Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taisit Mymmeliini nyt käsittää tuon koulutoverilta saatavan tuen vähän eri tavalla kuin sitä tarkoitin. Itse tarkoitin lähinnä henkistä tukea, minulle on tärkeää että minulla on myös opiskelupaikallani läheinen suhde edes yhteen ihmiseen jonka kanssa voin jakaa iloja ja suruja myös opiskelun ulkopuoliseen elämään liittyen.

Itse olen jakanut yrittämiseen liittyviä tunteita ja ajatuksia sellaisten ihmisten kanssa joilta koen saavani juuri sellaista tukea mitä tarvitsen, niin myötä- kuin vastoinkäymisissä. On totta että keskenmenoon ja raskauteen voi suhtautua monella tavalla. Ei kai sellaisille ihmisille kannatakaan sisintään avata joilta ei usko savansa sellaista tukea mitä tarvitsee?

Erikoiselta minusta tuntuu myös tuo sukukatkeruus-näkökulma, mutta sukulaisia ja ystäviä on monenlaisia, kuten on jo useaan kertaan todettu. Siksi onkin mukavaa kuulla teidän muiden palstalaisten ajatuksia aiheesta.

Lauantai 23.10

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Sajj......................22..................2........................30.....................30.10
Dahlia- ................21..................11.. ..................30-32...................11.11
Nanna79..............31...................2.......................28......................11.11
Tiina.....................23..................3........................28.....................12.11
Myy-84.................26..................2........................28.....................12.11
Mymmeliini..........26...................3........................28.....................19.11
kais-a...................22..................1........................?.........................?
mari974...............36...................1........................?.........................?
Kittycat.................25..................1........................?.........................?
Janette.................29.................~1v.....................?.........................?

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Marsku...................29............................................syksyllä 2010
eltsu.......................29............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10..............?..........................yk1

-----------------------------------------------------------------------

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :)

YK3 alkoi sitten tänään. :/
Tämä kierros olikin sitten vain 26 päivää, normaalia lyhempi siis. Tarkalleen 14 vrk oviksesta alkoi menkat, että siihen nähden kroppa pelittää. Harmittaa kyllä kun ei tärpännyt, mutta tosin ei ollut odotukset kovin korkealla tässä kuussa, kun olen kaiken maailman naistenvaivojen takia joutunut juoksemaan sekä gynellä että naistentautien päivystyksessä asti ja lisäksi vuotanut verta selittämättömästä syystä jo viikon verran... :( Että parempi oikeastaan kun alkoivat etuajassa.

Vaikka ihan kökköä kitua täällä menkkakivuissa itsekseen kun mies on työmatkalla ensi viikkoon. Ja olisin halunnut hotdogeja, mutta en voinut niitä lähteä kaupasta ostamaan kun sattui niin paljon. Itkin sitten hotdogien puutosta kippurassa sohvalla. :D Naisena olo ei ole aina niin ihanaa, mutta ei miehilläkään ole kovin helppoa ole kun joutuu kestämään mielialanvaihteluita. (Miehelle on todella hankala selittää, miksi tarvitsee itkeä puoli tuntia juuston lattialle pudottamista. "nyyh, nyyh, ei mulla ole mitään oikeaa hätää, nyyh, mutta tuo juusto, nyyh, putosi lattialle! nyyh, nyyh, menen nyt sänkyyn itkemään, nyyh, mutta en mä oikeasti, nyyh, ole yhtään surullinen, nyyh, nyyh, nyyh..";))
On ne pms:n mielialavaihtelut vaan niin jänniä, tuollaisetkin asiat tuntuu maailman suurimmalta vaikka samalla tietää kuinka tyhmiä ne oikeasti on.

Eltsu, mä näin ekat jouluvalot eilen!! Eli kohta pääset vaihtamaan listaa :)

Myy, hyvä että ymmärsin väärin. :) Toki tuollainen henkinen tuki on tärkeää ja tuo kaveri kyllä vaikuttaa enemmän jo ystävältä kuin opiskelukaverilta. Itse olen myös parhaat ystäväni saanut opiskelujen kautta, lukiosta ja yliopistolta.

