Erossa lapsi miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian sinkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian sinkku

Vieras
Me erotaan ja lapsi jäis miehelle? Onko muita sellaisia? (ei varmaankaan)
Yleensähän nainen pitää lapset ja jos mies pitää, niin naisessa on jotain vikaa. Mussa ei ole, ei ole alko yms eikä mielenterveysvikoja. Mutta alkaako nyt kaikki kuvitella niin? Miten ihmiset oikeen suhtautuu, mua aletaan varmaan syyllistää ja haukkua joka suunnasta?

Tuskin nyt kukaan alkaa haukkua tai syyllistää, mutta varmasti sut leimataan bimboksi tai mielenterveysvammaiseksi. En ainakaan keksi muuta syytä jättää lasta miehelle. Niin tai sitten, jos on kovin urakeskeinen äiti, joka mielummin elää työlleen.

no tämän arvasinkin=/ että bimbo tai mielisairashan musta tulee kaikkien silmissä nyt=(
Joo ei mitään huippu-uraa kyllä ole, että siitä urakeskeisyydestä ei voi syyttää. Asia on vain parempi niin

onhan niitä perheitä joissa isä hoitaa lasta/lapsia enemmän kuin äiti, ja silloin mun mielestä on luonnollista että lapset jää erossa isälle. ei siinä äidillä tarvitse mitään ongelmia olla. mutta se vaan on todella tiukassa istuva myytti, että muka äidin pitäisi aina olla se "ykkösvanhempi".

jos ajattelet lapsesi parasta niin mikä ettei jos isän luona viihtyy ja häntä näet. kyllhän se lapsi taitaa lähes aina äidille jäädä ja sinut juuri siksi leimataan, mutta kerro että miksi ja vain lastasi ajatellein näin teit.. siis jos niin on ..

Kuulosti muuten rumalle toi mun teksti. En tarkoittanut sitä henkilökohtaisena loukkauksena. Ihan vaan kerroin rehellisen mielipiteeni siitä, miten olettaisin ihmisten asiaan reagoivan. Ja mielessäni kyllä ajattelisin, että äidissä on jotain vikaa. En sitä kuitenkaan päin näköä sanoisi. Sanoisin vaan, että tokihan itse tiedätte, mikä ratkaisu sopii paremmin. Tai jotain muuta yhtä ystävällistä ja diplomaattista. Mielessään sitä kuitenkin ajattelee usein jotain muuta. Mutta siitähän sun ei tarvitse välittää.

Anna ihmisten ihmetellä. Sinä olet loistoäiti, jos pystyt pyyteettömästi ajattelemaan lapsesi parasta ja antaa hänen jäädä isälleen, jos siellä on lapsella parempi olla. Sitä minä sanon äidinrakkaudeksi.

no mutta HEI -ihmiset! onhan se isäkin sen lapsen vanhempi ja aivan yhtä tärkeä kuin äiti!

Sovitte mun mielestä asian niin kuin teille on parasta. Jos teette, kuten haluatte, osaatte varmaan myös mahdollisille kyselijöille perustella päätöksenne ja olla kärsimättä siitä! Ja jos lapsi on sen ikäinen, että sen toiveeseen voi perustellusti vastata niin miksei sitä kuunneltais. Ihan pieni ei varmaan osaa vielä tietää mitä erossa tapahtuu mutta jos kyse isommasta (n.10v ->) niin mielipiteellä on väliä. Tää siis mun mielipide asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Blaaah:
Kuulosti muuten rumalle toi mun teksti. En tarkoittanut sitä henkilökohtaisena loukkauksena. Ihan vaan kerroin rehellisen mielipiteeni siitä, miten olettaisin ihmisten asiaan reagoivan. Ja mielessäni kyllä ajattelisin, että äidissä on jotain vikaa. En sitä kuitenkaan päin näköä sanoisi. Sanoisin vaan, että tokihan itse tiedätte, mikä ratkaisu sopii paremmin. Tai jotain muuta yhtä ystävällistä ja diplomaattista. Mielessään sitä kuitenkin ajattelee usein jotain muuta. Mutta siitähän sun ei tarvitse välittää.

okei=) no ennakkoluulot on ennakkoluuloja ja varmaan itekkin ajattelisin jostain toisesta niin...että mikähän totakin vaivaa=/
Pitää sit kestää vaan se. Mä oisin kyllä halunnut ehjän perheen, ottaa vähän päähän tää kaikki.

Yhteistyössä