Eroon vain mahasta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lihavako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lihavako

Vieras
Olen aina ollut hoikka vaikka mitä olisin syönyt ja kuinka istunut, joten en tiedä mitään laihduttamisesta yms. Nyt kuitenkin kahden lapsen jälkeen maha tuntuu vain kasvavan, vaikka kuopus on jo 1v. Lähdin oikeasti synnäriltä timmimmässä kunnossa. Ällöttää olla isomahainen ja pieni+riipputissinen, ei kovin kiva yhdistelmä :D imetys vei tissit niin se ei ainakaan auta asiaa. Olen aina ollut sellainen perusmaija, eli en mitenkään ulkonökökeskeinen. No nyt kuitenkin jotenkin olen ahdistunut kun kaikki lapsettomat ystäväni ovat niin ihanassa kunnossa ja yksikin raskaana oleva ei muuta puhu kuin kuinka viimeisilläänkin raskaana supisteluista huolimatta body pumppi on ensimmäisenä mielessä. Että kun nyt sitä ei vain tarvitsisi supistelujen takia lopettaa... Huoh. No mutta huolensa kullakin..

Mietin vaan sitä, kun en ole muuten yhtään (mielestäni :D) lihava mistään, esim kädet ja jalat on aika hoikatkin, mutta hemmetti tuo maha, yök. Muuten ei olisi niin kamalaa mutta en oikeasti meinaa löytää housuja jotka olisi muuten hyvät ja nappi menisi kiinni. Ja aina saa olla ostamassa peittäviä paitoja, ei koskaan ihan vaan kauniita vaatteita. Normaalit trikootopit ja sellaiset saa kyllä kyytiä kun neuleet, villapaidat, hupparit ja isot tunikat vaan menee. seksyä.

Kun katson ilman vaatteita peiliin niin näen ihan kauniin ihmisen, mutta tuo maha, ja siis jenkkikset kanssa, ovat ihan valtavat kun istun tai kumarrun vaatteet päällä, siis ihan järkkyä, mutta sivuprofiili on sellanen pömppis vaan. En toivo mitään pyykkilauta vatsaa, ei munulla koskaan sellaista ole ollut, mutta etten näytä ihan kamalta tietyssä kulmassa, siis mistä toi maha oikein pursuaa?? Kun siis kireissä vaatteissa, tai tietyissä kankaissa ja vähänkin kumarassa, istuessa, näytän niin kamalalta. Housuista pursuaa aina jotain, ja se näyttää kamalalta, housut pitää vetää navan yli että ne on hyvin ja sitten se maha menee kuin 50v naisilla liian kireissä housuissa sinne alle, olen 23v niin en jaksaisi vielä näyttää tältä. Enkä jaksa näitä ainaisia neuleita.

Pitääkö siis tehdä vatsalihan yms liikkeitä vai syödä vain salaattia vai molempia? Painan 55kg ja olen vain 155cm pitkä, en siis mikään läski mutta vatsan ympärys on jopa 90, vyötärö 80 ja lantio n.100.. Ennen raskauksia painoin 45kg. Se on aika vähän mutta tuo 50 ois kiva. Jostain luin että pitää aina laiduttaa ihan kokonaisvaltaisesti jos haluaa jostain osasta eroon, eli pelkät vatsat ei mulla riittäis. En kuitenkaan halua mitään luurankovartaloa ja siihen normimahaa, olen nyt muuhun kroppaani tyytyväinen :D Syön melko rasvaista ruokaa, mutta kuitenkin kotiruokaa, vähän amerikkalaisittain ehkä, mutta olen niin tottunut siihen kun olen aina niin voinut syödä :/ Syön aamupalan, esim leipää+ jogurttia, kaksi lämmintä ateriaa esim perunaa/pastaa ja lihapullakastike ja iltapala, leipää, roiskareita jne. En juuri napostele paitsi hedelmiä.

Sulla on barmaan vaan huonot vatsalihakset. Tee syvien vatsalihasten treeniä niin saat pömpön kuriin. Esim siis pilatesta. Katso youtubesta vaikka sellainen jumppa kuin 'pilates for dummies'. On ihan helppo ja tehokaskin.