Mymmeliinille jaksamista sinne ilkeiden menkkakipujen ja hodarihimojen keskelle. Taidat kuulua meihin joilla menkat alkaa saatanallisilla tuskilla? Matkalta palattuani kerroin miehelle että menkat oli ja meni ja saivat mun puolesta olla viimeiset menkat vähään aikaan. :D Mies lupasi yrittää parhaansa jotta näin olisi.

Mites Marskun yrittäminen? Joko on syksy?
Ja joulun odotushan alkaa nykyään jo lokakuussa joten eltsukin voi hyvillä mielin siirtyä jo listalla ylöspäin. ;)

Mä oon muuten onnistunut ihan mukavasti suuntaamaan energiaani muihin asioihin tähän mennessä kiertoa. Kyllähän se välillä käy mielessä että iih, me yritetään, mutta päivät tuntuu soljuvan paljon mukavammin kun ei laske hysteerisesti päiviä oletettuun ovulaatioon ja siitä taas kuukautisten alkamiseen. Tiedän minä viikonloppuna ovulaatio suunnilleen tulee ja minä viikonloppuna menkkojen pitäisi alkaa, se riittäköön. Toivottavasti onnistun pysymään yhtä tyynenä koko kierron ajan!

Noniin, täällä taas! Oon yrittäny vähän harvemmin nyt käydä, yrittäny ottaa vähän rennommin tän haaveilun kanssa. Ja aika hyvin oon onnistunukin :) Ovulaation aikoihin (tai siis niihin aikoihin kun sen suurinpiirtein pitäs olla) pupuiltiin kyllä erikoisen paljon, mut hankalaa ku sitä ovista ei tunne. Viime kierrossa luulin tuntevani, mut nyt en oo tuntenu mitään. Tissit oli kipeät jossain vaiheessa, mutta mistäs sitä tietää onko ne kipeät ennen vai jälkeen oviksen vaiko just sillon ku ovis on. Oliko selkeästi selitetty :D Raskausoireitakaan ei ole, paitsi eilen koko päivän kestäny heikotus, mikä nyt todennäköisesti johtuu jostain ihan muusta. Eli mitään suuria odotuksia ei jännäpäivälle ole, vaikka kovin sitä raskautumista toivoiskin.
Mies oli pari yötä takaperin nähny unta että mulla oli iso pyöreä maha, toivotaan että oli enneuni ;)

Tosta kertomisesta.. Mulla on kaks ystävää joille kerron kyllä melkeen heti ku plussaan. Ja tuleville isovanhemmille kerrotaan myös. Mun vanhemmille tulee varmaan aika shokkina kun haluavat mun opiskelevan ensin, mut miehen äiti todennäköisesti rupee villasukkia kutomaan samantien. Siinä vaiheessa en rupee keskenmenoja ajattelemaan, vaikka tiedostan kyllä riskin. Haluan iloita raskautumisesta niiden kaikkein lähimpien kanssa. Vaikka eihän sitä tiedä, kun se hetki koittaa, mennään ihan fiiliksen mukaan :)

Minulta myös onnittelut Eltsulle uudesta asunnosta, tiedän miten ihana fiilis toi on! Ja tietty myöhäiset synttärionnittelut myös :) Mymmeliini siitä jo mainitsikin, ei oo enää pitkä aika yrityksen alkuun!

Joo sama täällä, eli ovisaikoja elellään mutta that's it. Mitään tuntemuksia ei ole ollu, vaikka kaikki oviskalenterit näyttää että kohta pitäisi jotain tapahtua. Jossain vaiheessa koski mahaan (tietenki) vasemmalle puolelle koko päivän mutta voihan se muustakin johtua. Että älä huoli Sajj, kyllä täällä muutkin harrastaa tuota hakuuammuntaa ;) enkä tietenkään ole sinne apteekkiin jaksanu raahautua...

