse tunnustan käyväni välillä raskautuneiden ketjua kurkkimassa, sen verran kiinnostaa kaikkien tästä ketjusta loikanneiden nykytilanne.

Jipii, ovisplussa bongattu! Jos ovis on siis tässä kierrossa kp17-18 kieppeillä ja edellisessä kierrossa meni 12 pv oviksesta seuraavan kierron alkuun, niin seuraavaa kiertoa voisi odottaa alkavaksi viimeistään tuolloin 11.3. joka onkin listalla ihan oikein.
Peitonheilutus on ollut hyvin laiskanlaista tässä kierrossa. Jospa tänään viitsisi vaivautua yrittämään. :>

Jes Myy-84, mahtavaa! Peitot heilumaan vaan! Olishan se hienoa jos plussattais samaan aikaan :) Mä olin myös papassa jokin aika sitten, on se inhottavaa. Tosin sillon en vuotanu jälkeenpäin ollenkaan!

Ihanaa tigu kun vihdoin pääsette tositoimiin! Ihana fiilis varmasti! Toivottavasti aurinkoloma tekee tehtävänsä ja saisitte maailman ihanimman tuliaisen mukaan sieltä :)

Lilli-84 ja Atlantis*, tuo väsymys kuulostaa tosi tutulta. Mä oon kuitenkin oppinu, miten sen saa syrjäytettyä. Tsemppaan itseäni sillä, että olispa seksi mukavaa, se tuntuu niin hyvältä ja rentouttaakin, ja mietin missä asennoissa ja miltä mikäkin tuntuu! En siis mee sillä asenteella, että nyt on pakko että tulis raskaaksi, vaan kiihotan itseäni ajatuksen voimalla. Ja kun tarpeeks kauan miestä innostaa, niin kyllähän sekin sitten on messissä. Nätit alusvaatteet toimii, ja kerran jopa pyysin nukkumaan mennessä miestä hiplaamaan mun tissejä niin johan innostui :D Oon kyllä naureskellu näitä mun tapoja, mutta siinä vaiheessa kun itsellä rupee tekemään mieli niin tunnun kyllä olevan valmis mihin vaan, kunhan vaan sais miehenkin innostumaan.

Mä oon nyt sitten ollu koko loman sairas. Ensin oksennustauti ja nyt melkeen 39 kuumetta ja jumalaton yskä. Ei ehkä ihan parhaat oltavat alkiolle, jos sellainen tuolta masusta löytyy.

Onnea plussasta Myy! :D Siitä se lähtee!

Sajj, onneksi tuo alkio on vielä noin nuorena ihan omavarainen, eikä välitä miten sinä voit. :) Joten yski huoletta. Toivottavasti tuo sun flunssa menee ohi ennen plussausta, sillä mä olen ollut kipeä suunnilleen plussasta asti ja se ei ole kovin hauskaa. Tämä flunssa vaan ei lähde millään viinimarjamehulla ja kurkkupastilleilla.

Kannattaa todellakin ottaa tuo yritys mielummin nautinnon kautta, kuin pakkopullana. :) Toki on päiviä, jolloin olisi tärppiaika ja väsyttää ihan älyttömästi, mutta kyllä pikainen puuhailukin voi tuottaa tulosta. ;) Ei aina tarvitse mennä pitkän kaavan kautta, mutta kyllä se voi silti mukavaa olla.

Meillä pupuilut on jääneet pois plussan jälkeen. Ei sillä ettei tekisi mieli, mutta luoja miten paljon se sattuu! :O Pelkkä kiihottuminen koskee niin kovasti alapäähän, että viimeisetkin himonrippeet kyllä kaikkoaa. :( Joten pupuilkaa varastoon, että selviätte pahimmassa tapauksessa synnytykseen asti ilman...

Kuten olette varmaan huomanneet, niin mä käyn myös kurkkimassa teidän juttuja täällä vielä. ;)

Perjantai 25.2.2011
Yrityksen aloittaneet:

Atlantis*..............42...................8.....................24-28...................5.3.
MaMaCat..............37...................9.......................26......................22.3.

