Esikoinen haaveissa vuodelle 2011/2012?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eltsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Dahlia, mulla menkat usein "hiipuu" pois tiputtelemalla, mutta tuollaista parin päivän tauon jälkeen ilmestyvää vuotoa en ole bongannut luomukierroista. Keltarauhashormoniin perustuva ehkäisy sen sijaan sai mulla kierron ihan sekaisin, vuotoa tuli millon missäkin vaiheessa.

Mua vähän harmittaa kun muistin raha-asiat, joita puin alkuvaiheessa ketjua. Enää sillä ei ole niinkään väliä että koska se lapsi suostuu tulemaan, kunhan vaan tulisi jossain vaiheessa. Kuitenkin olisi ehdottomasti helpointa jos raskaus alkaisi niin että äitiyspäivärahat saisi sen vuoden 2009 perusteella. En kuitenkaan usko että niin hyvä tuuri voisi käydä, joten raha-asioiden kanssa joutunee vähän luovimaan ja selvittelemään tulevaisuudessa.
Toimeen me tullaan ja vauvan kanssa selvitään erinomaisesti, harmittaa vaan kun olisi niin paljon helpompaa saada ilman mitään lisäselvittelyjä tuet omien tulojen perusteella. Tällä hetkellähän olen vakityöstä opintovapaalla ja opintovapaani jatkuu vielä syksylle 2011 ja keväälle 2012. Lasketun ajan sattuessa keväälle 2012 täytyykin sitten sumplia että saisin parhaan mahdollisen tuen.
No, se on sen ajan murhe ja se siitä.

Onko Tiinan viiva vahvistunut? Entä mikä on Lillillä tilanne? Oho, Mymmeliinilläkin on jännäpäivä huomenna! Kylläpä aika rientää. :)

Täällä tsempataan Tiinaa ja toivotaan täysillä että plussa vahvistuu!
Ja haluan muistuttaa, että vaikka jotkut Saksanpaimenkoirien omistajat ei osaa koiriaan kouluttaa, on meitäkin jotka osaa. Ja koiran huono käytös siis tosiaan johtuu kouluttajasta, ellei sitten koiran aivoissa ole synnynnäistä vikaa mikä on äärettömän harvinaista.
Mua harmittaa tuo asenne, että ajatellaan kaikkien sakemannien olevan vaarallisia ku on törmänny yhteen huonokäytöksiseen. Se on harmillista, että liian moni ottaa tän rodun vaan ulkonäön ja asenteen vuoksi, kun niitä ei sitten osata/kyetä/jakseta kouluttaa. Ja sen takia sitten kaikki saman rotuiset koirat pahoiksi.
Mun serkulla on sakemanni, joka olis käyny mun 8v veljen kimppuun, ellei mun äidillä olis ollu tarpeeks nopeat refleksit. Ärähti myös mulle kerran oikein kunnolla kun kävelin niiden ovesta sisään. Rikkonu ihmisten takkeja lenkeillä ja käyny muiden koirien kimppuun. Useasti tällanen johtuu aktivoinnin puutteesta, tai siitä että koira on ottanu laumassa johtajan paikan. Tarpeeks aikasessa vaiheessa tällaset ongelmat olis helppo karsia pois, mut tässä on hyvä esimerkki siitä miten hienon koiran elämä on pilattu.
Mutta meiltä löytyy aivan ihana ja tottelevainen Saksanpaimenkoira <3

Sajj: Tohon saksanpaimenkoira asiaan haluan sen verran sanoa, että se kun sanoin pelkääväni niitä niin tarkoitin enemmänkin tätä tiettyä yksilöä. Olen ehkä liian huonosti sen asian muotoilut tänne, että saatte vahingossa väärän kuvan asiasta. Niinku sanoin, että saksanpaimenkoira on upea ja vahva rotu. Omistajaks tarvitaan vahva persoona joka jaksaa kouluttaa alusta loppuun. Tän kyseisen seefferin omistaja ei ole semmoinen. Koira ei tottele. Se ei päästä ketään 1 metriä lähemmäs omistajaa. Se haukkuu aamusta iltaan. Hyökkää toisten koirien päälle ihan ilman mitään syytä. yms. Eli tällä tietyllä yksilöllä on nää asiat. Vielä tämä yksilö meinaa ottaa vallan ja minä en silloin halua olla sen lähellä.