Täällä toinen pömppis... Normaalipainoinen olen, eikä ylimääräistä oikeastaan muualla kuin vatsan kohdalla, mutta inhoan tuota palloa, se ei vaan tunnu minulta :p . Edelliseen kommentoisin, että olen käynyt neljä vuotta salilla ja tehnyt vatsoja, myös syviä ( pilates on tosin kokeilematta). Vatsalihakset on kyllä ihan kohtuullisessa kunnossa, ne vain pitäisi kaivaa sieltä esille. Voin sanoa, että pelkällä treenillä palloa ei pois saa. Nyt olen testannut reilun kuukauden 2/5 dieettiä. Minulle se on sopinut ja kilojaon lähtenyt pois kaksi. Pelkästään vatsan kohdaltahan se ei ole lähtenyt, mutta näkyy se myös siinä, housut menevät helpommin päälle ja kahvat eivät tursua läheskään niin paljon housunkauluksen yli. Testaus jatkukoon!

Noin lyhyeksi painat aika paljon... Osa ihmisistä on omppu muotoisia eli rasva kertyy keskelle ja tulee kahvat. Jos sen ison mahan haluaa pois, täytyy varmaan ihan laihduttaa se kymmenisen kiloa.

Täällä kohtalotoveri! Olen 166 pitkä ja painoa 56 tällä hetkellä. Olen muuten todella hoikka, mutta tuo maha. Voi kun keräytyiskin rasva tisseihin tai persuuksiin, mutta kun siihen mahaan ainoastaan! Hoikalla se sitten näkyykin heti, ihan kuin olis raskaana koko ajan. Ei se vatsatreenillä lähde, vain ja ainoastaan laihduttamalla. Mutta koska se sinne ensimmäisenä kerääntyy, niin todennäköisesti se siitä ensimmäisenä alkaa lähtemäänkin. Mulla kun 4 kiloa lähtisin niin tyytyväinen olisin. Itseni tunnen sen verran jo, että tiedän tuosta olevan kiinni.

Hoikkuuss + huono ruokavalio + huono vatsalihasten voima.. Aiheuttaa 2 eri syystä pömppis efektiä.
1. SIsäelinten ympärille kertynyt rasva, monesti juuri näillä huonosti syövillä laihoilla tulee ns guts ja mitä laihempi muuten on sitä enemmän tämä näkyy.
2. Treenaamattomat vatsalihakset roikkuvat, eli niissä ei ole ns pitoa.

Mulla vähän samaa vikaa. Ja siihen todella parhaiten tehoa juuri ne vatsalihasliikkeet! Lankkuja! Ja polvennostoja. Ainakin viidsti viikossa. Aloita vaikka muutamasta minuutista ja kymmenestä nostosta ja lisää hissukseen määrää. Ja kerran, kahdesti viikossa reilun tunnin reippaalle kävelylle. Siiä se sit lähtee!

Tosin ei ole pahasta tiputtaa ruokavaliosta turhia sokereitakaan. Ja jättää pullat ja omput turvottavina syömättä.

Korsetti kuntoon- selkää ja vatsaa treenaamaan. mulla oli pömppövatsa ennen kesää vielä mutta ahkeralla ja monipuolisella treenillä olen sen saanut pois (3 raskautta takana). Jos on varaa, niin suosittelen pyytämään ammattilaiselta kuntosaliohjelman ja tekemään kehonkoostumusmittauksen eli paljonko nyt on rasvaa ym. sun kehossa. se on aika motivoivaa kun teet testin jossain vaiheessa uudelleen ja huomaat kehityksen! Tarkasta ruokavalio koska sen vaikutus hoikistumisessa on jopa 80%! sopivassa suhteessa hiilarit, proteiinit ja kasvikset/salaatti. Muista myös 3 litraa vettä päivässä niin aineenvaihdunta toimii ja hyväksi muutenkin.

Kuulostat puhtaalta ektomorfilta. Sinun tulee laihduttaa jos haluat mahasta eroon ja todennäköisesti se läski lähtee juuri sieltä mahasta eikä muualta. Kehotyyppejä on olemassa kolme. Itse kuulun keskimmäiseen, mesomorfi, ja laihdun sekä lihon aina tasaisesti päästä varpaisiin. Erityisesti rasva tarttuu juuri reisiin ja peppuun.

