Eroon liiallisesta karkin mursuamisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Toinen päivä menossa ja voi kuinka niitä houkutuksia onkaan ollut.
Joka päivä töissä jotain herkkua kahvin kanssa. Tai no joka päivä :D ollaan vasta keskiviikossa.
Mutta olen sanonut ei.

Illat olen ollut ilman mussunmussun karkkeja.
Pakko sanoa että tiukkaa on tehnyt. Voi luoja, kuinka sitä ihminen voikaan olla koukussa sokeriin?!?

Onko täällä muita herkkulakkolaisia?
Kuinka menee? Onko täysin nolla linja vai sallitko yhden karkkipäivän viikkoon?
Tätä vielä itse pähkäilen, että ollako parempi olla kokonaan ilman vai lähteekö lapasesta jos syö edes yhtenä päivänä? Osaako lopettaa.

Purkkaa on jäystetty, hampaita pesty ja itseä komennettu.

Minä olen myös ollut totaalisessa herkkulakossa kuun alusta... ja todellinen sokerihiiri olen! Makeanhimo on kyllä vähentynyt, mutta kyllä mä niin kaipaan suklaata ja herkkuja. Viikonloppuna tulossa katkos, kun meillä juhlitaan synttäreitä, enkä viitsi itseäni rääkätä :) Sitten taas ma jatkon joulukuun alkuun... Minusta on ehkä helpompi olla kokonaan ilman herkkuja, viimeksi kun yritin yhtä herkkupäivää viikossa, niin sekin meni ihan överiksi. Tuli varmaan syötyä viikon herkut päivässä :D

Vielä se, että mä olen korvannut herkkuja selkeästi hedelmillä ja eritoten mandariineilla ja tietty sillä purkalla (sitä mulla onkin jos jonkinlaista makua!)

[QUOTE="Hellevi";29129088]Mursuaminen. Ei jumalauta mikä sana taas.[/QUOTE]

Jes! Vois olla myös et märsytä karkkia. Niin meilläpäin sanotaan.

Mun mielestä on helpointa olla aluksi kokonaan ilman makeaa. Näin saa helpoiten se sokeri-riippuvuuden poikki. Sit vaikka kuukauden parin päästä voi alkaa varovaisesti kokeilla sitä yhtä herkkupäivää viikkoon. Mut seki kannatta lopetta heti alkuunsa, jos näyttää, et lähtee homma lapasesta :)

Ollaankohan me sokeri-hiiret vähän niin ku ex-alkoholistit, ei kärsi ottaa muruakaan, ettei hirtä herkkuputki päälle?

Lisäisin vielä, et tässä valossa mun mielestä on aika edesvastuutonta ostaa kovin pienestä pitäen karkkia lapsille. Ehtii kai ne myöhemminkin siihen makea koukkuun roikkumaan.

[QUOTE="minni";29129131]Jes! Vois olla myös et märsytä karkkia. Niin meilläpäin sanotaan.

Mun mielestä on helpointa olla aluksi kokonaan ilman makeaa. Näin saa helpoiten se sokeri-riippuvuuden poikki. Sit vaikka kuukauden parin päästä voi alkaa varovaisesti kokeilla sitä yhtä herkkupäivää viikkoon. Mut seki kannatta lopetta heti alkuunsa, jos näyttää, et lähtee homma lapasesta :)

Ollaankohan me sokeri-hiiret vähän niin ku ex-alkoholistit, ei kärsi ottaa muruakaan, ettei hirtä herkkuputki päälle?[/QUOTE]

no aikalailla verrattavissa juu..
Meillä ei lapset mursua karkkia tai herkkuja joka päivä. Vain kerran-kaksi viikkoon. Minulka taas menisi pussi tai puolikas illassa. Siitä olis eroon päästävä. On myös huono tapa korvata ruoka karkilla.