Itselläni ei ole omaa koiraa koskaan ollukaan johtuen allergiasta. Hoitoon otan siskon koiraa harvemmin.
Mun parilla kaverilla on ollu saksanpaimenkoira ja heillä ei ollu mitään ongelmia sen kanssa edes pentu vaiheessa. Ne on ollu tottelevaisia ja vahvoja koiria. EI koskaan ole hyökänny kenenkään kimppuun. Tosin muistan, että koulutus oli silloin oikeanlaista. Oikea asenne. Ja oikealla hetkellä puututtiin eri asioihin ettei niistä tullut ongelmaa.

Jos oikeasti näkisitte miten tää tuttava käsittelee 5kk ikäistä narttu saksanpaimenkoiraansa niin aivan varmasti sanoisitte: EI VOI OLLA TOTTA!! Ja haluaisitte puuttua asiaan ennen ku jotain pahempaa sattuu. Mä ite varovasti sanoin tälle tuttavalle, että koiraa pitää komentaa jos se tekee väärin. Koiraa piti muistaa myös kehua. En pahemmin senkään jälkeen kuullu komentamista vaan koira sai tehdä mitä haluaa. Ja sen tuttavan "EI" komennus kuulosti todella iloiselta ja ääni oli korkea. Vähän kuin sanoisi "HYVÄ" koiralle.

Ei tarvii olla edes koiran omistaja, että tietää sellasen jutun, että komentaessa ääni on oltava matala ja "vihainen" Ja kehuttaessa voi olla korkeampi ja "iloinen". Nämä kaks eri asiaa koirankin on erotettava toisistaan.

Omaa napaa: Vieläkään ei ole täti tullu kylään. Testaan huomenna aamusta, jos yölläkään ei ole mitään tapahtunu.

Täti ei tullu kylään yön aikana ja tein testin heti herättyä. Kyllä siihen plussa pärähti. Iiiiik....IHANAA!!
Nyt tuntuu tosi uskomattomalta. Mies meni ihan sekaisin, ku näytin testin sille. Jouduin jopa näyttää sille sen pakkauselosteen mikä oli paketissa sisällä, ku siinä oli kolme eri kuvaa missä testintulos luetaan positiiviseks. Niitä kuvia ja itse testintulosta mies sit vertaili useamman kerran. Mies: "Kyllä siinä plussa on"!!!

Mulla ei nyt oo mitään tietoa mitä mun pitäis tehdä. Ehkä otan rauhallisesti loppu viikon ja ens viikolla sit soittelen neuvolaan. Mä oon ihan sekaisin.

Eli plussaus:
13.1.2011
yk5
La 20.9.2011

Oikein paljon plussaonnea!! Mä pidän peukkuja teille kaikille.

Onnea hirveesti Tiina... :D

No niin...mitäs tänne kuuluu?? Menkat ei ole vieläkään alkaneet, eivät kyllä hirveesti myöhässä vielä ole, joten en ole testiäkään vielä tehnyt, tuntuu kyllä kuin ne alkaisi kohtapuolin, joten en ole kyllä hirveän toivekas...

Lääkärikäynti meni hyvin, eivät tutkineet yhtään mitään, enkä minä paljon viisaampi ollut käynnin jälkeen, joten mennään nyt vaan eteenpäin kahdestaan ja katsotaan miten menee...aion kyllä jatkossakin tikuttaa ovista, muuten yritän nyt ottaa vähän rauhallisesti enkä yrittää miettiä asiaa niin paljon. Olen jopa ihmeissäni että en ole rientänyt apteekkiin ostamaan testiä jo kun menkat on jo 3 päivää myöhässä, aiemmin olisin testannut jo... Mutta ehkä tämä vahva tunne että ne vielä alkaa on syy siihen että en ole vielä testannut..

