Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eltsu: Mulla oli kans tossa yk2:ssa kummia tuntemuksia ja toivoin olevani raskaana, en kuitenkaan ollut. Oli just nännit kipeenä, huonoa ja flunssaista oloa, närästystä, ummetusta jne. Oon sit todennu niitten kuuluvan vielä tohon hormoniehkäisyn lopettamiseen eli elimistön tottumiseen siihen, ettei tule enää ulkoista hormonia.

Nyt sit alkaa ovisajat olemaan taas kohdillaan, pitäis vähän jumppailla et josko tästä kierrosta. :) Ei pitäis luoda itselle tollaisia suuria toiveita, mut ei voi muutenkaan..

Tänään olen sitten saanut esimakua "raskaus"pahoinvoinnista. :( Valitettavasti se on vaan näiden tabujen sivuvaikutus, ei oikeasti oire mistään. Koko ajan on kuvottava olo ja aivan yllättäen nousee mahanesteet suuhun välillä. :( Pelkään näppäimistön puolesta koko ajan.

Olen niin varma, että jos koskaan raskaudun niin tulen oksentamaan 24/7 koko raskauden ajan. Mun kroppa kestää niin huonosti mitään hormoneja (epillerit, keltarauhashormoni). Ja vihaan oksentamista yli kaiken.

Tänään on kyllä vähän nipistellyt kohdusta, mutta sekin saattaa johtua vaan näistä Lugeista. Aivastaessa varsinkin sattuu tosi paljon. Tiputtelu on pysynyt kuitenkin toisaiseksi poissa. :)

...
Mä oon luopunut noiden loppukierron oireiden pohtimisesta. Tuntuu että syksyllä mulla oli joka hiton kierrossa lupaavia oireita vaikka muille jakaa, kuitenkin kierrot päättyivät aina menkkoihin. ...
Eka oire johon suostun reagoimaan on menkkojen pois jäänti, vaikkakin menkkojen monen päivän myöhästyminen ilman mitään järjellistä syytä tuli myös koettua viime syksynä. Olen ehkä vähän skeptinen omien mahdollisuuksieni suhteen mutta ainakin säästyn (edes vähän) jokakuukautiselta mahalaskulta.

eltsu: Mulla oli kans tossa yk2:ssa kummia tuntemuksia ja toivoin olevani raskaana, en kuitenkaan ollut. Oli just nännit kipeenä, huonoa ja flunssaista oloa, närästystä, ummetusta jne. Oon sit todennu niitten kuuluvan vielä tohon hormoniehkäisyn lopettamiseen eli elimistön tottumiseen siihen, ettei tule enää ulkoista hormonia.
..

Samalla linjalla Myy-84:n kanssa. Varsinkin kun lukee täältä millaisia oireita "pitäisi olla", niin tuntuu, että niitä oikeen etsii kissojen ja koirien kanssa. Tulee sellanen luulosairas olo, kun jokaisesta nipistyksestä miettii, että oliskohan... Vaikka järki sanoo, että just söit hernekeittoa, että se sun mahaa pöristää..

Ja varsinkin toi Rht:n juttu. Mulla on ollu täs nyt viikon hieman flunssaa ja huonoo oloa, kauhee väsy, nännit on kipeet (se on uus juttu) jne. Lisäks mä oon ollu aika huono tuulinen. Voisinhan mä innostua jo noista, mutta kuten Myy-84 sanoi, sitten alan asiaa miettiä kun menkat on myöhässä oikeesti... No parin kolmen päivän sisällä senkin näkee, että onko myöhässä vai tuleeko ajallaan. Sitä odotellessa.

Viimeksi muokattu:
Maanantai 31.1.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

eltsu....................29...................2........ ............29-35...............30.-5.2
MaMaCat..............37...................7.............. ........26.....................31.1
tinni.....................30...................1....... ...............24.......................1.2
Nanna79...............31...................5............. .........28.......................2.2
Kaarina................31...................5............ ..........29....................... 5.2
eppe....................21...................4........ ............33-35.....................6.2
Myy-84................27...................5............ ...........28.......................6.2
Sajj......................22..................4....... ..............30-33.....................9.2
Lilli-84.................26...................5........... ............26.......................9.2
Mymmeliini..........26...................6.................. .....28......................9.2
Rht......................26...................3..... ..................28......................15.2
mari974...............36...................1............. ...........?.........................?
Kittycat................25...................1........... ............?..........................?
Janette................29.................~1v........... ...........?..........................?
tinsku..................21...................3......... ................?.........................?
Kookos74.............36...................2.......................27-32.....................?

