erotessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä teet?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä teet?

Vieras
Juttelimme ystäväni kanssa siitä miten käyttäydymme erotessa ja ajattelin urkkia muiltakin samaa. Palstan valitsin siksi että aikalailla jokainen parisuhteessa oleva on sellaisesta joskus myös eronnut. ;)

Käyttäytymisemme on aikalailla ääripäistä, ystäväni on jäänyt jumittamaan eroprosessiin ja joskus jopa sortunut häiriköintiin, minä taas olen kadonnut paikalta tuulta nopeammin ja jättänyt turhat keskustelut sikseen.

Mietimme mahtaako johtua siitä että olemme eri tyylisiä ongelmien käsittelyssä ylipäänsä, minä mietin asiat itsekseni ja keskustelen vasta kun ne on "selvitetty" jotenkin, ystäväni haluaa jakaa aikalailla asiansa tärkeiden ihmisten kanssa heti. Emme tulleet mihinkään tulokseen siitä, mikä olisi "oikea" tapa erota, mutta kumpikin inhoaisi toisensa tyyliä omaan exään sijoitettuna kovasti.

Onko teillä muilla palstalaisilla jokin tyyli erota (kuvannee parhaiten sitä mitä yritän kysyä) vai vaihteleeko käytös jääkuninkaista raivohulluun suhteesta riippuen?

Mä olen hoitanut koston kotiin ja kadonnut paikalta. Pyytänyt vielä ettei olla enää missään tekmisissä ja ero oli siinä mielessä epäonninen että nyt olen saman miehen kanssa ja meille tulee vauva. Erosta on nyt kolme vuotta. Moni on ollut ihmeissään miksi ollaan yhdessä. Suhde oli tulinen ja kaikenlaista on sattunut. Nyt vauvan tulo sai meidät rauhoittumaan ja ei olla kuukausiin riidelty. Enkä tiedä onko sekään hyvä, ollaan kuin kavereita ja intohimo kuollut. Mietin eroa edelleen joka päivä, ehkä siksi että meidän viimeinen yhteenotto särki sydämeni. Mies on ihana ja tuntuu että vika mussa. Nooh jotain on vialla kuitenkin.

Kyllä asioiden jakaminen on viisasta. Ei ehkä monelle, mutta muutamalle uskotulle. Tärkeää on virheiden näkeminen ja tunnustaminen; siten niistä pääsee eroon ja voi ottaa opikseen.

Niin kirjoitakaa mikä olisi fiksu tapa sanoa eroavansa ja jättävänsä. Minulla itsellä on tämä kysymys hyvin ajankohtainen ja mielenpäällä ja pähkäilen kuinka sen sanon ja teen. Olen aikuinen nainen ja minulla on aikuiset lapset ja olen rakastanut salaa pian vuoden toista miestä. Olen jopa jäänyt jo kerran kiinnikin tästä suhteesta. Minun miehelle tunnun olevan kaikki kaikessa ja hän aivan roikkuu nyt minussa ja vannottaa minun pysyvän siinä lähellä. Kertokaa hyviä ja huonoja tapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja moposiili:
Niin kirjoitakaa mikä olisi fiksu tapa sanoa eroavansa ja jättävänsä. Minulla itsellä on tämä kysymys hyvin ajankohtainen ja mielenpäällä ja pähkäilen kuinka sen sanon ja teen. Olen aikuinen nainen ja minulla on aikuiset lapset ja olen rakastanut salaa pian vuoden toista miestä. Olen jopa jäänyt jo kerran kiinnikin tästä suhteesta. Minun miehelle tunnun olevan kaikki kaikessa ja hän aivan roikkuu nyt minussa ja vannottaa minun pysyvän siinä lähellä. Kertokaa hyviä ja huonoja tapoja.

Fiksua tapaa ei ole ja salaa tapailu ei ole minkäänlainen pohja uudelle suhteelle, koska ongelmia tulee olemaan. Utta ihmistä ei voi koskaan oppia tuntemaan muuten kuin arjessa.

Hyppääminen suhteesta toiseen on ongelmallista, vaikkei sitä haluaisi myöntää. Jos rakkaus on kuollut tai yhteiselo on muuten yhtä tuskaa, paras lopettaa suhde. Käsiteltävä se kuitenkin on ennen uuden suhteen aloitusta. Muuten ei onnistu se uusikaan. Arki koittaa ja samat ongelmat tulevat kaksinverroin vastaan.

Yhteistyössä