Ja itse meinasin kertoa raskaudesta vasta kun lääkäri sen raskauden toteaa, eli heti plussasta en kerro vielä kenellekkään. Muutenkin joutuu ennen kertomista vähän haistelemaan että mitä mieltä suku on asiasta ja sitten miettii tavan kertoa :D

Heippa pitkästä aikaa täältä taustalta!
Olen käynyt lukemassa viestejänne, mutta ei oo huvittanut ite kirjoittaa..Kun joka puolella tuntuu syntyvän vauvoja tai tulevan viestejä raskautumisesta kavereilta. Ja vieläpä sellaisilta, joilla ei edes ole seurustelusuhdetta jne... On siis potuttanut, kun ei itse pääse edes yrittämään vaikka on pitkä suhde takana ja asiat muutenkin valmiina..
Nyt kuitenkin on ollut ilmassa pientä toivonpilkahdusta, kun mieskin varovaisesti lupaili, että jos sit ens kierrosta uskaltautuisi kokeilemaan..
Sitä ennen pitäis menkkojen tulla tässä ihan pian, noin viikon sisällä. Joten pitäkää peukut pystyssä, että marraskuussa aloitetaan yritys :).

Heippa pitkästä aikaa täältä taustalta!
Olen käynyt lukemassa viestejänne, mutta ei oo huvittanut ite kirjoittaa..Kun joka puolella tuntuu syntyvän vauvoja tai tulevan viestejä raskautumisesta kavereilta. Ja vieläpä sellaisilta, joilla ei edes ole seurustelusuhdetta jne... On siis potuttanut, kun ei itse pääse edes yrittämään vaikka on pitkä suhde takana ja asiat muutenkin valmiina..
Nyt kuitenkin on ollut ilmassa pientä toivonpilkahdusta, kun mieskin varovaisesti lupaili, että jos sit ens kierrosta uskaltautuisi kokeilemaan..
Sitä ennen pitäis menkkojen tulla tässä ihan pian, noin viikon sisällä. Joten pitäkää peukut pystyssä, että marraskuussa aloitetaan yritys :).

Peukut pidetään todellakin pystyssä, ja varpaat myös! Oi kuinka ihanaa olis jos säkin vihdoin pääsisit kunnolla haaveilemaan ja jännäilemään :)
Mulla on myös ollu tollanen lievä pieni ärsyyntyminen siitä, että kaikki ympärillä saa lapsia tosta vaan. Siis itselläni ei oo syytä olla katkera, yritys on onnellisesti käynnissä eikä sitä oo kestäny vielä kauaa, mutta tuntuu se inhottavalta kun ihmiset saa lapsia epätasapainoiseen tilanteeseen. Yhden illan juttuja, hakkaavia miehiä, ei kämppää ja sit ollaan sossun luukulla. Siis näiden lasten puolesta harmittaa, ja toivonkin vain kaikkea hyvää heille kaikille, tietysti toivon kaiken menevän hyvin.

Dahlia- juu kai se hakuammunta on aika yleistä :D Olis kyllä kiva tietää millon se ovulaatio oikeasti on, mutten kuitenkaan haluais niitä ovistestejä vielä rupee käyttämään ku tiedän että sit rupeen stressaamaan. Mahdollisimman rentona yritän pitää tän touhun vielä mahdollisimman kauan, ihan oman henkisen hyvinvointini säilyttämiseksi :D

Viimeksi muokattu:
Plussasta kertominen näköjään jakaa porukkaa aika hyvin. Itse suhtaudun vähän ristiriitaisesti kertomiseen. Jos kerron mahdollisesta plussasta, kaikki muut alkavat hössöttämään ympärillä, jolloin stressi tarttuu heti, mikä ei ainakaan minun kohdallani ole hyvä asia. Olisi mukavaa vain nauttia raskaudesta.