Taustalla:

Dahlia- ................22

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Tigu........................27........................ ..................maaliskuu 2011
Merimari79.............31.................................... .......keväällä 2011
Rose.......................24......................... .................kesällä 2011
Marjutan.................26............................... ...........kesällä 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011...................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011....................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... ...... .6.9.2011....................yk3
SL......................30..................2.1.201 1... ...............?..........................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ...........20.9.2011..................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...............1.10.2011..................yk3
Susse................31...................24.1.2011..............25.9.2011.................yk1

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/odotusaika/1854340/esikoisen-haaveilijoista-plussanneet/
-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Täällä on hiukan luulooireita myös ilmassa... viikonlopusta asti on nipistänyt vatsasta ja lauantaina ja sunnuntaina on ollut suunnattoman huono olo...Mutta olen kyllä aika 100 % varma että johtuu kyllä jostain ihan muusta kuin se että siellä kasvaisi joku...

Kuitenkin tässä vähän tiedustelen jos olisi viisaampia kuin minä..Missä vaiheessa ne ns "kiinnitymiskivut" voivat tunuta?? Siis montako päivää oviksen jälkeen ne voi tuntua, ja millainenkohan tunne se on?? En kyllä tiedä onko sanastoni edes oikein.. :)

Lilli-84: Mun tietääkseni n. viikon kuluttua oviksesta ja aika monet on kuvailleet niitä sellaisiksi repäisykivuiksi/vihlaisuiksi.

Itseasiassa se vihlaisu mihin itse yöllä heräsin n. viikko oviksen jälkeen on se, mikä on herättänyt nuo oireiden tarkkailut tässä loppukierrossa. Muutoin musta tuntuu, että on ollu paljon rauhallisempi mieli ja paljon vähemmän oireita kuin edellisessä ekassa kierrossa. Nyt on ollut vaan noi alavatsan nippailut, jotka nekin hetkeksi meni pois ja nyt alkoi uudelleen, kun pitäis menkat alkaa. Varmaan huomenna teen testin, jos ei menkkoja näy. Oviksesta laskettuna menkkoje piti kaiketi alkaa eilen..

Plussaonnea kaikille :)

Viimeksi muokattu:
No ei käyny kuinkaan :D
Eli testi oli nega..Mut eilen oli pitkin päivää sellasia kunnon menkkakramppeja, mut ei ne menkatkaan vielä alkanu..ärsyttävää.

Vois nyt joku jo plussata :)

No ei käyny kuinkaan :D
Eli testi oli nega..Mut eilen oli pitkin päivää sellasia kunnon menkkakramppeja, mut ei ne menkatkaan vielä alkanu..ärsyttävää.

Vois nyt joku jo plussata :)

no höh..
Huomenna/ylihuomennahan pitäs menkat mulla alkaa. Maha rumplaa kyllä sillai, että menkat olis tulossa. On taas niin turvonnut ja sama mekkala ja krampit...

Viimeksi muokattu:
No... Täällä ei ainakaan jännäillä saatikka plussailla vielä kolmeen kuukauteen. Kävin eilen apteekissa hakemassa pienen paketin e-pillereitä ja annoin miehelle lisää miettimisaikaa.
Viikonloppuna keskusteltiin siitä, että jos jättäisin pillerit pois. Miehen kanta oli loppujen lopuksi, kun siitä jonkun sanan sai ulos, "ihan sama/miten vaan haluat". Vaikka varsinaisesta raskauden yrittämisestä ei ollutkaan puhe, niin pillereiden poisjättäminen kyllä meillä tarkoittaisi sitä, että vauva saisi tulla, jos on tullakseen. Tiedän, että jos tekisin oman päätöksen tästä asiasta, niin saisin jossain vaiheessa kuulla mussutusta ison kaveriporukan kuunnellessa vierestä. Niinpä en suostunut tuohon. Miehellä on oltava selkeä kanta tähän asiaan ja haluttava oikeasti lasta.
Hassua, miten vuosi sitten mies halusi lasta kovasti ja minä en ollut ajatellut edes koko asiaa. Nyt kun olen oman pääni saanut selväksi ja olisin valmis hommaan, niin mies on alkanutkin empiä. Eniten häntä tällä hetkellä mietityttää, että onko meillä varaa hankkia lasta. (Hän on opiskelija ja minä kohta työtön.) Mitenhän kauan tämän asian kanssa soudetaan ja huovataan meillä... No, kolme kuukautta miehellä on nyt aikaa miettiä asiaa. Huhti-toukokuun vaihtessa käydään sama keskustelu sitten uudestaan.
Taustalla kuitenkin lueskelen Teidän muiden jännäilyjä. :) Tsemppiä vaan kaikille ja onnittelut minultakin kaikille plussanneille!