Taustalla:

Plussanneet:
flowers.gif

Oi voi, en toiveiluista huolimatta päässyt jatkamaan komeaa plussanneiden sarjaa, menkat alkoivat täysin aikataulun mukaisesti tänä aamuna :(. Noh, ei muuta kuin leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Mulla on tosin jo odotukset aika lailla laantuneet ja melko pessimistinä mennään.

Täytyy varmaan alkaa miettimään tutkimuksia, kun tuota ikääkin on. Elokuussa tosiaan multa poistettiin iso munasarjakysta ja silloin noin silmämääräisesti vilkuillen kirurgi katsoi, että paikat näytti hyvälle ja toisessa munasarjassa oli juuri näkyvillä keltarauhasrakkulakin, joten ainakin siellä toimintaa pitäisi olla. Voipi kyllä olla, että stressikin on vaikuttanut, on ollut harvinaisen rankka syksy ja alkuvuosi, kuukauden päästä pitäisi helpottaa monella rintamalla ja sitten voisi alkaa niitä tutkimuksia miettiä.

Onnea Myy ovisplussasta ja kiitos ovistesti vinkistä. Katsotaan nyt ensi, saanko noista mammaks testeistä mitään tolkkua ja seuraavalle kierrolle vois hommata kotitesti.fi:stä.

Mamacat, pahoittelut. Jossain luki, että meidän ikäisten kannattaisi mennä tutkimuksiin jo puolen vuoden yrittämisen jälkeen, joten varaile ihmeessä aikaa.

Voi tylsyys Mamacat! :(
Kuten totesit, olisi varmaan viisasta käydä esim. tk-lääkärin juttusilla ja pyytää lähetettä lapsettomuuspolille. Kun itse kävin tällä viikolla lääkärissä menkkakipuja valittelemassa ja käytiin samalla läpi tätä yritystilannetta, lääkäri totesi että 12kk on periaatteessa raja jonka jälkeen voi laittaa lähetteen lapsettomuustutkimuksiin. Teillähän ei tuo 12kk ole kaukana, en tiedä olisiko kamalan kieroa liiotella tuohon pari kuukautta lisää että saisit lähetteen, jos lääkäri ei jo ikäsi puolesta katso parhaaksi laittaa lähetettä?
Helpottaisiko sinua tieto tutkimuksiin pääsemisestä vai stressaisiko se vaan enemmän?​

Minua helpottaa suunnattomasti kun sain tällä viikolla vihdoin ja viimein tk-lääkäriltä lähetteen endotutkimuksiin. Olen monta vuotta epäillyt että sairastan endoa. Vaikka tutkimukset jännittää ja paljon ajatuksia pyörii päässä asian tiimoilta, koen todella huojentavaksi sen että vihdoin selviää onko todella kovien kuukautiskipujeni taustalla ihan oikea sairaus. Samalla voin kysellä yrittämiseen liittyviä kysymyksiä ja neuvoja, luultavasti lääkäri ensin ultraa ja sitä kautta saan ehkä itsekin lisää tietoa siitä mitä tuonne alas kuuluu.
Vaikka epäilyn alla onkin vakava sairaus, olen pitkästä aikaa hyvin positiivisella mielellä. :)

Nykysuosituksen mukaan tutkimuksiin kannattaa hakeutua jo 6 kk:n jälkeen jos on yli 35 v TAI
kierrot ovat epäsäännölliset, on vuotohäiriöitä jne. Eli kyllä MamaCatin kannattaa jo hakeutua tutkimuksiin, jos niihin ylipätään meinaa. Julkisella puolella voivat vaan olla nihkeämpiä laittamaan eteenpäin, johtuen ihan resurssien puutteesta. 37v on jo kuitenkin sellainen ikä, että vuosia ei ole hukattavaksi.