Perjantaina teen testin. Silloin on sitten ne ohjeenmukaiset 19 päivää odotettu. Jos se näyttää miinusta, niin hätähän ei ole tämännäköinen. ;) Mies tulee käymään, joten uutta yritystä sitten vaan. Mä vaan edelleen mietin, että jos niitä menkkoja ei kerran ole ollut pitkään aikaan, niin tuntuu ehkä vähän hassulta yrittää lasta, jopa turhauttavalta, kun ei tiedä yhtään, missä mennään oman kierron kanssa...

Tiistai 26.10

Yrityksen aloittaneet:
nimim.....................ikä.................YK......................KP..................jännäpäivä

Sajj......................22..................2........................30.....................30.10
Dahlia- ................21..................11.. ..................30-32...................11.11
Nanna79..............31...................2.......................28......................11.11
Tiina.....................23..................3........................28.....................12.11
Myy-84.................26..................2........................28.....................12.11
Mymmeliini..........26...................3........................28.....................19.11
kais-a...................22..................1........................?.........................?
mari974...............36...................1........................?.........................?
Kittycat.................25..................1........................?.........................?
Janette.................29.................~1v.....................?.........................?

nimim.......................ikä..........................................yritys alkaa

Marsku...................29............................................syksyllä 2010
eltsu.......................29............................................joulukuu 2010?
Rose.......................24............................................kesällä 2011

Plussanneet:
nimim..................ikä.................plussa............LA................monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10..............?..........................yk1

Kiitos onnitteluista :) Itseasiassa veikkaan, että meillä vauvayritys saattaa kyllä siirtyä vähän myöhemmäksi..Tai no saa nähdä, mutta kun saatiin nyt se asunto ostettua ja on edessä muuttamista (+yhteen muuttaminen) ja remontointia, niin taitaa olla vähän ylimääräistä stressiä tiedossa.. Tietysti voi olla jo toinen tilanne joulukuussa, mutta jotenkin toivoisi, että elämä olisi sitten muuten suht vakaata ja stressitöntä ennen kuin raskautuu. Itse ainakin itsestäni tiedän, että tulee olemaan haastavaa (ja ihanaakin) taas yhtäkkiä asua oikeasti toisen kanssa saman katon alla, kun on tässä muutaman vuoden yksin asunut, vaikka suurin osa ajasta toistemme luona vietetäänkin..mutta jotenkin se ei ole sama asia kun ei olen arjen askareita, kuten siivoamista ym jaettavana.. Siis kiva muuttaa yhteen, mutta on se silti erilaista
happy.gif

Mutta eipä muuta kuin kaikille tsemppiä ja kohta saadaan seuraavat plussat ;)

Minä voisin liittyä tähän ketjuun, kun vaikuttaa ajankohtaiselta :)

Eli olen 26 (pian 27v) nainen ja menimme mieheni kanssa naimisiin tänä syksynä. Yhdessäoloa ja avoliittoa takana reilut 4 vuotta.

Vielä tämän vuoden loppuun ehkäisynä on käytössä hormonikierukka, mutta tosiaan se otetaan pois vuoden lopussa ja sen jälkeen ajattelin että en ota mitään hormonaalista ehkäisyä käyttöön. Kuitenkin 6 vuotta söin pillereitä ja nyt reilut 3 vuotta on ollut tuo kierukka, saa nähdä miten elimistö reagoi..!

Mutta varsinaisen yrittämisen aloitus olisi tuolla kesän 2011 tienoilla, vauvaa toivoisin 2012 kevät-kesälle :) Miehelläni on jo yksi lapsi aiemmasta suhteesta, ja hänen puheidensa mukaan homma on tuolloin tärpännyt vähän liiankin innokkaasti..