Tiistai 1.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

eltsu....................29...................2........ ............29-35...............30.-5.2
tinni.....................30...................1....... ...............24.......................1.2
Nanna79...............31...................5............. .........28.......................2.2
Kaarina................31...................5............ ..........29....................... 5.2
eppe....................21...................4........ ............33-35.....................6.2
Myy-84................27...................5............ ...........28.......................6.2
Sajj......................22..................4....... ..............30-33.....................9.2
Lilli-84.................26...................5........... ............26.......................9.2
Mymmeliini..........26...................6.................. .....28......................9.2
Rht......................26...................3..... ..................28......................15.2
mari974...............36...................1............. ...........?.........................?
Kittycat................25...................1........... ............?..........................?
Janette................29.................~1v........... ...........?..........................?
tinsku..................21...................3......... ................?.........................?
Kookos74.............36...................2.......................27-32.....................?
MaMaCat..............37...................8.............. ........26.....................25.2.

Taustalla:

nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Tigu........................27........................ ..................maaliskuu 2011
Merimari79.............31.................................... .......keväällä 2011
Rose.......................24......................... .................kesällä 2011
Marjutan.................26............................... ...........kesällä 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010..... . ...19.6.2011...................yk1
ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011....................yk2
kais-a................22...................28.12.2010... ...... .6.9.2011....................yk3
SL......................30..................2.1.201 1... ...............?..........................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ...........20.9.2011..................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...............1.10.2011..................yk3
Susse................31...................24.1.2011..............25.9.2011.................yk1

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/odotusaika/1854340/esikoisen-haaveilijoista-plussanneet/
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Näinpä täällä siirryttiin taas listan lopulle, vuoto alkoi aikataulun mukaisesti eilen :(.

Pahoittelut MaMaCatille :(

Toivottavasti Merimari79 pääsee miehensä kanssa yhteisymmärrykseen vauva-asian suhteen :) Mäkin oikein pusersin miehestä irti sen, että on varmasti ok jättää ehkäisy pois ja että se on sitten yhteinen päätös ja ketään ei syytellä seuraamuksista mitenkään. Hyvinhän tuo on mukana vauvaprojektissa nyt ollut :) Kiertopäivistä ja oviksista ei kauheasti halua tietää, ettei mee liian yrittämiseks, mutta katotaas nyt jos yk3 pärähtää käyntiin, että miten se yritys sitte muuttuu..

Mites muilla ovis-bongareilla on menny? Mulla alkoi toissa päivänä pientä kipuilua tällä kertaa vasemmalla puolella. Tänään, kp14 on aika hirveet vatsakrampit alhaalla, keskellä vatsaa. Alkoi taas töissä iltapäivällä. Sama viime kuussa. Joutui ihan ottamaan särkylääkettä, ettei ihan kaksinkerroin vaikerra. Onks muilla ollut tollasta voimasta kipua? En ole ovista testeillä bongaillut, mutta kuitenkin tää on nyt tuntunut siltä miltä muut sen kuvailee..

Rht, mulla oli hormonaalisen ehkäisyn jälkeen (sitten kun kierrot asettui aloilleen) puolisen vuotta oviskipuja ja -vuotoja, jouduin silloin käyttämään välillä jopa särkylääkkeitä niihin kipuihin.

Lilli-84, en osaa tuohon kiinnittymiseen sanoa mitään. Löytyisköhän googlettamalla jotain?