Itsellä myös ihan kamala makeanhimo ollut nyt loppuraskaudesta. Yleensä syön karkkia todella harvoin, tuskin koskaan. Nyt sitten voisin syödä kokoajan karkkia, ihan jatkuvalla syötöllä. Sokeriarvot onneksi ollut koko raskauden hyvät, eli ei sen puolesta välttämättä tarvitsisi ihan nollalinjalle lähteäkään. Olen kuitenkin yrittänyt pärjätä ilman herkkuja. Mitä tulee vedettyä sitten siitä edestä on hedelmät. Ja paljon niitä. Hunajameloni on herkkua, se on sopivasti vähän makeakin, niin voi vähän huijata itseä. Myös veden juominen toimii aika hyvin. Juon myös paljon sokeroimattomia mehukeittoja, kun tekee mieli jotain hyvää. :P

Joo, mä olen kolmatta päivää kans herkkulakossa. Tässä syksyn mittaan oon onnistunut neljä kiloa haalimaan lisää painoa varteeni ihan vaan ylenpalttisella herkuttelulla. Kylläpä vituttaa. :( Tänään kanssa ite aattelin että kyllä on vaikeeta olla ilman sokeria, ihan koukussa siihen paskaan. Hassulta tässä on se että olen ex-narkomaani, ollut kahdeksan vuotta kuivilla ja röökinpoltonkin lopetin kertalaakista. Mutta yhtä karkin mässyttämistä tuntuu etten saa lopetettua..

[QUOTE="nami";29129195]Itsellä myös ihan kamala makeanhimo ollut nyt loppuraskaudesta. Yleensä syön karkkia todella harvoin, tuskin koskaan. Nyt sitten voisin syödä kokoajan karkkia, ihan jatkuvalla syötöllä. Sokeriarvot onneksi ollut koko raskauden hyvät, eli ei sen puolesta välttämättä tarvitsisi ihan nollalinjalle lähteäkään. Olen kuitenkin yrittänyt pärjätä ilman herkkuja. Mitä tulee vedettyä sitten siitä edestä on hedelmät. Ja paljon niitä. Hunajameloni on herkkua, se on sopivasti vähän makeakin, niin voi vähän huijata itseä. Myös veden juominen toimii aika hyvin. Juon myös paljon sokeroimattomia mehukeittoja, kun tekee mieli jotain hyvää. :P[/QUOTE]

vettä olen aina juonut paljob, en juo ollenkaan mehuja tai limsoja. En oikein välitä niistä.
Tupakastakin oli helpompi päästä eroon. Nyt jo 3-vuotta ilman. Se loppui kertalaakista.
Luulisi nyt että karkista eroon pääsy olisi helpompaa, mutta ei.

[QUOTE="Vesipeto SUrku";29129203]Joo, mä olen kolmatta päivää kans herkkulakossa. Tässä syksyn mittaan oon onnistunut neljä kiloa haalimaan lisää painoa varteeni ihan vaan ylenpalttisella herkuttelulla. Kylläpä vituttaa. :( Tänään kanssa ite aattelin että kyllä on vaikeeta olla ilman sokeria, ihan koukussa siihen paskaan. Hassulta tässä on se että olen ex-narkomaani, ollut kahdeksan vuotta kuivilla ja röökinpoltonkin lopetin kertalaakista. Mutta yhtä karkin mässyttämistä tuntuu etten saa lopetettua..[/QUOTE]

just kirjoitin samaa tupakan poltosta :)

Mä oon yrittänyt miettiä jotain palkintoa itselleni jos saavutan tavoitteeni. En vaan ole keksinyt mitn. :/ Samoten yrittänyt miettiä että miten ne mässytyshimot vois ylittää, millä vois korvata herkut, allergioitteni takia kun en pysty oikeastaan mitään hedelmiä tai vihanneksia popsimaan. Leaderilta on tullut ihana protskupatukka, mustaherukan makuinen, se toimii kyllä makeanhimoon mutta kun niitäkin tekis sitte mieli vetästä monta.

Yhteistyössä