Nopea tilanpäivitys...Nyt jatkan siivoomista.. :)

Onnittelut Tiinalle! Tosi hieno juttu! Kaikkea hyvää odotukseen!

Täällä on puolestaan hieman kaksijakoiset fiilikset... Isäntä ei nyt mitenkään riemusta kiljunut kuullessaan miun ajatuksia. Ymmärrän toki, että elämä miun mahdollisilla työttömyyspäivärahoilla ja hänen opintotuillaan ei elämisen tasoa millään muotoa nosta. Puhumatta että yhtälöön lisättäisiin vielä pieni lapsi.

Olen nyt päättänyt antaa miehelle kuitenkin rauhassa miettimisaikaa ja palaan sitten asiaan parin viikon päästä, kun viimeinen pilleriliuska loppuu. Voimassa oleva resepti löytyy. Jos vastus on edelleen voimakasta, niin kurvataan sitten apteekkiin hakemaan uusia pillereitä. (Toivottavasti ei kuitenkaan...) ;)

Perjantai 14.1.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

Lilli-84.................26...................4........... ............23....................10.1.
Mymmeliini..........26...................5.................. .....28.....................13.1.
Susse...................31...................1.. ....................28?....................15.1
Rht........................26..................2..... ...................35....................25.1
Marsku.................29...................3........... ............29.....................22.1
MaMaCat..............37...................7.............. .........26......................31.1.
Nanna79..............31...................5.............. .........28......................2.2.
eltsu.....................29...................2....... ................35......................5.2.
eppe.....................21...................4....... ..............33-35..................6.2
Myy-84................27...................5.......................28......................6.2.
Sajj......................22...................4...... ...............30-33...................9.2.
mari974...............36...................1............. ...........?.........................?
Kittycat................25...................1........... ............?..........................?
Janette.................29.................~1v........... ...........?.........................?
tinsku...................21...................3.........................?.........................?

Taustalla:

Dahlia- ................21

Yrityksen myöhemmin aloittavat:
nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Merimari79............31............................................keväällä 2011
Tigu........................27............................................keväällä 2011
Rose.......................24......................... ...................kesällä 2011
Marjutan................26................................ ............kesällä 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010...... ....19.62011......................yk1
ansku83............27...................14.12.2010........... ...................................yk2
kais-a................22...................28.12.2010......... ......?.............................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...............?.............................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011..............20.9.2011.....................yk5

-----------------------------------------------------------------------
Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Hulluna onnea Tiinalle! <3
Oi että näyttää hyvältä tää meidän lista, seuraavaksi onkin yk6:n vuoro. :D Ei vaan, mitä enemmän ja nopeammin plussia sitä parempi, ihan sama missä järjestyksessä tulevat.

Merimari79, kai miehesi tietää ikään ja lisääntymiseen liittyvät faktat? Jos syynä on mahdollinen/tuleva taloudellinen ahdinko, ymmärrän hyvin että miestä ahdistaa ajatuskin lapsen tekemisestä. Ehkä hänenkin olisi kuitenkin syytä pohtia asiaa perusteellisesti, sillä kuten lääkärisikin totesi ei asian kanssa kannata loputtomiin jahkailla.

Mymmeliini, sulla näkyi jännäpäivä olleen ja menneen. Kuis kävi?

Omaa napaa; viikko on vierähtänyt nopeasti, kunpa seuraavatkin vierähtäisivät. Ens viikolla saa alkaa testailla ovista eli kivaa pientä puuhaa tulossa. Tikut tulivat jo alkuviikosta ja testasin jo yhden kontrollinegan jotta tiedän miltä niiden kuuluu negatiivisena näyttää. En usko että mitään taikaplussaa saadaan näiden tikkujen avulla kun ei se ole aikaisemminkaan tullut, mutta saanpahan ainakin tietää että ovuloinko.