MaMaCatille pahoittelut menkkojen johdosta. Parempaa onnea uuteen kiertoon!

eltsulle en sano pahoitteluja ennenkuin menkat on oikeesti alkaneet. Toivottavasti pääsisinkin onnittelemaan! :)

Mulla vähän mielikuvitus laukkaa nyt turhan paljon. Hyvin oon saanu pidettyä ajatukset kasassa mutta tänä iltana lähti vähän lapasesta tämä oireiden pohtiminen. Nyt otan ison hatun, kaadan siihen lapiollisen jäätä ja pistän päähäni enkä ota pois ennen ens viikkoa.

Olin muuten laskenut tänne jännäpäivän väärin, 7.2. pitäisi menkkojen alkaa. Siispä korjaan!

Tiistai 1.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

Myy-84................27...................5............ ...........28.......................7.2
Kookos74.............36...................2............... ........27-32.....................?
MaMaCat..............37...................8.............. ........26.....................25.2.

Taustalla:

Merimari79.............31................................... . .......keväällä 2011

Plussanneet:
flowers.gif

Marsku..............29...................23.1.2011...... .........1.10.2011..................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ..........25.9.2011.................yk1

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/

Lilli-84, niinkuin eltsu sanoikin aikaisemmin, noin viikkoa hedelmöittymisen jälkeen. Itse olin tuntevinani jotain sentyyppistä eilen, vaikka todennäköisesti oli vaan ilmaa mahassa tai jotain :D Kuvittelen tuon kai joka kierrossa..
Mites Mymmeliini? Tavoitteeksi plussaus 9.2 meillä kaikilla kolmella, eikö!

Myy-84, mulla sama homma. Vaikka koko kierto aika rennolla fiiliksellä menty, niin tää viimenen viikko menee aina tähän. Joka kerta mä ajattelen, että ens kierrossa en stressaa, edes sillä viimeisellä viikolla, mutta kuinkas sitten kävikään. Millasta oiretta sulla on ollu?

Luulen tosiaan aina, että tunnen kiinnittymisen. Ja aina mun rinnat on raskaan tuntuiset. Ja mahassa tuntuu jotain kummallista, jotain siellä ihan varmasti tapahtuu. Aina. Vaikka järjellä ajatellen tiedän, että keksin nämä kaikki, silti toivon raskautta niin paljon, että haluan uskoa näihin "oireisiin". Kysyin mieheltä tänään, että miten se kestää mua joka kierron lopulla ku oon tällanen stressipallo. Ensin naurahti ja sanoi sitten, että tottakai jaksaa, tiesi stressipallon kuuluvan pakettiin jo silloin kun muhun sitoutui :)

Merimari79, uskon että teit oikean päätöksen. Parempi, että molemmat ovat varmoja päätöksestä, ettei myöhemmin tuu mitään katkeroitumisia. Toivotaan, että miehesikin rupeaa kuumeilemaan pian!

eltsua jännäillään kovin, toivotaan parasta!
Onko tinni testaillu tänään?

Plussia tuli tammikuulle neljä, helmikuulle vähintään yhtä monta, eikö vain;)

Sajj, niin tuttua noi fiilikset. Mun EI pitänyt spekuloida täällä oireitani kun innostun liikaa (ja kuitenkin innostatte mua vaan lisää :D) mutta menköön nyt ajatusten tuulettamiseksi:
Mulla on oireena ollut viime päivinä kummallinen olo, väsymys ja palelu, joiden kuitenkin uskon johtuvan parista huonosti nukutusta yöstä. Mahassa on ilmaa mikä aiheuttaa nipistelyä, kuten aina kierron loppupuolella. En ymmärrä miten ja miksi sitä ilmaa kertyy juuri loppukierrosta, syönköhän rasvanhimoissani jotenkin väärin? Mahaa on myös kirvellyt kummallisella tavalla, sitä tunnetta on vaikea selittää. Naama alkoi kukkia toissapäivänä ihan yhtäkkiä, yleensä mulla ilmestyy pari menkkafinniä vasta juuri ennen menkkoja.

