esiintymistä pelkäävä nuorimies ja kevätjuhla illalla

:(
Mitäs tekisitte tilanteessani? Minulla on 4 vuotias (syksyllä 5v) poika joka pelkää ja jännittää kuollakseen esiintyä, edes omalle päiväkotiryhmälle.
Tänä iltana on päiväkodilla kevätjuhla, esitysten harjoittelusta ei ole pojan kohdalla tullut mitään, hän on vain katsellut sivusta. Nyt hän on jännittänyt juhlaa viikonlopun ja sanoi heti aamulla ettei sinne halua mennä.

Mikä olisi parasta, mennä sinne vaikka poika ei tekisi siellä mitään, istuisi sivussa ja olisi kauhun partaalla sivussa kun muut esiintyvät vai jäädä suosiolla kotiin ja koetta uudestaan seuraavassa joulujuhlassa?

Juhliahan tulee vielä useita, joten esiintyä ehtii kyllä, mutta onko oikein "antaa periksi", pitäisikö olla harjoittelemassa ja parkkiintumassa?

Itse en enää tiedä mitä pitäisi tehdä! :eek:
 
Onko kertonut mistä asia kiikastaa? Meneekö mukaan edes aikuisen saattamana?
Suuri asia voi olla, että uskaltaa edes mennä seisomaan muiden mukana, vaikka ei tekisi tai laulaisi mitään. Auttaisiko asiaa, jos juttelisitte, mikä jännittää ja vaikka harjoittelisitte kotona esitystä. Muistutat, että kukaan ei huomaa jos kaikki ei mene täydellisesti.

Mä kuulun niihin kamaliin ihmisiin, joiden mielestä vain harjoittelu tekee mestarin. Itse olen jännittänyt esiintymistä niin, että ääni on ollut falsettina, vain harjoittelemalla olen itse siitä päässyt eroon.
 

Minä en antaisi jättää juhlia väliin. Jos paikan päällä vielä tuntuisi lapsesta sille, että ei pysty esiintymään lainkaan, niin sitten sopisin hoitajien kanssa, että poika katsoo esitykset sun vieressä istuen.
 
Juhla meni ihan kivasti. Poika istui edessä muun ryhmän kanssa, ei paljoa suu liikkunut laulujen aikana mutta välillä jopa virne kävi suunpielessä. Poikien esityksessä hän ei ollut mukana, katsoi tyttöjen kanssa edestä. Soitto onnistui hetkellisesti oman hoitajan kanssa yhdessä ja viimeiseen laululeikkiin poika lähti innoissaan kun äiti pystyi olemaan mukana =) Äitikin sai siis esiintyä :LOL:
Kotona pihassa poika innoissaan kertoi pihakavereille että hän oli juuri juhlissa esiintymässä B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tulppaani74:
Juhla meni ihan kivasti. Poika istui edessä muun ryhmän kanssa, ei paljoa suu liikkunut laulujen aikana mutta välillä jopa virne kävi suunpielessä. Poikien esityksessä hän ei ollut mukana, katsoi tyttöjen kanssa edestä. Soitto onnistui hetkellisesti oman hoitajan kanssa yhdessä ja viimeiseen laululeikkiin poika lähti innoissaan kun äiti pystyi olemaan mukana =) Äitikin sai siis esiintyä :LOL:
Kotona pihassa poika innoissaan kertoi pihakavereille että hän oli juuri juhlissa esiintymässä B)

Ihana, että juhlat onnistui noin hienosti! Jäi pojallekin varmaan kivana juttuna mieleen!
 

Yhteistyössä