Perjantai 14.1.2011

Yrityksen aloittaneet:

nimim.....................ikä.................YK.. ....................KP..................jännäpäivä

Lilli-84.................26...................4........... ............23....................10.1.
Susse...................31...................1.. ....................28?....................15.1
Rht........................26..................2..... ...................35....................25.1
Marsku.................29...................3........... ............29.....................22.1
MaMaCat..............37...................7.............. .........26......................31.1.
Nanna79..............31...................5.............. .........28......................2.2.
eltsu.....................29...................2....... ................35......................5.2.
eppe.....................21...................4....... ..............33-35..................6.2
Myy-84................27...................5.......................28......................6.2.
Sajj......................22...................4...... ...............30-33...................9.2.
Mymmeliini..........26...................6.................. .....28.....................10.2.
mari974...............36...................1............. ...........?.........................?
Kittycat................25...................1........... ............?..........................?
Janette.................29.................~1v........... ...........?.........................?
tinsku...................21...................3.........................?.........................?

Taustalla:

nimim.......................ikä................... .......................yritys alkaa

Merimari79............31............................................keväällä 2011
Tigu........................27............................................keväällä 2011
Rose.......................24......................... ...................kesällä 2011
Marjutan................26................................ ............kesällä 2011

Plussanneet:
flowers.gif

nimim..................ikä.................plussa. ................LA...........monennesta tärppäsi

emmuk...............24..................12.10.2010...... ....19.62011...................yk1
ansku83............27...................14.12.2010........... .................................yk2
kais-a................22...................28.12.2010......... ......?...........................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...............?............................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011..............20.9.2011.................yk5

Listan saa päivitettyä "lainaa viestiin"-napin avulla :) Poista "quote" viestin alusta ja lopusta.

Onnea Tiina! :D Mä olin oikeassa tuosta järjestyksestä! ;) Harmi vaan että minulla alkoi yk6 eilen (vai toissapäivänä, en muista). :( Ainoana 6-kiertolaisena voin varmaan varata tuon plussan tähän kiertoon.

Oho, Mymmeliinilläkin on jännäpäivä huomenna! Kylläpä aika rientää. :)

En tiedä olenko ainut, mutta minusta tuntuu että mulla on menkat KOKO AJAN! :S Toki olen oikeasti ihan tyytyväinen että ne tulee oppikirjamaisesti aina ajallaan. Muistelen vain kaiholla niitä aikoja kun käytin hormoniehkäisyä ja menkat oli vaan 3-4 kertaa vuodessa, eikä 13 kertaa kuten nykyisin! :O

Tässä kierrossa on kyllä masentanut tämä homma ihan kokonaan. Oikeasti se ei ole edes tämän jatkuvan epäonnistumisen syytä, vaan johtuu pääasiassa siitä että tuohon hel*etin munuaiseen on koskenut kohta 3 viikkoa. Mahaan samoin. Pitäisi vaan jaksaa uskoa että tämä menee joko ohi tai tähän kipuun tottuu jossain vaiheessa.

Tässä kierrossa lähtee luget avuksi ja jos ne ei tee tehtäväänsä pariin kiertoon, niin aika yksityiselle gynelle on jo varattu maaliskuulle.

"Raskauden keskimääräinen kumulatiivinen todennäköisyys vuoden yrittämisen aikana (hedelmällisillä pareilla, jotka ovat lopettaneet ehkäisyn käytön):

3 kuukautta: 60%
6 kuukautta: 75%
9 kuukautta: 80%
12 kuukautta: 90%"

Tämä pistää kuitenkin miettimän, miksi puolet meistä ei ole raskaana ensimmäisen 3yk:n jälkeen.