Googleta suoraan tällä hakusanalla: tunnista kehotyyppisi ja syö oikein. Ensimmäinen hakutulos menee suoraan elinainen blogiin, jossa asiat on kerrottu ihanan helppotajuisesti. Ei ole oma blogini, eli en mainosta :D mutta itselle noi kehotyyppien ymmärtämiset avasi silmiä kaikelle treenille ja laihduttamiselle. En siis välttämättä tee mitään väärin jos oma kroppa toimii jollakin dieetillä eri tavalla kuin saman kokoisella kaverillani jne.

Että sä painat tosi paljon, jos sä et oo juurikaan koskaan tehnyt mitään fyysistä niin sulla ei yksinkertaisesti ole juuri yhtään lihasta noin pienessä kropassa, joka taas tarkoittaa sitä että rasvan osuus on todella iso kokonaismassastasi..
Toisinsanoen noilla mitoilla sun rasva% on todennäköisesti reilusti yli 30%

Aivan selvä laihaläski tapaus, läski vaan kerääntyy sulla keskivartaloon eniten ja paino/pituus huomioonottaen ettet ole treenannut ja ravinto on HH pitoista niin lopputulos on se että keskivartalossasi on +5kg rasvaa, ja kun täm suhteuttaa vaikka voi paketteihin niin ei tarvitse miettiä miksi pömpöttää.. Eli sulla on vaarallisin mahdollinen lihavuus vaikka et ns ole ylipainoinen,.

Alkuperäinen kirjoittaja Miäa.;30271070:
Aivan selvä laihaläski tapaus, läski vaan kerääntyy sulla keskivartaloon eniten ja paino/pituus huomioonottaen ettet ole treenannut ja ravinto on HH pitoista niin lopputulos on se että keskivartalossasi on +5kg rasvaa, ja kun täm suhteuttaa vaikka voi paketteihin niin ei tarvitse miettiä miksi pömpöttää.. Eli sulla on vaarallisin mahdollinen lihavuus vaikka et ns ole ylipainoinen,.

Ääh, en tekis kyllä mitään tällasia diagnooseja näkemättä!

Tee niitä syviä vatsalihaksia. Niillä pitäs pömpön lähtee. Ja anna kropalles aikaa! Mulla on nyt synnytyksestä nyt sen 1,5v ja yhtäkkiä huomasin, että mun mahani on hiipunu hiljalleen johonkin ja oon hämmentävän timmissä kunnossa. 162cm ja alle 60kg, en oo ihan selvillä tuosta painosta. Mutta oon liikkunu, kyllä, koko ajan hiljalleen enemmän mutta en oo edes panostanu noihin vatsalihaksiin. Ja 27v.

[QUOTE="Mymy";30271094]Ääh, en tekis kyllä mitään tällasia diagnooseja näkemättä!

Tee niitä syviä vatsalihaksia. Niillä pitäs pömpön lähtee. Ja anna kropalles aikaa! Mulla on nyt synnytyksestä nyt sen 1,5v ja yhtäkkiä huomasin, että mun mahani on hiipunu hiljalleen johonkin ja oon hämmentävän timmissä kunnossa. 162cm ja alle 60kg, en oo ihan selvillä tuosta painosta. Mutta oon liikkunu, kyllä, koko ajan hiljalleen enemmän mutta en oo edes panostanu noihin vatsalihaksiin. Ja 27v.[/QUOTE]

Kyl mä tekisin jos muualta on laiha ja johonkin on tullut 10kg lisää painoa ja noilla mitoilla vyötärönympärys on 90cm.

Jatketaan vielä bmi on normaalipainossa jopa 5kg lisää niin silti oltaisiin normaalipainoinen, mutta vatsan ympärys alkaisi olla jo miehelle keskivartalolihavuuden mitoissa ja silloin painoa olisi vasta 60kg... Huom itselläni on painoa 82kg ja vyötärö on 86cm.

Mulla valtava maha, ei raskauksia. Tissit myös isot. Eli ei se isotissisenäkään ole helpompaa. Aina rasva kertyy juuri mahaan, esim.peppu ei paha.
Enemmän kasvispainotteinen ruokavalio voi ehkä auttaa.

Yhteistyössä