Tiistai 26.10

Yrityksen aloittaneet:

Sajj......................22..................2........................30......................30.10
Dahlia- ................21..................11.. ..................30-32..................11.11
Tiina.....................23..................3........................28......................12.11
Mymmeliini...........26...................3.......................28.....................19.11

Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:

Marjutan, tervetuloa mukaan! Uskon että on fiksua jättää hormonaalinen ehkäisy pois ajoissa ennen yrityksen aloittamista, kun sitä ei tosiaan tiedä miten keho reagoi muutokseen. Kierron pituus on tiedossa ja tasaantunut jne, ei tarvii niitä sitten enää stressata siinä vaiheessa :)

Eltsu, ymmärrän sun pointin. Parempi olla stressitön kun yritys alkaa, mut toivottavasti kaikki on jo kunnossa kun joulukuu koittaa ;) Sekin on hyvä, että saatte jonkin aikaa asua yhdessä, kahdestaan ennen lasta, niin tiedätte mitä se keskenään asuminenkin on. On tuo asunnon osto ja yhteenmuuttaminen ihanaa aikaa, ja suuri merkki sitoutumisesta!

Noniin, sit katsellaan vähän omaa napaa taas :D Jännittää ihan hirveästi tuo viikonloppu. Vaikkei mitään suuria odotuksia raskautumisesta olekaan, mutta suuria haaveita kuitenkin. Ja on pelottavat ajatukset taas tulleet pintaan, mitä jollen jaksakaan lapsen kanssa, olenko tosiaan valmis äidiksi. Tiedän että nää inhottavat ajatukset menee taas ohi, mutta välillä epäusko itseään kohtaan on suuri. Haluan antaa lapselleni (lapsilleni) niin paljon, entä jollen pystykään siihen? Tiedossa on, ettei lapsen hoitaminen aina ole ruusuilla tanssimista, eikä lapsi aina tule olemaan se vauvantuoksuinen pieni nyytti. Kuitenkin lapset on aina olleet mun elämä, tärkeintä maailmassa, ja aina olen tiennyt että haluan lapseni nuorena (ei kuitenkaan liian nuorena), kun itselläni on ollut isovanhempien iässä olevat vanhemmat. Lopulta tiedän, että tulen olemaan hyvä ja rakastava äiti, niinkuin miehestänikin hyvä ja rakastava isä :)

Ihanaa oli löytää tälläinen ketju, josko tänne vielä mahtuisi yksi esikoista toiveileva :)
Muutamia kertoja olen käynyt ketjua jo lukemassa, mutta nyt olisi mukava päästä kertomaan omastakin tilanteesta ja jännittämään muiden samassa tilanteessa olevien kanssa.
Pillerit lopetin reilu kuukausi sitten, ja heti aloitimme yrityksen, nyt menossa toinen yrityskuukausi ja kp 9/? Ikää oli 21v . Onnea kaikille yritykseen =)

Tiistai 26.10

Yrityksen aloittaneet:

Sajj......................22..................2........................30......................30.10
Dahlia- ................21..................11.. ..................30-32..................11.11
Tiina.....................23..................3........................28......................12.11
Mymmeliini...........26...................3.......................28.....................19.11
eppe.....................21...................2.......................?..........................?

Marjutan................26............................................kesällä 2011

Plussanneet:

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :)

Tervetuloa uusille! Kivaa saada uusia jännääjiä joukkoon. :)

Sajj, nuo sun pohdintasi tuntuvat niin tutuilta. Mä huomaan ajoittain että oma elämä vie niin mennessään että huomaan että tässä hetkessähän on tosi hyvä olla, on paljon harrastuksia ja opintoja ja välillä pääsee käymään ulkonakin. Tuolloin iskee epäusko siihen että onko tässä lapsen tekemisessä nyt yhtään mitään järkeä, kun nyt näyttäisi kaikki olevan niin mallillaan. Kuitenkin kun kysyn itseltäni että haluanko ihan oikeasti sitä lasta, niin tiedän sisimmässäni sen olevan suurin haave mitä olen koskaan kantanut.
Myös kumppanin ajatukset aiheesta vaikuttavat; toisen pohdiskellessa yhteisiä tulevia lapsia mulle tulee niin vahva tunne siitä että näinhän tämän pitääkin mennä. Samoin niinä päivänä kun miestä ei jaksaisi vauvahössötys vähempää kiinnostaa (näitä kausia tulee ajoittain ja ne kestävät parista päivästä viikkoon) alan itsekin vähän ajaa kierroksia alas ja keskittyä muihin asioihin.