Voi ei tuo koiratarina! :( En oikeasti ymmärrä, miksi ihmiset ei kouluta koiriaan. Toki on niitä hankalastikin koulutettavia yksilöitä, mutta eihän noin isoa koiraa voi jättää kouluttamatta!
Mä pelkäsin pienenä koiria aika paljon. Pelkäsin meidän pikkukoiruuttakin kun se tuli meille (pieni terrieri, aikuisena säkä <25cm, laskekaa tuosta kuinka pieni se oli luovutusiässä) :D Tuolla meidän elikolla on kyllä jotain vikaa päässä, tai sitten se on vaan oikeasti Terrieri luonteeltaan. Sitä on koulutettu ja koulutettu, mutta loppujen lopuksi se tekee mitä tahtoo. Se on painettu kymmeniä kertoja maahan, että se oppisi kuka on pomo, mutta vieläkin se jaksaa haastaa asemansa, vaikka on jo ihan vanha patu (yli 13v). Luojan kiitos tuo on noin pieni, saksanpaimenkoira tuolla luonteella olisi mahdoton yhdistelmä. Koulutustakaan tästä jääräpäisyydestä ei voi syyttää, sillä nuorempi koira tottelee kun kulmakarvoja vähän kurtistaa. :)

Tämä pistää kuitenkin miettimän, miksi puolet meistä ei ole raskaana ensimmäisen 3yk:n jälkeen.

Olisko niin että vauvakuume- ym. palstoille hakeutuu enemmän sitä porukkaa jolla ei ihan heti ensimmäisestä tärppää, joilla vertaistuen tarven siten on suurempi kuin niillä jotka jättävät ehkäisyn pois ja tulevat raskaaksi ennenkuin ehtivät edes sanoa internet? Tosin en ole kiinnittänyt huomiota siihen että missä vaiheessa yrittämistä porukkaa on esim. tähän ketjuun liittynyt.
Siispä mun selitys nro kaksi onkin että keskustelupalstoilla roikkuminen yksinkertaisesti aiheuttaa hedelmättömyyttä. :-D

Viimeksi muokattu:
Mitäs mieltä ootte..

Laitoin ton 25.1 jännäpäivän tohon sen ekan kierron mukaan, mistä oon vahvasti sitä mieltä et on viivästynyt. Että normaali kierto on lyhyempi, eli aikalailla sen 28 päivää. Nyt sit on ollut näitä oireita: väsymys, pahoinvointi, ummetus, närästys, kipeet nännit jne. Ollaan miehen kanssa varovasti ajateltu et josko ois tärpänny. Se 28 päivän kierto tulis täyteen tiistaina. Mielestäni tunsin oviksen viime viikon alkupuolella ja oltiin päivää ennen sitä jumppailtu ja sit sinä samana päivänäkin.

Mitäs mieltä ootte tosta etukäteen testaamisesta? Kävin tänään hakemassa Clearblue digitalin ja apteekin oman testin. Apteekin täti sanoi, että toi Clearblue ois niin herkkä että voi tehdä jopa 4 päivää ennen menkkoja. Toisaalta ahdistaa jo se, että jos tulee nega tai sit plussa mut tulis sit kuitenkin aikainen keskenmeno, eli menkat alkais normaalisti.. Mitäs sitä tekis. Fiksuna odottais vielä viikon, mut eipä taida malttaa..

Tervehdys!

Hämmästyttävää löytää itsensä täältä mutta niin se elämä heittelee. En olisi osannut kuvitella haaveilevani vauvoista tai muista perhejutuistakaan mutta kummasti mieli on vuosien saatossa muuttunut. Tapasin miehen, ja aivan ihanan sellaisen. Puolen vuoden seurustelun jälkeen menimme naimisiin ja nyt, seurustelun vuosipäivän alla on perheen perustamista harjoiteltu jo muutaman kierron ajan.

Ennenkun kuulen lisää järkyttyneitä huokailuja niin voin kerta, että molemmat ollaan jo kolmekymppisiä. Eli ihan teinitouhuista ei ole kysymys. :)
Pillerit lopetin elokuussa ja kierto on ollut suht normaali, 28-32. Olen hymähdellyt Nanna79 aloitusviestille, koska se on kuin omani. Ei siis ollut ennen syksyä hajuakaan mitä tarkoittaa menkka- tai oviskivut. Ja se oviksen ajankohta ei kyll mulle ole vieläkään ihan tarkkaan selvinnyt mutta kyllä siitä nyt alkaa jo jonkinlainen käsitys olla.