Mulla on kyllä tähän hyvä selitys: Loppuviikon hampparit & pizza + huonosti nukutut yöt = huonosti voiva, paleleva, turpoileva ja finninen kroppa. :E

No, eipä se olisi katastrofi jos menkat alkaisi. Nää viimeiset päivät on vaan aina yhtä vaikeita.. Onko kenelläkään vinkkejä mistä saisi tilattua luotettavia ja halpoja ovistestejä seuraavalle kierrolle? Mammaksi.fi:n testit on onneksi multa loppu enkä lisää tilaa enää ikuna, en jaksa enää arvuutella viivoja. Kaikista mieluiten tilaisin liuskatestejä sillä puikoista tulee turhaa jätettä.

Nyt , ku mies näytti vihreetä valoa on vaan vauvat pyöriny mielessä.Rupeamme yrittämään elokuussa 2011. =) Joten uusi haaveilija on täällä.

Yrityksen aloittaneet:

Myy-84................27...................5............ ...........28.......................7.2
Kookos74.............36...................2............... ........27-32.....................?

Taustalla:

Merimari79.............31................................... . .......keväällä 2011
Emma80.................30...........................................elokuussa 2011

Plussanneet:

Marsku..............29...................23.1.2011...... .........1.10.2011..................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ..........25.9.2011.................yk1

Sajj, kiitos kysymästä täällä on viimein rohjettu kädet täristen testailemaan... Mies halusi että teen testin ennen töihin lähtöänsä ja... kyllähän siellä se plussa näkyi!! :)) Selvästi viiva erottui, mutta vähän hailakka se vielä testiviivaan nähden oli. Testailen sitten parin päivän päästä uudestaan, että miltä näyttää.

Eilen olin jo ihan varma, että negaa tulee näyttämään, kun valkkari muuttui rusehtavaksi ihan niinkuin aina menkkojen alussa. Nukkumaan menin sillä mielin että aamulla lakanat lainehtii. Mieskin oli vahvasti sitä mieltä että olen hermostuksissani kuvitellut oireilut ;)

Olo on ihan kummallinen - toisaalta äärettömän onnellinen ja toisaalta jännitys vaan vaihtui seuraavaan, eli pysyykö kyytiläinen matkassa... Muistan Sajj miten ensimmäistä kertaa rimpsua kahlatessani luin posket märkinä km-viestejäsi...

Mitä kuuluu Nanna79:lle?

Keskiviikko 2.2.2011

Yrityksen aloittaneet:

Taustalla:

Emma80.................30...........................................elokuussa 2011

Plussanneet:
flowers.gif

ansku83............27...................14.12.2010....... ...19.8.2011...................yk2
SL......................30..................2.1.201 1... ...............?...........................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011.. ...........20.9.2011...................yk5
Marsku..............29...................23.1.2011...... .........1.10.2011.................yk3
Susse................31...................24.1.2011.... ..........25.9.2011..................yk1
tinni...................30....................2.2.2011...... .............?.........................yk1

Plussanneiden oma ketju: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/per...a-plussanneet/

Jee, hyvä tinni! Onnea :) Siirsin sut jo plussanneisiin, toivottavast ei haittaa..
Ja kerrohan oireet, niin me muut päästään taas jännäämään entistä enemmän..:D

Tervetuloa Emma80 :)

Täällä ei menkkoja edelleenkään..Ne samat menkkakivut jatkuu, mutta vähän lievempinä kuin mitä oli pari pv sitten. Ja päätä on särkenyt nyt 3 päivää putkeen..yleensä mulla särkee päätä aina menkkojen aikaan tauotta. Huomenna ehkä testailen taas..

Viimeksi muokattu:
Onneksi olkoon tinni!!! :D
toivotaan todellakin että kyytiläinen pysyy matkassa...

Ninkuin sajj sano niin vähintään 4 plussaa tälle kuulle..ja hyvinhän tämä kuukausi on alkanut... :) vasta 2 päivä ja heti plussa...

Jaaa-a...mun nippailut vatsassa ei ole ollut ilmaa, mutta en oikeen tiedä mitä ne on ollut. Enkä edes tiedä oikeen montako päivää oviksen jälkeen ne oli, kun en onnistunut bongaamaan vahvaa ovisviivaa missään vaiheessa...Läheltä kyllä piti että sain sen bongattua, mutta ei se ihan täysin vahva ollut, joten en tiedä...
Pahoinvointi tuli kyllä varmaan alkavasta flunssasta, nenä kamalan tukossa ja vilu koko ajan...

