EROON TUTISTA JA PULLOSTA?VINKKEJÄ!

• Viestiketjun aloittaja ANUKKA
  • Ensimmäinen viesti
ANUKKA
Miten tutista ja tuttipullosta eroon. Tyttö kesällä 2v ja maito pullosta otetaan nukkumaan mennes (päiväunille jayöunille) ja tuttia syödään kans nukkumaan mennes!
APUUVA onko muita kohtalotovereita?
SIIS VINKKEJÄ KAIVATAAN!!!!!! :snotty:

Meillä jätettiin tytöltä tuttipullo pois n.9kk ikäsenä, siirryttiin tuttopulloon laitettavaan juomanokkaan ( marketista ostettu) ja ainun taikamukiin. Tutista luovuttiin launtaiaamuna, tyttö 1v8kk. Neiti anto pappalle tutin joka sitten " vei" sen koiralle... Kyselly on mutta kun asiasta muistutetaan että mihin joutu tyytyy siihen. Pari päivää ennen ns.luovutusta puhuttiin asiasta, kyseltiin annatko tutin sitten koiralle ym. höpötykset. Nyt itse selittää kömpelöllä kielellä mihin tutti katosi. Ei suurempia huutoja. Kaikki muutkin varatutit katos roskiin siinä samalla. Yhtään ei jätetty hyllynpäälle hätävaraksi. Kokeiles ensin se pullo ja sitten tutti, kerralla kummastaki vierotus saattaa olla liian tuskanen juttu.

meillä on poitsu ollu nyt 6 päivää ilman tuttipulloa ja ikää siis kohta 1-vuosi...
Mä kyselin myös vinkkejä ja parhaiten jäi mieleen että kun asiasta päättää,pitää päänsä ja pullo kerralla pois EI pikkuhiljaa... Meillä on tepsiny ja homma sujunu ihan hyvin... Muutama eka ilta voi olla pientä protestoimista mutta kyllä lapsi äkkä tottuu!!!!

Onnea matkaan!!! =)

Luultua helpompaa oli! Meidän tuttavapariskunnalle syntyi jouluna vaavi, ja meillä sitten pakattiin, pari viikkoa vaille 2-vuotiaan, poikamme tuttipullot laatikkoon ja "vietiin" vauvalle. Pari päivää, just päiväunille mentäessä, poika kyllä tilasi ja vähän itkikin mau-pulloa, mutta kun muistutin ja näytin että kaapissa ei enää ole pulloja, hän nyyhkyttäen hyväksyi tämän. Reilussa viikossa unohtuivat, ja 2-v synttäri-iltana jätettiin tutti pois. Meni oikeasti niin nätisti että tuntui naurettavalta että tätä oli vitkutellut näinkin pitkään!
Ja mainittakoon vielä että poika kyllä tykkää Luukas-vauvasta, eikä pidä tätä vaan pullovarkaana... Tulipa meinaan jälkeenpäin mieleen, kun poika aina muisti nähdessä vauvan että plllllo,pllllo...

Meillä ei ole kyllä onnistunut kerralla tuttipullosta luopuminen. Olen yrittänyt, mutta poika huutaa ihan älyttömästi eikä sitten suostu myöskään syömään mitään, saatikka juomaan mistään muusta. En ole voinut sitten nälässäkään pitää, vaan pakko on ollut antaa pullo takaisin..Sitten poika pitää kaksinkäsin pullosta kiinni..

lilja1976
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2005 klo 20:16 ANUKKA kirjoitti:
Miten tutista ja tuttipullosta eroon. Tyttö kesällä 2v ja maito pullosta otetaan nukkumaan mennes (päiväunille jayöunille) ja tuttia syödään kans nukkumaan mennes!
APUUVA onko muita kohtalotovereita?
SIIS VINKKEJÄ KAIVATAAN!!!!!! :snotty:
meillä neiti nyt 2 v 3 vk... tuttipullo jäi ihan samoin kun monella muullakin...siskoni sai vauvan ja neiti halusi "lahjoittaa" pullot hänelle.. ei kertaakaan edes pyytänyt pulloja sen jälkeen, mut tutti..hmm... se on edelleen käytössä..mutta vain kun menee nukkumaan yö-unille!! ei tarvi päiväunilla tai muutenkaan!! Ja kun nukahtaa ja menen katsoo häntä, tutti ei suussa..vaan vieressä...otan sen pois, ei kaipaa tuttia yöllä, vaikka heräisi!!! Ainoastaan kun on nukahtamassa!!! Päätin et ajallaan!!!

meil on n.1v10kk poika ja sitten 10kk tyttö
miten mä saan pojalta tuttipullon pois kun kuitenkin tyttö tarvii sitä..?????poika ei suostu mitenkään luopumaan pullostaan vaikka olen monta kertaa yrittänyt..nukkumaan mennessä on aina hirmunen huuto sitten jos maitopulloa e löydy..
meilläkin mennään tuttipullon ja maidon kera unille iltapäivällä sekä illalla..
muukin vaihtoehto olis jo tervetullut..

lilja1976
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 13:13 äitykkä kirjoitti:
meil on n.1v10kk poika ja sitten 10kk tyttö
miten mä saan pojalta tuttipullon pois kun kuitenkin tyttö tarvii sitä..?????poika ei suostu mitenkään luopumaan pullostaan vaikka olen monta kertaa yrittänyt..nukkumaan mennessä on aina hirmunen huuto sitten jos maitopulloa e löydy..
meilläkin mennään tuttipullon ja maidon kera unille iltapäivällä sekä illalla..
muukin vaihtoehto olis jo tervetullut..
Puhuuko poikasi jo??? Mut puhetta ymmärtää!!! oletko kokeillut sitä et sanoisit pojallesi että "lahjoittaisi" pullot siskolleen??? (tosin meilläkin tyttö joi viel 1 v 10 kk iltamaidon pullosta, oli 2 päivää vajaa 2v kun siskoni sain lapsen ja 2v 1 vk...pullot jäi kun "lahjoitti" ne pois!!!

koukero
tutti jäi lomalla mökille,pari iltaa huusi tunnin ja välillä kysyy mutta aikahyvin hyväksyi asian.nyt 1v10kk.pullo jäi pois joskus 1v.6kk.syötin niin paljon illalla ettei enää iltavelliä tarvinnut siitä ei huutoja ollut.parempi niin ennen uhmaikää.opetin siis ensin niin että söi vaan iltavellin pullosta siten vieroitus helpompaa.Tutti oli kauemman kuin esikoisella mutta pullo vähemmän aikaa. =)

Meillä päästiin pullosta vaivattomasti siirtymällä mamin nokkamukiin,josta iltamaito/velli...tosin jouduttiin se venttiili poistamaan,kunnei velli tullu oikeen ulos =) sitten kun oli aika jättää myös nokkamuki pois,niin laitoin venttiilin takasin,niin likka totes paremmaksi ltavallisen mukin! ;)
Tutit,joita oli paljon...hiiren perhanat kävi niitä yöllä jyrsimässä niin että pienet reiät,jolloin tutti ei oikeen enää toiminu ja likka jätti ne ihan suosilla pöydälle ja yhdessä sitten roskiin heitettiin! =)

Yhteistyössä