Eroon raskauskiloista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mössö__
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja joo mutta:
Jos sun ei tarvi syödä kuin hevonen tuottaaksesi maitoa, niin hyvä. Mutta jollakin toisella voi näin olla.

Jos syö kuin hevonen, miten edes voisi laihtua? Eihän imettäminen tuota kun sen 500 kilokalorin vajeen päivässä. Jos syö kaksi jäätelöpuikkoa, se on sillä kuitattu eikä takuulla laihdu.

Edelliselle: kyllä se on juuri se syöminen, joka lihottaa tai estää laihtumisen. Viidensadan k-calorin syöminen on helppoa kuin mikä, mutta sen kuluttaminen (juoksemalla tai maidontuotannolla, whayt ever) hidasta ja vaikeaa. Koska sinulle on tullut aika paljon kiloja raskaudessa, kestää niiden pudottaminen toki aikansa. Syö kesäisen terveellisesti ja monipuolisesti, niin pysyy se maidontuotantokin kunnossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Pois jätskit:
Alkuperäinen kirjoittaja joo mutta:
Jos sun ei tarvi syödä kuin hevonen tuottaaksesi maitoa, niin hyvä. Mutta jollakin toisella voi näin olla.

Jos syö kuin hevonen, miten edes voisi laihtua? Eihän imettäminen tuota kun sen 500 kilokalorin vajeen päivässä. Jos syö kaksi jäätelöpuikkoa, se on sillä kuitattu eikä takuulla laihdu.

No ihan kirjaimellisestihan tuo hevosvertaus kannattaakin ottaa... Jos osaat lukea, kirjoitin tuolla aikaisemmin, että pidin ihan rehellistä ruokapäiväkirjaa pari viikkoa syömisistä ja kulutus _ei_ mennyt yli. No, mulle ihan sama uskooko joku vai ei, pointti on vain se, että kaikilla se imetys laihduttaa - mantra ei vain toimi. Meissä kun on eroja ihmisissä. Joillakin imetys voi tehdä sen, että siitä vararavinnosta kroppa pitää kiinni entistä tiukemmin. Itse vissiinkin kuulun siihen kastiin.

joo mutta.. mielestäni ihan asiaa puhut. Jos täysimetys meneillään ja ei syö "riittävästi" (mikä se sitten kenelläkin on), saattaa maidontulo häiriintyä. Varmaan kroppa voikin heittää säästöliekille. Tosin joskus voi olla, että ongelma on siinä, ettei juo riittävästi.
Itse oon imettänyt kohta 4kk ja pariin ekaan kk paino ei juuri tippunut, mutta sen jälkeen kai noin puoli kiloa viikossa. oon vaunukävellyt päivittäin pari tuntia. Luulen että se vaikuttaa eniten. Ja syön usein, mutta pieniä annoksia.
Tsemppiä ja muistettava, että tässä pätee sama kuin raskauskilojen kertymisessä. Ihmisille ne ihan oikeesti kertyvät eri tavalla, aineenvaihdunta on erilainen jne..

Mulla tuli raskauden aikana 14 kg lisää ja äitiyspolille jäi niistä 12,5 kg. Vika 1,5 kg onkin sitten jäänyt mahaan... Mutta olen huomannut, että imettäessä on syötävä varsinkin hiilihydraattipituisia ruokia - leipää, perunaa, riisia tms. (ja juotava) ihan älyttömästi, että maidontuotanto pysyy hyvänä.
Nim. pömppömahalla vielä par kk:tta...

Yhteistyössä