Koko meidän pikkuperheellä on nyt jotain oireita, miehellä selkä kipeä, mammalla flunssa ja koiranpentukin onnistui oksentamaan autoon sunnuntaina...En teidä mitä se oli onnistunut syömään päivällä, mutta maanantai aamulla kuitenkin loistokunnossa taas...Papan auto vaan ei niin hyvässä kunnossa... :)

Jeppjepp pakko jatkaa töitä...
Plussatuulia kaikille... :D

Sajj, kiitos kysymästä täällä on viimein rohjettu kädet täristen testailemaan... Mies halusi että teen testin ennen töihin lähtöänsä ja... kyllähän siellä se plussa näkyi!! :)) Selvästi viiva erottui, mutta vähän hailakka se vielä testiviivaan nähden oli. Testailen sitten parin päivän päästä uudestaan, että miltä näyttää.

Eilen olin jo ihan varma, että negaa tulee näyttämään, kun valkkari muuttui rusehtavaksi ihan niinkuin aina menkkojen alussa. Nukkumaan menin sillä mielin että aamulla lakanat lainehtii. Mieskin oli vahvasti sitä mieltä että olen hermostuksissani kuvitellut oireilut ;)

Olo on ihan kummallinen - toisaalta äärettömän onnellinen ja toisaalta jännitys vaan vaihtui seuraavaan, eli pysyykö kyytiläinen matkassa... Muistan Sajj miten ensimmäistä kertaa rimpsua kahlatessani luin posket märkinä km-viestejäsi...

Mitä kuuluu Nanna79:lle?

Jee, onnea Tinni!
No mulla pitäs tänään alkaa menkat. Yleensähän ne on alkaneet aamulla 6:30 ja viime kerralla ne alkoi päivän liian ajoissa iltapäivällä.
VIELÄ ei ole alkanut menkat, ei ole edes tullut sitä rusehtavaa vuotoa mitä yleensä tulee jo päivää ennen.
Eilen illalla olin varma että menkat alkaa yöllä koska mun mahaa jomotti ja kipristeli ihan eri tavalla kun ennen, mutta ei tosiaan ole vielä alkanut.
Ja tänään maha ei ole sanonut mitään. Eli hieman erikoista on.
Ei vielä uskalla mitään sanoa, nyt vaan jännittää joka kerta käydä vessassa, että mitä jos...

Eli katsellaan tässä rauhassa (ihan kuin osaisin olla asian kanssa rauhassa :)

Viimeksi muokattu:
Onnea tinni!!! Tervetuloa Emma80!

Onpas teillä kaikilla vaikka kuinka paljon lupaavia oireita!! :D Mutta nyt on oikeasti todella hyvät saumat raskautua, suurimmalla osalla ystävistäni on synttärit loka-joulukuussa, joten alkuvuosi näyttää olevan otollista aikaa.

Sajj, tuo olisi kyllä hyvä idea, paitsi että mä en tule plussaamaan tästä kierrosta. :( Mulla ei ole mitään oireita, paitsi lääkkeiden aiheuttamat. Tiputtelu on pysynyt poissa tähän asti, mutta se nyt ei tarkoita että se pysyisi poissa menkkoihin asti. Ei se ole ennekään pysynyt. Plussa olisi kyllä hyvin suuri yllätys.

En ymmärrä miten ja miksi sitä ilmaa kertyy juuri loppukierrosta, syönköhän rasvanhimoissani jotenkin väärin?

Myy, tiedätkö, itse olen miettinyt tätä samaan muutaman päivän. :) Tosin ihan yleisellä tasolla, en vain rasvan suhteen. Mä olen ainakin niin hiilariaddikti että ei mitään rajaa. Kaikki herkut, tuorepasta, leipä ym. on aivan ihanaa. Hiilareiden lisäksi toinen himokohde on juustot ja jogurtit. Ongelmana kuitenkin on mahani, joka ei oikein ole yhteistyökykyinen. Laktoosi-intoleranssi minulla todistetusti on, mutta maha ei kestä edes noita laktoosittomia tuotteita kunnolla (-> ilmaa mahassa/maha sekaisin). Hiilareiden ja rasvan aiheuttamasta turvotuksesta en tiedä kärsiväni, ne voi peittyä tuon maito-ongelman alle.

