Erotatteko sikanauta ja naudan jauhelihan mausta???

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Ihmettelen kovasti, kun mun mies ei erota, ihan sama kuulemma onko halpaa sika-nautaa vaiko naudan paistijauhelihaa :D

Itse en tykkää ollenkaan sian mausta, mutta naudasta tykkään. Erotan siis kyllä helpostikkin jauhelihassa et onko siinä sikaa vai ei.
 
"vieras"
Ei kai siitä sikanaudastakaan voi sanoo, että on halpaa?? Se maksaa ainaki täälläpäin sellasta 7-8e/kilo. Mun mielestä se alkaa kyllä olla aika kallista. No toki naudanjauheliha maksaa 9-10e/kilo mutta on kyllä kallista jauhelila nykyään. Hiukka ot ;)

Sikanauta on rasvaisempaa ja nauta kuivempaa eli kyllä ne mausta erottaa.
 
kfkfkf
No mä just mietin, et erotanko sen takia kun paistan sen ja tiedän et se on sikanautaa. Mies tulee valmiiseen pöytään :D

Erottaisinko myös, jos ruoka tulis nenän eteen enkä ois joutunut ite paistamaan sitä
 
kfkfkf
[QUOTE="vieras";29167977]Kyllä sen erottaa, miksi sitten teet jotain halpapaskaa kun et itsekään tykkää?[/QUOTE]

No en sitä ite syökkään sen takia kun en tykkää, mä teen ruokaa muullekkin perheelle kuin pelkästään itelleni. Jos muu perhe haluaa sitä syödä ni syököön, onneks mun ei tartte :X
 
Keittiönoita
No mä just mietin, et erotanko sen takia kun paistan sen ja tiedän et se on sikanautaa. Mies tulee valmiiseen pöytään :D

Erottaisinko myös, jos ruoka tulis nenän eteen enkä ois joutunut ite paistamaan sitä
Jos joku toisi mun nenäni eteen Marlboron ja LM:n niin 10 kuukautta tupakkalakon jälkeen en pystyisi erottamaan, kumpi on kumpi. On ihan normaalia, että ei erota. Vuosi sitten olisin kyllä ( 30 vuotta tupakoituani) erottanut, onko kyseessä Mallu vai LM.

Vanha kansa sanoo, että makuasioista ei kannata kiistellä. Vanha kansa on ihan viisas :)
 
kfkfkf
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29168016:
Tee seuraava sikanautaruoka luomusikanaudasta ja katso, miten reagoi. Siis oikeasti kyllä tehotuotettu sika haisee pannulla aika pahalle. Possuressu.
Mä en tykkää siasta missään muodossa. En usko et itelle maistuis edes se luomusika. Vasta oon oppinut nautaakin syömään muussa kuin jauhetussa muodossa :)
 
määä
No mä just mietin, et erotanko sen takia kun paistan sen ja tiedän et se on sikanautaa. Mies tulee valmiiseen pöytään :D

Erottaisinko myös, jos ruoka tulis nenän eteen enkä ois joutunut ite paistamaan sitä
No kyllä sen useissa ruoissa erottaa, mutta kun se on just makuasia. Ei se tarkoita sitä että sun miehen makuaistissa on vikaa, jos se sattuu tykkäämään myös rasvaisemmasta ja hyvänmakuisesta sianlihasta.
 

Yhteistyössä