Mymmeliini, kiva kuulla susta! Hui kamala, miten se niin kovin voi sattua? Ja kiitos tiedosta, vaikka olishan tuo itsekin pitänyt ymmärtää :) Voi kun tää tauti ja kuume tästä tosiaan nyt hälvenis, ja veis tän viikon kestäneen migreenin mennessään myös. Toivottavasti säkin olet paranemaan päin pikkuhiljaa, varmasti raskasta tuollainen!

MaMaCat, pahoittelut tädistä :/ Toivotaan nyt, ettei teidän tutkimuksiin asti tarvitsis lähteä. Mutta onhan sitä valmis tekemään mitä tahansa kunhan sen oman nyytin joskus saisi syliin.

Ja omaa napaa. Mun raskausoireet alko eilen. Siis ihan tosissaan, mun nännit on niin kipeät ettei mitään järkeä. Voiko mun himotoiveilu ihan oikeasti vaikuttaa tällä tavalla mun kroppaan, että fyysisesti aiheuttaa ihan selkeitä oireita? Koska tiedän kuitenkin, että mahdollinen alkio ei ole edes vielä kiinnittynyt, että oireilu ei ole mahdollista. Naureskeltiin kyllä eilen miehen kanssa aika pitkään kun tästä mainitsin.
Ei siis, tämä on varmaan ovulaatiosta johtuvaa. Enpä aiemmissa kierroissa vaan olis uskonu että rinnat kipeytyy vasta usean päivän päästä ovulaatiosta. Mutta olipahan meillä hauskaa ainakin hetken aikaa kun sitä pohdittiin :D

Täällä jännäillään Dahlia-n ja Lilli-84:n puolesta, ei enää montaa päivää! Toivottavasti maaliskuu on yhtä hyvä kuukausi kuin helmikuu oli :)

Olen muuten ruvennut kiinnittämään huomiota sanaan "toivoa" eri muodoissa tällä palstalla. Paljon toiveillaan kyllä! Onhan se tulostakin tuottanut ja toivotaan (!) että toimii jatkossakin yhtä hyvin;)

Pahoittelut MaMaCat menkoista, suosittelen myös menemään tutkimuksiin. Minä kävin muistaakseni marraskuussa vuoden yrittämisen jälkeen tk:ssa tarkastuksessa ja sain clomit sieltä vaikka mitään syytä "lapsettomuuteen" ei löytynyt. Voin kyllä sanoa että oviksen huomaaminen/tapahtuminen on helpottunut.

Minäkin käyn kurkkimassa tuolla plussanneiden ketjussa, jos vaikka itsekkin sinne joskus pääsisi :P

Jess hyvä Sajj, tuo tissien kipeytyminen on varmaan paras merkki siitä että jotain on tapahtunut!

).(
Eilen illalla tuli ihan hirveen huono olo just kun olin menossa nukkumaan. Huippas ja oksetti samaa aikaa tosi pitkään, ja olin tuntevani jonkunsortin jomotusta mahassa. Epäilin että nälkä vaan sai mahan myllertämään mutta vasta aamulla iski se nälän tunne. Muutenkin iltaisin ennen nukkumaanmenoa mahaa nipistelee, mutta muita "oireita" ei sitten ole.

Lillille tsemppiä!

Nyt on tän neidin pää sekotettu lopullisesti. Tein äsken ovulaatiotestin, kun nuo tissit nyt on ollu kipeät, ihan siis uteliaisuuttani. No haamu siihen liuskaan pärähti. Että mitä tämä nyt on? Ovuloinko sittenkin nyt vasta? Onko nuo testit niin viallisia, että huvikseen haamuilevat ihan millon vaan? Apua.

Dahlia-, oi kunpa tuo olis oire raskaudesta! Tsemppiä!

Sajj, voihan se olla että sun ovis on venähtänyt pitemmälle :P
Mutta jotkut on myös kirjotelleet näihin ketjuihin että ovistestit reagoi raskauteen, eli ovat testanneet raskautta ovistesteillä. Ei siullakaan ole pitkä aika tuohon jännäpäivään.. oliskohan se tuota :o

Yhteistyössä