Erosta ja sukunimestä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Exännimi-uudennimi? Siis jos olet tyttönimeltäsi Virtanen ja naimisiin mennessäsi otat nimeksesi Meikäläinen niin silloinhan sinun nimeksesi jää Meikäläinen. Jos menet uudestaan naimisiin niin olet Meikäläinen-UusiNimi.
Aivan. Eli exännimi-uudennimi.

Mutta, jos avioliitto vetelee viimeisään ja kuvitellaan et lapsi parantaa kaiken ni oma moka tuo nimijuttu silloin on. Samoin jos lapsi on saanut alkunsa yhden illan jutusta.
Just. Että se on oma moka, jos ehkäisy pettää? Tiesithän, että mikään ehkäisymenetelmä ei ole sataprosenttinen: jokainen niistä voi pettää vaikka olisi käytetty täysin oikein. Väärinkäytetyn ehkäisyn pettäminen tietysti on oma moka, mutta kun se ei vaan aina ole syynä.

mut mulla ei vaan mee jakeluun et jotkut haluavat olla erinimisiä kuin lapsensa (avioliitossa), musta se on tökeröä. Oon varmaan tosi vanhanaikainen,mut se onkin vaan mun mielipide. ;)

Mutta silti en käsitä miksi lapsen pitää ottaa tuiki tuntematton ihmisen nimi joka ei ole hänelle sukua lainkaan! Adoptiot on sit erikseen.
Niin. Joku ei halua olla eriniminen kuin lapsensa kun on naimisissa. Siitähän tästä on kyse.

Geeneillä ja sukunimellähän nyt ei ole juurikaan tekemistä toistensa kanssa kuten ei geeneillä ja sosiaalisella vanhemmuudellakaan. Jos lapsi kuitenkin elää äitinsä ja tämän uuden miehen kanssa täyttä perhe-elämää, miksi heillä kaikilla EI voisi olla sama sukunimi? Lapsiko pitäisi ainoana jättää erinimiseksi kuin muu porukka? Miksi?

siis blääääääääh -.- ap kysyy selkeän kysymyksen niin täällä aletaan jankkaa haluaako lapsi,eikö isä ole kuvioissa ym. selkeä kysymys,selkeä vastaus JA JOO O TÄÄKI MENI OHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIi

Alkuperäinen kirjoittaja vierasvierailij:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Huoltaja päättää lapsen nimestä, jos olet yksinhuoltaja, voit päättää nimen yksin.

Täytyy sille nimelle kylläkin aina jokin peruste olla, ei yh:kaan voi napata lasten sukunimekseen ihan mitä tahansa.

täälä eräs yh äiti jolla täysi yh lapsesta,isä ei pidä yhteyttä jne. mutta kuitenkin..
menin uusiin naimisiin ja vaihdoin samalla lapsen sukunimen jotta meillä olisi kaikilla sama nimi:) minulta ei todellakaan kukaan kysellyt syytä :)

Alkuperäinen kirjoittaja harmaus:
Hei, ei ei ole sen uuden...ihan vanhan vaan. tästä tuli vaan puhetta tänään, että pystyykö koko perheellä olemaan sama sukunimi sitten, ilman adoptiota. Ei tämä nyt niin törkeää ole:)

Juu kyllä voi. Minulle on otettu sama sukunimi kuin äidillä ja uudella miehellä ilman adoptiota.

Yhteistyössä