eroon SEKTIO-pelosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voi pieru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sektioäiti:
Täytyy vielä mainita muutama asia :) !

Minulle viimeisen sektion yhteydessä laitettiin epiduraalissa fentanyyliä (muistaakseni) , ja se vei enimmät kivut pois ensimmäisen vuorokauden ajan. Sen jälkeen otin panadol-burana coktailin säännöllisesti ja sillä pärjäsin hyvin. Tokihan vatsanseutu on kipeä ja se täytyy hoitaa lääkityksellä. Kaikkein parasta kipulääkettä on kuitenkin se, että saa pitää lasta vieressä ja rinnalla :) ! Itse siis kaikki kolme lasta olen vierihoitanut täysin, öisin vauvat ovat olleet kainalossa niin ei ole tarvinnut nousta ylös kuin vaipanvaihtoon !

Sektiota saa kuitenkin jännittää ja pelätäkin, niinhän minäkin teen. Jännitykseni on sellaista odottavaa jännitystä. ja luulen, että pelkään tilannetta aivan samalla tavalla kuin kuka tahansa äiti, synnyttää sitten alakautta tai vatsanpeitteiden läpi sektiolla :) ! voithan soittaa äitiyspkl:lle, luulen että kaikkialla toimii pelkopoli, jossa näitä asioita voi käydä läpi asiantuntijoiden kanssa. Sinne kannatta mennä oman miehen kanssa, koska voi olla että hänenkin mielessä on kysymyksiä, joihin siellä saisi vastauksia. Muista, ettei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, rohkeasti vaan puhumaan ja hankkimaan tietoa asiasta!

<3

Saako imettää kipulääkityksesta huolimatta...?

Yhteistyössä