Aiemmilla kierroilla ei ole isännän työkiireiden takia päässyt tuota ovista hyödyntämään mutta nyt tällä kierrolla saattoi olla paremmin. Menkat pitäisi tulla (tai olla tulematta) ensi viikolla. Tarkkaa jännää päivää en osaa sanoa, kun tuo kierto ei ihan kellon tarkka ola :)

Ja oireita on tietenkin ollut vaikka muille jakaa, tosin veikkaan kyll, että taitavat olla jotain valeraskaus-juttuja. Mutta onhan tää jännää :D

Tervetuloa Kaarina! Haluatko että lisään sut tuonne listalle? Teillä on siis yritystä taustalla elokuusta lähtien, eli nyt menossa yk5? Ja ikä 30v?

Joko Rht teit sen testin vai meinasitko malttaa odottaa vielä pari päivää?

Entä mikä lienee Lilli-84:n tilanne?

Huh miten aika kiitää kun on oppinut olemaan kyttäämättä kiertoa ja odottamatta ihmettä. Nyt on jo 1/4 tästä kierrosta takana, ihmeellistä! Ovistestit ei vielä oletettavastikaan ole näyttäneet plussaa, toivottavasti viikon kuluttua viivat vahvistuisi. Mulla on niin jännää tän ovistestailun kanssa että oon melkein unohtanut miksi tätä testaillaankaan. Aikasemmin ajattelin vain että voi kun pääsisi kierron loppuun ja voi kun uusi kierto ei alkaisikaan, kun nyt ajattelen että hauskaa päästä testailemaan ovista ja toivottavasti uusi kierto alkaa pian jos tästä jää ovisplussa ja raskaustestiplussa tulematta että pääsisi taas oviksen metsästykseen. :D

Sunnuntai 16.1.2011

Yrityksen aloittaneet:

Lilli-84.................26...................4........... ............23....................10.1
Susse...................31...................1.. .....................28?...................15.1
Marsku.................29...................3........... ............29....................22.1
MaMaCat..............37...................7.............. .........26....................31.1
Nanna79..............31...................5.............. .........28......................2.2
eltsu.....................29...................2....... ................35......................5.2
eppe.....................21...................4....... ..............33-35...................6.2
Myy-84................27...................5.......................28.......................6.2
Sajj......................22...................4...... ...............30-33...................9.2
Mymmeliini..........26...................6.................. .....28....................10.2
Kaarina................31...................4......................28-32....................?

Taustalla:

Plussanneet:
flowers.gif

emmuk...............24..................12.10.2010...... ...19.6.2011...................yk1
ansku83............27...................14.12.2010........... .................................yk2
kais-a................22...................28.12.2010......... ......?...........................yk3
SL......................30...................2.1.2011... ...............?............................yk4
Tiina..................24...................13.1.2011..............20.9.2011.................yk5

Tervetuloa Kaarina :)

Ja mitäs tosiaan kuuluu Lilli-84 ja Susse?

Rht: Omien testailujen pohjalta sanoisin, että ei kannata testata vielä..periaatteessa; eli itsekin kun on niin utelias, niin pakko oli viime kierrossa testata jo etukäteen (ja kierron venyttyä myös), kun ei ollut mitään menkkoja edeltäviä oireita, mutta kuitenki alavatsaa nippaili välillä.. Yleensä sitä ei ole kovin kärsivällinen odottamaan :)

Mulla tais olla näillä paikkein ovulaatio, luulisin. Nyt on kp15 ja eilen ja tänään ollut menkkamaista jomottelua ja jotenkin herkät paikat yhdynnän aikana. Päästiin siis mahd. hyödyntämään toissapäivänä ja tänään :)

Yrityksen aloittaneet:

Susse...................31...................1.. .....................28?...................15.1
Marsku.................29...................3........... ............29....................22.1
MaMaCat..............37...................7.............. .........26....................31.1
Nanna79..............31...................5.............. .........28......................2.2
eltsu.....................29...................2....... ................35......................5.2
eppe.....................21...................4....... ..............33-35...................6.2
Myy-84................27...................5.......................28.......................6.2
Sajj......................22...................4...... ...............30-33...................9.2
Lilli-84.................26...................5........... ............26.......................9.2
Mymmeliini..........26...................6.................. .....28....................10.2
Kaarina................31...................4......................28-32....................?