Viime viikkoina on ollut hyvä olla kun en ole päästänyt itseäni kuumeilemaan niin hysteerisenä. Ajatus lapsesta on miellyttävästi taustalla ja vaikuttaa kyllä moneen tulevaisuudensuunnitelmaan tai -pohdintaan, mutta olen onnistunut välttämään sen että lapsi ja raskauden yrittäminen ovat mielessä KOKO AJAN ja joka asiassa.

Kalenterin kyttäämiseltäkin olen onnistunut välttymään, vaikka täytyy sanoa että sormet syyhyäisivät kyllä sen suhteen... Nyt mennään kai jotakuinkin puolivälissä kiertoa, ja haluamattani taisin havaita tänään jotain ovisliman kaltaista, jonka yritin pyyhkiä samantien mielestäni. Eipä tuo näköjään pyyhkiytynyt kun siitä tännekin raportoin. :D

Huomasinpa muuten että ilmat ovat kylmentyneet ja aamut pimentyneet, mikä aiheuttaa mulle taas ihan tavalliseen arkeen jo kierron alkuvaiheillekin oireita joita ihan varmasti tulkitsen taas loppukierrosta raskausoireiksi. Aamuisin väsyttää ja oksettaa (johtuu väsymyksestä), päivisin paleltaa ja iltaisin on saatanallinen nälkä. Muistuttakaahan mua sitten kun kärvistelen menkkoja odotellen että näitä samoja oireita olen potenut koko kierron ajan. :P

Noni. Nyt on sitten kummatkin ollut pahassa flunssassa kotona. Kipeilty siellä yhdessä. Tosi romanttista niistää yhdessä... Nyt alkaa vähän olemaan parempi olo, mutta kyllä on sitkeetä flunssaa.

Kuinka moni jättää jo tässä yritysvaiheessa alkoholin pois? Mietin vain, että olenko "outo" kun en ole jättänyt. Kummatkin pidämme paljon viineistä ja viikonloppuisin tulee sitten viiniä otettua kun on työviikko takana ja rauha maassa. Tietenkin lopetan heti kun plussaa näyttää, mutta sitä ennen...en taida.

Mulla pitäs kai ovistelut alkaa huomenna. Saa nähä tuleeko samanlaisen kivun saattamana kuin noi ensimmäiset. Huh, toivottavasti ei.

...
Tuolloin iskee epäusko siihen että onko tässä lapsen tekemisessä nyt yhtään mitään järkeä, kun nyt näyttäisi kaikki olevan niin mallillaan. Kuitenkin kun kysyn itseltäni että haluanko ihan oikeasti sitä lasta, niin tiedän sisimmässäni sen olevan suurin haave mitä olen koskaan kantanut. ..

Samaa fiilistä. Kun välillä on kaikenlaista tekemistä ja menoa ja suunnitellaan lomaa ja muuta niin sillon iskee päähän fiilis, että haluankos mä lasta oikeasti kun nyt on niin helppoa olla ja mennä ja olla yhdessä kaksin. Ja lomallekin voi mennä koska vaan ja se on oikeesti sitten lomaa missä kaksin kuherrellaan aalloissa, että mitäs sitten kun meitä ei olekaan enää kaksi, lomat on lasten ehdoilla jne.
Sillon iskee pieni apua fiilis joka kestää päivän pari, kunnes taas mieli on toisin.