Ensimmäinen suunnitelma oli että jätän kaikki maitotaloustuotteet kokonaan yhden kierron ajaksi. Tuo tulee olemaan tosi vaikeaa, sillä lähes kaikessa on maitoa (proteiinina tai sokerina) jossain muodossa. Sitten kun mietin, mitä oikeasti voin syödä, huomasin tuon karsivan myös lähes kaikki suurimmat hiilarilähteet. En tahdo syödä leipää ilman levitettä ja juustoa, pastaa ilman parmesania, lähes kaikki keksit, leivonnaiset, suklaat, sipsit ym. karsiutuu, sillä niissä on maitoperäisiä ainesosia. Näin ollen suunnitelma eteni siihen että maitotuotteiden lisäksi pois saavat jäädä pasta, peruna, riisi, leivät ja herkut. :)

Tästä olisi monia hyötyjä. Suurin olisi mahan toipuminen, olisi ihanaa jos en näyttäisi jatkuvasti siltä että olen syönyt rantapallon. Paino myös todennäköisesti putoaisi ja tulisi syötyä oikeasti terveellisemmin. Ja baby-projektia ajatellen; monet on raskautuneet kun ovat aloittaneet vähä-hh ruokavalion. :) Nyt vaan pitäisi keksiä, mitä ihmettä syön kuukauden ajan...

Mahtavaa tinni! Paljon, paljon onnea! Toivottavasti uskallat pian rentoutua ja nauttia täysin rinnoin alkaneesta raskaudesta. :)
Bongasitko mitään kiinnittymisvuodon kaltaista ennen menkkojen oletettua alkamispäivää? Entä minkälaisia fiiliksiä sulla ylipäätään oli loppukierrosta?

Mymmeliinin ruokavaliosuunnitelmat kuulostaa viisailta ja terveellisiltä, kunpa mustakin olisi tuohon. Tänään iski niin kamala hampparihimo että oli pakko tulla kaupan kautta kotiin, ja aijai sitä tyydytystä kun sai työntää suuhunsa hampparia, ranskalaisia ja kolaa. Joka kierto sama juttu. :D Syön kyllä normaalisti niin terveellisesti että sallin itselleni PMS-herkuttelun. Samoin paino oli mulla syksyllä ihan liian alhainen, toivottavasti jo nyt kertyneet lisäkilot auttaisi raskautumisessakin.

Emma80:lle tervetuloa! Elokuuhan tulee äkkiä. :>

Nanna79:lle peukkuja! Jospa ne menkat nyt jättäisi saapumatta?

eltsun uusimpia testituloksia käyn sitten huomenna täällä kärkkymässä koko päivän.

Lueskelin ketjua ja on kiva porukka täällä.Ei malttas odottaa, et pääsee jännäilee, mut mies käy töissä ulkomaakomennuksilla ja elokuun jälkeen on pysyvästi Suomessa, joten siksi silloin vasta aloitetaan, ettei mun tarvii olla yksin iloitsemassa jos jotain tapahtuu =)

Oma taustani:Olen naimisissa ollut jo 5 vuotta.Vauvakuumetta ei kummallakaan ole ennen ollut , kun olemme ura keskeisiä ihmisiä.Yhtäkkiä vaan molemmilla heräsi olo saada omia pikku palleroita ja tiivistää vielä enemmän parisuhdetta.Yhdessä ollaan oltu jo 9 vuotta.Pillereitä olen syönyt koko tuon ajan eli melko pitkään.Nyt vaan luen ja luen kaikesta aiheeseen liittyvästä ja välillä tuntuu ettei muut asiat pyöri mielessä.Jotenkin tietysti aina jännittää onkohan se mahdollista ollenkaan, kun on pitkittänyt lasten saantia (mies on jo 35).Nyt on vaan niin iso palo ja toivo sisällä.

Joten ennen kesää jännäilen teidän kanssa.IIIIIIISO!!!onnittelu jo plussaneille ja tällähetkellä jännittäneille tulee täällä yks myötä jännittäjä.Kivaa kevättä.

-Emma80

Yhteistyössä