Taustalla:

Plussanneet:
flowers.gif

emmuk...............24..................12.10.2010...... ...19.6.2011...................yk1

Kas täällä on plussailtu ja kaikkee! Onnea! Ja tervetuloa uusille, kiva saada tänne tälläsiä päälle kolmikymppisiä yrittäjiä kanssa. Oon itsekseni tuntenu oloni täällä välillä vanhaksi kun "vasta tässä iässä" on alkanut lapsien tekemistä oikeesti miettimään…
Jotain ikäkriisiä kyllä nyt pukkaa, kun synttärit tässä lähenee ja 32 alkaa tulla mittariin. Taidan kärsiä kolmenkympinkriisin vasta nyt!?
Ja kun ikää tulee niin alkaa pieni hiljainen paniikin alku sisällä, että mitä jossei tuukaa raskaaksi ja tai jos se kauan venyy niin oon JO NIIN VANHA jne... hyssyttelen sitä tässä pois...

Itse oonkin ollut aika hiljaiselossa tän palstan suhteen. Välillä hiukan vilassu, mutta en muuta.
Ollut taas kaikenlaista muka tekemistä ja töissäkin kiirettä.
Tänään sitten mietin, että koskas tässä nyt pitäskään olla aktiivisimmillaan ja laitoin johonkin ovulaatiolaskuriin tiedot ja pam… nythän tässä pitäs sitten olla! Laskuri meinas että ovuloisin tossa ke/to aikana. Vieläkään en ovistikkuihin sorru itte ;)
No ei sitten mitään kun joka päivä hommiin ja uutta yritystä taas.

heipä hei...

Kuten näkyy niin kyllä täti tuli kylään viime perjantaina ja nyt sitten yk 5 käynnissä. Hyvä puoli siinä että ne alkoi, oli että kiertoni pituus piteni vähäsen, joten nyt jos se pysyy tällaisena niin ehkä tärppäisi helpommin... :)

en ole päässyt kirjoittamaan sivulle moneen päivään siksi tämä päivitys vähän kesti.

Lomakin on vietetty, tänään ensimmäinen työpäivä sen jälkeen, pakko myöntää että olisin mielellään jatkanut lomaa ainakin 2 viikkoa lisää...5 viikkoa lomaa yhdessä vuodessa on aivan liian vähän minun mielestä. Onneksi meille kertyy pekkasia, joten saan pitää vähän lisää vapaata toivon mukaan kuukauden päästä.. :)

Kenellä olisi sitten seuraava jännäpäivä... Susse: Mites siellä?? Mikä tilanne?? :)

Podetaan Nanna79:n kanssa ihan samaa hiljaista paniikkia ja ikäkriisiä. Minulla ei hirveästi helpottaneet eilen isännän kommentit, kun aamulehdestä luettiin, ketkä tutut ovat saaneet lapsia. "Eikö nuokaan osaa käyttää ehkäisyä, kun jo viides lapsi syntyy..." Ja tämän tapaisia muita juttuja.

Kerroin kyllä hänelle gynen kommentit silloin, kun sieltä tulin. Joten miehen pitäisi kyllä olla tietoinen, ettei tässä kauaa nuoria olla, jne. Pillereitä on vielä reiluksi viikoksi. Sitten nostan asian keskustelun aiheeksi. ;)

Tervetuloa Kaarina! :)

Testasin sit kuitenkin eilen ja "ei raskaana" tuli siihen tauluun. Eilen iltapäivällä tuntui, että nythän ne päivät alkaa mut ei oo tähän mennessä alkanut. Yleensä ne alkaa sit kyl heti kun hanan avais sitten kun sellanen fiilis ja vatsakipuja tulee.. Mut eikai täs. Seuraava kierto on jo mielessä. :)

Yhteistyössä