No jossain vaiheessa pystyy lapsen jättämään jo viikoksi mummolaan, että päästään kaksin kuhertelemaan lämpimiin aaltoihin taas. Ja voihan tässä yritysaikana ja raskauden aikanakin lomaille vielä (tosin sillon jätetään viinin lipittämiset miehen hommiksi :)

Viimeksi muokattu:
Kuinka moni jättää jo tässä yritysvaiheessa alkoholin pois? Mietin vain, että olenko "outo" kun en ole jättänyt.

En ole jättänyt minäkään, eikä ole tarkoituskaan. Tosin mun alkoholinjuominen ei ole mitään perseet olalle-tyylistä. Sitä ei voi tietää, kauanko tässä yrittämisessä menee, joten en näe täydelliselle absolutismille tarvetta. Saunasiideri tai pari lasia viiniä ei vahingoita mahdollista alkiota vielä siinä vaiheessa kun raskaustesti ei edes näytä vielä plussaa. Eri asia on, jos alkoholinkäyttö on sellaista että kerran-kaksi viikossa pitää juoda taju kankaalla. Tuossa vaiheessa kannattaisi vähentää hyvissä ajoin.

Ja lasi punkkua illassa oviksen jälkeen kai pitäisi lisätä raskautumismahdollisuuksia, parantamalla kohdun limakalvon verenkiertoa. ;)

ps. aijon juoda lauantaina Fresitaa... :p

Viimeksi muokattu:
Samoilla linjoilla Mymmeliinin kanssa. Oma alkoholinkäyttö on tosiaan sellaista muutama lasillinen viiniä tai olutta sillon tällön. Harvakseltaan (lue: kerran 2-3 kk:ssa) tulee tilaisuuksia, kuten kaverin synttäreitä ja pikkujouluja, joissa tiedän että ulkona ollaan myöhään ja humalatilakin saattaa olla mahdollinen. Nuo reissut pyrin ajoittamaan alkukiertoon jotta tiedän etten varmasti ole raskaana.

Eli vastaus Nanna79:n kysymykseen on ei, et ole outo. :D
Mun mielestäni on ihan turhaa elää pumpulissa ennenkun koko raskaus on edes alkanut. Itseäni ainakin ahdistaisi muuttaa omaa elämääni nyt jotenkin kamalan radikaalisti yrittämisen takia; jos elämäntapamme eivät olisi riittävän terveelliset eikä elämänrytmimme rauhallinen, ei mielestäni lapsen yrittäminen olisi ajankohtaista. Raskauden mukana tuoman vaatimukset ja muutokset ovat sitten asia erikseen, niidenkään myötä sen suurempia muutoksia elintapoihimme tuskin tulee.

Äääh, kylläpä ottaa päähän. Sairastuin juuri nyt oviksen tienoilla. Seksistä ei siis ole toivoakaan vaikka limojen perusteella ovuloin paraikaa... Kunpa vielä viikonloppuna olisi mahdollisuus! Mitenkään kamalasti toivoa en tälle kierrolle kuitenkaan uskalla laittaa, en tiedä miten vastaanottavainen tämä kipeä kroppani mahtaa olla millekään hedelmöittyneelle munasolulle. :E

Ihan hullua miten nopeasti kuukaudet vierivät! Jos huonosti käy niin meillä on kohta yk3 jo menossa. Miten ihmeellistä lisääntyminen onkaan, kun jokaisessa kierrossa on kuitenkin niin pieni mahdollisuus tulla raskaaksi. Nyt vasta ymmärrän miten paljon elämänmuutokset, stressi ja sairastelu voivat tähän vaikuttaa. Voi miten toivoisin ettei tässä joutuisi kamalan montaa kuukautta yrittämään. Sitä samaa kyllä toivon todella sydämeni pohjasta myös teille kaikille muille palstailijoille!

Lisättäköön vielä että tää yrittäminen on toisaalta tosi paskamaista kun sille antaa pikkusormensa. Täällä kotona kipeänä nyt märehdin kaiken ikävän olon ja rästiin jäävien hommien lisäksi sitä kuinka nyt-ei-kuitenkaan-tästä-kierrosta-onnistu-yhyyyyy, vaikken edes vielä tiedä miten tämä sairastaminen mihinkään vaikuttaa. Toisinaan voisin vaihtaa päätä jonkun kylmähermoisemman kanssa.

En oo testiä tehny, eikä oo menkatkaan alkanu. Aamulla oli kyllä sellanen fiilis että olis alkamassa mut nyt seki olo on ohi. Jollei huomenna ala, käyn ostamassa testin. Vaikka uskon kyllä kierron vaan olevan vähän sekasin vielä pillereiden jälkeen.
Mun ystävä kyllä on raskaana, vahingossa. Pakko myöntää että itku tuli eilen illalla, kuinka epäreilu maailma onkaan. Ja se olo, etten varmaan ikinä saa lapsia. Ku eikö se niin mene että tuttavilla mahat pömpöttää jatkuvasti mut itsellä ei onnista? Toinen jättää e-laastarit pois "ku ei kuitenkaan koskaan muista vaihtaa" ja päättää luottaa siihen ettei touhutipoista tuu raskaaks, no oho ku yhtäkkiä testi näyttääki plussaa. Tuli siis samantien raskaaks. Ääh.
En haluis olla katkera ja kateellinen, mut oon kyllä. Nyt alkaa jo olo helpottaa, mut eilinen ilta meni Sinkkuelämää-leffan ja jäätelön parissa :D Meinasin tänään aikaisemmin jo ajatella et oiku kiva jos oltas samoihin aikoihin tultu raskaaks, mut sen ajatuksen pistin nopeasti sivuun, etten sit pety niin kovin pahasti.
Onneks on toi mies tossa tukena <3

Voi Sajj, halit sinulle!

Tiedän tunteen. Vaikka sitä ei haluaisi olla katkera ja kateellinen, niin kyllä ne raskausuutiset aina kirpaisee. Voin vain kuvitella miltä tuntuu kuulla jonkun kertovan tulleensa vahingossa raskaaksi...
Toivottavasti saat heitettyä nuo en-ehkä-ikinä-tule-raskaaksi-ajatukset romukoppaan, sillä niillä on vain tuhoava vaikutus. Olen itse ties kuinka monta kertaa piehtaroinut samojen ajatusten parissa jo pitkään ennenkuin edes oltiin aloitettu yrittämistä. Yritetään yhdessä pitää lippua korkealla ja toivoa mukana vaikka yrityskuukaudet vaihtuisivat uusiin! Meille on ihan varmasti tulossa se oma vauva, keinolla tai toisella, jos vaan jaksetaan uskoa siihen.

Voi Sajj, halit sinulle!

Tiedän tunteen. Vaikka sitä ei haluaisi olla katkera ja kateellinen, niin kyllä ne raskausuutiset aina kirpaisee. Voin vain kuvitella miltä tuntuu kuulla jonkun kertovan tulleensa vahingossa raskaaksi...
Toivottavasti saat heitettyä nuo en-ehkä-ikinä-tule-raskaaksi-ajatukset romukoppaan, sillä niillä on vain tuhoava vaikutus. Olen itse ties kuinka monta kertaa piehtaroinut samojen ajatusten parissa jo pitkään ennenkuin edes oltiin aloitettu yrittämistä. Yritetään yhdessä pitää lippua korkealla ja toivoa mukana vaikka yrityskuukaudet vaihtuisivat uusiin! Meille on ihan varmasti tulossa se oma vauva, keinolla tai toisella, jos vaan jaksetaan uskoa siihen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Yhdyn näihin sanoihin. Kyllä me ne pikkuset vauvat saadaan sitten, ku se on tarkoitettu. Jatketaan vaan yrittämistä kuukaudesta toiseen. Ja muistakaa, että vaikka ei tärppäisikään nii pää pystyyn vaan ja uutta yritystä kehiin. :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä